بازدید 60510
۳
بنزین بنا بر قیمت فوب خلیج فارس ارایه خواهد شد؛

سقف قیمت بنزین معلوم شد؛ اما میزانش....

اکنون دولت در مرحله اجراست و پس از اجرا می تواند بازخورد آن را به مجلس دهد و مجلس نیز می تواند درباره آن تصمیماتی بگیرد. اگر دولت بتواند بنزین را طبق قیمت فوب خلیج فارس و دیگر خدمات را نیز به قیمت مناسب به مردم دهد، اعتماد لازم را در اجرای این قانون در جامعه ایجاد خواهد شد.
کد خبر: ۱۲۷۶۸۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۸۹ - ۱۷:۲۵ 27 October 2010
سرویس مجلس تابناک: نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی، در گفت وگو با «تابناک» اظهار داشت: قانون تصویب شده کاملا شفاف و مشخص است. اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، درخواست خود دولت بود. اجرای قانون نیز هم اکنون آغاز شده و دولت در اجرای این قانون از یک طرف یارانه نقدی را به حساب خانوارها واریز کرده و از سوی دیگر، بحث حذف یارانه از برخی خدمات نیز در حال اجراست.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه هدفگذاری در اجرای این قانون باید به گونه ای باشد که کمترین فشار بر دولت وارد شود، خاطرنشان کرد: دولت با توجه به اینکه در همه استان ها، ستادهایی تشکیل داده است، می خواهد به گونه ای رفتار کند که فشارهای اقتصادی و آثار تحریم ها بر مردم به کمترین برسد.

بر پایه مذاکراتی که با مسئولان طرح هدفمندی یارانه ها انجام شده و آنها نیز توضیحاتی در این باره دادند، دولت متعهد شده است، به هیچ وجه فشاری بر مردم وارد نشود و اگر دولت بخواهد می تواند این کار را انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه قانون هدفمندی یارانه ها، حساس و ضروری است، افزود: نگرانی ها از تأثیرات منفی اجرای این قانون بر زندگی مردم و نیز بر صنایع و تولیدات است. دولت نیز به پایبندی به قانون و فشار نیاوردن به مردم تعهد داده است تا اجرای این قانون به سود مردم پایان یابد.

دلقپوش در ادامه اظهار داشت: تأثیر روانی اجرای این قانون، بخشی از این قضیه است و اجرای قانون و مقابله با آثار منفی اجرای آن بر عهده دولت است. اکنون دولت در مرحله اجراست و پس از اجرا، می تواند بازخورد آن را به مجلس ارایه دهد و مجلس نیز می تواند درباره آن تصمیماتی بگیرد. اگر دولت بتواند بنزین را بر پایه قیمت فوب خلیج فارس و دیگر خدمات را نیز به قیمت مناسب به مردم بدهد، اعتماد لازم را در اجرای این قانون در جامعه ایجاد خواهد شد.

این نماینده مجلس هشتم در پاسخ به این که آیا معلوم نشده است، بنزین به چه قیمتی ارایه خواهد شد، گفت: هنوز دولت قیمتی را مشخص نکرده است، ولی بر پایه تعهدی که دولت داده، قیمت بنزین بنا بر قیمت فوب خلیج فارس خواهد بود و به هیچ وجه از چهارصد تومان بیشتر نخواهد بود و اگر بیش از این نیز شود، نمایندگان نیز نقطه نظراتی دارند که در آن زمان طرح خواهند کرد و وظیفه خود را انجام خواهند داد.

وی با بیان اینکه باید همه دستگاه ها و قوا در اجرای این قانون همکاری و همراهی کنند، تأکید کرد: دولت اگر بتواند ضرایب لایحه را به خوبی اجرا کند و در اجرا دقت لازم داشته باشد، عوارضی پدید نخواهد آمد؛ بنابراین، باید توجه کرد که تورم ناشی از اجرای هدفمندی یارانه ها، نمی تواند از یک حدی فراتر رود، همان گونه که در بازار ارز دیدیم و پس از مدتی ثبات برقرار خواهد شد.

تازه‌ترین اخبار مجلس شورای اسلامی را  در صفحه سرویس مجلس تابناک بخوانید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
اگر ورود اتومبیل رو هم آزاد کنید تا مردم مجبور نباشن از آشغال خودرو خردید کنن فکر کنم بنزین 700 یا 800 تومنی هم مشکلی ایجاد نکنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۰:۵۴ - ۱۳۸۹/۰۸/۰۹
مشكل اصلي اينجاست كه دولت فخيمه هميشه بار مشكلات رو روي دوش مردم عزيز و دوست داشتني! ميندازه و فقط اونها هستند كه بايد مصرف سوختشون رو با اين چندرغاز سوخت يارانه اي مديريت كنند و قيمتهاي جهاني بپردازند اما خودروسازها با توليد اين آشغالهاي پرمصرف و قيمت نجومي، هر سازي دلشون خواست بزنند!
بنزین که 4 برابر میشه، باید ببینیم کرایه ها چقدر افزایش پیدا میکنه.
ببينم مگر قيمت فوب خليج فارس چقدره؟ كه قیمت بنزین بر اساس قیمت فوب خلیج فارس ارائه خواهد شد و به هیچ وجه از 400تومان بیشتر نخواهد بود يا اين نماينده عزيز و شما از قيمت بنزين فوب خليج فارس خبرنداريد يا ما كجاي خليج فارس 400 تومان است من برم بخرم؟ لطفآ آدرس بديد عراق يا كويت و
بنزین در عمان 300 تومان است
نه من موافقم قيمت بنزين جهاني شود در عوض ماشينهاي مدل بالا نيز به قيمت جهاني وارد گردد نه با تعرفه هاي آن چناني . اگر عدالت را ميخواهيد قيمتهاي جهاني در مقابل كالاي جهاني
اخه هيچ كس نيست چرا مردم را پنبه سر ميبريد شما كه كار خود را مي كنيد مرگ يكبار شيون هم يكبار اخه چرا لقمه را مي چرخانيد اگر قرار است قيمتها جهاني شود خوب ما كه خود را ابر قدرت مدانيم بايد همه چيزمان مثل ابرقدرتها باشد مثلا امريكا قيمت ها را براي كليه اجناس جهاني نموده و حقوق را هم جهاني كنيد
"نمایندگان نیز نقطه نظراتی دارند که در آن زمان طرح خواهند کرد و وظیفه خود را انجام خواهد داد."
ببخشید اینطور که ما دیدیم حرف و نقطه نظر نمایندگان محترم هیچ وقت جدی گرفته نشده
400 تومان چقدر ارزان خوش بحالت ملت ایران با این دولتمردان مهربان
اینهایی که متخصصند و سقف قیمت انومبیل رو هم مشخص فرمایند چون غیر
متخصص ها اعتقاد دارند مردم آماده گی
دارند بنزین را بقیمت همان کشورهاییکه
ایشان میفرمایند بخرند و اتومبیل را هم به همان قیمت بخرند خیلی بنفعشان
خواهد بود.
امیدوارم که مجلس نظارت دائم داشته باشد. از همین حالا مردم نق می زنند ولی وقتی برایشان توضیح داده می شود که چرا در طولانی مدت به نفع مردم است همکاری می کنند
آخه بابا به چه زبوني بايدبهتون بگن مگه يه شهروچندنرخ ميشه؟چراقيمت بنزين براساس فوب خليج فارس باشه ولي قيمت خوذروبراساس ميل آقايون وجيبشون ؟اگه مردين قيمت ماشين راهم مثل قيمت اون توي منطقه بامردم حساب كنين بعد بياين روقيمت بنزين بحث كنين .البته اتومبيل نه لگن !
قيمت بنزين ميانگين فوب خليج فارس به شرط پرداخت حقوق كاركنان هم مثل فوب خليج فارس خوب است !!
(به هیچ وجه از 400 تومان بیشتر نخواهد بود) یه جور حرف میزنند که آدم یه تشکر آبدارم بکنه
نماينده عزيز دولت نگفته حداكثر به قيمت فوب گفته حداقل به قيمت فوب يعني ميتواند بيش از 400 هم باشد
چرا همه چيز رابه قيمت فوب خليج فارس ميسنجندولي حقوق ودستمزد را به ايران وريال
چرا کسی از کیفیت حرفی نمیزنه؟! قیمت خلیج فارس اما کیفیت در حد نفت خام.
جان مادرتان همان 100 تومان باشد به نظام ضربه نخورد
شما رابه مقدسات قسم !
بنزین به قیمت خلیج فارس خدماتتان هم به اندازه کشورهای خلیج فارس!
قیمت خودروهایتان هم به اندازه خلیج فازس ! !
آب ونان وبنزین و .....همه به نرخ وقیمت خلیج فارس ، اتومبیل و دستگاهها ودارو و ماشین آلات صنعتی هم به نرخ خلیج فارس و نه این که دولت یک سود بازرگانی ناجوانمردانه ای هم از این محل بخورد و خرج سوء مدیریتهایش را به گردن مردم کشورش که از او حسن مدیریت میخواهند بیندازد .
آنچه كه مسلم است كسي بايد پيدا شود تا تاوان اين سي و چند سال مصرف يارانه را يكجا پس بدهد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل