بازدید 28606

نرخ ارز و سکه در بازار تهران

امروز سه شنبه با وجود اینکه اکثر صرافی های تهران قیمت ارز دلار را بر روی تابلوهای خود درج کرده اند، اما در مراجعه مردم برای خرید مطرح می کنند که دلار برای فروش نداریم، این صرافی ها عنوان می کنند که فعلا دلار با قیمت بانکی به دست آنها نرسیده است.
کد خبر: ۱۲۳۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۴ 05 October 2010
امروز بانک مرکزی دلار را با قیمت 1065 تومان در اختیار صرافی های بانکها قرار داد و آنها نیز مجاز بودند که دلار را با قیمت 1070 تومان عرضه کنند و صرافی های بازار نیز دلار را با قیمت 1075 تومان در اختیار مردم قرار دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، امروز سه شنبه با وجود اینکه اکثر صرافی های تهران قیمت ارز دلار را بر روی تابلوهای خود درج کرده اند، اما در مراجعه مردم برای خرید مطرح می کنند که دلار برای فروش نداریم، این صرافی ها عنوان می کنند که فعلا دلار با قیمت بانکی به دست آنها نرسیده است.

امروز بانک مرکزی دلار را با قیمت 1065 تومان دراختیار صرافی های بانکها قرار داد، صرافی های بانکی نیز مجاز بودند که دلار را با قیمت 1070 تومان به مردم عرضه کنند وصرافی های دارای مجوز ازبانک مرکزی نیز دلار را با قیمت 1075 تومان در اختیار مردم قرار دهند.

عدم تمکین برخی صرافی ها

بر این اساس اکثر صرافی های واقع در میدان فردوسی تهران امروز قیمت خرید و فروش دلار را در تابلوهای خود نصب کرده بودند اما عملا فروشی برای این ارز نداشتند.

گرچه برخی از آنها دلار را با قیمت 1075 تومان به مردم عرضه می کردند که البته صفهای طولانی در مقابل آنها تشکیل شده بود. در عین حال صفهای طولانی در مقابل صرافی بانکها نیز همچون روزهای گذشته تشکیل شده بود.

در کنار این وقایع برخی از صرافی ها از وضعیت بازار ارز سوء استفاده می کنند و به نابسامانی های آن دامن می زنند، به نحویکه قیمتهای دیگری برای فروش ارز خود به طور غیر رسمی مطرح می کنند، یعنی در مراجعه مردم برای خرید قیمتها را 1090 تا 1100 تومان نیز اعلام می کنند.

امروز بیشتر صرافی ها قیمت یورو را مانند سایر ارزها درتابلوهای خود حک نکرده بودند، اما برخی ازآنها در مراجعه مردم قیمت فروش را 1500 تا 1520 اعلام می کردند و برخی دیگر مطرح می کردند که یورو برای فروش ندارند.

بازرسان بانک مرکزی

امروز بازرسان بانک مرکزی در سطح بازار ارز برای مقابله با متخلفان به طور پراکنده به فعالیت مشغول بودند، بعد از ظهر امروز نیز برخی از مسئولان وزارت امور اقتصادی و دارایی از صرافی بانکها بازدیدی خواهند داشت.

محمودرضا خاوری مدیرعامل بانک ملی به خبرنگار مهر گفت: صرافی هایی که به قانون تمکین نکنند، بانک مرکزی تا لغو مجوز آنها ایستادگی خواهد کرد.

سکه

بازار سکه نیز وضعیت بهتری نسبت به بازار ارز نداشت، به نحوی که امروز اکثر صرافی ها قیمتهای خرید و فروش سکه ها را در تابلوها درج نکرده بودند، برخی از آنها نیز قیمت فروش هر قطعه سکه تمام بهار آزادی را 370 هزار تومان، تصویر امام(ره) را 343 هزار تومان تا 345 هزارتومان، نیم سکه را 173 و ربع سکه را نیز 87 هزار تومان تا 88 هزار تومان اعلام می کنند.

اتحادیه طلا و جواهر نیز امروز قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم را 355 هزار تومان، طرح امام (ره) را 343 هزار تومان، نیم سکه را 172 هزارو 500 تومان و ربع سکه را 87 هزار تومان اعلام کرد.

همچنین امروز قیمت هر گرم طلای زرد 18 عیار در بازار 34 هزارو 800 تومان و هر اونس طلای جهانی نیز 1314 دلار است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
عاقلان ميدانند علت اين گراني چيست و كجاست
اطلاعات غلط نده برادر.. قیمت جهانی طلا الان 1326 دلار است.
بنظر بنده همه اين مسائل بگردن دولت است . اگر به اندازه كافي ارز خارجي در بازار ارائه شود اين بازي ها ديگر معنا ندارد.
يعني چي برخورد ميكنند

دولت اگر راست ميگه 24 ساعت ارز بفروشه
و در تمامي شعب ارزي اين كار را بكند
نكنه خداي نكرده خودشان بحران طلا راه انداختند كه دولت خوب بفروشه پول گيرش بياد!
نكنه خداي نكرده خودشان بحران طلا راه انداختند كه دولت خوب بفروشه پول گيرش بياد!
حواله یورو به بنده 1700 تومان پیشنهاد شد +100 یورو برای حواله 500 یورو!
جون مادرتون یه صراف معرفی کنین که حواله دلاری انجام بده الان 10 روزه که هیچکس حواله انجام نمیده
قیمت لحظه ای طلا الان 1330.73 دلار است.
من از اراک میگم.امروز بابانک ملی تماس گرفتم وبه من گفت که 500 دلار بابلیط هواپیما میدهیم ومن گفتم آقا من بیشتر میخواهم .ولی به من گفته شد ما500 دلار بیشتر نمیدهیم.تمام عرایض آقایان درست ولی خواهش دارم برای اینکه خاکی در چشم دشمنان این مرز وبوم بپاشیم بیاییم وهماهنگ عمل کنیم بطوری که ارز در همه شعب شهرستانها هم تزریق کنیم
اونس طلا الان 1340 است و جالب اینکه با محاسبه قیمت وزنی طلای سکه امامی از قیمت سکه موجود در بازار بیشتر است . و این از تبعات زیاد سکه دادن در بازار است. متاسفانه !
دولت بقیه ارزهای باقیمانده را هم از جیب مردم ببخشد تنها کاری که دولت خوب بلد هست انجام دهد همین حیف و میل درآمد ارزی و ناپدید کردن آن هست
دلار را 1110 تومان خریدیمو یورو هم 1560 البته اگه بتونی تو صف وایسی 1000 یا 2000 دلار اونم با دعوا میتونی بخری. اگه واقعا میتوانند عرضه را زیاد کنند قضیه حل میشه.
همانگونه که نظر دیگر دوستان هم هست، اگر واقعاً مشکلی نیست به جای اجبار کردن صرافی ها به مال خودشان(!) میتوانند دلار را بدون سقف در صرافی های همه بانک ها عرضه کنند.
دیگه بیشتر از 50 یا 60 میلیون دلار که نمی‌خواد. این اعداد برای بانک مرکزی پولی نیست.
مردم بنده خدا هم از نگرانی خارج خواهند شد.
همه اش کار خود دولت است چون خودش حدود 1 هفته ارز تزریق نکرد تا قیمت برود بالا با این افزایش قیمت پول یارانه ها را آماده کرد
حالا ديدين غرب رو به چالش انداختيم امريكا روز به روز در حال سقوطه ديديد از وقتي كه ما معاملاتمون رو به يورو انجام داديم قيمت دلار به چه روزي افتاد
بنده پوند را برای فرزند دانشجویم 1850تومان ارسال کردم با 10 روز چرخیدن در فردوسی
نظرات مردم را بخوانید همه چیزا دستتون میاد
دلار را کی توزیع میکنه؟
سکه را کی توزیع میکنه؟
قیمت فروش از طرف کی مشخص میشه؟
حالا کیه که سکه و دلار را گران میکنه؟
من که نمیدونم شما میدونید؟!!!!!!
هر کس این کارارو میکنه ازش میخام یه کمی هم به کار و کسب مردم نگاه کنه همه دارن ورشکست میکنن الان فقط کارمندا وضعشون خوبه کاسبی یعنی بدبختی همه کاسبا که میلیاردر نیستند
بهترین را کنترل ارز بستن صرافی ها و فروش آن از طریق بانک است
وای به حال ما که وام سکه گرفتیم بد جوری سر ما کلاه گذاشتند
دلار استرالیا را 11450 ریال با 30 دلار کارمزد حواله کردند. دستشان درد نکنه چونکه صرافیهای همه بانکها کلا حواله صادر نمیکنند و ما فقط از طریق صرافیهای خصوصی توانستیم برای دانشجوهایمان پول بفرستیم تا آنها استرس حاکم بر ما را نداشته باشند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار