بازدید 3724

آیت الله مکارم: عید غدیر عید الله الاعظم است

این مرجع تقلید با بیان اینکه سه آیه در قرآن کریم مربوط به غدیر است و روایات بسیاری نیز در این راستا وجود دارد تاکید کرد: کتاب الغدیر عنایتی الهیه است و علامه امینی در این کتاب بسیار خوب بحث کرده و به سهم خود حدیث غدیر را از مهجوریت خارج کرده است.
کد خبر: ۱۳۲۵۶۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۸۹ - ۲۲:۵۱ 24 November 2010
حضرت آیت الله مکارم شیرازی از عید سعید غدیر به عنوان عید الله الاعظم یاد کرد و گفت: خدا را شاکریم که تابع کسی هستیم که فضائل و مناقب او آشکار و دلائل ولایت او محکم است.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید صبح امروز در آغاز درس خارج فقه خود که با حضور طلاب و روحانیون در مسجد اعظم قم برگزار شد با تبریک عید سعید غدیر از این روز به عنوان عید الله الاعظم و الاکبر یاد کرد و حضرت علی (ع) را اسوه اخلاق و تقوا نامید.

وی با اشاره به کتاب گرانسنگ الغدیر تالیف مرحوم علامه امینی خاطر نشان کرد: مرحوم علامه امینی در این راستا یک کار اساسی انجام داد و غدیر را از زوایای مختلف مورد بحث و بررسی قرار داده است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه سه آیه در قرآن کریم مربوط به غدیر است و روایات بسیاری نیز در این راستا وجود دارد تاکید کرد: کتاب الغدیر عنایتی الهیه است و علامه امینی در این کتاب بسیار خوب بحث کرده و به سهم خود حدیث غدیر را از مهجوریت خارج کرده است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی طلاب و روحانیان را به تامل و مطالعه بیشتر کتاب الغدیر توصیه کرد و گفت: طلاب و روحانیان باید بیشتر با این کتاب آشنا شوند.

وی در ادامه با اشاره به اشکالی در مساله غدیر مبنی بر اینکه اگر حضرت پیامبر (ص) حدیث غدیر را در برابر هزاران نفر بیان کرده اند پس چرا حاضران به این مساله استناد نکرده اند این اشکال را پاسخ داد و گفت: مرحوم علامه امینی 22 مورد را در کتاب الغدیر بیان کرده است که تعداد قابل توجهی از نقل این واقعه تاریخی نیز در برابر دیدگان معاویه بوده است.

این مرجع تقلید ابراز داشت: مساله غدیر یک مساله واضح و روشن است منتهی جهات سیاسی و سایر شرایط اجازه نمی داده است که پرده از روی این حدیث برای همه مردم برداشته شود.

وی در ادامه گفت: ما خدا را شاکریم که تابع کسی هستیم که فضائل و مناقب او آشکار و دلایل ولایت او محکم و متقن است و این راهی است که ما باید بپیماییم.

این مرجع تقلید تاکید کرد: ما باید میراث اهل بیت را حفظ کنیم و در برابر دشمنانی که با تبلیغات و دسیسه های سوء علیه ارزش ها و اسلام تلاش می کنند بایستیم و نقشه های آنها را خنثی کنیم.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی ابراز داشت: ان شاءالله در برابر این رسالت همه وظیفه خود را انجام خواهیم داد و امیدواریم قدم در جای پای حضرت علی (ع) بگذاریم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان