بازدید 109881

تصاویر دیدنی: قلعه رودخان گیلان

قلعه رودخان يا قلعه حسام نام قلعه‌اي تاريخي در 20 کيلومتري جنوب غربي شهر فومن در استان گيلان است. برخي از کارشناسان، ساخت قلعه را در دوران ساسانيان دانسته‌اند. اين قلعه با 2.6 هکتار مساحت بر فراز ارتفاعات روستاي رودخان قرار دارد. ديوار قلعه 1500 متر طول دارد و در آن 65 برج و بارو قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۲۸۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۲ 04 November 2010






























تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶۷
انتشار یافته: ۷۳
تو رو خدا اونجارو حداقل زباله دونی نکنیم !
قلعه ای بسیار زیبا که اعراب در حمله به ایران در آنجا شکست خوردند.
بسيار زيبا وديدني بود خدا مي دونه چقدر ديگه از اين آثار باستاني تو ايران عزيزمون هست و ما ازش خبر نداريم. اگه توسط نهادهاي زيربط درست اطلاع رساني و تبليغ بشه چه منبع درامد خوبي هم ميشه.
اصلا نمیدونستم چنین چیزی توی ایران وجود داره
فکر میکنم مسئولین در مورد ایران شناسی خیلی خوب عمل نکردند
تي ناز قوربان
این لوکیشن جون میده واسه فیلم‌های تاریخی.
شما را به خدا قدر این نشانه‌‌های تمدن ایران را بدانیم
TORO KHODA BE TORKIYE YA CHIN BEDID KONTERAT BARDARAN LAGHAL AZINJA POL DAR BIARIM
ایران، بهشته روی زمینه...حیف که قدرش را نداریم. ای کاش سازمان گردشگری، یه کم بیشتر تبلیغ این همه اماکن دیدنی و زیبا را می کرد.
خيلي زيباست اما بالا رفتن خيلي سخته حدود 1500 تا پله داره اما لذت بخشه
قلعه بسيار زيبا طبيعتي دلنشين و مردماني خوب و عزيز.
همين تابستون اونجا بودم و چقدر خوش گذشت.
چرا معرفيش كردين الا ن همه ميان خرابش مي كنن
در سفری که در اردیبهشت امسال به این مکان زیبا داشتم متوجه شدم نگهداری مسیر منهی به قلعه در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته و در ازای ورود هر ماشین هزار تومان ورودی میگیرد روز بازدید یک روز شنبه و حول و حوش ساعت 10 صبح بود. باور بفرمایید آدم بسیار تاسف می خورد که چرا این مکان در ایران اینگونه نگهداری می شود .
سرویسهای بهداشتی با چاههای گرفته و خراب نبود و ...
در مسیر راه منتهی به قلعه آنقدر آشغال و زباله ریخته شده بود که جای نشستن نبود شرکت نگهدار این مکان تنها از چهار نفر برای نظافت آن مکان استفاده می کرد و عملا مسیر 2.5 کیلو متری قلعه کاملا کثیف ، بدون سطل زباله بدون آبخوری و دستشویی بود
وقتی به مسوول آنجا گلایه کردم که چرا از مردم پول میگیرید ولی خدمات خوبی ارایه نمی دهید و چرا اینجا اینقدر کثیف است در پاسخ گفت که مردم فرهنگ ندارند که من نیز جواب دادم مگر شما فرهنگ نشستن پشت این میز را دارید . خلاصه آشغالهای ریخته شده در این مکان آنقدر زیاد است که رودخانه مسیر که از کنار روستاهای آنجا می گذرد نیز کاملا از زباله پرشده است
خواهش می کنم از این وضعیت نیز گزارشی تهیه کنید و به گوش مسوولان برسانید شاید با این شرکت خصوصی برخورد لازم صورت گیرد.
اینقدر گردن مسئولین نندازید. به قول اون رفیقمون زباله دونیش نکنیم . آخه ما باید برا هر کسی که میره بازدید یه بپا بذاریم که نکنه دیوار نویسی کنه یا بطری آب یه بار مصرفش(کلاس بالاها) رو تو اونجابندازه . بخدا فرهنگ دست من و شماست نه دولت!!
این قلعه بسیار قشنگ ازسطح جاده ماشین رو به بعد مقداری سربالایی وبیش از هشتصد پله دارد که دیدن این مکان زیبارا برای اشخاص میانسال مشکل وبرای سالمندان غیر ممکن مینماید.اگرسازمان میراث فرهنگی و گردشگری اقدام به ساخت تله کابیین نماید حتما از جاذبه بزرگ توریستی وگردشگری خواهد شد..
با نظر دوستمون که گفتن برای فیلم تاریخی خوبه موافقم.
جای باحالیه، یه بار تا بالا رفتم، پیرمون در اومد.!!
صد رحمت به شیطان کوه لاهیجان.
نام صحیح قلعه، قله روخون است که برگرفته از زبان تالشی آن منطقه است. وبه معنی راه قلعه است.
تله کابین بجز قطع درختان و از بین بردن آن مسیر زیبا ثمره ای ندارد. بهتر و مهمتر نظافت و تمیزی آنجا است که متاسفانه کسی به فکر نیست
چه جای جالبی!
یکی از دوستانم دایره المعارف اماکن ایرانه میگم باید یک کتاب بنویسی میگه اگه انجام بدم اونجاها تبدیل به زباله دانی و مخروبه میشه آخه چرا باید اینطور باشه ! باید اینجور مکانها سطل های زباله و دستشویی های تمیز داشته باشه وهرکس باداشتن یک نایلون آشغالهاشو توش بریزه
سال گذشته بود که با جمع چند تا از عکاسان خوب از سایت چیلیک راهی اونجا شدیم و ی تور راه انداختیم تا از این قلعه عکاسی کنیم ولی باور کنید قدم به قدم که پیش می رفتیم بیشتر افسوس می خوردیم که اینجا چرا شده مثل بازار و ورودی امام زاده داود در شمال غرب تهران؟
آقای ساسان مویدی از عکاسان خوب و با تجربه هم همراهمون بود و می گفت: بیست ساله که از این قلعه می آد و عکاسی می کنه ولی تا به حال اینقدر اینجا را بی سرپرست و به هم ریخته ندیده!
قلعه فوق متعلق به دوران قبل از اسلام بوده که بارها از جانب حکمرانان گیلان تعمیر شده است که کتیبه قبل از اسلام آن توسط غارتگران بیت المال به فرانسه برده شده و حسن الصباح معروف ازاین قلعه استفاده نموده است این قلعه ها دارای تونل های زیرزمینی جهت تبادل نیرو و آذوقه بوده ان که بتدریج توسط عوامل طبیعی و سودجویان تخریب شده است
من در دانشگاه گیلان درس خوندم و این مکان بسیار زیبا را از نزدیک دیدم به دوستان عزیز توصیه می کنم حتما اینجا رو ببینند. پیرو سخن دوست عزیزمون باید بگم متاسفانه در تمامی نقاط ایران و در تمامی مناطق گردشگری نظافت رعایت نمیشه و مردم به اصطلاح با فرهنگ و تمدن 2500 ساله ما محیط زیست را به زباله دانی تبدیل می کنند. وقتی درون شهرهای ما سرنشینان خودروها هرچی آشغال توی دست دارند از شیشه به خیابان پرتاب می کنند. دیگه چه انتظاری میشه داشت که محیط زیست ما سالم و تمیز بمونه. جالب اینکه همین مردم تحت تاثیر شبکه های ماهواره ای انتقاد می کنند که چرا کشورهای خارجی تمیزند اما کشور ما !!!!. راستی النظافت من الایمان یعنی چی!!!؟
واقعا قشنگه منم فکر نمی کردم همچین جای قشنگی تو ایران وجود داشته باشه که هنوز تمیز مونده!
بسیار جالب و دیدنی بود من ماه رمضان رفتم و این مکان را دیدم پله های بسیار زیاد آن را نمیشه یکمرتبه طی کرد آدم زمانی که به بالای قلعه می رسه پیش خودش فکر می کنه چطوری و با چه وسایلی این قلعه را آنهم در زمان ساسانیان بنا نهادند؟ واقعا باید قدر تمدن خودمان را بدونیم
این تازه یک نمونه است
ای کاش به فکر بودیم تنها قلعه اجری نسبتا سالم دنیا فتح نشده حتی بدست مغول
من 8 سال پيش براي ديدن اين قلعه رفتم روستايي بکر با پلهاي چوبي و مسير تا قلعه بدون پله بود و جنگلي چه سکوت دلنشيني داشت اما امسال تابستان با کلي زوق و شوق به همراه خانواده رفتم کلي تعريف کردم از بکري منطقه ولي به روستا که رسيدم خبري از صفاي 8 سال خبري پيش نبود بوي قليان بود کباب و آتش دود و ماشين پلهاي فلزي و ... داره تخريب ميشه اون منطقه به دادش برسيد.تله کابين رو براي جايي ميزنند که مردم آن ديار حداقل فرهنگ اين را داشته باشند که بعد از طبيعت گردي حداقل زبا له هاي خودشان را با خود ببرند نه اينجا که به جاي طبيعت گردي به جان طبيعت مي افتند.
تور رو خدا یک بخش ایرانشناسی تو سایتتون قرار بدید
در اواخر تابستان امسال سری به اونجا زدم واقعا زیباست ولی متاسفانه فرهنگ استفاده از طبیعت در بین ما ایرانیها ضعیفه
من یک گیلانی هستم. شما را به خدا این تصاویر را نشان ندهید. با آنکه قلباً دوست دارم که مردم عزیز ما به این مناطق طبیعی- تاریخی مسافرت کنند و از آن لذت ببرند ولی نگرانم چونکه مردم اصول حفظ و نگهداری این نقاط زیبا و بکر را رعایت نمی کنند.
اگر این قلعه در یک نقطه از اروپا واقع بود الان منشا درآمدهای کلان و همچنین زمینه سازی برای جذب گردشگر داخلی و خارجی و همچنین آبادانی محیط پیرامونی آن محل بود.
واقعا زيبا بود.حتما بايد رفت و ديدش.من خودم شخصا تصميم به رفتن به اينجارو كردم
سلام
البته به این دوستمون که همچین پیشنهادی میده باید بگم که هیچ جای دنیا نمیان یه جای تاریخی رو به شکل مدرن در بیارند و تله کابین راه بندازن . بهتره فکر راه حل دیگه ای باشید یا حداقل آگه آگاهی در این زمینه ندارید پیشنهاد ندین لطفا.
بسیار زیباست مخصوصا وقتی ما رفتیم بارندگی شروع شد و قلعه در مه زیبایی ناپدید شد واقعا مثل یک قلعه رویایی بود از نظر تاریخی واقعا ارزش دارد ایت اماکن تفریحی را به گردشگران خارجی معرفی کنیم
امیدوارم از طریق رسانه ها اطلاع رسانی در مورد نحوه درست بازدید از این نوع اماکن بشه متاسفانه عده ای نا آگاه به جای اینکه با استفاده از پله ها برن بالا از قسمت های دیگه عبور میکنن و بعد از 4 سال تقریبا اکثر نقاط کوه داره پوشش گیاهیش رو به خاطر لگد مال شدن از دست میده و اگه فرهنگش رو جا نندازیم به زودی چیزی از این کوه زیبا نمیمونه تا نسلهای آینده هم استفاده کنن
شباهتی هم به معبد آنا مریم در حوالی طرابوزان ترکیه دارد که توریستهای زیادی از نقاط مختلف به دیدن آن مکان میروند .
اینجا هم میتواند به نقطه ای توریستی تبدیل شود بشرطی که تمهیدات لازم اندیشیده شده و طبیعت بکر آن با رعایت موارد بهداشتی همچنان دست نخورده باقی بماند.
واقعا زیباست هموطنان عزیزم برید ولذت ببرید وحفظش کنید قدر مملکتمان را بدانیم
زیباست هموطنان عزیزم زیبا حفظش کنید قدر کشورمان رابدانیم
خییلی پله داره من دیگه نمیرم پاهام درد گرفت
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل