بازدید 26134

شرایط معافیت های جدید خدمت سربازی

معاون معافیت‌ها و امور مشمولین سازمان وظیفه عمومی ناجا در گفت‌وگو با واحد مرکزی خبر گفت:‌ در معافیت‌های خاص و عنایات رهبر معظم انقلاب افرادی که پدر یا مادرشان تا 30 ماه در جبهه حضور داشته اند یک فرزند آنها و تا 60 ماه 2 فرزند آنها معاف می شود.
کد خبر: ۱۲۷۹۵۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۸۹ - ۰۸:۲۰ 30 October 2010
در خانواده‌هایی که پدر و مادر، معلولند و یا 2 فرزند معلول دارند در صورتی که فرزندان متاهل نباشند، یک فرزند از خدمت سربازی معاف می شود.

معاون معافیت‌ها و امور مشمولین سازمان وظیفه عمومی ناجا در گفت‌وگو با واحد مرکزی خبر گفت:‌ در معافیت‌های خاص و عنایات رهبر معظم انقلاب افرادی که پدر یا مادرشان تا 30 ماه در جبهه حضور داشته اند یک فرزند آنها و تا 60 ماه 2 فرزند آنها معاف می شود.

سرهنگ حلوایی افزود: به ازای 25 درصد جانبازی یک فرزند و تا 50 درصد جانبازی 2 فرزند و به ازای 36 ماه آزادگی یک فرزند معاف خواهد شد.

وی گفت:‌ به ازای هر ماه حضور در جبهه 18 روز کسر خدمت برای فرزند آنها محاسبه خواهد شد.

معاون معافیت‌ها و امور مشمولین سازمان وظیفه عمومی ناجا همچنین از بخشودگی مشمولینی که مدرک تحصیلی لیسانس و متولد 54 و فوق‌لیسانس دارند و متولد 52 هستند؛ خبر داد و افزود: مشمولین دکترای تخصصی غیرپزشکی متولد 50 و دکترای تخصصی پزشکی متولد 44 نیز از خدمت سربازی معاف خواهند شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۰
بقیه مردم آدم نیستند این چه عدالتیه .
به نظر ميرسد قانون خدمت نظام وظيفه آن ضرورت لازم را از دست داده و متوليان امر بجاي بازنگري اساسي به محتواي اين قانون . به طروق مختلف به آن تبصره مي افزايند.لازم و ضروريست باتوجه به كثرت نيروهاي نظامي و انتظامي در ارتش و سپاه و بسيج . مسولين محترم ترتيبات تغييرات در قانون مذكور را مد نظر قرارداده و به صرف آموزش 3ماهه اكتفا نمايند تا از اين طريق آرامش و آسودگي جوانان و خانواده هاي آنان كسب شده و سن ازدواج بيش از اين به سبب انجام خدمت نظام وظيفه به درازا نيفتد. آنچه بلاغت سخن بود گفتيم . صلاح مملكت خود خسروان دانند
بهتر است سربازي مانند بيشتر كشور هاي جهان حرفه اي شده و به سربازان حقوق كافي پرداخت شود . تا هم سربازان به حق و حقوق خود برسند و هم نيروهاي مسلح به اندازه نياز خود نيرو بگيرند و سربازان معطل در پادگانها نمانند و عمرشان تلف نشود.
فقط مردمی که 20 سال پیش جبهه رفتن شامل این تخفیف ها میشن و بقیه مردم خیلی حساب نمیشن...
اين قانون نظام وظيفه از كجا آمده است؟

آيا امكان دارد ايران هم مثل ساير كشور هاي متمدن نظام اجباري را بردارد و پرسنل نظامي خود را با استخدام افراد داوطلب انجام دهد؟
هر سری همان معافیتهای قبلی را اعلام میکنند و میگویند معافیت جدید! پس کو این معافیتهای جدید؟ اینها که اعلام میکنید که همان قبلی ها هستند
ضمن تشكر از امر مقام عظماي ولايت ، متاسفانه بعضي آقايان مجري ظاهرا با افرادي كه كسر خدمت دارند مشكل دارند بنده فرزندم به دليل حضور من در جبهه داراي كسر خدمت بوده و تنها 4 ماه بايد خدمت را سپري كند مدت 2 ماه را در پادگان شهيد باهنر كرمان آموزش را سپري نموده و 2 ماه ديگر را به منطقه انتظامي يزد منتقل شد در حالي كه وي هنوز تقسيم نشده و يگان خدمتي او مشخص نشده بر خلاف قانون و بدون هيچ حكم قضايي وي را به مدت 48 ساعت بازداشت نموده و بعد از پيگيري جواب دادند اين بازداشت به دليل تاخير در معرفي خود بوده در حاليكه براساس حكم صادره وي تاريخ 25/6/89 بايد خود را معرفي مي كرده وي نيز اينكار را كرده است مدت 2 ماه مانده خدمت را نيز وي در چند محل جابجا كرده اند متاسفيم كه كسي پاسخگوي اين مسائل نيست
لطفا بفرماییدآنهاییکه،هم جانبازند وهم،ازاده ونیزعمل جراحی قلب (باز)بر روی آنان انجام گرفته وسنشان نزدیک به 60 سال میباشد معافیت فرزندانشان،چگونه خواهد بود؟
معافیت های جدید ؟!!!
راههای بهتری هم برای پربیننده تر کردن سایت دارید ولی ...
به جوانان هزينه تحصيل هزينه دانشگاه-شغل مناسب نميدن ولي بايد جوان اين مملكت با زور هم كه شده به سربازي برود
این چه عدالتی است - در مورد تک فرزندها چه می خواهدن بکنند
عادل ها عادل ها عادل ها عادل ها

خدمت اجباری
با سلام
مشكلي كه وجود دارد اينستكه به يگانهاي خدمتي بخشنامه داده شده كه بيش از يكسال خدمت در منطقه را تاييد نكنند (براي افرادي كه خدمت نظام را در منطقه بوده اند) و ضريب محاسبه اين افراد با كساني كه داوطلب به منطقه رفته اند نيز متفاوت است .
لطفا از سردار محترم بپرسید بنده که اردیبهشت ماه خدمتم تمام شده کارتم کجاس که هنوز رنگش را هم ندیده ایم. 6 ماه گذشته هنوز کارت به من ندادند. کیو باید ببینیم دیگه؟ به کی باید تاوان بدیم؟؟
چرا تک فرزندها رو معاف نمیکنید؟
بالاخره با این همه قوانین از هر خانواده یکی معاف میشه.
اگر هم یه خانواده ای تک پسر داره باید معاف بشه.مثل قدیم!
اگرمیگفتی کسانیکه پارتی دارند نبایدسربازی برند مفهومتروقانع کننده تربود!!!!
اینها کجاش جدیدند؟ این معافیت ها سالهاست که اجرا می شوند و البته به دلیل خاص بودن شامل تعداد خیلی خیلی کمی از افراد می شوند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار