بازدید 49296

بارش باران مصنوعي از فردا در تهران

محمدي‌زاده گفت: اين روش قرار است با توجه به هماهنگي بين وزارت جهاد كشاورزي، سازمان هواشناسي و سازمان محيط زيست از فردا اجرايي شود؛ ضمن اين‌كه در صورت بروز احتمالي مشكل اين اقدام از پس فردا اجرايي مي‌شود.
کد خبر: ۱۳۴۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۸۹ - ۲۱:۳۲ 05 December 2010
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست با بيان اين‌كه دولت تصميمي درباره تعطيلي تهران طي روزهاي آتي نگرفته است،‌ اعلام كرد: براي كاهش آلودگي هواي تهران از فردا هواپيماهايي بر فراز آسمان تهران آب‌پاشي مي‌كنند تا از غلظت آلاينده‌ها كاسته شود.

محمد جواد محمدي‌زاده در گفت‌وگو با فارس، با بيان اين‌كه هيئت دولت تصميمي درباره تعطيلي تهران طي روزهاي آتي نگرفته است‌، گفت: با توجه به اين‌كه هواي تهران در مرز هشدار قرار دارد و ميزان آلاينده‌ها نسبت به 2 تا 3 روز گذشته كاهش يافته است همچنين با توجه به پيش‌بيني سازمان هواشناسي مبني بر وزش باد طي روزهاي آينده و ناپايداري هوا تعطيلي تهران منتفي است.

وي در ادامه گفت: بر اساس مصوبات قبلي همچنان طرح زوج و فرد تردد خودروها به منظور كاهش آلودگي در تهران اجرا مي‌شود ضمن اين‌كه همچنان تا اطلاع ثانوني ادارات دولتي نيز يك ساعت زودتر تعطيل مي‌شوند.

رئيس سازمان حفاظت محيط زيست در ادامه افزود: قرار شد 40 درصد از كاركنان دولت از طريق دوركاري وظايف خود را انجام دهند و همه دستگاه‌ها مكلف شدند اين امر را به طور جدي دنبال كنند تا پرسنل از طريق خطوط اينترنت وظايف خود را انجام دهند.

وي همچنين با بيان اين‌كه روش‌هايي درباره كاهش آلودگي هوا در دستور كار قرار گرفته است، گفت: قرار است هواپيماهاي كوچك در اين رابطه تجهيز شوند تا از طريق آب‌پاشي بتوانند مقداري از غلظت آلاينده‌هاي هوا بكاهند.

محمدي‌زاده گفت: اين روش قرار است با توجه به هماهنگي بين وزارت جهاد كشاورزي، سازمان هواشناسي و سازمان محيط زيست از فردا اجرايي شود؛ ضمن اين‌كه در صورت بروز احتمالي مشكل اين اقدام از پس فردا اجرايي مي‌شود.

وي گفت: وزارت جهاد كشاورزي اين هواپيماها را در اختيار دارد و قرار است تعدادي از قزوين به تهران منتقل شوند؛ در حال حاضر 4 فروند در تهران آماده است و 10 هواپيما براي پاشيدن آب به صورت پودر در آسمان تهران استفاده مي‌شود.

هواپيماهاي وزارت جهاد كشاوزي تحت امر محيط زيست
--------------------------------------------------------------------

رئيس سازمان حفاظت محيط زيست تصريح كرد: بايد اين روش را تجربه كنيم؛ اين اقدام تا 2 روز انجام مي‌شود و در صورت پاسخگو بودن ادامه خواهد يافت.

محمدي‌زاده گفت: وزارت جهاد كشاورزي دستورات لازم را در اين زمينه صادر كرده تا هواپيماها تحت امر محيط زيست باشند.

وي تأكيد كرد: سياست دولت اين است كه حتي‌المقدور تعطيلي نداشته باشيم و اميدواريم با اجراي اين روش‌ها مشكل آلودگي هواي تهران حل شود.

محمدي‌زاده در مورد تعطيلي دانشگاه‌ها و مدارس در تهران نيز گفت: اين امر بسته به شرايط هر روز است؛ در صورتي كه كميته اضطرار آلودگي هواي تهران تشخيص دهد ممكن است كه مقاطعي را تعطيل كنيم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۷۹
زرشک. باران مصنوعی از نوع ایرانی. اگر با آفتابه این کار را بکنند دیگه خیلی ایرانی میشه. اونوقت تئوری ایرانی هم رعایت میشه.
سلامت مردم از اهمیت بیشتری برخوردار است
یکسری به مراکز درمانی بزنید بعد تصمیم بگیرید
بعضی از مدیران به لایحه دورکاری اصلا اعتقادندارندوجلساتشان را تادیروقت برای کارمندان برنامه ریزی می کنند.
بارش باران یا آبپاشی با هواپیما ؟؟؟
آب پاشی!!!!!!

شما نمی دانید باران مصنوعی یعنی بارور کردن ابرها نه آبپاشی!؟
من كه مطمينم اين بارش مصنوعي هم سهميه بندي ميكنن اونم جنوب وشمال تهران. اينجور مواقع هم حق با شماله ديگه. همه رجال اون بالا نفسشون داره ميگيره
با سلام
من دانش باروری ابر از طریق زمین را دارم و روشی بسیار ساده را ابداع کرده ام که هواپیما نیاز ندارد.بطوریکه در تهران هر کسی در منزلش با یک ترمومتر و رطوبت سنج و ماده شیمیایی باروری بی خطر برای محیط زیست و چند محاسبه ریاضی هم بتواند ابر ها را بارور کند.ولی درستش اینست که باید یک متولی در تهران داشته باشد مثلا شهر داری.در صورت علاقه مندی شهرداری و یا سازمان کنترل کیفیت هوا ی تهران ویا هر سازمان مسئول اینجانب میتوانم همکاری داشته باشم.
با تشکر دکتر خسروپناه
این یعنی باران مصنوعی؟!!!
از فردا حتما باید منتظر خبر برخورد هواپیماهای اب پاشی با یکدیگر در اسمان تهران باشیم.اخه اینم شد روش؟؟؟؟
ممکنه بفرمائید این طرح قبلا در کجا انجام شده و نتیجه داده؟! تهران که یک کوچه و یک محله نیست! 900 کیلومتر مربع با 10 هواپیما؟ اون هم هواپیماهای سبک که حداکثر 200-300 لیتر آب میتونند حمل کنند؟!
برای ایجاد باران مصنوعی از یدید نقره که بر فراز ابرهای پراکنده پاشیده می گردد استفاده می شود تا قطرات ریز به همدیگر چسبیده و به باران تبدیل گردد .
در حالیکه اگر فقط آب برفراز شهر پاشیده شود فقط چند دهم در صد رطوبت نسبی را بالا خواهد برد که با توجه به گستردگی شهر توفیق آن محسوس نخواهد بود .
پیشاپیش میگم که چهارشنبه و پنج شنبه این هفته به دلیل اومدن سیل در تهران تعطیل میشه
اینکه خیلی عالیه اما چرا با هواپیما ؟

یادمه 7/8 سال پیش در مورد بارور کردن ابرها یه مقاله خوندم . اینجوری کهیادم میاد کاره ساده ای بود . البته از لحا مالی نمی دونم ولی شدنیه .
چرا باید هنوز به سیستم قدیم کار کرد . علم پیشرفت کرده واسه همین که این روزها استفاده کنیم . نه با آفتابه از بالا آب بربزیم پائین .

البته همین که به فکر مردم هستین خدا پدر مادرتون رو بیامرزه

ولی توروخدا هر کاری میکنید .بکنید اما تعطیلی نه !!!!! تعطیل نکنید که وضع اقتصادی خراب
گفتم اينها دلشون نمياد توپولف ها رو كلاً از ناوگان خارج كنند ها... حالا چه نشستيد كه اون هواپيماهايي كه توي كوه و بيابون ميفتادند، الان ممكنه وسط فرق مبارك فرود بفرمايند!
بخندیم یا گریه کنیم
من یک سوال دارم که ارتباطی به این بارش به اصطلاح مصنوعی ندارد . چرا باید فشار همه چیز به مردم وارد شود؟ مثلاٌ همین طرح زوج و فرد چرا فقط باید مردم باشد؟ چرا مدام به مردم می گویند ماشین نیاورید؟ به خدا دوصد گفتار چو نیم کردار نبیست .در درجه اول مدیران دستگاه های دولتی پیش قدم شوند و زحمت بکشند صبح ها و عصرها با همان سرویس معمولی که کارمندان جا به جا می شوند جا به جا شوند .بعد شما ببینید مردم هم رعایت می کنند یا نه . صبح صبح و عصر به عصر صدها دستگاه ماشین شخصی از دستگاه های دولتی مدیران را به صورت تک سرنشین به اداره ها می آورند و بر می گردانند . آیا ساعت کار این مدیران فرق می کند که نمی توانند با سرویس معمولی یا با وسیله حمل و نقل عمومی جا به جا شوند ؟ آقایان تابناکی لطف کنید و یک آمار درست و حسابی تفکیکی از 3 میلیون اتومبیل داخل تهران ارائه کنید تا بالاخره ما مردم بفهمیم چقدر از این اتومبیل ها متعلق به ما است
آه خدای من .... خدای من اخه یکی به اینها تعریف باران مصنوعی را یاد بده ای وای ........با سمپاش آب بپاشیم عزیز دل برادر می دنی هر هواپیمای سمپاش چقدر آب می تونه حمل کنه نه خداییش می دونی !!!! ای وای بابا نگید این حرفها را مضحکه دنیا می شیم ها
چقدر همه نااميدنو ايراد مي گيرن؟! لااقل يكم تامل كنن نتيجشو ببينن، بعد . . .
با سلام
پيشنهاد بنده اين است كه:
1- تمامي بازنشستگان در صورت تمايل از تهران بروند. اين كار چند فايده دارد . اولا مشكل مسكن تا حدي يرطرف مي گردد. ثانيا ترافيك و آلودگي كم مي گردد. و ساير مسائل ديگر.
2- كارمنداني كه بخواهند از تهران بروند 2 سال زودتر بازنشسته شوند بعنوان تشويق.
3- دانشگاهها را از تهران به جاي ديگري نزديك تهران مثلا هشتگرد منتقل كنند.
4- دوركاري جدي گرفته شود.
5- خدمات و آموزش اينترنت همگاني شود.
با اين روش آب پاشي مواد آلاينده هم تو سر مردم مي خواد بريزه ؟؟؟؟.......واقعا چقدر فكر كردن تا به اين نتيجه رسيدند!!!!!!!
خلبان درحالی که سرش رو از هواپیما بیرون آورده: داداش بپا خیس نشی!
(ما می توانیممممم)
با سلام به نظر من بهتر است هر كسي يك شلنگ آب از پنجره خونش بيندازه بيرون و مشغول آب پاشي بشه هم اشتغال زايي است . سرگرمي با حالي است همه با هم مي خنديم . كيف مي ده
اینجاست که باید گفت:دست گلشون درد نکنه!!!
آب پاشی در این شرایط موجب تشکیل قطرات ریز اسیدی می شود که برای ریه صدها بار زیان بارتر است. لطفا اطلاع رسانی کنید تا دیر نشده!!!
فعلا بهترين گزينه است.
محض اطلاع دوستان، دوشنبه و سه شنبه آینده باران و سپس برف را در تهران شاهد خواهیم بود.http://weather.cnn.com/weather/forecast.jsp?celcius=true&locCode=THRN&zipCode=336284348872
آقایان و خانم ها ، چتر یادتون نره !!
اگه این تعداد هواپیما با قابلیت پاشیدن آب از ارتفاع آماده ارایه خدمت هستند پس چرا برای خاموش کردن آتش جنگلهای شمال کشور از آنها استفاده نکردند؟
از فردا مي بايست شاهد ترافيك هواپيماي آب پاشي در آسمان تهران و بالطبع ايجاد آلودگي در آسمان تهران باشيم ! آيا اين هواپيما به اندازه اي كه مي خواهد با پاشيدن آب در آسمان در كاهش آلودگي موثر باشد ، به همان اندازه هوارا آلوده نمي كند ؟ !!
توروخداطرح زوج وفردرابرداریدروزگذشته یک ساعت درمیدان ونک منتظرتاکسی بودم آخرهم مجبورشدم دربست بگیرم
بر اساس طرح تردد پلاک های زوج و فرد شهروندان تهرانی مجبورتد فقط نیمی از سال از خورو خود استفاده کنند . به فرض این که این راه حل برای کاهش آلودگی هوا موثر است یا نه جای خود ، ولی آیا بر ای جبر ان محدودیت تردد بیمه های خودرو و عوارض سالیانه ی آن هم نصف خواهد شد یا نه ؟؟
چرا بارور كردن ابرها باتوجه به اينكه يك روش تجربه شده در دنيا است هيچ وقت در ايران انجام نمي شود ؟!!! با اين روش مشكل كمبود آب نيز تا حدي مرتفع مي شود ما در سال داراي روزهاي ابري بسيار ولي بدون بارش هستيم كه با روش بارور كردن ابرها بارش صورت مي گيرد ولي نبايد به صورتي باشد كه ابرها در ايران بارور شوند ولي در افغانستان ببارند!!!
این هواپیمای آب پاش باید آب را از فاصصله ای بپاشه که بالای تون ذرات معلف باشه، و از این فاصله قاعدتا قطره آب تا برسه زمین تبخیر می شه، پس هر متر مربع باید چندین با مورد پاشش آب قرار بگیره تا قطره ها به زمین برسن. حالا شما در نظر بگیرید میزان سوخت مورد نیاز این هواپیما و اثر بخشی آنرا. شاید مثل یک مسکن باشه در مقابل یک ذات الریه شدید!
نتايج اين طرح هاي نبوغ آميز را هم امروز ديديم. برج ميلاد حتي از فاصله يك كليومتري به سختي ديده ميشه. مي خواهيد هواي تهران به اين بزرگي را با آب پاشيدن از هواپيما تميز كنيد؟ ياد اون بابايي افتادم كه تو دريا ماست مي ريخت كه دوغ درست كند.
این روش رو قبلا وزارت کشاورزی تو مناطق مرکزی ایران امتحان کرده
امیدوارم برای تهران عملی بشه
اما به این روش مخصوص باروری ابر ها میگن نه آبپاشی لا اقل درست خبر رو به اطلاع مردم برسونید
مردم استانهای غربی کشور بهار هرسال 40 الی 50 روز در هوایی زندگی می کنند که دید افقی گاها" به 200 متر می رسد کسی به فکر آنها نیست حالا تهران را آب پاشی می کنند هر چند حق همه هست که در هوای پاک زندگی کنند با وجود تبعیض های بزرگی که وجود دارد هیچ کس راضی به ترک تهران نمی شود
لطفا در این طرح از آب شرب تهران استفاده نکنید، چون نیترات فلزات سنگین هم علاوه بر بقیه آلاینده ها وارد ریه هامون میشه!
حضرات با هوش آیا حساب کرده اند که برای اینکه بر سطح فقط یک سوم تهران فقط یک میلیمتر آب بپاشند باید سیصد میلیارد لیتر آب مصرف کنند؟
خدایا چه کسانی را مسئول زندگی ما کرده ای؟ به خودت پناه می برم.
یادم چند سال پیش ابرها رو بارور کردند تا باران در تهران ببارد اما
بعدا اعلام شد که در افغانستان باران باریده شده !
بعد از این همه جلسه ، چه راه حل جالبی!!!! شما که زحمت میکشین یه لطفی کنید به جای باران، برف مصنوعی تولید کنید هم آلودگی هوا برطرف میشه و هم قشنگتره. حجم بارش رو هم زیاد کنید تا مدرسه ها تعطیل بشه!!!!!!!
هاهاهاهاهاهاها... خیلی خندیدم اوج تکنولوژی بود . خدایی ما کجای جدولیم؟؟؟؟
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی