بازدید 48851

احمدی نژاد زمان پرداخت یارانه ها را اعلام کرد

وي هم‌چنين اعلام كرد: روز ميلاد امام رضا (ع) اولين قسط كمك دولت در قالب يارانه‌ها به حساب مردم واريز خواهد شد.
کد خبر: ۱۲۵۶۳۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۳ 17 October 2010
رييس‌جمهور گفت: از روز ميلاد امام رضا(ع) اولين قسمت كمك دولت در قالب يارانه‌ها به حساب مردم واريز خواهد شد.

به گزارش ايسنا، دكتر محمود احمدي‌نژاد در بخشي از صحبت‌هاي خود با بيان اين‌كه به فضل خداوند و به همت جوانان و متخصصان‌مان و مردم عزيز كشورمان و با درايت مقام معظم رهبري پيشرفت‌هاي كشور رو به فزون است، گفت: در روز گذشته نمونه‌اي از پيشرفت‌هاي كشورمان مورد بهره‌برداري قرار گرفت و شما آن را مشاهده كرديد.

رييس‌جمهور با اشاره به تلاش غربي‌ها براي اين‌كه ملت ايران پيشرفت نكند و تحريم‌هايي كه در اين ارتباط وضع كرده‌اند، گفت: جوانان و صنعت‌گران ايراني كالاهاي تحريم‌شده را خواهند ساخت و به جهان صادر خواهند كرد.

وي با اشاره به تلاش و جنجال‌سازي غربي‌ها در مورد تحريم بنزين گفت: ملت ايران زير بار حرف زور نمي‌رود و نه تنها ما خودمان بنزين مورد نيازمان را توليد كرده‌ايم بلكه بخشي از آن را نيز صادر كرده‌ايم و زماني كه آنها اين موفقيت ايران را ديدند اكنون در خليج فارس صف كشيده‌اند كه بنزين خود را به قيمت پايين‌تر به ما بفروشند.

رييس‌جمهور در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود به بحث هدفمند كردن يارانه‌ها اشاره كرد و گفت: هدفمندكردن يارانه‌ها و اجراي قانون آن در راستاي ايجاد و گسترش عدالت است و اين طور نبايد باشد كه عده‌اي 30 برابر ببرند و عده ديگر چيزي نصيب‌شان نشود، دولت مي‌خواهد حق هر كس را در جيب خودش بگذارد تا خود او حقش را مديريت كند برنامه دولت در اين ارتباط عالمانه است و قدم به قدم جلو مي‌رود و كساني كه 20 سال نتوانستند اين موضوع را اجرا كنند و سه سال به دولت نهم فشار آوردند كه اين طرح را اجرا كند اكنون كه اين طرح تبديل به قانون شده است شروع به داد و فرياد كردند ولي من به شما مي‌گويم كه چيزي نمي‌شود الا اين‌كه حق ملت از گلوي شما گرفته مي‌شود و به ملت بازگردانده مي‌شود.

احمدي‌نژاد تصريح كرد: كسبه، بازرگانان، صنعت‌گران و در بخش‌هاي خدمات و ديگر بخش‌ها انسان‌هاي دلسوز و صالح در كنار دولت قرار گرفتند و با هم قرار گذاشتيم كه اين قانون را به خوبي اجرا كنيم و ان‌شاءالله به لطف خداوند از روز اول اجراي اين قانون وضعيت اكثريت ملت ايران كه در حال حاضر متوسط و يا بعضا رو به پايين بوده است بهتر خواهد شد و چشمان شياطين كور خواهد شد.

رييس‌جمهور گفت: ان‌شاءالله در اواخر هفته آينده در يك گفت‌وگوي تلويزيوني جزييات قانون هدفمند كردن يارانه‌ها و اجراي آن را توضيح خواهم داد.

رييس‌جمهور ادامه داد: از روز ميلاد امام رضا(ع) اولين قسمت كمك دولت در قالب يارانه‌ها به حساب مردم واريز خواهد شد.

وي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود ادامه داد: مصرف انرژي در كشور ما بالاست و بايد ما دست به دست هم دهيم و به قدر امكان مصرف انرژي را كاهش بدهيم اكنون 20 ميليون خانوار در كشور است و اگر هر خانواري يك لامپ را خاموش كند 20 ميليون لامپ خاموش خواهد شد و چندين هزار مگاوات صرفه‌جويي در انرژي خواهد شد و با اين صرفه‌جويي در مصرف انرژي و فايده حاصله از آن مي‌توان فرودگاه، بيمارستان و... ساخت و ديگر نيازهاي كشور را برطرف كرد.

رييس‌جمهور در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود به پيشرفت‌هاي استان اردبيل در زمينه‌هاي گوناگون اشاره و برخي اقدامات انجام شده در اين استان را برشمرد.

وي با اشاره به افزايش ميزان كارخانه‌ها در استان اردبيل گفت: ان‌شاءالله تا پايان سال 30 طرح بزرگ صنعتي براي ايجاد اشتغال جوانان راه‌اندازي خواهد شد و ايجاد 32 طرح جديد، بزرگ و متوسط در اقصي نقاط گوناگون اين استان فقط و فقط براي اشتغال جوانان در جلسه هيات دولت تصويب خواهد شد.

وي همچنين با اشاره به شايعاتي مبني بر تغيير مسير راه‌آهن اردبيل گفت: اين مسير عوض نخواهد شد راه‌آهن اردبيل مصوب شده و در جلسه امروز دولت بودجه اين راه‌آهن افزايش مي‌كند تا سرعت كار افزايش كند.

رييس‌جمهور گفت: در جلسه امروز دولت بودجه خوبي براي اشتغال زودبازده جوانان و همچنين اعتبارات خوبي براي كشاورزي در نظر گرفته خواهد شد.

احمدي‌نژاد همچنين گفت: براي فعاليت‌هاي فرهنگي و هنري در استان نيز بودجه‌هاي مناسبي در نظر گرفته مي‌شود.

رييس‌جمهور در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود در جمع مردم استان اردبيل با اشاره به اثرات انقلاب اسلامي در معادلات جهان گفت: انقلاب اسلامي تمام معادلات جهان را زير و رو كرد. 32 سال از انقلاب مي‌گذرد و در طول اين مدت همه فاسدان، غارتگران و ظالمان دنيا عليه ملت ايران بودند. براي اولين بار به صورت آشكارا دو قطب متضاد سرمايه‌داري و ماركسيسم متحد شدند و انواع توطئه‌ها را عليه ملت ايران به كار بردند. اكنون مي‌بينيد كه وضعيت چگونه است. نظام ماركسيستي به جهنم واصل شده است و اثري از آن باقي نمانده است و نظام سرمايه‌داري در آستانه فروپاشي است.

به گزارش ايسنا رييس‌جمهور با اشاره به فشارها و توطئه‌هاي مستكبران عليه ملت ايران گفت: آن‌ها هشت سال جنگ را به ملت ايران تحميل كردند كه جلوي شكوفايي ملت ايران را بگيرند، جلوي انتشار انديشه اسلام ناب را بگيرند اما امروز آن‌ها كجا هستند و ملت ايران كجاست؟ ببينيد صحنه عالم را، وضعيت فلسطين و لبنان را ببينيد، ببينيد كه آن‌ها چقدر براي ايجاد اختلاف در لبنان و تسلط بر لبنان و جدا كردن ملت لبنان از انقلاب اسلامي و عظمت ملت ايران سرمايه‌گذاري كردند و چه اقداماتي انجام دادند، اما نتيجه آن چه شد. شرايط دنيا را ببينيد، دست و اراده خداوند را مي‌بينيد و اين‌كه چطور خداوند اراده كرد كه هيمنه ابرقدرت‌ها به هم بريزد. مي‌بينيد كه آنها چقدر به لبنان و به دولتمردان لبنان فشار آوردند كه چرا يك ايراني را دعوت كرده‌ايد و نبايد آن را به كشورتان دعوت مي‌كرديد، اما نتيجه اين فشارها چه شد. در لبنان اتفاقي افتاد كه تمام معادلات خاورميانه و به تبع آن عالم را به هم خواهد زد.

وي ادامه داد: دنيا ديد كه ملت لبنان و تمام ملت‌هاي منطقه عاشق عدالت، پاكي، يگانه‌پرستي و وحدت هستند. انقلابي هستند و از ابرقدرت‌ها، زورگويان، سلطه‌گران و اشغالگران بيزار هستند. پيام ملت لبنان دفاع از عدالت و مقابله با اشغالگري و ايستادگي در برابر زورگويان عالم است. حركت ملت لبنان و شعارهاي مردم لبنان يك بار ديگر ياس و دلمردگي را بر جبهه دشمنان بشريت حاكم كرد و نشان داد كه به فضل الهي رژيم غاصب و آدم كش صيهونيستي رفتني است و به زودي به لطف خداوند و به دست قدرت‌ ملت‌ها قدس شريف آزاد خواهد شد نشان داد كه مستكبران رفتني هستند و اگر به نصيحت ملت‌ها توجه نكنند و منطقه را تخليه نكنند دست قدرت ملت‌هاي منطقه كه دست خداوند است دم آن‌ها را خواهند گرفت و به زباله‌دان تاريخ پرتاب خواهد كرد.

رييس‌جمهور خطاب به مردم گفت: اين صحنه را چه كسي به وجود آ‌ورده و اين دل‌ها را چه كسي به يكديگر متصل كرده است، عشق به عدالت و خوبي را چه كسي شعله‌ور كرده است، ما هدايت‌ها و كمك‌هاي مولا صاحب امر و حجت‌بن‌الحسن العسكري(عج) را مي‌بينيم. شما صحنه را ببينيد در دو سه كيلومتري نقطه استقرار وحشي‌هاي صهيونيست مردم بي‌دفاع بدون اين‌كه سلاحي داشته باشند ايستاده‌اند و مشت‌ها را گره كرده‌اند و شعار مي‌دهند. اين اراده، ايمان و هوشمندي جز از ناحيه خداوند متعال است جز به خاطر حمايت‌ها و كمك‌هاي امام عصر(عج) است؟.

احمدي‌نژاد گفت: عالم در يد خداست و هر كس و هر ملتي كه دل به او بدهد رستگار، عزيز، قدرتمند و شكست‌ناپذير است.

رييس‌جمهور ادامه داد: نگاه كنيد مستكبران در برابر ملت ايران صف‌آرايي كردند، تهديد كردند، حرف‌هاي گنده‌تر از دهانشان زدند همه چيز خود را عليه ملت ايران به صحنه آوردند، اما همه آنها مي‌دانند امروز ملت ايران انقلابي تر از گذشته ايستاده است و آن‌ها را تا خانه‌هايشان به عقب خواهد برد. البته عقلاي آنها فهميده‌اند كه رژيم صهيونيستي و نظام سلطه رفتني است و ملت‌هاي بزرگ و آزاده ماندني هستند ما تعجب مي‌كنيم كه چرا برخي از آنها اصرار دارند كه سرنوشت خود را با سرنوشت رژيم صهيونيستي گره بزنند. گوش كنيد اين رژيم (صهيونيستي) آماده رهسپار شدن به جهنم است و هر كس همراه او باشد به جهنم واصل خواهد شد.

رييس‌جمهور ادامه داد: حركت ملت لبنان پيام اميد، دعوت به آينده روشن و آسماني و پيام ايستادگي، مقاومت و پيام شرف و عزت است و من همين جا مجددا از مردم لبنان، مسوولان لبناني و رييس‌جمهور محترم لبنان تشكر مي‌كنم.

رييس‌جمهور در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با بيان اين‌كه امروز مستكبران از غلبه بر ملت ايران مايوس شده‌اند، گفت: اعلام كرده‌اند كه مي‌خواهيم گفت‌وگو كنيم ما نيز مي‌گوييم بسيار خوب. ما از همان اول گفتيم كه آماده گفت‌وگو هستيم.

به گزارش ايسنا احمدي‌نژاد ادامه داد: ‌از سه ماه قبل از صدور قطعنامه عليه ايران خانمي كه تازه آمده بود (كاترين اشتون) بحث مذاكره را مطرح كرده بود و اين‌كه با همكاران ما گفت‌وگو كند و پيام‌هايي در اين ارتباط رد و بدل مي‌شد كشورهاي همسايه ما پيام مي‌فرستادند ولي آن‌ها خودشان را پنهان مي‌كردند، امروز و فردا مي‌كردند. به محض اين‌كه قطعنامه صادر شد آن خانم گفت كه ما آماده‌ گفت‌وگو هستيم.

رييس‌جمهور ادامه داد: ما مي‌دانيم معني اين رفتار يعني چه تفكر پوسيده مادي فكر مي‌كرد وقتي قطعنامه صادر شد ملت ايران در موضع ضعف قرار مي‌گيرد و موضع آنها قوي‌تر مي‌شود و آنها مي‌توانند امتياز بگيرند. چهار و نيم، پنج ماه گذشت و آنها فهميدند كه از اين خبرها نيستند متوجه شدند كه در درون ملت ايران يكپارچگي، وحدت، عزت، قدرت و شجاعت موج مي‌زند و هيچ كس از ملت ايران حاضر نيست كه سر سوزني از حقوق حقه خود عقب‌نشيني كند. اين ملت با ايستادگي خود بارها اعلام كرده است كه هر كس در ايران بخواهد سازش و نوكري اجانب را كند و پشت صحنه ملت را خالي كند و بخواهد در برابر دشمنان سر سوزني از حقوق ملت ايران عقب نشيني كند اين ملت يقه او را خواهد گرفت و او را از صحنه اجتماعي طرد خواهد كرد.

رييس‌جمهور با اشاره به پيشنهاد كاترين اشتون مسوول سياست خارجي اتحاديه اروپا در ارتباط با مذاكره ايران با گروه 1+5 گفت: اكنون دوباره مي‌گويند بيايم مذاكره كنيد، بسيارخوب ما از اول نيز به شما گفتيم بهترين راه براي شما گفت‌وگو با ايران است و شما راه ديگري نداريد و راه‌هاي ديگر بسته است و شما خود مي‌دانيد كه حرف‌هاي بي‌ربطي كه مي‌زنيد براي ملت ايران ارزشي ندارد در ايران يك كودك پنج ساله هم پيدا نمي‌شود كه از اخم شما هراسي به دل راه بدهد.

وي با بيان اين‌كه گفت‌وگو بايد از موضع عدالت و احترام باشد، گفت: ما از اول نيز گفتيم كه آماده گفت‌وگو هستيم اما براي گفت‌وگو شرط گذاشتيم و گفتيم كه شما بايد نظرتان را در مورد چند چيز اعلام كنيد اول اينكه شما به مقررات آژانس بين‌المللي انرژي اتمي پايبند نيستيد يا هستيد. ملت ايران پايبند است و اگر شما پايبند نباشيد نتيجه‌اي حاصل نمي‌شود. در شرايط يك بام و دو هوا نتيجه‌اي حاصل نمي‌شود.

رييس‌جمهور گفت: دوم اعلام كنيد كه هدف شما از مذاكره دوستي است يا دشمني؟ مي‌خواهيد كلك سوار كنيد يا دوستي كنيد. سوم اين‌كه اعلام كنيد كه در مذاكره از منطق و قانون تبعيت مي‌كنيد و يا هر كجا كم آورديد شروع به سر و صدا كردن و قطعنامه صادر كردن مي‌كنيد. چهار اعلام كنيد كه نظرتان در مورد بمب‌هاي اتمي رژيم صهيونيستي چيست.

احمدي‌نژاد خطاب به آن‌ها گفت: ما دوست داريم كه نظرتان در ارتباط با اين موضوعات انساني و منطقي باشد اما اگر غير از اين باشد اشكالي ندارد ما مذاكره مي‌كنيم، ما با كسي كه مي‌خواهد دوستي كند به نحوي مذاكره مي‌كنيم و با كسي كه مي‌خواهد دشمني كند به نحو ديگري مذاكره مي‌كنيم. با كسي كه قانون را مي‌پذيرد به نحو ديگري مذاكره مي‌كنيم و با كسي كه قانون را نمي‌پذيرد به نحو ديگري.

رييس‌جمهور خطاب به ‌آنها گفت: ممكن است كه شما در مورد اين موضوعات سكوت كنيد، اشكالي ندارد و اگر سكوت كنيد از نظر ما معنايش اين است كه شما به مقررات آژانس پايبند نيستيد از بمب‌هاي اتمي رژيم صهيونيستي حمايت مي‌كنيد، منطق و مقررات را قبول نداريد و به دنبال دوستي نيستيد. انتخاب كنيد شما آزاد هستيد كه انتخاب كنيد، ولي اگر از مسير دوم حركت كنيد دستاورد شما از مذاكرات همان است كه تاكنون گيرتان آماده است و سر سوزني گيرتان نمي‌آيد.

وي ادامه داد: پيام ملت ايران يگانه‌پرستي، همبستگي جهاني، پاكي، عشق و محبت به همه انسان‌هاست، ما به آنها مي‌گوييم تا دير نشده به كاروان‌ ملت‌ها بپردازيم چراكه فردا دير است.

احمدي‌نژاد در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با اشاره به نقش جايگاه مردم اردبيل در طول تاريخ ايران گفت: ملت ايران خدمات بزرگي را به مكتب اسلام و اسلام ناب انجام داده است. ملت ايران حقيقتا اسلام را مانند يك در گرانبها در آغوش گرفت، گسترش داد، علوم و معارف اسلامي را در سايه عشق به اهل بيت گسترش داد و حتي در تدوين زبان عربي و تنظيم دستور كامل زبان عربي با عشق به ايران و اهل بيت در اين ارتباط حركت كردند و زبان عربي را به زبان آكادميك تبديل كردند. دانشمندان زيادي رشد پيدا كردند و جريان پيوستگي ملت ايران با اسلام ناب ادامه داشته است و اين پيوستگي در اوج است به موازات اين حركت و دلبستگي ملت ايران به اسلام ناب ملت ايران از ابتدا حقيقت اسلام را در چهره اهل بيت پيامبر اسلام مشاهده كرد و آرزوي تحقق حاكميت اسلام و پيروي از اهل بيت در همان ابتدا در دل ملت ايران نشست و در اين ارتباط تلاش و مجاهدت زيادي را به خرج داد.

وي ادامه داد: ايراني‌ها از همان ابتدا پيرو حضرت علي و عاشق اهل بيت بودند در تاريخ بعد از اسلام ملت ايران هرگاه فرصتي پيدا كرد پرچم اهل بيت را برافراشت به خصوص وقتي كه انحراف و سقوط در حاكميت عباسيان و امويان كه حاكم بر سرزمين‌هاي اسلامي بودند به اوج رسيد و آن را مشاهده كردند. اراده‌شان راسخ‌تر شد و تلاش كردند كه حاكميت جور و ظلم و ستم را كه به نام اسلام و به كام عباسيان و امويان و آلوده به انحرافات اخلاقي و فكري بود را بهم بزنند و حاكميت اهل بيت و اسلام ناب را برپا كنند. قرن سوم هجري به پايان نرسيده بود كه نهضت‌ها از گوشه و كنار ايران در اين ارتباط شكل گرفت، نهضت‌هايي چون آل بويه، طاهريان، طبريان و غيره

وي ادامه داد: آنها به هر مقدار كه مي‌توانستند و به اندازه وسع در بخش‌هايي كوچكي از سرزمين ايران به عشق اهل بيت حكومت ايجاد و سعي مي‌كردند كه حقيقت اسلام و اسلام متعالي و ناب را گسترش دهند. البته تمام اين تلاش‌ها گوشه‌اي از ايران را در بر مي‌گرفت و نتوانستند تمام سرزمين ايران را تحت حاكميت اسلام ناب مديريت كنند. زمان گذشت تا در يك فرصت تاريخي و در يك شرايط استثنايي جواناني از ديار اردبيل با هوشمندي، زمان شناسي، برنامه‌ريزي و سازماندهي حركت كردند و پس از هزار سال اولين حاكميت متمركز و گسترده را در سرتاسر حوزه فرهنگ و تمدن ايراني برپا كردند. خدمات صفويه به ايران و به اسلام ناب خدمات برجسته‌اي است بعد از هزار سال اولين حكومت متمركز و مركزي در تمام ايران به دست شاه اسماعيل و فرزندان او برپا شد و اين اولين خدمت بزرگ آن‌ها بود. خدمت دوم و بزرگ آنها(صفوي) يكپارچه كردن تمام ايران است، ايراني كه وسعت آن در آن زمان تقريبا سه برابر ايران امروز بود و مهمتر از آن ترويج و گسترش و تعميق فرهنگ اسلام ناب محمدي(ص) به دست عالمان، فقيهان و بزرگان آن بود. بسياري از مدارس علمي و ديني در آن دوره برپا شد، فقهاي بزرگ و عارفان بزرگي رشد كردند و پشتيباني شدند تا انديشه اهل بيت (ع) را در تمام نقاط ايران منتشر كنند براي اولين بار واژه ايران و نام ايران تحت پرچم ولايت به اهتزاز درآمد.

رييس‌جمهور در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود در اين ارتباط ادامه داد: از نگاه ما اصولا حكومت پادشاهي و شاهنشاهي به رسميت شناخته نمي‌شود اما بزرگان صفوي كه انسان‌هاي مومن و پيرو حضرت علي(ع) بودند به اذن علما به پا خواستند و به همراه علما خدمات بزرگي را انجام دادند و ما مديون آن هستيم. ايران امروز كه بخشي از ايران آن زمان است توسط شاه اسماعيل، شاه طهماسب و فرزند او برپا و يكپارچه است و خداوند را سپاسگذاريم كه آن به انقلاب اسلامي به ارث رسيد و انقلاب اسلامي كاري كرد كه در تمام تاريخ ايران و بشر بي‌نظير است. ملت ايران ميراث‌دار علما، فداكاري‌ها و جانبازي‌ها و عشق‌بازي عارفان و بندگان صالح خداوند است.

رييس‌جمهور در پايان گفت: مردم اردبيل و مردم اين استان حق بزرگي را بر تماميت ايران، يكپارچگي ايران و حاكميت متحد و مركزي در ايران دارند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل