بازدید 37704

اجرای طرح زوج و فرد در تهران سراسری شد

کد خبر: ۱۳۳۲۶۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۸۹ - ۲۱:۱۱ 28 November 2010
دولت با پيشنهاد كميته مواقع اظطرار آلودگي هواي شهر تهران مبني بر اجراي طرح زوج و فرد از فردا در سراسر تهران تا اوايل هفته آينده موافقت كرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت، رئيس سازمان حفاظت محيط زيست از تصميم دولت مبني بر اجراي طرح زوج و فرد از فردا در كل شهر تهران خبر داد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت، محمدي زاده در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: دولت با پيشنهاد كميته مواقع اظطرار آلودگي هواي شهر تهران مبني بر اجراي طرح زوج و فرد از فردا در سراسر تهران تا اوايل هفته آينده موافقت كرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۲۲
تو همون محدوده زمانی تا ساعت 19؟
يك حساب سر انگشتي: فردا خودروهاي فرد مجاز به تردد نيستند يعني 50 درصد خودروها كم مي شود پس 50 درصد به مسافرها اضافه مي شود. آيا به همين نسبت سيستم حمل و نقل عمومي هم اضافه مي شود؟
تکلیف اونایی که مریض دارن، بچه دارن، هزارتا درد و مرض دارن چی میشه؟ به نظر من مسئولین ما در زمان بحران خودشون زودتر بحران زده می شن. بجای این تصمیمات احساسی بهتر نیست که در کارخونه ایران خودرو را تخته کنید و بجاش ماشین های خارجی را بدون گمرکی وارد کشور کنید که هم مردم لذتشو ببرن و هم محیط زیست سالم بمونه و هم جوونا کار درست و حسابی پیدا کنن
مردم از دوچرخه استفاده کنند. برخی از کشورهای توسعه یافته ملت با دوچرخه جابجا میشن و اصلا هم ننگ نیست که مدیر شرکت دوچرخه استفاده کنه
باید از اول همین کار را میکردند و تمامی مناطق تحت پوشش قرار میگرفت.
خدا کنه هفته آینده طرح لغو بشه
باور کنید دیگه صف تاکسی هم مثل اتوبوس شده. بدون ماشین شخصی من فقط 3 ساعت تو راهم

سرویس ادارات دولتی اگر برگرده به حال اولیه مطمئن باشید تا 30 درصد مشکل ترافیک تهران حل میشه.
تابناک خواهش میکنم انعکاس بدید موضوع برگردوندن سرویس ادارات دولتی و تشویق بخش خصوصی به گذاشتن سرویس برای کارکنان را.
وقتي به جاي بنزين ، بنزن تو باك ماشين ها مي ريزيم بهتر از اين نمي شه. يكي پيدا بشه سوخت موجود در تهران آزمايش كنه !ولي اونايي كه ماشين زوج و فرد باهم دارند چي؟ ببينيد فردا چه بلايي سر مردم مي اد؟
چجوری قراره اجرا بشه؟؟؟
با سلام امیدوارم که این قانون همیشگی نباشد. با توجه به اینکه مردم هم دچار مشکلاتی میشوند امیدوارم که به محض برطرف شدن مشکل آلودگی هوا نیز این قانون لغو شود. چرا که ما هم بچه کوچک داریم که باید به مهد و دبستان ببریم . و خودمان هم شاغل هستیم. باتشکر
چرا برای همیشه نباشد؟ ترافیک، مصرف بنزین، آلودگی هوا همه کم میشود . هم بنفع مردمه هم دولت. مردم یاد میگیرند کمی هم پیاده روی کنند.
در آمدشان با جریمه ها تامین میشه.
اینهم شد راه حل . حسته نباشید
از آنجاییکه یک روز در میان ماشینی مجاز به حرکت نیست،
باید عوارض سالانه خودرو که برای هر ماشین اخذ می شود در تهران نصف شود
خدایا شکرت! ماشین خریدیم 5 برابر قیمت واقعی،پول بیمه 365 روز سالو میدیم اونم دو برابر قیمت واقعی،عوارض شهرداری که جای خود،هوا جای بنزینمیزنیم و با احتساب ناخالصی و هوای پمپ سه برابر قیمت واقعی،خدمات هم که تعطیل تازه نصف هفته نمیتونیم بیاریم بیرون نصف دیگه هفته هم تو نصف شهر نمیتونیم بریم به بهونه طرح حالا دولت مهر ورز کارمونو راحت کرد و کلا خروج خودرو رو ممنوع کرد!! ای ول !! ولی خداییش نمیدونم چرا فکر میکنم این طرح تنها منبع در امدی برای پلیس راهور شده و هیچ کارایی ندارد و ته دلم هم میگه این هم مثل طرح قبلی که قراربود موقت باشد دائم میشه!!! خدا از سر تقصیراتتون بگذره من که نمیگذرم...
اتوبوس که به اندازه کافی نداریم
مترو هم که جای سوزن انداختن نداره و تازه همه جا رو پوشش نمیده
مسئولینمون مشق هاشونو نمینویسن و بجاش تکالیف مردم رو بیشتر میکنن.
بیچاره ما مردم تهران !
هم باید دود بخوریم هم حرص !
اقدام کاملا سیاسی برای خروج حدود پنج میلیون نفر از تهران است. بجای این اقدامات باید در ایران خودرو و سایپا را تخته کرد که عامل اصلی آلودگی تهران است.
بجای جلوگیری از تردد وسائط نقلیه و موتور سیکلتهای دود زاو توزیع بنزین با کیفیت بهتر و جلوگیری از تردد ماشینهای دیزلی دود زا، میگویند طرح زوج و فرد برای همه تهران! لطفآ دستور دهند اتوبوسها در محل ترمینال خود بلافاصله متور را خاموش کنند. بنده این مورد را حدود 20 سال قبل در شهر لندن دیدم که اتوبوسهای دو طبقه به محض رسیدن به آخر خط، موتور شان را خاموش میکردند.
نصف مردم که با ماشين شخصي مي رفنتد سرکار بدون ماشين مي شوند.نصف مسافربرهاي شخصي هم حذف مي شوند.حتما ما کارمندان بايد با چهارپا برويم سرکار!!! البته شايد هم ما سيستم فوق مدرن حمل و نقل عمومي!!!
مباركه!
همه جاي دنيا اول زير ساخت حمل و نقل عمومي را درست مي کنند سپس از مردم مي خواهند از خودروي شخصي استفاده نکنند.در کشور ما هر چي فشاره به مردم مي آورند, آخرش هم هيچي به هيچي.
قدم بعدي تردد آدمها بصورت زوج و فرد براساس سال تولد
امروز اصفهان چشم، چشم رو نمیدید! باز هم بین شهر ها تبعیض قائل میشید؟!
آژانسی ها ، وانت ها و ... باید چه کنند؟ مگر می شود این قدر بی در و پیکر عمل کرد؟
پول عوارض شهرداری که مزدم برای تمام 365 روز سال داده اند را بر می گردانند؟
ساعت خاصي اجرا مي‌شه يا شب‌ها هم زوج و فرده؟
‫نماز باران بخوانید.
اصلا طرح خوبی نیست
به نظر من فکراساسی تر کنند . من دبیر آموزش و پرورش که توانایی گرفتن سرویس برای فرزندانم رامدارو وخود آنها را به مدرسه میبرم و یا کسی که با مسافرکشی گذران زندگی میکند آنها باید چه کنند ؟
طرح زوج و فرد در گذشته معني خاصي داشت كه اينك بدون تعريف جز اينكه مردم را به قانون بي اعتنا نشان دهد يا اينكه بعضا احساس گناه يا سرگرداني كنند فايده ديگري ندارد. قبلا ورود به داخل طرح ممنوع بود حال چه معني دارد.آيا ميتوان داخل طرح يعني تمام تهران حركت كرد كه مسخره است آيا ميتوان از محلات اقماري از تهران بيرون رفت. آيا داخل مثلا شهرك المپيك ميتوان رفت خريد يا خير .ساعت شروع و خاتمه مثل قبل است يا خير.
واقعا این تهرانی ها هم زندگی میکننا، ترافیک، آلودگی، طرح زوج و فرد، خداییش شهر زندگی نیست
چرا بايد تمام هزينه ها ي ندانم كاري هاي دولت را مردم بپردازند چرا دولت به تعهدات مالي خود در قبال مترو و شهرداري اقدام نكرد
سلام
امروز صبح که از ترافیک مشخص بود که همشهریان عزیز خیلی مسئله رو جدی گرفتند!!!
بابا دست مریزاد!
بعد جوان بیست ساله سکته میکنه میگن تفلک هیچ طورش نبود سالم بودا!
آخه آدم حسابي مگه حمل ونقل درست ودرموني داري كه اينطوري تصميم مي گيري سرويس مدارس ادارات وخيلي جاهاي ديگه چي ميشه البته شما كه با ماشين دولتي تردد ميكنيد مردم هم به ....!!!
چطوری میشه کل تهران رو کنترل کرد .مگه نیروی انتظامی چقدر پرسنل داره ؟همین محدوده زوج و فرد کلی سوراخ و سمبه داره چه برسه کل تهران .
این کار پاک کردن صورت مسئله است . ورود خودروهای آلاینده و بی کیفیت ساخت داخل ، عدم توسعه وسائل حمل و نقل عمومی مثل مترو و وجود صنایع سنگین اطراف تهران دلیل اصلی آلودگیه .
امروز کل تهران زوج و فرد میشه ..فردا ورود ماشین ممنوع میشه ولی به نظر میرسه کسی دنبال حل منطقی مشکل نیست.
هميشه توپ تو زمين مردمه
سالهاست دست رو دست هم مي‌زارن و در مواقع اضطراري يه قانون تصويب مي‌كنند كه مردم رو محدود كنه!
آلودگي هوا و شلوغي و ترافيك تهران يه معظل غير مترقبه و يك روزه نيست كه حالا اين اعمال محدوديت‌ها توجيه داشته باشه
سوال من از مسئولين اينه كه شما تو اين پانزده‌ سال گذشته در خصوص تمركز زدايي، توسعه حمل و نقل عمومي و .... چي‌كار كرديد؟
کسی که این تصمیمات رامی گیردفکرجابجای مردم هم باشدامروزنه تاکسی وجودداشت نه مسافربرشخصی فقط دربست!
والا ما امروز كه دوشنبه است ماشين نياورديم ولي هر چي نگاه كرديم پلاك فرد ديديم!!؟؟
آيا فكر نمي كنيد كه در شهري كه سيستم حمل و نقل عمومي كامل و موثري ندارد اجراي محدوديت در تمام شهر اقدامي غير منطقي و غير اجرايي است؟
چرا ريشه هاي اصلي الودگي هوا حل نمي شود و به مردم فشار مضاعف و غير اصولي وارد مي گردد؟
مملکتی داریم در حد بنز!!!!!
خوب مردم مقصرن و بايد تنبيه بشن نه دولت با سيستم حمل و نقل عموميش
سلام
بله شما که مشکلی ندارید، با ماشین آخرین مدل از منزل به محل کار تشریف میبرید!برای شما مشکلی نیست!برای اغنیا هم مشکلی نیست اراده کنن برای هر روز هفته یک ماشین می خرن! بدبخت ما مردم هستیم که خوب حتماً زیادی هستیم!می دانید از جنس ماها چقدر هستند که تنها منبع درآمدشان ماشینشونه؟؟؟ببخشید حواسم نبود ما اصلا حق نظر، نه، حق زندگی نداریم...
خوش به حال اونايي كه پول دارن و آرم طرح ترافيك خريدن
امروز که اولین روز این طرحه، 45 دقیقه منتظر اتوبوس بودم!!! ای کاش قبل از اجرای این طرح فکری برای وسایل نقلیه عمومی می کردن تا اینجوری مردم معطل نشن!
من واقعا متاسفم به حال خودمون.
آقایون مسوول و یا پولداره با ماشینهای طرحدار خود به هر جا دلشون خواست می تونن برن (چون یا ماشین طرحدار دولتی دارن یا پولدارن) همه جا تبعیض!!! واقعا شرم آوره
یکی از اینا امروز صبح می رفت سر خیابون تا ببینه می تونه ماشین گیر بیاره یا نه (البته دربست می تونن پیدا کنن.)
فقط به مردم زورتون ميرسه ؟ چرا ماشينو بايد 15 ميليون بخريم نصف هفته استفاده كنيم؟ ماشين نفروشيد يا قيمتشم نصف كنيد
البته دولت فقط مي تواند محدوديت براي مردم ايجاد كند و خداي نكرده كسي به اين فكر نمي كنه كه مردم چطوري بايد سر كار برن به ويژه با اين وضع حمل نقل عمومي. خوب دوستان دولتي كه هم راننده دارن و هم ماشين طرح دار خوب حتما بقيه مردم هم بايد بسوزن و بسازن.
پایگاه اطلاع رسانی دولت خبرش را از قول رییس سازمان محیط زیست می نویسد پس خودش چکاره است ؟
باتوجه به اعلام زوج و فرد امروز از آوردن خودرو منصرف شدم جهت اومدن به محل كار خواستم با اتوبوس برم شلوغ بود با تاكسي خواستم برم 50نفر منتظر بودند خواهش مي كنم اول به فكر ناوگان حمل و نقل عمومي باشيد بعد بصورت غير منتظره تصميم بگيريد
میشه اعلام کنید طرح روزانه از چه ساعتی شروع می شود و در چه ساعتی خاتمه می یابد؟
یک تجربه عملی در مورد عدم کیفیت بنزین تهران : خودروی سوناتا متوسط مصرف سوخت در هر صدکیلومتر را نشان میدهد. بنده هروقت تهران بنزین می زنم مصرف سوخت در هر صدکیلومتر در شهر بین 15تا 16 لیتر است ( حتی بنزین سوپر) و در جاده بین 9 تا 10 لیتر میباشد. ولی سوختگیری از جایگاههای عرضه بنزین اتوبان قم ویا شهرهای جنوب شرق کشور مصرف در جاده 8.4تا 9 لیتر و در شهر 9تا10 لیتر می باشد . لطفا مسئولان بررسی کنند و بدیهی است یکی از راههای کاهش آلودگی هوای تهران عرضه بنزین با کیفیت می باشد.
ماشینو 2 برابر قیمت می فروشید به مردم ، یا آتش می گیرد یا در کوچکترین تصادف باعث مرگ می شود، مصرف بنزینش هم که از تانک بیشتر است
هوا را آلوده می کند ، آخر هم برای جلوگیری از ورشکستگی کارخانه سازنده از جیب مردم کمک مالی چند میلیاردی می کنید، آخر هم حق مردم برای استفاده از خودرو خود را سلب می کنید.
شما به قیامت اعتقادی دارید؟
اين هم مثل همه کارهای ديگه که اصلا فکر نشده يک شبه تصميم مگيرن .آخه يکی نيست بگه با کدوم وسيله نقليه عمومی چنين تصميمی گرفته شده.
امروز پلیس با هیچکس کاری نداشت و همه شماره ها جلوی پلیس راحت رژه می رفتن. فقط من ساده لوح فکر می کردم باید به قانون احترام بذارم و 13000 تومان پول آژانس دادم
به جای حل مسائل صورت مساله رو پاک می کنند. خدایا تا کی باید تاوان سوء مدیریت این جماعت رو مردم بی دفاع بدهند. همین امروز تو بزرگراه همت 2 تا مینی بوس تمام بزرگراه را سیاه کرده بودند و پلیس هیچ واکنشی نشان نمی داد.
ای کاش یک انسان دلسوز پیدا یشه.
جالب است که اين همه خودروي درپيتي را در کارخانجات خودروسازي بسازندو به حيل مختلف به مردم بفروشند،بعدش هم به جاي اينکه ماشين تو پارکينگ خودرو سازها بخوابه تو پارکينگ مردم بخوابه.!!اينو ميگن تدبيرو دور انديشي.!!؟؟
فقط دستور به مردم!!!! آیا کارخانجات صنعتی غرب تهران تا کرج تعطیل شدند؟ آیا کارخانجات خودروساز تذکر جدی دریافت کردند؟ آیا مترو تهران و اتوبوسرانی مجانی شدند؟ آیا مسئولین و خانواده هایشان از آوردن خودروی شخصی خودداری می کنند و به سفر با وسائل عمومی می پردازند؟ آیا از مردم به صورت غیر دستوی درخواست نیاوردن خودروهای شخصی انجام شد؟
تابناک عزیز لطفا منشتر می کنی؟
وقتی شرایط خوبه همه خوابن.
وقتی شرایط اضطراری میشه همه به تقلا می افتن.
هزینشو هم باید مردم پرداخت کنن!
یک سئوال از به اصطلاح مسئولین:
آیا سیستم حمل و نقل عمومی توان تحمل افزایش تقاضا (نیمی از مردمی که از وسیله حمل و نقل شخصی استفاده می کنند) را دارد یا مردم باید با پای پیاده به سر کار بروند!!!؟
نکات جالب در شهر در این روز ها :
- تاکسی ها در مرکز شهر جزو خودروهای تک سرنشین بودند.
- خودرو های تک سرنشین با آرم مجوز طرح ترافیک فراوان در حال رفت و آمد هستند.
یعنی اگه کسی از قم بخواد بره شمال باید پلاکشو چک کنه؟
بیچاره مردم قسطی خودروخریدن حالااجازه استفاده ندارند!
خيلي وسيله حمل و نقل عمومي درست و حسابي داريم. با اين كار مردم آزاري را به حد اعلا ميرسانند.
به دولتمردان بگید به جای این کارها که ضرر اون متوجه مردم عادی میشه دست از لجبازی ها بردارند و بودجه مصوب مترو و حمل و نقل عمومی رو پرداخت کنند تا مشکل به شکل اساسی تر حل بشه . قطعا زیان وارده به اقتصاد ملی با این کارها خیلی سنگین تر از 2 میلیارد دلاری است که میتونست در ساخت و توسعه مترو هزینه بشه.
ببشخید اون وقت اتوبوس و تاکسی و اینها هم هست که مردم رو به سر کار ببره ؟!
اینهم شد روش؟!!!!!!!!
باز هم پاك كردن صورت مسئله.
-مردم حق دارند ازخودروي خود كه با چندين برابر قيمت اصلي خريداري مي كننداستفاده نمايند.
-برخورد مراجع ذي صلاح باوسايل نقليه عمومي وخصوصي دودزابه هيچ عنوان قاطعانه نيست.
-رسيدگي كنترك ونظارت مراجع ذي صلاح بامراكز صنعتي آلاينده بسيار ناچيز است.
-وسايط حمل ونقل عمومي به هيچ وجه جوابگوي جمعيت تهران نيست.
-در انتها پيشنهاد مي شود در تهران سرويس اياب وذهاب ادارات ، ارگانها ونهادهاي دولتي دوباره راه اندازي شود
امید است آنهایی که از اتومبیل خدمت استفاده می کنند راحت باشند گورپدر بقیه:::::::::::
بهتراست به جاي اين قبيل تصميمات كه نه قابل اجراست ونه قابل كنترل و اگرهم موثر واقع گردد كه خيلي بعيد است كاملا"مقطعي و زودگذرخواهد بود:
1 - سرويس آمد و رفت كاركنان وزارت خانه ها و كليه اداره جات و سازمانهاي دولتي ر ا مجددا"برقرار فرمائيد.
2 - مترو و اتوبوسراني درون شهري راتوسعه دهيد.
3 - در به اجرا درآوردن پيشنهادات بالا شك و درنگ نفرمائيد.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر