بازدید 12258

شایع‌ترین سن ابتلا به «ام.اس»

«ام اس» يک بيماري خاموش است و تا کنون دليل اصلي بروز آن مشخص نشده است.
کد خبر: ۱۲۸۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۴ 03 November 2010
مدير انجمن «ام اس» ايران با بيان اين که بيش از 40 هزار مبتلا به «ام اس» در کشور وجود دارد گفت: آمار ها نشان مي دهد زنان 3 برابر مردان به اين بيماري دچار مي شوند.

مژگان محسني نيا در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: «ام اس» يک بيماري خاموش است و تا کنون دليل اصلي بروز آن مشخص نشده است.

وي افزود: 72 درصد بيماران ام اسي را زنان و دختران جوان و 28 درصد آنان را مردان تشکيل مي دهند.

وي افزود: بي حسي، کاهش انرژي، احساس کرختي و خواب رفتگي در قسمت هاي مختلف بدن، ضعف عضلاني، اختلال در حفظ تعادل بدن، اختلال بينايي که بيشتر به شکل دوبيني ظاهر مي شود اختلال در کنترل دفع ادرار يا مدفوع از مهمترين علائم ابتلا به بيماري ام اس است.

به گفته مدير انجمن ام اس، انجمن با توانايي ها و امکانات غيردولتي و تکيه بر کمک هاي مردمي توانسته بيش از 18 هزار نفر از بيماران مبتلا را شناسايي و پذيرش کند تا از خدمات و اقدامات آموزشي، حمايتي، توانبخشي بازتوانايي انجمن استفاده کنند.

وي اظهار داشت: اين بيماري يکي از مهمترين موضوعات تحقيقاتي در علم پزشکي است و متخصصين داخلي مغز و اعصاب انجمن «ام اس» با گرفتن شرح حال و معاينات دقيق و انجام آزمايشات و تصويربرداري براي درمان و کنترل بيماري از داروهاي مختلفي استفاده مي کنند.

مدير انجمن «ام اس» تشکيل بانک اطلاعاتي مناسب به منظور استفاده علمي، آموزشي و پژوهشي مورد نياز از اطلاعات جمع آوري شده را از مهمترين اهداف اين انجمن دانست و افزود: ارائه و انجام طرح هاي تحقيقاتي و ارتباط مداوم با ساير موسسات پژوهشي شناخته شده و معتبر علمي و پژوهشي به منظور دسترسي به آخرين يافته ها در مورد بيماري «ام اس» به عنوان چهل و يکمين فدراسيون جهاني «ام اس» (MSIF)، آموزش و اطلاع رساني فردي، خانوادگي و اجتماعي، حمايت درماني – عاطفي از بيماران مبتلا به ام اس و خانواده هاي آنان و هدايت و راهنمايي بيماران جهت آشنايي با منابع و سرويس هاي مختلف خدماتي، اجتماعي و درماني به منظور هماهنگي و استفاده بهينه از امکانات و تسهيلات موجود از ديگر اهداف انجمن ام اس است.

وي بخش مددکاري انجمن «ام اس» را از مهمترين بخش هاي اين انجمن عنوان کرد و گفت: دفتر مددکاري به عنوان حساس ترين و مطمئن ترين رابط بين انجمن «ام اس»، بيمار مبتلا و خانواده است و با تکيه بر اصل رازداري و محرمانه بودن پرونده، خدمات مورد نظر اين دفتر توسط کارشناسان انجام مي شود.

وي با اشاره به عدم پوشش بيمه در خصوص بيماري «ام اس» خاطرنشان کرد: پرداخت امداد دارويي به بيماران کم بضاعت در سراسر کشور، پرداخت کمک هزينه به منظور انجام خدمات پيراپزشکي، کمک هزينه وسايل کمک پزشکي و توانبخشي، کمک هزينه خدمات فيزيوتراپي، تهيه و تحويل پوشاک به خانواده هاي کم بضاعت، تهيه و تحويل لوازم خانگي، انجام کمک هاي موردي و اضطراري، کمک در اجاره وديعه مسکن بيماران و پرداخت وام از صندوق هاي قرض الحسنه را بخشي از اقدامات انجام شده از سوي دفتر مددکاري انجمن ام اس است.

محسني نيا به برگزاري هفتمين کنگره «ام اس» ايران اشاره کرد و گفت: اين کنگره با حضور متخصصان مغز و اعصاب، ژنتيک، توانبخشي، روانپزشکي، ايمونولوژي و با ارائه آخرين دستاوردهاي درمان و تشخيص در حوزه«ام اس» 13 و 14 آبان ماه در تالار امام بيمارستان امام خميني برگزار مي شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی