بازدید 19902
نقدی بر وعده بزرگ وزیر راه؛

دو طبقه 600 کیلومتری پیشکش، یک طبقه 121 کیلومتری را دریاب

البته اینکه طرح آقای بهبهانی برای اتوبان 600 کیلومتری دو طبقه ساری ـ رشت با همه ملاحظات فنی و زسیت محیطی چقدر ضرورت داشته و امکان پذیر است، موضوعی است تخصصی که آن را به اهل فنش واگذار می کنیم، ولی در زمانی که برخی پروژه ها تنها به سبب چند میلیارد تومان تقریبا متوقف شده اند، تدارک هزینه چهار هزار میلیارد تومانی برای این بزرگراه جدید چه توجیهی دارد؟/ با این تفاسیر، پرسش ما از وزیر پرکار و صریح الهجه کابینه دولت دهم، این است که بهتر آن نیست به جای ایجاد انتظارات نسبتا رویایی جدید به دنبال پایان پروژه های بر زمین مانده باشد؟
کد خبر: ۱۲۴۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۸۹ - ۱۹:۱۰ 10 October 2010
روز گذشته، حمیدرضا بهبهانی در مراسم افتتاح مرکز آموزش مدیریت هتل داری گفت: «جاده ساری ـ رشت به طول 600 کیلومتر و با هزینه ای بیش از چهار هزار میلیارد تومان دو طبقه خواهد شد.»

وزیر راه در حالی سخن از آغاز راه اندازی اتوبان دوطبقه 600 کیلومتری ساری ـ رشت می کند که پروژه های بر زمین مانده مهمی دارد که چشم انداز پایان آنها چندان روشن نیست.

به گزارش «تابناک»، شاید سر پرشور شیخ الوزرای کابینه دولت دهم را به رغم سن بالا و به دنبال آن، تجربه بالاترش نسبت به دیگر وزرا، بتوان یکی از نقاط قوتش برشمرد؛ وزیری که اعتماد به نفس بالایی داشته و هیچ ابایی در به کار بردن کلمات برای انتقال پیامش ندارد، چه آنجا که می گوید: «الان قیمت بلیت قطار از یکدست کله پاچه ارزانتر است»،تا به مردم تفهیم کند که بلیت قطار ارزان است و به زودی گران خواهد شد و بی تکلفی اش، بر خلاف بسیاری دیگر، تصنعی نیست و ریشه در خلقیات ارثی جنوبی اش دارد و نیز این که «در دوره وزارتم همیشه روسفید بودم و حتی روزی در یک فالوده فروشی یکی از شهروندان با تعجب به من گفت: شما وزیر هستید؟ گفتم: بله. او گفت: وزیر که نمی‌آید در فالوده فروشی بستنی بخورد، در حالی که من هیچ گاه خودم را تافته جدا بافته‌ای از مردم ندیدم»، ولی بهبهانی با خلقیاتی که گفته شد، برخی رفتارهایش به شدت جای نقد دارد، به ویژه آنجا که در وعده دادن هیچ ملاحظه ای ندارد.

بهبهانی در حالی روز گذشته، سخن از احداث اتوبان دو طبقه 600 کیلومتری می کند که پروژه 121 کیلومتری آزادراه تهران ـ شمال که کارهای مطالعاتی آن در دهه 50 شمسی انجام شده بود و در سال 1373 عملا وارد فاز اجرایی شد، هنوز به پایان نرسیده است؛ یا پروژه های راه آهن مراغه ـ ارومیه، تهران ـ همدان ـ سنندج، قزوین ـ رشت ـ انزلی ـ آستارا، تبریز ـ میانه، به رغم زمان اعلامی پیشین ـ که باید تا امسال گشایش می یافت ـ هنوز به بهره برداری نرسیده و یا روند اجرای آنها، نشان از عقب بودنشان از برنامه پیش بینی شده دارد.

البته به این لیست، می توان راه آهن شیراز ـ تهران را نیز افزود که به رغم بهره برداری هنوز نتوانسته به مسیری گرهگشا در حمل و نقل مسافران تبدیل شود.

بر پایه این گزارش، آنچه آورده شد، بیشتر شامل پروژه های ریلی بود، در صورتی که به بدقولی های وزارت راه و ترابری ـ به هر دلیلی، اعم از نبود بودجه و یا مشکلات معارض داشتن ـ در زمینه بزرگراه ها، گذرگاه ها، وضعیت نامناسب ناوگان هوایی را نیز بخواهیم بدان اضافه کنیم، بالطبع فهرست بلندی خواهد شد.

با این تفاسیر، پرسش ما از وزیر پرکار و صریح الهجه کابینه دولت دهم این است که بهتر آن نیست به جای ایجاد انتظارات نسبتا رویایی جدید به دنبال پایان پروژه های بر زمین مانده باشد؟

در واقع، با ادبیات آقای بهبهانی ـ که راحتی و صراحت کلام مشخصه های اصلی آن است ـ می گوییم: «آقای وزیر، اتوبان 600 کیلومتری دو طبقه پیشکش؛ شما لطف کنید این اتوبان 121 کیلوتری یک طبقه تهران ـ شمال را به فرجام برسانید».

البته اینکه طرح آقای بهبهانی برای اتوبان 600 کیلومتری دو طبقه ساری ـ رشت با همه ملاحظات فنی و زیست محیطی چقدر ضرورت داشته و امکان پذیر است، موضوعی است تخصصی که آن را به اهل فنش واگذار می کنیم؛ اما هنگامی که برخی پروژه ها، تنها به سبب چند میلیارد تومان تقریبا متوقف شده اند، تدارک هزینه چهار هزار میلیارد تومانی برای این بزرگراه جدید چه توجیهی دارد؟

آیا بهتر نیست در صورت امکان، این بخشی از این بودجه پیش بینی شده را به بزرگراه تهران ـ شمال اختصاص دهید تا این پروژه ای که بنا بر پیش بینی های اولیه، باید در چهار سال پایان می یافت، وارد پنجمین چهار سال خود نشود؟

در هر صورت، ضمن آنکه تلاش های انجام گرفته و برنامه های مهم در دست اقدام وزارت راه و ترابری، نباید از نظر دور داشت، ولی بهتر است آقای بهبهانی و دیگر وزرای دولت در ایجاد انتظارهای بزرگ در جامعه، در حالی که شواهد حکایت از ناتوانی برای تحقق آنها در میان کوتاه مدت و یا میان مدت دارد، محتاط تر عمل کنند.

به عبارتی، بهتر آن است، دولتمردان وقتی وعده دهند که همه لوازم و جوانب اجرای پروژه ها در نظر گرفته شده، تأمین اعتبار کرده و چنین وعده هایی را در زمان اجرا بدهند.

گفتنی است، این پروژه 121 کیلومتری که حدود هفده سال پیش با فرض به پایان رسیدن عملیات اجرایی آن در چهار سال، برآورد هزینه 250 میلیارد تومانی را پیش روی خود داشت، اکنون پس از گذشت چندین سال و صرف هزینه‌ای به‌ مراتب بیشتر از رقم برآورد شده اولیه، هنوز هم برای تکمیل شدن به حدود هزار و دویست میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
اتوبان تهران شمال چه شد
راه اهن سریع السیر پیش کش , راه آهن افتتاح شده شیراز را راه اندازی کنید
خط آهن شیراز کار میکنه ..
از اتوبان میانه اردبیل چه خبر
اقا راه اهن شیراز اصفهان چی افتتاح شد
آروز بر پیران هم عیب نیست
دوصدگفته چون نیم کردارنیست..
یکی بگه آزادراه بندر عباس سیرجان چی شد....
اتوبان تهران پرديس چي شد مهندس
متاسفانه علی رغم افتتاح زودهنگام راه آهن شیراز اصفهان هنوز 7کیلومتر آخر منتهی به شیراز کامل نشده وابنیه های این هفت کیلومتر ازجمله پلهای مسیر و مهمتر از همه استگاه راه آهن شیراز شاید تاآخر امسال هم کامل وآماده ی بهره برداری نشه!!!مهمترین ایراد این پروزه که برای مردم شیراز خیلی جای سئوال داره این هست که محل احداث ایستگاه شیراز بیش از 17 کیلومتر با شهر شیراز فاصله دارد و بسیاری از مردم وکارشناسان براین عقیده هستند که محلهای بسیار مناسبتری میشد برای ایستگاه راه آهن درنظر گرفت.البته خب طراحی صورت گرفته به فبل از وزارت آقای بهبهانی که بچه ی دروازه اصفهان شیراز هستن برمیگردهوگرچه اصلیتشون خوزستانی هست اما متولد وبزرگ شده شیراز هستن و بچه ی محله دروازه اصفهان هستن.از ایشون میخوایم که بخاطر همشهریاشون هم که شده راه آهن شیراز رو که آرزوی دیرینه ی مردم فارس هست رو هرچه سریع تر تکمیل کنند
بابا اول این یک کیلومتر جاده کوهستانی تهران به لواسان را بعد از جند ماه درست کنند جاده شمال ÷یش کش .
قابل توج دوستان کنجکاو در امور حمل و نقل: راه آهن تهران-شیراز هفته ای یکبار پنجشنبه از تهران به شیراز و جمعه در مسیر برگشت کار می کنه و قراره دوشنبه ها هم به برنامه اضافه بشه. روابط عمومی وزارت راه و ترابری (نیستم)
سنگ بزرگ علامت نزدن است
مگه چه اشكالي دارد بگذار توي كتاب گينس ثبت بشود
اتوبان پردیس تا تهران چی شد قرار بود آخر ماه رمضان افتتاح بشه؟؟
شما تهزانیها هم که فقط به فکر شمال رفتنتون هستید . بقیه مملکت هم ول معطل
اتوبان 90 کیلومتری آبادان - بندر ماهشهر چه شد ؟
سقف کاذب ریخته شده فرودگاه مشهد درست بشه کافیمونه
آقای وزیر اگر یک آخر هفته ترافیک 2.5 ساعته از سد کرج تا اتوبان کرج - تهران تجربه میکردند احتمالا بزرگراه حرم تا حرم هم منتفی میشد و به بزرگراه تهران شمال میرسیدند
نقاط حادثه خیز راهها رو اصلاح هندسی کنن اتوبان دوبلکس نخواستیم
یادی هم از اتوبان یا بزرگراه تهران - پردیس ( رودهن ) که یه بار افتتاح شد و دوباره بسته شد بکنید که فکر نکنم بیش از 40 کیلومتر باشد انشاالله سال 1395 شروع بکار میکنه!!!!!!!!!
از قدیم گفتند که آفتابه لگن هفت دست ،شام و نهار هیچی . این همه پروژه های ناتمام و ناقص الخلقه در راههای زمینی و راه آهن که در نظرات بالا ذکر شده است،بیانگر وضعیت مدیریت پروژه در کشورمان است..مسئولین هم به جای ریشه یابی و حل این معضلات بازم دنبال کلنگ زنی هستند.
چرا کسی نمییاد بگه پولای اتوبان تهران شمال چی شد هی پیمانکار عوض میکنند که آخر معلوم نشه کی خورده کی برده مسخره است
چقدر تیزبین و نکته سنج بوده اند پیشینیان ما با اینهمه ضرب المثل زیبا و نغز حال شما برای این طرح آقای وزیر کدام ضرب المثل را انتخاب می کنید؟
1- سنگ بزرگ علامت نزدن است
2- یارو رو به ده راه نمی دادند سراغ خانه کدخدا را می گرفت.
3- قاچ زین را بچسب اسب سواری پیشکش
4- از این شاخه به آن شاخه پرید.
من نمی دانم این افاده ها برای چیست ؟ تابناک عزیز ما در بابل چندین سال است که دارند کمربندی می زنند ولی پیشرفت لاک پشتی دارد و بی شک با این روند چندین سال دیگر نیز به بهره برداری نمی رسد تما خودروهای ترانزیت و بین شهری از داخل شهر عبور می کنند خدایی کلافه شدیم آقای بهبهانی عوض بزرگراه دو طبقه و آزاد راه چند هزار کیلومتری مشکلات شهرهای مثل بابل را که کم نیستند حل کنید.
استخدام 2000 فارغ اتحصیل راه وترابری وحمل ونقل را که با تایید رئیس جمهور دستور داده شده است را هم اضافه کنید
شما تابناکیها همیشه بدبین هستید دیگران کاشتند ما خوردیم ماهم حرف میزنیم تا دیگران و ایندگان بکارند تا به نام ما تمام شود مگه چی میشه بگذارید طرح بیان و مصوب بشود تا اجرا ممکن است از برنامه های توسعه دهم باشد
برادر استخوان ماهی نیست که تو گلو گیر کنه. خوب میگن، کسی هم که تو این مملکت بعدش نمیاد بگه چرا گفتی.
ایشان همین تهران کرج را دو طبقه کند که قول داد تا سال 86 مشکل ترافیکش را حل کند وهر شب ما دو ساعت از تهران تا کرج تو راه نباشیم بقیه اش پیشکش
اقا جون مادر مستمری بگیر من که دو برابر زیر خط فقره *حقوق شو امروز که 18 برج (که گذشت) رو هنوز نگرفته !! شما صحبت از اتوبان 600 کیلومتری 2 طبقه میکنید!!!!!!!!!!بیمه .اشتغال.مسکن.بودجه مترو.... چی شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اتوبان زنجان تبریز آخ آخ
متاسفانه اين روزا فقط شاهد كلنگ زني هستيم..فقط توي تهران 5 تا پروژه مهم كلنگ زني شده كه نزديك 400 ميليارد تومان اعتبار مي خواد در حاليكه كل اعتبار ساليانه استان تهران واسه پروژه هاي حمل و نقلش اينقدر نيست. اما خوب...چه اشكال داره؟......
بفکر مردم خرمشهر، آبادان،مسجدسليمان و کلا خوزستان باشيد.اکنون بيش از ۲۰سال از جنگ ميگذرد ولی هنوز مردم صاحب خانه نيستند. همه اش بفکر تهران و شماليد.
اتوبان اردبيل ميانه را راه بندازين
سنگ بزرگ علامت چیه ؟؟؟
دولتی که ادعای مدیریت بر جهان را دارد ، وزیرش اتوبان دو طبقه می سازه و معاونش با یه اخم اقتصاد فرانسه رو بهم میریزه ، به این میگن معجزه هزاره سوم
این اتوبان تهران شمال که می گین ماله سال 73 بوده ، چرا راجع به اون یک مطلب خطاب به آقای خرم در زمان خودش نزدین؟ اونم وزیر راه بود فک کنم! در ضمن یک سفر ماشینی برین تا بفهمین چقدر راه داره الان ساخته می شه که اگی فقط یکی از هم خط های خودتون این کارو کرده بود الان سردار سازندگی و خیلی چیزای دیگه بهش می گفتین.
فک می کنین این نوشته رو چاپ می کنین ؟
ما خط آهن شیراز اصفهان میخوایم یالا...
قبل از این فکر می کردم شاید شرایط جغرافیایی آزاد راه تهران شمال دلیل کندی کار است دقیقا همین مسئله دیروز که از اتوبانهای کوهستانی مالزی از کوالالامپور تا گنتینگ هایلند عبور می کردم که واقعا شرایط متفاوت وسختی دارد از ذهنم گذشت .شاید ما مردم!! طوری رفتار کرده ایم که آقایان اینجوری ما را به سخره می گیرند اگه به شما بر نخورد یکی از همین خیالپردازیها اتوبان جدیدالوعده قم-مشهد است.مگر ما چقدر طبیعت سرسبز مانند مناطق شمالی ایران نظیر چالوس ونوشهر و...داریم که اینطور بی تفاوت از کنار حداقل امکان شادی بی دغدغه وایمن مردم!!!!!!می گذریم.بیایید یک نگاهی به اطرافمان بیندازیم وببینیم که کشورهایی که تا چند دهه قبل با فاصله زیادی ازما قرار داشتند با عملگرایی نه وعده پوچ گرایی به کجا رسیده اند وما کجاییم پس همت وغیرت ایرانیمان کجاست!!!!!
اتوبان پردیس قرار بود خرداد ماه افتتاح بشه...
واقعاً خنده دار است :
ایشان چطور فاصله این دو شهر را که 345 کیلومتر می باشد را زیاد تر حساب کرده اند ؟
حتی فاصله غربی ترین شهر گیلان (آستارا) تا شرقی ترین شهر مازندران (بهشهر) 530 کیلومتر است
باسلام خدمت وزیرمحترم راه جناب آقای بهبهانی.سوال من ازجنابعالی بعنوان یک هموطن این هست که شما درنیمه اول سال هشتادونه سفری به بابل داشتی وقول دادی که یک باند از کمربندی جدید بابل به قائمشهربطول حدودابیست ودوکیلومتر راتا پایان شهریورهشتادونه افتتاح کنند.الان هم یکسال گذشته پس چی شد.اشکال کار از کجاست؟تا کی ما باید منتظرباشیم؟تورا به هرکه میپرستی قسم ات میدم برای یک مرتبه هم که شده این روزها زمینی از شهربابل عبورکنید ببینید ما چی میکشیم.سه تاتریلی با دوتا اتوبوس تمام شهر میگیرند ما هم نفس هم نمیتونیم بکشیم آقای وزیر باآن کسی که شما میپرستید ما هم مسلمانیم.ما هم انسانیم.آیا حق ما بیشتر از این نیست؟باتشکرازسایت اطلاع رسانی وزین تابناک-بابل-سیدجمشیدحسینی
میگه دیگه! کی به کیه!
شکیبا را ول کنید این اقا خیلی با حال تره
آقا اینا همش پیش کش
همش 50 کیلومتر جاده مرگ ایران (تربت- باقچه مشهد) که مسیر و شاهراه شرق به جنوب هم هست ... چه شد؟
روزی نیست ک تصادف یا مرگ در این مسیر نباشد
از جاده 100 کیلومتری قم-گرمسار چه خبر؟ اونم 6 ساله شد
شمال فقط منو ریل سریع السیر بقیه کشکه
راه آهن افتتاح شده کرمان زاهدان را راه اندازی کنید.
سلام
تعجب نداره .
مثلادر دولتهاي قبل فقط در همين استان تهران (تاكيدميكنم فقط در استان تهران ) با تاسيس شهركهاي جديد :پرند - انديشه (فازهاي 2و3و4) و هشتگردجديد و تحويل 300 واحد اجاره بشرط تمليك دراسلامشهر طي حدود 13 سال كار اجرايي كه از صفر بوده بيش از 360 هزار واحد مسكوني(دوباره تاكيدميكنم فقط در استان تهران ) با ايجاد شهركهاي جديد فوق مواجه بودم اما يك دهم اين دادار دودور و هوچيگري دولت دهم را نداشتندو بازار مسكن چنان روان بود كه من حقوقبگير فاقد مسكن توانستم در جنت آباد تهران صاحب خانه شوم.
آنوقت ساختمانهاي خالي معروف به برجهاي رنگي (نارنجي)با قدمت 9سال رادر پرند بجاي مسكن مهر در سيما..نشان ميدهند !!!! و يا درازاي 5سال بمباران تبليغاتي به ادعاي خودشان تحويل فقط 1000 واحد در هشتگرد جديد (بر روي زيرساختهاي دولتهاي قبلي ودر شهركي موجود -ونه از ضفر- بدون احداث شهرك جديد !!) تمام شق القمر اين دولت..در 5 سال بوده و از قضاي زمانه گويا رسانه .. هيچ رسالتي جز فضاسازي تبليغاتي بروش ..براي اين دولت .. ندارد درحاليكه تبليغ اقدامات دولت خاتمي اصراف بيت المال بود!!
راه اهن مغناطیسی تهران مشهد که این مسیرو 3 ساعته میرفت و زمان انتخابات قردادشو با المانا بستن چی شد؟
اقا اگه بدونید ما چقدر با این راه اهن اصفهان- شیراز رفتیم شیراز و برگشتیم اصفهان واقعا جای همتون خالی هی رفتیمو و هی برگشتیم!!!!!
واقعا میخواستم از همه مسولان این طرح به خصوص وزیر گرانقدر آقای دکتر بهبهانی تشکر کنم!!!؟؟؟تابناک جان لطفا تشکر من را به این آقایان برسانید.
ما خوزستانيها بايد با راه آهني که سرعت 70 کيلومتر داره بيايم تهران اونوقت اين آقا چون اصفهانيه بايد پروژه هاي ريلي رو ببره اصفهان !!!
نظر تابناک درست است چارکه بودجه مهمترین شرکت وزارت راه " شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور " کلا سه هزار میلیارد تومان است که آن هم تحقق نمی شود حالاچطور و از کجا آقای وزیر چهار هزار میلیارد تومان برای دو طبقه کردن پروژه جدید خواهد آورد . اگر هم می تواند پروژه های قبلی را کامل و نه ناقص افتتاح نماید.
راستي از خرم آباد- پل زال كه قرار بود خرداد 1388 افتتاح بشه، خبري نداريد؟!!! دو ماه پيش جناب وزير فرمودند كه عيد فطر حتماً افتتاح ميشه!!!
سلام
راستی! سه سال پیش و در اوج فشارها اعلام شد که مشهد- تهران با قطار مغناطیسی مگ لو آلمان فقط در سه و نیم ساعت. آلمانها که خودشون این قطار رو حاضر نشدن تو خود آلمان راه اندازی و استفاده کنند. البته بماند که اونها عرضه شو نداشتند.
انشالا کی با اقای وزیر پنج ساعته بریم پابوس آقا امام رضا ؟؟؟
آقای وزیر فکر می کند که ایران فقط تهران اصفهان و مشهد است و بقیه شهر های ایران دهاتی بیش نیستند.
واقعا بي انصافين حداقل تو اين دولت بيترين راه رو در مقايسه با تمام 30 سال انقلاب احداث شد. همين اتوبان بندر سيرجان كي شروع كرد . من از ايشون واقعا تشكر ميكنم.
آقای وزیر راه سمنان - مهدیشهر که قراربود اتوبان باشه هنوز نه جدا کننده داره و نه روشنایی . هر روز هم تصادف منجر به جرح و فوت داریم . خواهشا این دو طبقه سه طبقه ها رو بزارین واسه روزی که حداقل راههای اصلی مملکت ایمن شدن .
وعده ها و افتتاحات این دولت من را به یاد کلنگ زنی های دروره آقای رفسنجانی می اندازد.
مدیران باسد باید شجاع باشند و مشکلات را بازگو کنند نه اینکه با وعده های نادرست مردم را به خلصه ببرند.
آدم هيچي نگه بهتره همون كاري كه همه بهش فكر ميكنن . و فقط سكوت ............
ازایشان سوال شود قطار بم زاهدان که درخرداد 88افتتاح چی شد!!!!!!
قبل توجه مسئولين و خبرنگاران شرق کشور (خراسان جنوبي و سيستان و بلوچستان) جاده درست حسابي نداره راه آهن پيشکش
خيانت و جنايتي كه در ساخت آزاد راه تهران تبريز حد فاصل زنجان و تبريز شده است كم كم نمايان مي شود كساني كه اين مسير را طي مي كنند شاهد نشست اتوبان به فواصل صد متري به علت عدم زيرسازي مناسب هستند كه با سرعت يكصد كيلومتر ماشين 10 سانت به با لا پرت مي شود و در حال حاضر خيلي از رانندگان ماشينهاي سنگين بعلت صدمه ديدن خودروهايشان ترجيح مي دهند بجاي آزاد راه همچنان از جاده قديم تردد نمايند
اگر دوست داريد مي توانيد يك نظر سنجي در اين خصوص انجام دهيد.
نمی خواهم سياه نمائی کنم. اما بعنوان کسی که 35 سال در ايران زندگی کرده و5 سال در خارج عرض می کنم. در مقام مقايسه ايران از بی ثباتی عظيم اقتصادی حاصل از روزمرگی و بی برنامگی دولت رنج می برد. ثبات برنلمه ريزی برای زندگی بزرگترين لذت هر انسان است. و نداشتن اينده بزرگترين رنج.نمونه اش همين بساط دلار. چند بار در طول 20 سال اخير شاهد جهش ناگهانی دلار بوده ايم. چند بار جهش مسکن واجاره بها. چندبار جهش سرسام اورهزينه های زندگي.اعم از ميوه وگوشت وروغن و...چند بار جهش نرخ کرايه تاکسي. بهای اتومبيل.و خلاصه نابسامانی در هر چيزی که فکرش را کنيد.در اين 5 سال در کانادا همه چيز ارزان تر شده.چه مسکن چه ماشين وچه هزينه های روزمره.درامد ها هم سرشارتر و اقتصاد شکوفاتر.خوب اين بعلت ثبات در زندگی مردم وبرنامه ريزی دقيق مديران است.بعنوان يک فرزند بزرگ شده در انقلاب و از ته دل می گويم. راهی که دولت ايران می رود به نا کجاباد ختم می شود.با شعار که نميتوان نرخ بيکاری را کم کرد.
کاملا کاملا کاملا موافقمممممممممممممممممممممممممممممممم
بیش از 10 سال است مردم مراغه و هشترود منتظر اجرای آزاد راه مراغه به هشترود هستند. هنوز هم که هنوز است حتی کلنگش را بر زمین نزده اند. راه مراغه به تهران بیشتر شبیه راه روستایی است تا راه شهری. هر روز تصادف هر روز مرگ ومیر.
خواهشا گزارشی در این مورد تهیه کنید
اتوبان همت تهران كرج چي شد؟
با سلام
از بزرگراه قزوين-رشت و در محدوده امامزاده هاشم -رستم آباد تونلي در هر دو سمت مسير قرار دارد كه چند سال پس از بهره برداري هنوز فاقد روشنايي مي باشد. اين قسمت از بزرگراه قبل از ديگر قسمتها به بهره برداري رسيده است. جناب وزير لطف فرمايند اندكي از بودجه مذكور را جهت نصب سيستم روشنايي تونلهاي مذكور اختصاص دهند.
هروقت رییس جمهور مفاسد اقتصادی و پسران فلانی و....... را به قوه قضاییه برد
بقیه پروژه ها و حرفهای وزرا به حقیقت می رسد
جاده افتر به سمنان که 20 کیلومتر است را درست کن . روزی 5 اتومبیل تصادف و منجر به کشته شدن هموطنان نشود 600کیلومتر جاده دو طبفه ساری رشت پیشکش
گل گفتي!
در شهرستان خلخال پروژه اي سراغ دارم كه 48 سال پيش شروع شده و تا كنون به اتمام نرسيده و فقط 5 ميليارد نياز دارد نه چند صدميليارد. البته جناب آقاي دكتر بهبهاني مطلع هستند ولي چون بازتاب ندارد و ارزش تبليغات ندارد آقاي دكتر هم بي خيال شدند
راستي مهندس اتوبان پل زال خرم آباد چي شد؟
راآهن یزد به شیراز که از مصوبات سفر ریاست جمهوری است و سالها از گذشته است راه آغاز کنید بقیه پیشکش
ديشب در برنامه گفتگوي خبري نيز براي انتقال مطالبوشون عبارت ( ماهي ديگه به دمش رسيده) بكار بردند از وزيري كه اتفاقا داعيه استاد داشنگاه بودن را دارد و بكرات نيز ديشب تكرار نمود انتظار سخن گفتن با زبان علمي مي رود و اين رويه ايشان بسيار بد است
حالا كه اينطوريه چرا دو طبقه؟ بيست طبقه مي زنيم تا چشم آمريكا دربياد كه نمي تونه اين همه درايت را در مسوولين اين مملكت ببينه!
به وزیر محترم اقتصاد پیشنهاد میکنم قیمت کله پاچه را پایین بیاورد تا وزیر محترم راه مجبور به افزایش قیمت بلیط قطار نشود!
راه اهن اراك كرمانشاه در سال 80 كلنگ خورد از افتتاح اين پروژه چه خبر؟
با سلام
اتوبان عسلویه - بندر عباس که در سفر اول استانی رئیس جمهور (سال 84) وعده داده شد بود چه شد؟ باتوجه به حجم تردد و انتقال کالا از بزرگترین بندر کشور به سمت منطقه انرژی پارس جنوبی و تعداد بسیار زیاد تصادف و آمار کشده شدگان این مسیر ، عملیات ساخت آن به کندی پیش میرود و درواقع اصلا پیشرفتی نداشته !!
آقا زیاد ادعا نکمیم اتوبان تبریز -زنجان بیست و چند سالب است که شروع شده ولی هنوز به اتمام نرسیده است. سنگ بزرگ معمولا علامت نزدن است.
در مورد مهندسان بدردبخور هم لازم است ذکر شود که مهندس بدردبخور می تواند مهنس بدردبخور را تشخیص دهد نه مهندسان کوپنی!!!
من فکر کنم آقای وزیر زیاد فیلم تخیلی میبینه
یه خانمی به شوهرش گفت : تو از ریبائی من بیشتر خوشت میاد یا از شعورم . شوهر جواب داد از هیچ کدوم عزیزم از اعتماد به نفست
افتر به سمنان و افتر به فیروزکوه جاده درستی ندارد لطفا بداد ان جاده برسید اقای وزیر تو را بخدا قسمت میدهیم یکبار هم شده از انجا عبور بفرمایید تا لذت ببری
قطار برقي تهران مشهد چي شد كه قبل از انتخابات وعده آغاز آن را داديد؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی