بازدید 13592

زمان اعدام شهلا مشخص شد

15 روز به آخرین نفس‌های شهلا باقی‌مانده است و این زن باید در محوطه زندان اوین قصاص نفس شود.
کد خبر: ۱۳۱۰۹۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۸۹ - ۰۹:۴۴ 16 November 2010
وطن امروز: نفس‌های آخر شهلا، 15 روز دیگر، سحرگاه چهارشنبه 10 آذرماه پای چوبه‌دار خاموش خواهد شد.

این زن 40 ساله در صورتی از مجازات قصاص نفس‌ـ اعدام‌‌ـ نجات خواهد یافت که بتواند از خانواده و بچه‌های «لاله‌ سحرخیزان» و حتی «ناصر محمدخانی» رضایت بگیرد.

ساعت 2 بعد‌از‌ظهر 17 مهر‌ماه سال 81، فریادهای پسربچه‌ای که تازه از مدرسه به خانه‌شان در ساختمان شماره 46 خیابان گل‌نبی تهران بازگشته بود راز جنایت جنجالی‌ای را فاش کرد.

«لاله سحرخیزان» در غیاب بچه‌های مدرسه‌ای و همسرش که در کاروان تیم‌ پیروزی در آلمان بود به طرز فجیعی قربانی جنایتی مرموز شده بود. پلیس جنایی تهران از همان روز نخست به مظنون‌گیری گسترده‌ای پرداخت و اعلام کرد کسی جز شهلا جاهد که هووی پنهانی لاله بود، نمی‌توانسته این جنایت را انجام داده باشد.

در حالی که همه دلایل علمی پلیس انگشت اتهام را به سوی این زن جسور نشانه رفته بودند اما خودش می‌گفت بی‌گناه است. بررسی‌های کارآگاهان و قاضی جعفرزاده هرچه پیش می‌رفت آنان را مطمئن می‌کرد که قاتل کسی جز یک زن که همان شهلا است، نمی‌تواند باشد. 11 ماه طول کشید تا شهلا، اعتراف کند، وی وقتی دید ناصر نیز بازداشت شده غافل از اینکه همین مرد ناگفته‌هایی را بیان کرده که سرنخ‌های اصلی در پرونده است در فضایی کاملا عاطفی پذیرفت به تنهایی لاله را در خواب غافلگیر کرده و کشته است.

همان شب «شهلا» در برابر دوربین فیلمبرداری پلیس و یک خبرنگار و عکاس به بازسازی صحنه جنایت پرداخت و هیچ‌چیز را از قلم نینداخت. وی که گریه می‌کرد و مرتب از روح لاله عذرخواهی می‌کرد، نشان داد چگونه شب پیش از جنایت در خانه قربانی پنهان شده و دست به قتل زده است.

اظهارات «شهلا» نه تنها با صحنه قتل و میهمان شب پیش از جنایت لاله، مطابقت داشت بلکه وی ادعاهایی مطرح کرد که تا آن لحظه حتی پلیس نیز خبر نداشت. از آن شب به بعد بویژه با انتقال «شهلا» به زندان اوین، وی دیگر اعتراف نکرد ولي با وجود 3 ادعای متفاوت نتوانست خود را بی‌گناه نشان دهد و به قصاص نفس‌ ـاعدام‌ـ محکوم شد.

در مدت 8 سال گذشته بیش از 30 قاضی پرونده جنایی شهلا را مطالعه کرده و جز برخی همه حکم را سالم و قطعی دانسته‌اند تا اینکه شهلا در نامه‌ای از زندان به رئیس‌ قوه‌قضائیه خواستار تعیین‌تکلیف خود شد.

این‌بار آیت‌الله آملی‌لاریجانی اجازه اجراي حکم قصاص «شهلا» را صادر کرد و دادستان تهران با بیان اینکه در صورت ابلاغ کتبی این استیذان، حکم اعدام زن زندانی سریع‌الاجراست اعلام کرد تنها در صورت اعلام رضایت اولیای‌دم در اجرای این حکم وقفه ایجاد خواهد شد.

نفس‌های آخر تا 10 آذر‌ماه

وقتی دادستان اعلام کرد که زمان اجرای حکم شهلا، مشخص شده است، مشخص شد این زن سحرگاه چهارشنبه 10 آذرماه سال‌جاری به دار مجازات آویخته خواهد شد. 15 روز به آخرین نفس‌های شهلا باقی‌مانده است و این زن باید در محوطه زندان اوین قصاص نفس شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی