بازدید 24500

مخترع خطرناکترین بمب اتمی مُرد

گفتنی است بمبهای نوترونی که مقادیر زیادی تشعشع از خود منتشر می کنند می توانند انسانها و همه موجودات را نابود کنند و در عین حال خسارات مادی اندکی نیز وارد شود .
کد خبر: ۱۳۳۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۸:۲۱ 02 December 2010
ساموئل کوهین مخترع بمب نوترونی (خطرناکترین نوع بمبهای اتمی) در سن هشتاد و نه سالگی درگذشت.
 
به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری آلمان از لس آنجلس، فرزند ساموئل کوهین گفت: پدرش روز یکشنبه گذشته در خانه خود در ایالت کالیفرنیا درگذشت.

کوهین، بمب جنجال بر انگیز نوترونی را "عقلانی ترین و اخلاقی ترین سلاحی " توصیف کرده بود که وی آن را اختراع کرده است.

کوهین این بمب را در اوج جنگ سرد در سال 1958 میلادی اختراع کرد.

وی گفته بود "بمب نوترونی تنها سلاح هسته ای در تاریخ است که بر اساس عقل در زمان جنگ به کار می‌رود و زمانی که جنگ پایان می یابد جهان نیز باقی می ماند".

گفتنی است بمبهای نوترونی که مقادیر زیادی تشعشع از خود منتشر می کنند می توانند انسانها و همه موجودات را نابود کنند و در عین حال خسارات مادی اندکی نیز وارد شود .

جیمی کارتر رئیس جمهور پیشین آمریکا در میان اعتراضات شدید برنامه بمبهای نوترونی را در سال 1978 متوقف کرد اما رونالد ریگان رئیس جمهور وقت این کشور برای مقابله با تانکهای شوروی سابق در اروپای شرقی اجازه داد هفتصد بمب نوترونی تولید شود اما این سلاحها بعدها برچیده شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۲
علم خواهی نخواهی به وجود می آید ولی ما انسانها هستیم که از آن استفاده یا سواستفاده میکنیم. مخترع این بمب مقصر نیست که چنین اختراعی کرده است
البته اگر منظور از لفظ خطرناکترین میزان کشتار باشه که همشون عین همن. اما اگه منظور میزان خسارات انسانی و غیر انسانی باشه بمب نوترونی از پاکترین سلاحها هست. چون بمب شکافت هسته ای (بمب های مرسوم) و بمب همجوشی هسته ای (بمب هیدروژنی) به خاطر عمدتا حرارت تاسیسات موجود در محل رو هم تخریب میکنن. و ضمنا اثرات رادیو اکتیو بمب های معمولی تا سالها در محل باقی میمونه. مثل هیروشیما و ناکازاکی. اما کلیه اثرات بمب نوترونی تا حداکثر 24 ساعت بعد از انفجار از محیط پاک میشه و ضمنا خود بمب تخریبی ایجاد نمیکنه و این کار چاشنی بمب هست. چون بمب نوترونی فقط با ایجاد حجم زیادی اشعه گاما باعث تخریب بافت سلولی موجودات زنده میشه. یعنی مرگ آنی. یعنی آخرش میشه گفت این سلاح در میان سلاح های اتمی موجود از همه بی خطرتره.
کل شئ ذائقه الموت
مشخصات این بمبها را خوانده ام. از هر جسمی عبور و بافت زنده را مختل میکند. بمب نوترونی مورد توجه ناتو می باشد. تشعشع محدود و اثرات رادیوآکتیو کمتر دارد.این دانشمند اقدام ارزشمندی انجام داد و باید در راه درست نیز مصرف شود و گامی در توسعه علم جهانی برداشته است. احسن.
حالا چه جوابی برای خدا دارد این شخص ملعون؟
كاش عكسش رو مي گذاشتيد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها