بازدید 59810

خوابيدن زن در کنار ديوار حرام است!

«توفيق رمضان» در مقاله خود به خانم «القبيسي» و پيروانش حمله کرده و مي گويد: «او يک جمعيت ديني افراطي زنان» را اداره مي کند که برخي اعضايش افکار بشدّت افراط گرايانه دارند.
کد خبر: ۱۲۷۶۲۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۰ 27 October 2010
شیعه آنلاین نوشت:

براساس جدیدترین فتوای یک چهره وهابی، خوابيدن زنان در کنار ديوار به دلیل مذکر بودن کلمه "دیوار" در ادبیات عرب، حرام است.

با اينکه اين فتوا در روزنامه "الوطن" يک روزنامه غير رسمي و محلي در سوريه منتشر شده است، اما جار و جنجال نسبتا وسيعي را در سطح محافل ديني و اجتماعي سوريه در ردّ و محکوميت اين فتواي احمقانه و غير درست برانگيخته است. اين فتوا توسط يک زن مفتي «منيره القبيسی» صادر شده است.

دکتر «توفيق رمضان» رئيس گروه فقه اسلامي دانشکده ديني دانشگاه دمشق در رد اين فتوا اعلام کرد: اين سخني بي ارزش است. من پناه مي برم به خدا از آنچه خانم «منيره القبيسی» بر زبان آورده است.

این فتوا معضل بزرگي را در محافل ديني سوريه پديد آورده است. عده اي او را کافر خطاب مي کنند و عده اي ديگر با اهتمام زياد به جستجو در زندگي او پرداخته اند که بدست چه کساني وي تربيت و رشد يافته است که چنين فتوايي را صادر نموده!

«توفيق رمضان» در مقاله خود به خانم «القبيسي» و پيروانش حمله کرده و مي گويد: «او يک جمعيت ديني افراطي زنان» را اداره مي کند که برخي اعضايش افکار بشدّت افراط گرايانه دارند.

شايان ذکر است «منيره القبيسي» از چهل سال پيش مکتب فکري تربيتي ديني بزرگي را به وجود آورده که هم اکنون تبديل به سازماني شده که ارتباطات هندسي مستقيم خود را دارد، بنابراين اين استاد تأثير زيادي بر طبقه فرهنگي وسيعي از دختران و زنان جامعه اسلامي سوريه دارد و تعداد زيادي از زنان و دختران و مادران مسئول در سوريه شاگرد مکتب فکري او هستند و بخش وسيعي از آنها متآثر از اين مکتب فکري هستند.

مخالفان وی معتقدند اين مسأله بر پايه وحدت وجود و تقديس خانم «قبيسي» است به طوري که آنها در بوسيدن دست و پاي وي بر يکديگر سبقت مي گيرند و معتقدند هر چه که او فکر مي کند، در ذات خدا موجود است.

در همین حال «مجمع احمد کفتارو» از شیوخ سرشناس ديني سوريه نيز ضمن محکوم کردن فتواي مذکور، مي گويد: اين تفکر عجيبي است که تاکنون در تاريخ شريعت اسلامي اصلاً وجود نداشته است و نشأت گرفته از بت هاي فکري و ضلالت عقل است و هدف آن ايجاد فتنه در جهان عربي اسلامي از طريق تشويش حقائق ديني است.

گفتني است خانم «القبيسي» که جنبش "القبيسيات" را تأسيس کرده است، در سال 1933 در دمشق متولد شد و لقب "آنسه" (دوشيزه) را بر خود نهاد. وي در مدارس پايتخت سوريه تحصيل کرد و در علوم طبيعي فارغ التحصيل شد و در اوايل دهه شصت فعاليت هاي تبليغي و آموزشي خود را با هم همراه کرد.

در طول دو دهه اخير وی فعاليت خود را به صورت علني و سري ادامه داد و توانست با همراه کردن دو بخش تبليغي و آموزشي، فعاليت هاي خود را در مرحله اول در استان هاي مختلف سوريه گسترش دهد و سپس در مرحله بعد از مرزهاي سوريه هم گذشت و به جهان عرب رسيد، تا آنکه هم اکنون - و براساس ارزيابي هاي پيروان و شيوخ - پيروان او شامل 75 هزار دختر جوان مي شوند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۰
شوخیه ؟ یعنی اینقدر ؟؟؟
هه هه خنديدم
پس خوابیدن مردان زیر نور خورشید هم حرام است.
حتما خوابيدن مرد زير درخت (شجره ) هم حرام است!!!!!
خدا سلامتي عقلاني به اين خانم عنايت كند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
از آدم متعصب و غیر منطقی بیشتر از این در نمی آید
یا خدا.اینا دیگه کی ان؟وای خدا
می گن منع کسیو نکنین سرمون میاد .
انشاءا... خدا شفا عنايت كنه
به این خانم متفکر بگویید احتمالا فتوای بعدیت این است که مردان دیگر اجازه ندارند روی زمین راه بروند چون زمین در عربی مونث است وای به حال جهل ما که همیشه از جهلمان ضربه خوردیم
حتما فردا هم يك فتوا خواهند داد كه خوابيدن مرد دم در حرام هست چون احتمال ورود گربه مونث وجود دارد
کلاً خوابیدن حرام باشه خوووبه؟
نمیدونم باید بخندیم یا گریه کنیم
بیچاره دین
یاعلی شام غریبان را ببین
مردم سردرگریبان را ببین
به نام دین سر دین را بریدند...
اینامسلمان نیستن کافرند
جاهایی که زن میتواند بخوابد: وسط خیابون دور از دیوار منازل، پشت بوم، جنگل، دریا و هر جایی که انسان خانه نساخته.
خدایا ما را از شر انسانهای احمق, سطحی نگر و صفیه در امان بدار. انشا ا...
نتیجه فاصله گرفتن از اهل البیت علیهم السلام چیزی جز این مزخرفات نیست
آفرين بر مذهب پرافتخار شيعه.سلام و درود خدا بر ائمه هدي.واقعاً بايد به خود افتخار كنيم كه شيعه هستيم.مكتب عقل و شريعت.
در آخر زمان خرافات آنچان بر روی دین سایه می افکند و آن را می پوشاند که با ظهور امام مردم چنان تصور می کنند که دین جدیدی آمده . خداوند ما را از این خرافات و اوهام بشری حفظ نماید
معلومه تا فرصت هست ادمای جاهلی مثل ایشون به اسلام ضربه بزنند ،نمیشه اسلام رو خوب تبلیغ کرد
فتواي بعديش اينه كه خانومها توي خونه بايد جلوي خروس حجاب داشته باشند!!!!
ياد خاطره اي در زمان عمره ام افتادم .در صف ايستاده بودم كه حجرالاسودرا لمس كنم و اتفاقا خانمي غير ايراي نيز چند نفري جلوتر در صف بود بنده خدايي عرب پشت سر من بود و تا آن خانم را ديد از صف بيرون رفت و ميخواست بدون صف سنگ را استلام كند هنگامي كه به او گفتم در صف بايستد گفت به دليل حضور آن خانم در صف ايستادن حرام است البته اجازه نداديم بدون نوبت به حجرالاسود برسد ولي تا زماني كه آن خانم نرفت اين بنده خدا هم به صف بازنگشت . اينان اين گونه به زن مينگرند كه آبروي اسلام را برده اند براي همين است كه چپ و راست استكبار از اينان در خفا و آشكار حمايت مي كند تا بتوانند به اسلام حمله كنند واقعا تاكنون انديشيده ايد چرا استكبار با هيچ يك از مذاهب چهارگانه ي اصيل اهل سنت و شيعه رفاقت نميكند و فقط به اين گروه مي پردازد؟
حضرت علی(ع): احمق را ندیدم مگر افراط گر یا تفریط گر
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار