بازدید 29979

تعرض به 14 کودک توسط دو افغاني

دو مرد که به نظر مي‌رسيد افغان هستند، پس از اينکه مرا مورد تعرض قرار دادند، با دعوا و فحاشي من را از محل دور و تهديدم کردند اگر به کسي چيزي بگويم، بلايي بدتر بر سرم مي‌آورند.
کد خبر: ۱۲۴۸۰
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۰:۰۱ 18 June 2008
عاملان تعرض به 14 کودک در منطقه ورامين پس از تحقيقات فراوان از سوي پليس دستگير شدند.

به گزارش اعتماد، جنايات اين دو مرد افغان يک هفته پيش و زماني آشکار شد که خانواده کودکي 10 ساله به پليس مراجعه کردند و مدعي شدند پسرشان از سوي دو مرد مورد تعرض قرار گرفته است. وضعيت اين کودک آنقدر آشفته بود که بازپرس کشيک ورامين بلافاصله او را به پزشکي قانوني معرفي کرد.

پسرک 10 ساله که به شدت وحشت کرده و شوک زده شده بود، تا چند روز اول نتوانست آنچه برايش اتفاق افتاده بود را براي پليس توضيح دهد. مراقبت چند روزه از کودک 10 ساله وي را تا حدودي به حالت عادي بازگرداند و بازگويي واقعه را برايش ممکن کرد. پسر 10 ساله گفت؛ من در خيابان بازي مي‌کردم که مردي به سراغم آمد و گفت؛ اگر به او کمک کنم تا از بيابان لاستيک جمع آوري کند به من چندين هزار تومان پول مي‌دهد، من هم قبول کردم. وقتي به بيابان رفتم، مردي که قرار بود به من پول بدهد به اتفاق مرد جوان ديگري مرا در جايي خلوت مورد آزار قرار دادند. اين مردان به التماس هايم توجهي نکردند. من به شدت از آنها ترسيده بودم و نمي‌دانستم چطور بايد از آن اتفاق هولناک نجات پيدا کنم. دو مرد که به نظر مي‌رسيد افغان هستند پس از اينکه مرا مورد تعرض قرار دادند، با دعوا و فحاشي من را از محل دور و تهديدم کردند اگر به کسي چيزي بگويم، بلايي بدتر بر سرم مي‌آورند.

از آنجايي که محل دقيق زندگي يا کار متهمان مشخص نبود پليس تحقيقات خود را به صورت پراکنده آغاز کرد، اما اين تنها شکايت نبود، که عليه دو مرد افغان مطرح شد مدتي بعد والدين پسربچه ديگري به پليس مراجعه کردند و مدعي شدند فرزندشان از سوي دو مرد مورد آزار قرار گرفته است. اين پسربچه به پليس گفت؛ متجاوزان او را در حمام عمومي مورد آزار قرار داده‌اند.

وي گفت، آنها به من گفتند چون فکر مي‌کنند من پسر خوبي هستم مي‌خواهند برايم خوراکي‌هاي خوشمزه بخرند، من هم همراه‌شان رفتم. در راه به من گفتند قبل از خريد قصد دارند حمام کنند. اول قرار شد من بيرون حمام منتظر باشم و آنها زود برگردند، اما وقتي به حمام عمومي رسيديم همه چيز عوض شد. پسرک ادامه داد؛ دو مرد افغان اجازه ندادند من صحبت کنم و به کسي که در حمام پول مي‌گرفت، گفتند من پسر يکي از آنها هستم، مرا با خود به داخل حمام بردند و بعد شير آب را باز کردند و با به راه‌انداختن سر و صدا اجازه ندادند صداي من به بيرون برود و مرا مورد آزار قرار دادند، بعد هم خيلي سريع مرا از حمام خارج و در خيابان رهايم کردند.

هر چند اين بار هم سرنخ مهمي از متجاوزان در دست نبود اما پليس متوجه شد اين متهمان همان‌هايي هستند که پيش از اين کودک 10 ساله را مورد آزار قرار داده بودند. بنابراين پليس به سراغ حمامي رفت که پسرک در آن مورد تعرض قرار گرفته بود. مرد صندوقدار به ماموران گفت؛ من چهره اين پسر را به خوبي به ياد دارم. دو مردي که همراه وي بودند مدعي شدند از اقوام او هستند و پسرک هم چيزي نگفت و من هم متوجه رفتار مشکوکي نشدم. فقط فهميدم دو مرد از ضايعات جمع کن‌هاي همين اطراف هستند چراکه مقدار زيادي ضايعات همراه شان بود و سر و وضعي بسيار کثيف داشتند.

با توجه به اينکه چند شکايت مشابه ديگر به پليس ارائه شد، تحقيقات به صورت گسترده در مناطق بياباني ورامين و اماکني که ضايعات در آن ريخته مي‌شد، توسط پليس تحت کنترل درآمد و در حالي که پليس به صورت نامحسوس منطقه را زير نظر داشت يک شاکي ديگر که پسري 12 ساله است، هراسان به سمت ماموران رفت و گفت دقايقي پيش دو مرد افغان متجاوز را در همان محل حادثه ديده است. دقايقي بعد اکيپ ويژه ماموران به محل اعزام شدند و دو مردي را که مشغول جمع آوري ضايعات بودند، دستگير کردند.

بررسي‌هاي اوليه حکايت از آن داشت که دو مرد که نظير احمد 36 ساله و محمد 34 ساله نام دارند، سال‌ها پيش و از زمان سلطه طالبان در افغانستان به ايران آمده و مشغول به کار شده‌اند، آنها از مدت‌ها قبل در بيغوله‌هاي ورامين ضايعاتي همچون کاغذ و پلاستيک جمع آوري مي‌کردند و مي‌فروختند. نظير احمد و محمد وقتي در برابر اتهام تجاوز به عنف قرار گرفتند همه چيز را انکار کردند، اما رويارويي آنها با شاکيان پرونده حقايق را برملا کرد، اين در حالي بود که پليس براي جمع آوري مدارک بيشتر نظيراحمد و محمد را با صندوقداران چند حمام عمومي که در آن اماکن به کودکان تجاوز شده بود مواجهه حضوري داد و آنها هم تاييد کردند دو متهم به حمام آمده‌اند. سرانجام پس از جمع آوري مدارک زياد دو مرد افغان لب به اعتراف گشودند و گفتند جمعاً به 14 کودک تجاوز کرده‌اند که همگي آنها بين 10 تا 12 سال سن داشتند. نظيراحمد در اعترافات تکان دهنده اش گفت؛ خانواده من و محمد در افغانستان هستند و ما دو نفر با هم در ايران زندگي و سال‌ها است که در اطراف ورامين ضايعات جمع آوري مي‌کنيم. اين اطراف محيط بسيار باز است و کودکان زيادي مشغول بازي هستند که کسي هم از آنها مراقبت نمي‌کند.

وي افزود؛ با بهانه‌هاي مختلف اين بچه‌ها را سمت خودمان مي‌کشيديم و در جايي خلوت که اطمينان داشتيم کسي ما را نمي‌بيند آنها را مورد آزار قرار مي‌داديم. گاهي هم اگر کودکي را مي‌ديديم که خوش مان مي‌آمد به بهانه خريد خوراکي او را به حمام مي‌کشانديم و مورد تعرض قرار مي‌داديم.

گفته‌هاي نظيراحمد از سوي محمد نيز مورد تاييد قرار گرفت و پرونده به صورت مستقيم براي رسيدگي به شعبه 77 دادگاه کيفري استان تهران فرستاده شد. تاکنون 6 پسربچه دو متهم افغان را شناسايي کرده‌اند و به دستور قاضي ساعي رئيس شعبه 77 پليس بررسي‌هاي خود را براي شناسايي ساير قربانيان آغاز کرده است. اين فرضيه که مردان متجاوز، کودکان بيشتري را قرباني کرده باشند براي قضات قوت گرفته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۰
حالا چه حکمی برای این برادران افغانی در نظر گرفته میشود ؟ آیا رسیدگی خواهد شد؟
اگر چه این دو متهم می بایست پس از طی مراحل قانونی به اشد مجازات برسند اما جا دارد که خاطر نشان کنیم بسیاری از اتباع افغانستان که در کشورمان حضور دارند بسیار نجیب و پاک هستند و امیدوارم این مسئله باعث جوسازی و برخورد منفعلانه در قبال افغانی های مقیم ایران نشود.
خوب است تابناک به این مسئله توجه کند
چرا مسولین در این زمینه هیچ کاری نمی کنند تا کی باید شاهد این گونه مسائل باشیم
متاسفانه در اين گونه حوادث آن كه فراموش مي‌شود، بزه ديده است. اين كودكان با اتفاقي كه براي‌شان افتاده،‌ دچار صدمات روحي فراواني شده‌اند. بهتر است تيمي از سوي وزارت بهداشت و يا هر سازمان مسئول ديگري (مانند بهزيستي) سعي كند از ميزان اين صدمات بكاهد و اين كودكان را تا بهبود كامل رواني، مورد حمايت قرار دهد.
در خصوص متهمين به واقع نمي‌توان گفت كه با ايشان چه بايد كرد، ولي نمي‌توان آن‌ها را كه زندگي 14 كودك، و آينده‌شان را به نابودي كشيده‌اند به راحتي رها كرد و از خير مجازات آن‌ها گذشت.
تعرض به یک بچه نه تنها مرگ دوران کودکی و نوجوانی اوست بلکه این ضربه بزرگ روحی یک عمر چونان سایه ای شوم بر زندگی او خواهد بود و روح او تا پایان عمر با نابسامانیهای شدیدی همراه خواهد بود. در اصل هستی آن کودک از او گرفته شده و یک عمر زجر جایگزین آن شده است. حال سزای این انسان نماها از هر ملیتی که می خواهند باشند، چیست؟
سلام: برای یکبار هم که شده بیایید
اصولی وعلمی بامساله برخورد کنید. چرا از اطفال کسی مراقبت نمیکند.چرا
این کودکان نباید دریک پارک حداقل بازی
کنند.به چه دلیل برای مبلغی ولو زیاد بچه حاضر به خروج از محدوده زندگیش
بشود. بچه 10-12 ساله هرچند که بچه
است ولی با آموزش بسیارمطالب را
خواهد آموخت.باید وقت بگذاریم وازافراد
متخصص کمک بگیریم. متشکرم.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار