بازدید 5953
۳

5 سال زمان برای آبپاشی تهران/ آوای سبز

کد خبر: ۱۳۴۷۴۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۸۹ - ۲۰:۵۱ 06 December 2010
رئیس مركز معاينه فني خودروهاي تهران در وبلاگش، آوای سبز نوشت:

بر اساس اظهارات جناب استاندار تهران با استناد به مصوبات دیشب جلسه هیئت دولت در مورد شرایط خاص کیفیت هوا که متاسفانه ۲۸ روز است جان شهروندان تهرانی را نشانه گرفته است 100 دستگاه تهويه هوا و هواپيماهاي آب‌پاش بكارگيري مي‌شوند (اینجا را ببینید). 

دوست عزیزم جناب دکتر اشرفی پور مدیر کل محیط زیست استان تهران هم امروز عصر به ایرنا گفته اند: آبپاشي نقاط آلوده پايتخت امروز انجام نشد و به فردا (سه شنبه) موكول شد(اینجا را ببینید)...آنچه که جالب است این تصمیم عجیب و غریب تقریبا همه را شوکه کرد. اگر بگویم تبدیل به طنز شد اغراق نکرده ام. اظهارات دکتر رشیدی، من و هادی حیدرزاده در واکنش به این مصوبه بسیار عجیب را اینجا ببینید.

سئوالات و ابهام در مورد این اقدام عجیب و غریب آنقدر زیاد است که پایانی بر آن نیست.مگر آقایان حق دارند چون بهشان دستور داده شده کار جدیدی برای رفع آلودگی هوا بکنند با این تصمیم آبروی کشور ما را ببرند؟!یعنی چه این کارها؟ چرا آبروی خود را با این تصمیم های احساسی دهه ۶۰ می بریم؟ با ۱۰تا هواپیمای تک موتوره سمپاشی وزارت جهاد کشاورزی که هر کدام طرفیت حمل ۲ متر مکعب (۲۰۰۰ لیتر ) آب را دارند می خواهید آلودگی هوای تهران را رفع کنید؟ اصلا می دانید اگر برای مساحت حدود ۱۰۰۰ کیلومتری تهران بزرگ بارندگی به مقیاس ۲ میلیمتر بخواهیم ایجاد کنیم چقدر آب نیاز داریم؟ چند سورتی پرواز ۱۰ تا هواپیمای تک موتوره باید داشته باشند که این حجم از آب را وارد جو کنند؟ اصلا لایه های اتمسفر را می شناسید؟ آقایان بدانند حدود ۲ میلیون متر مکعب آب نیاز داریم تا یک بارندگی به مقیاس ۲ میلی متر در شهر ایجاد شود. این ۱۰ هواپیما حدود یک میلیون سورتی پرواز بدون توقف هم داشته باشند و سقوط نکنند و بلایی هم سر خودشان نیاورند می توانند این کار را انجام دهند.هر سورتی پرواز برای هر هواپیما با احتساب نشست و برخاست و آب گیری و آب پاشی(با چه حجمی؟ با چه ارتفاعی؟) اگر فقط نیم ساعت زمان ببرد حدود ۵۰  هزار ساعت به عبارتی حدود ۲۰۰۰ روز و به عبارتی حدود بیش از ۵ سال زمان می برد که به اندازه بارندگی به میزان ۲ میلی متر بارش طبیعی آب در سطح جو رها شود.اصلا می دانید این آب اتمایز می شود و تاثیر آن در کاهش آلودگی در شرایط فعلی در حد طنز است؟ نکنید این کارها را...چرا ملت ایران را در دنیا اینگونه جلوه می کنیم؟ امروز به سایت شهر نوشت هم گفتم در شرايط فعلي تا باد نيايد و لطف خدا شامل حالمان نشود، تا 50 روز ديگر هم کاري از دستمان برنمي آيد( متن مصاحبه را اینجا ببینید) الان شرایط اضطرار است.سلامت شهروندان به شدت به خطر افتاده است.بچه من و امثال من ریه هایشان پر از آلودگی است.

امروز در جلسه کمیته اضطراری آلودگی هوا گفتم تا آخر هفته شهر باید تعطیل شود. تعطیل نکردن شهر اشتباه بزرگی است.اصلا حق الناسی که به آن اعتقاد دارید یعنی آنکه مدافع مردمی باشید که چشم به تصمیمات شما دوخته اند......ای کاش قدرت بیشتری داشتم...ای کاش می توانستم...ای کاش می شد...ای کاش...ای کاش....ای کاش.....


مطالب خواندنی و جذاب وبلاگ ها را در ستون وبلاگ «تابناک اجتماعی» مطالعه بفرمایید.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
بپست جدید میخوای؟
بله! اینقدر زمان می خواد!
آزمایشگاهی به بزرگی تهران
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها