بازدید 27853

موسسه گل آقا «شنگول آباد» را ساخت+عکس

به گزارش «تابناک» موسسه گل‌آقا که با نشریه هفته‌نامه گل‌آقا سالها میهمان خانواده‌های ایرانی بود، این بار با تولید محصولات انیمیشن قصد دارد که بار دیگر به میان خانواده‌های ایرانی برود و پیام‌آور شادی و لبخند در میانشان باشد.
کد خبر: ۱۲۵۸۸۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۴ 18 October 2010
مجموعه انیمیشنی شنگول‌آباد محصولی از بخش انیمیشن موسسه گل‌آقاست که از آغاز امسال پخش آن از شبکه کودک آغاز شده است.

به گزارش «تابناک» موسسه گل‌آقا که با نشریه هفته‌نامه گل‌آقا سالها میهمان خانواده‌های ایرانی بود، این بار با تولید محصولات انیمیشن قصد دارد که بار دیگر به میان خانواده‌های ایرانی برود و پیام‌آور شادی و لبخند در میانشان باشد.



شنگول‌آباد نام جنگلی است که حیوانات ساکن در آن، هربار شاهد اتفاقاتی هستند که ریشه در قصه‌های قدیمی ایرانی دارند. قصه‌هایی که این بار در پرداختی جدید و در فضایی شاد و نوجوانانه حکایت می‌شوند. از ویژگی‌های این مجموعه، استفاده از شوخی‌های کلامی و خلق شخصیت‌های فانتزی است که با ساخت مناسب و صداگذاری جذاب، مورد پسند بینندگان قرار گرفته است.

مدیریت دوبلاژ مجموعه شنگول آباد به عهده شوکت حجت قرار دارد. او که در حال حاضر ده سال است که مدیر دوبلاژی فیلم‌ها و سریال‌ها و کارتون‌های تلویزیونی را به عهده دارد، از کار شنگول‌آباد راضی است و با اینکه خودش فرصت نکرده کار را در زمان پخش از تلویزیون ببیند اما عقیده دارد کار بین مردم گرفته است.

او درباره ادامه کار شنگول‌آباد می‌گوید: حکایت‌های قدیمی که به طنز بیان می‌شوند خیلی جای کار دارند. حتی قصه‌هایی که از پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌هایمان هم شنیدیم برای این کار خوب است.



حجت نقاط قوت شنگول آباد را تک بودن سوژه‌ها، قشنگ بودن کاراکترها و اینکه دیالوگ‌ها تنها برای پرکردن کار نیستند، ذکر می‌کند. شخصیت‌های مورد علاقه او کاراکترهای کلاغ و شتر در این مجموعه هستند.

سعید شیخ زاده دوبلوریست که به جای کلاغ پرحرف و بازیگوش شنگول‌آباد صحبت می‌کند. او که از خوانندگان قدیمی هفته‌نامه گل‌آقا بوده، از انیمیشن گل‌آقا هم راضی است. او کلاغ شنگول‌آباد را موجودی می‌داند که زیاد فکر نمی‌کند، خیلی خوشحال است، زندگی را سخت نمی‌گیرد و شلوغ کار و بانمک است. شیخ زاده قصه‌های خوب و رنگ پردازی مناسب را از ویژگی‌های کار می‌داند.

مجموعه انیمیشنی شنگول‌آباد به سفارش صبا و تهیه کنندگی امیرحسین داودی تولید شده و کار گردآوری قصه‌ها، طراحی داستانها و شخصیت‌ها، نوشتن فیلمنامه و ساخت آن همگی به عهده همکاران بخش انیمیشن موسسه گل‌آقا بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۰
احسنت و باريكلا
آفرین به این خلاقیت. باور کنین میشه که ما هم با تکیه بر داستانهای قدیمی خودمون ولی با روش امروزی کارهای پرطرفدار بسازیم. روح کیومرث خان شاد باد.
جه خبر از شاغلام اونهم حتما تو شنگول اباد هست
دراین وانفسای غم واندوه خدارحمت کنداموات کسی راکه گل لبخندی را بر لب مردم این مرز و بوم بنشاند..
آفرین به این نوآوری گل آقا، گل آقا جان خیلی آقایی
خیلی قشنگه. دستشون درد نکنه. شکرستان و دانشمندان بزرگ هم خیلی عالی هستند. باید این طور برنامه ها بیشتر ساخته بشن. هم آموزنده اند، هم سرگرم کننده و جالب و خنده دار، و هم متناسب با فرهنگ خودمون. باید کارتون های امروزی را این طوری بسازند.
خوبه از اين انيميشن هاي خودمون داشته بايم اما اگه دوستان شعر و تيتراژ آغازين اين مجموعه را ديده و شنيده باشن شايد با من هم عقيده بشن : شعر و آهنگ آغازين فوق العاده غمگين و دلگيره ..... براي بچه ها بايد شادتر باشه.... يادش بخير كارتوناي زمان خودمون....
خداوند ایشان را بیامرزد که چه نیکو مردی بود از دیار زیبای گیلان .
به نظر می آد انیمیشن کامپیوتریه. انیمیشن های دستی صفای دیگه ای داره.
خجسته است انشاالله
خسته نباشید به فعالان حوزه فرهنگ و ادب
اتفاقا دختر من یکی از بیننده های پر و پا قرص شنگول آباده
در تلويزيون پخش كنيد كه همه مردم ايران بخند ند
عزیزمی
دستتان درد نكنه. خيلي قشنگه من به اتفاق پسرم چند قسمتش را ديديم و خيلي لذت برديم-كار خيلي قشنگيه
یکی از قشنگترین کارتونهایی که بچه ام و خودم خیلی دوست داریم "قصه ما مثل شد" هست و همیشه دوست داشتم کارتونهایی با داستانهای آشنا و غنی ایرانی با کیفیتی قابل قبول ساخته بشن . این موسسه هم امیدوارم با اون علم طنزی که دارن و با الگو برداری از گل آقا که نور به قبرشون بباره یه کار ارزشمندی بدن بیرون.
روح گل آقای ملت ایران شاد...
گل آقاکه دیگه نیست یکسری ازنام اودکه ساختند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل