بازدید 7562

هشدار یک مرجع به نفوذ وهابیت در جنوب

به گزارش مرکز خبر حوزه، حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی، ظهر امروز در دیدار با اعضای جامعه روحانیت شیراز، ضمن تبریک روز مباهله ،‌استان فارس را منطقه ای استعداد خیز دانسته و اظهار داشتند:‌ این منطقه دارای سابقه درخشان بوده و در طول تاریخ عالمان برجسته و شاعران فراوانی را در دامن خود پرورش داده است که باید این استعدادها در تمام زمینه ها تقویت گردد.
کد خبر: ۱۳۳۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۲ 01 December 2010
  یکی از مراجع عظام در خصوص گسترش فعالیت و نفوذ وهابیت در جنوب کشور هشدار داد و بر حل سریع این مشکل تأکید کرد.

 به گزارش مرکز خبر حوزه،  حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی، ظهر امروز در دیدار با اعضای جامعه روحانیت شیراز، ضمن تبریک روز مباهله ،‌استان فارس را منطقه ای استعداد خیز دانسته و اظهار داشتند:‌ این منطقه دارای سابقه درخشان بوده و در طول تاریخ عالمان برجسته و شاعران فراوانی را در دامن خود پرورش داده است که باید این استعدادها در تمام زمینه ها تقویت گردد.

* حوزه علمیه منطقه فارس احیاء شود

معظم له افزود:‌ البته این تاریخ درخشان در پرتو وجود حوزه های علمیه بوده و امروز هر چند در آنجا حوزه های علمیه فعالیت دارند، اما کافی نبوده و باید احیاء و گسترش یابد.

ایشان در ادامه با اشاره به فعالیت  فرق مختلف در این استان، یادآور شدند: باید در راستای رفع این معضل کارگروه هایی با محوریت روحانیت و علماء تشکیل و هر گروهی مسئول بررسی یک فرقه شده و راهکارهای مبارزه با آن را شناسایی نماید.

* مطالب را با رهبری در میان گذاشته‌ام

این مرجع تقلید در ادامه سخنان خود با هشدار در خصوص نفوذ وهابیت در جنوب کشور، اذعان داشتند:‌ امروز فعالیت های اقتصادی و تبلیغاتی این گروه ضاله در جنوب کشور درحال گسترش است، بنده این قضیه را با رهبر انقلاب در میان گذاشته و مشکلات را بیان نموده ام.

معظم‌له هم چنین مشکل جوانان منطقه شیراز را مدنظر قرار داده و تصریح کردند:‌ البته این مشکل در همه جای کشور وجود دارد و باید فکری گردد و اگر بخواهد به همین منوال ادامه یابد، در آینده به مشکل جدی برخورد خواهیم کرد.

ایشان یادآور شدند: امروز فرهنگ غرب در بین جوانان نفوذ عجیبی نموده؛ به طوری که آثار آن را می توان به وضوح در ظاهر آنان مشاهده کرد.

* انتقاد از وضعیت دانشگاه‌ها

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی، انتقادی هم از وضعیت دانشگاه های کشور کرد و گفتند:‌ روزانه بالغ بر 2 هزار نامه از سراسر کشور به دفتر بنده می‌رسد و مرا در جریان امور کشور می گذارند؛ به گونه‌ای که در یکی از نامه ها دانشجویی از وضعیت بد دانشگاه خود در تهران گلایه کرده بود؛ البته این مشکل منحصر به تهران نیست و در شهرهای دیگر هم مشاهده می گردد که باید برای رفع این معضل در دانشگا ها حضور فعال داشت و به جوانان راهنمایی های لازم را ارائه داد.

* فرصتی ارزشمند برای تبلیغ معارف اهل بیت‌(ع)

ایشان در پایان با اشاره به فرا رسیدن ایام محرم و صفر خاطرنشان کردند: این ایام بهترین فرصت برای تبلیغ علوم ناب اهل بیت (ع) و رفع مشکلات است و باید از آن به نحو احسن بهره برد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار