بازدید 29954

حذف تصاویرچهره حضرت ابوالفضل ازمختارنامه

به رغم تلاش‌هاي ارزشمند و هنرمندانه جناب آقاي داوود ميرباقري كارگردان متعهد سريال مختارنامه در خلق صحنه شهادت حضرت ابوالفضل (ع)، اين تصاوير در سريال به نمايش در نمي‌آيند.
کد خبر: ۱۳۴۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۸۹ - ۲۱:۱۷ 04 December 2010
رئيس مركز سيما فيلم گفت: صحنه‌هاي مربوط به چهره نوراني حضرت ابوالفصل (ع) از سريال مختار نامه حذف شده و عدم نمايش چهر‌ه ايشان از مدت‌ها قبل به تيم سازنده اعلام شده است.

حسن اسلامي مهر در گفت و گو با فارس گفت: به رغم تلاش‌هاي ارزشمند و هنرمندانه جناب آقاي داوود ميرباقري كارگردان متعهد سريال مختارنامه در خلق صحنه شهادت حضرت ابوالفضل (ع)، اين تصاوير در سريال به نمايش در نمي‌آيند.

وي درباره دلايل حذف اين تصاوير گفت: به دلايل مختلف و از مدتي پيش بنا بر نظر مخالف معاون سيما جناب آقاي دارابي در خصوص نمايش چهره حضرت ابوالفصل (ع)، به تيم سازنده اعلام و پيشنهاد شد كه در نشان دادن چهره آن حضرت همان‌گونه عمل شود كه با نمايش چهره معصومين (ع) عمل مي‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۶۰
ای بابا یعنی چی ؟ یک عده 8 سال از عمرشون رو گذاشتن پای این پروژه حالا به همین راحتی حذف میشه ؟ اون یکی از مهم ترین بخشها !
این کار ،کار درستی است چرا که درسته حضرت ابوالفضل(ع) معصوم نیستند اما مقامی دارند که برای هیچ کس جز ائمه اطهار متصور نیست ،کسی که تکیه گاه امام حسین(ع) در روز عاشورا بود مقامی بس بزرگ و نزدیک به ائمه اطهار دارند.
خب نمی شد حالا نورانی می کردید، حذف نمی کردید؟
عدم هماهنگی در ایران چه هزینه هایی رو که با بار نمی اره؟
خواهش میکنم برای حفظ احترام امامان معصوم چهره آنهارا نشان ندهند.چون در آنزمان عکاسی نبوده و عکس ها را هر کسی طبق سلیقه خودش میکشد و گاهی هم ناخواسته این عکس ها توهین آمیز میباشد.پیشنهاد میشود در صورت لزوم تصاویر را بصورت مبهم بکشند.با تشکر
حدیث از معصوم خطاب به شیعیان (نقل به مضمون) : نه از ما عقب بیفتید و نه جلو بزنید که هلاک خواهید شد.
اگه میذاشتن این موضوع تا لحظه نمایش سکرت بمونه همه چی به خوبیو خوشی نمایش داده میشد و دیگه این همه جاروجنجال درست نمیشد
سلام

چرا صحنه شهادت ور حذف كردن؟

خب چهره رو با افكت نور بپوشونن. نميشه؟
کار بسیار درست و بجایی کردند.
چرا نمی گذارید مردم این واقعيت را که ائمه اطهار نیز در ظاهر افرادی هستند همچون دیگر مردمان، درک کنند.
کودکان ما امامان (ع) را افرادی می دانند که از جنس انسانها نیستند و چهره آنها را از شدت نور نمی توان دید.
حیف شد!!!! :(((((
البته سریال «مختارنامه» كه این روزها حرف‌های فراوانی درخصوص نمایش چهره حضرت عباس (ع) در آن به گوش می‌رسد، روایت زندگی مختار ثقفی است و بدون این صحنه‌ها هم می‌توان قصه مختار را روایت كرد. به عبارتی با حذف این بخش لطمه‌ای به قصه مختار نمی‌خورد. از همان ابتدا نیز تصمیم میرباقری این بود كه با توجه به محدودیت‌های فراوانی كه پرداختن مستقیم به قصه شخصیت‌های تاریخی ـ مذهبی به دنبال دارد، شخصیتی را انتخاب كند كه بتواند به واسطه آن تاریخ آن دوره را به تصویر بكشد و اگر هم قرار بر پرداختن به واقعه كربلا بود، از حاشیه این رویداد رد شود و به كربلا به شكل «غیرمستقیم» بپردازد. نگاه میرباقری در روایت قصه «مختار» نگاهی تحلیلی است. قرار است این سریال به مخاطب قدرت تحلیل دهد نه این‌كه صرفا بر مسائل احساسی تكیه كند. اگر جز این بود، سازندگان این سریال می‌توانستند طی یك سال و هشت ماهی كه از آغاز فیلمبرداری این صحنه می‌گذرد، با نمایش «كاوه فتوحی» در رسانه ها، انتشار تصاویر او در قالب پوستر، مورد توجه قرار دادن وی و... فضایی احساسی را حول و حوش سریال شكل دهند و از این فضا نهایت بهره را ببرند، اما در این 20 ماه حتی یك فریم تصویر نیز از این بازیگر در رسانه‌ها منتشر نشده تا شائبه استفاده از این موضوع پیش نیاید.
سلام. خیلی تصمیم خوبی بود؛ ولی تأخیر آن دلهره‏های زیادی ایجاد کرد و واقعاً خیلی ناراحتی کشیدیم. البته از این تصمیم سیما خوشحالیم ولی واقعیت این است که ناراحتی ما تا همین چند لحطه قبل اینقدر زیاد بوده که این خوشحالی در برابر آن هیچ است. ای کاش سیما زودتر از اینها اعلام می کرد و ای کاش زودتر به توصیه‏ها گوش می کرد. این همه مراحع تقلید اعلام مخالفت کردند ولی به توجیه مطلب پرداخته شد...خداوندا نگذار فراموش کنیم که در قبال هر عمل کوچک و بزرگ خود در برابرت مسئولیم؛ و نگذار از نفس اماره خود پیروی کنیم و نافرمان تو باشیم و یا منشأ نافرمانی تو شویم؛
(یکی از شیعیان پاکستانی مقیم قم)
یعنی کلا حذف شده یا چهره حضرت رو نورانی کردند؟
خب نورانيش كنن
مثل چهره امام رضا تو روايت عشق
قبلا گفته شده بود که نظر مراجع در این باره پرسیده شده و این موضوع رو بلا اشکال دانستند حالا باز هم شاهد کاسه های داغ تر از آشیم!
این کار خوبیه
"یل ام البنین ابوالفضل
قمر منیر ابوالفضل"
به عنوان یکی از علاقه مندان به این سریال نارضایتی شدیدم را از این عمل اعلام میکنم. امیدوارم دست اندر کاران این سریال ترتیبی بدن که قسمتهای حذف شده قابل دریافت از طریق سایت این سریال باشه.
همین کارارو می کنید که مردم به رسانه های خارجی رو میارن.
پس چرا چهره حضرت ابراهیم که خداوند بعد از امتحان های مختلف ایشان را به مقام امامی رساند از تلویزیون پخش شد؟
جذاب ترين صحنه ها مربوط به حادثه عاشورا و حضرت ابوالفضل بود.من كه ديگي زياد رغبتي به ديدن سريال ندارم.
دست شما را می بوسم واز این تصمیمتان کمال تشکر را دارم.به امید روزی که روحمان با دیدن چهره واقعی حضرت عباس (ع) در برزخ و قیامت آرام بگیرد.
بابا شما دیگه نوبرید. عوض مراجع معاون سیما نظرمی دن .
آقا خدا به حق مادرش حضرت زهرا خيرتان بدهد كه اين كار مهم و بسيار حساس را انجام داديد. كار درست همين است . دستتان درد نكنه
با اين منطق بايد حضرت ابوالفضل از تعزيه ها هم حذف بشه! تو تعزيه كه ديگه تصوير هم نيست و كاملا واقعيه.
به اين ميگن معيارهاي دوگانه در تصميم گيري.
آقای میر باقری هنرمند خوبی هستند و قابل تحسین . چیزی از زحمات استاد میر باقری کم نمیشه .کار صدا سیما هم درسته ، بهتره که چهره حضرت ابوالفظل (ع) بتصویر کشیده نشه تاابهت وعظمت این بزرگوار در خاطره ها خدشه دار نشود .
پس حضرات یعقوب و یوسف و زکزیا و یحیی و پیامبر اولوالعزم عیس مسیح و مادرشان حضرت مریم (ع) معصوم و تالی معصوم هم نیستندکه سریالشان ساخته و پخش می شود.
با سلام به همه دوستان . با حذف چهره حضرت عباس ( ع ) یکی از اثرگذارترین و معنوی ترین صحنه های کربلا حذف میشود . در واقع نشان دادن پیکره کربلا و حوادث بزرگ و جاودانه آن روز قطعا با این حذف و نبودن صحنه های ایشان اثر خوشایندی نخواهد گذاشت . درست است که فیلم مختارنامه پرداختن به شخصیت و قیام مختار است ، اماحذف و نپرداختن به صحنه های کربلا و عاشورا و بزرگیهای آن روز نمی تواند این فیلم را کامل کند . امید است تجدید نظری در این خصوص از سوی دوستان انجام پذیرد .
حداقل چهره ایشون رو نورانی نشون میدادین.......چرا حذف کردین؟
ای بابا چرا اینقدر زود تحت تأثیر قرار می گیرید . مگه ما تو تعزیه حضرت ابولفضل و امام معصموم مثل حضرت علی و امام حسین نداریم تازه اون هم به طوری که اصلا در شأن اونا نیست و داره سال های سال اجرا میشه کسی هم صداش در نمیاد . حالا یک کارگردان خوب مثل داوود میر باقری به صورت کاملا حرفه ای و مذهبی و عرفانی ساقی کربلا را به تصویر کشیده . به نظر من نباید نسنجیده و بدون فکر با این موضوع برخورد کرد و باید به انتظار مردم برای دیدن این قسمت مهم از سریال مختار احترام گذاشت .
واقعا متاسفم برای این آقایان با طرز فکرشان ! چطور است که پخش تصویر پیامبر اولوالعظم حضرت عیسی ع در فیلم بشارت منجی آقای طالب زاده اشکال ندارد و یا حضرت یوسف . ولی تصویر حضرت عباس که ما هم ایشان راخیلی دوست داریم اشکال دارد
بهتر نبود این صحنه ها به همان شکل اصلی پخش می شد تا جوانان نسل امروز با دیدن آن بیشتر تاثیر می گرفتند
من که با شنیدن این موضوع علاقه ام به دیدن سریال کمتر شد.اینهمه سانسور
و عدم اطلاع رسانی طی این 32 سال چه نتیجه ای داشت جز رفتن مردم به سمت ماهوارهها.
***************** مهم ***********
با سلام
لطفا حذف نکنید
با جلوه های رایانه ای یک هاله نور روی صورت ایشان نشان دهید
مانند سریال امام رضا (ع)
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار