بازدید 24846

آیت الله خزعلی به احمدی نژاد: مراقب باش

کد خبر: ۱۳۱۴۶۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۳ 19 November 2010
دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر گفت: من علاقه شدیدی به رییس‌جمهور دارم و دعا می‌کنم، اما دلسوزانی هستند که براساس روایات و فرموده‌های امام علی(ع) به شما می‌گویند مراقب آنهایی که به شما نزدیک می‌شوند باشید.

به گزارش ایسنا آیت‌الله خزعلی در پیش خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با تبریک عید قربان به نامه حضرت علی(ع) به مالک‌اشتر در نهج‌البلاغه اشاره کرد و گفت: آن حضرت به مالک فرمودند "من حکومت را به تو دادم و این امانتی در دست توست، ای مالک به مردم محبت داشته باش، مبادا به جان مردم بیفتی، اینها یا برادران دینی تو هستند یا در زیر پیمان تو می‌باشند، مبادا نسبت به رعیت نااهل باشی، این کار امانت است." در 22 جای نهج‌البلاغه از امانت سخن گفته شده یعنی به معنی تکلیف آمده است.

اهم اظهارات دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر را می توانید در ادامه بخوانید:

    *
      حضرت علی(ع) در نامه به عامل آذربایجان نیز می‌فرمایند این پست امانت و تکلیف در دست توست تا وقتی که عامل نبودی راحت بودی اکنون تکلیف داری باید مطابق آن حرکت کنی من نیز از دور مراقب تو هستم.

    *
      حضرت می‌فرمایند "مراقب آنهایی که یاور تو هستند و به زرنگی خود را به تو نزدیک می‌کنند و در تو نفوذ می‌یابند باش و برای مدیرانی که به کار گماشتی اشخاص متدینی را بسپار تا اعمال مدیران را وارسی کنند اگر خیانتشان ثابت شد شلاق بزن و ذلت را بر پیشانی آنها نصب کن"

    *
      من در بین روسای جمهوری مانند آقای رجایی پرکار و خوش‌کار ندیدم اما مواظب برخی افراد نزدیک به خود نبودند در حالی که همان آقا اکنون در زندان است. از آنهایی که خیلی نزدیک می‌شوند باید مواظب بود. به دکتر بهشتی(ره) نیز که به ایشان ارادت داشته و دارم، گفتیم مواظب آقای کشمیری باش که حتی پدر او گفته پسر من منحرف است، که همان آقا 72 نفر را به شهادت رساند، چراکه وقتی منحرف خود را نفوذ می‌دهد با آن زبان چرب و نرم کسی باور نمی‌کند.

    *
      اکنون هم به برکت رییس جمهور محترم که با سفر به لبنان و نیویورک عزت فوق عزت آوردند به ایشان نیز می‌گوییم مراقب برخی‌ها باشند، دلسوزانی هستند که با شما صحبت کنند، نباید بگویید من فلانی را می‌شناسم، من به عنوان پدر با شما حرف می‌زنم.

    *
      آقایان مجلسی‌ها، به شما گفتند نظارت کنید؛ چرا اول حدود 150 نفر امضا کردید و بعد 70 و چند نفر شدید، آیا نظارت بد است؟ به خدا آن چیزی که مدیر، ‌استاندار و رییس‌جمهور را منضبط می‌کند نظارت است. من علاقه شدیدی به رییس‌جمهور دارم و دعا می‌کنم، اما دلسوزانی هستند که براساس روایات و فرموده‌های امام علی(ع) به شما می‌گویند مراقب آنهایی که به شما نزدیک می‌شوند باشید.

    *
      جناب آقای ضرغامی رییس صدا و سیما! آیا برنامه‌هایتان منظم است؟ رعایت بفرمایید چند نوبت رهبر معظم فرمودند من خودم نیز به ایشان گفته‌ام. این امانتی دست شماست، زنان با وضع ناجور می‌آیند. اینکه بگویید این کار را می‌کنیم تا مردم به سمت ماهواره‌ها نروند، درست نیست، مومنین دلسرد می‌شوند.

    *
      آقای لاریجانی رییس مجلس! حتما نظارت را قبول کنید، اگر نکنید مردم به شما بدبین می‌شوند و حق دارند. کسی که به مجلس رفت از زمین و پول استفاده می‌کند، اما باید مراقب کسانی که یار و یاور شما هستند باشید.

    *
      در نامه 28 حضرت علی(ع) به معاویه ایشان می‌فرمایند "ما دست پرورده مستقیم خدا هستیم و مردم دست پرورده ما هستند اما در زندگی خودمان را با یک کارگر برابر می‌دانیم."

    *
      در مقابل براندازان حکومت و تحریک‌کنندگان آنها براساس خطبه‌های نهج‌البلاغه می‌بینیم که ایشان در مقابل براندازان چگونه برخورد می‌کنند. دولت باید در مقابل براندازان و تحریک ‌کنندگان این‌گونه رفتار کند. البته مناسبات زمان مقداری دست را می‌بندد. اینکه کسی بگوید منشور برادری غلط است باید با کسی که برای براندازی حرکت کرد همچون علی(ع) برخورد کنیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی