بازدید 20957

کشف سیاره‌ای جدید با امکان حتمی حیات

انتشار خبر کشف سیاره " Gliese 581" شبیه زمین، که در منطقه‌ای قابل سکونت از فضا قرار دارد و احتمال وجود آب مایع در سطح آن وجود دارد، سر و صدای زیادی را برانگیخته است.
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۸ 02 October 2010
خبر قطعیت امکان حیات در سیاره‌ای که به تازگی کشف شده، بشر را به تحقق رویای دیرینه یک قدم نزیک‌تر کرده است.

به گزارش شبکه ایران به نقل از تلگراف، انتشار خبر کشف سیاره " Gliese 581"  شبیه زمین، که در  منطقه‌ای قابل سکونت از فضا قرار دارد  و احتمال وجود آب مایع در سطح آن وجود دارد، سر و صدای زیادی را برانگیخته است.

یک زمین دیگر! سیاره‌ای که بشر مدت‌ها به دنبال آن بوده و از یافتن آن و حتی موجوداتی که روی آن زندگی می‌کنند، کتاب‌ها نوشته و فیلم‌ها ساخته! این سیاره در میان 500 سیاره‌ای که تاکنون اخترشناسان موفق به کشف آن شده‌اند، تنها سیاره‌ای است که قابل سکونت به نظر می‌رسد.

استیون ووت که ریاست تیم پژوهشی کاشف این سیاره را برعهده دارد در این‌باره می‌گوید: این سیاره اندازه‌ای برابر با زمین دارد  و احتمالا سطح آن صخره‌ای است و  نیروی جاذبه کافی برای نگهداری اتمسفر در آن وجود دارد.

وی در ادامه و طی یک کنفرانس خبری درباره این کشف عظیم، می‌افزاید: بنابر عقیده شخصی من، احتمال زندگی بر روی این سیاره 100 درصد است و من دراین‌باره شکی ندارم.

این یافته‌های منتشر شده بر مبنای مشاهدات 11 ساله تلسکوپ‌ها در رصدخانه کِک درهاوایی است.

نزدیکی "گیلیس 581 "و این‌که به فاصله اندکی از جست‌و‌جوی محققان یافت شده است، گمانه‌هایی را مبنی بر وجود میلیاردها سیاره قابل سکونت دیگر در ابعاد و اندازه‌های زمین در جهان هستی به وجود آورده است.

پروفسور ووت همچنین برآورد کرده است که از هر 5 تا 10 ستاره، یکی دارای سیاره‌ای شبیه زمین، با اندازه آن و قابل سکونت است.

با این حساب و با توجه به وجود 200 میلیارد ستاره در کهکشان، حدود 40 میلیارد سیاره با قابلیت‌های زمین برای زندگی‌کردن وجود دارند.

نتایج یافته‌های این محقق و همکارش پُل بالتر از انستیتو کارنگی در واشنتگن در مجله " Astrophysical Journal" منتشر خواهد شد.
"قطعیت امکان" فقط از دانشمندانی مثل شما ...
فاصله اش با زمین چقدر است
کشف این سیاره خیلی مهم نیست ! از همین حالا بعضی ها پیشنهاد مدیریتش را بدهند که بعدا سر آن دعوا نشه !!
"بنا بر عقیده شخصی من "!! فعلا فقط یک سیاره قابل سکونت وجود داره، که اون هم با فعالیتهای مخرب انسان کم کم داره غیر قابل سکونت می شه..
وقتی خداوند در قرِّآن می فرماید: و بث فیهما دابه یعنی در زمین و آسمان موجودات پراکنده ام . قابل انتظار است.
"قطعیت امکان"
بله. یعنی قابل حیات بودن آن قطعی است.
و حیات روی آن ممکن شده است.
قابل توجه شما مهندس!
ما قبلا آنرا کشف کرده بودیم ولی چیزی نگفتیم حالا بگذار جزئیات بیشتر ی منتشر شود تابیشتر بگوئیم
لطفا در هنگام پخش چنین خبرهایی منابع کافی برای تحقیق معرفی کنید.
با این حال خیلی جالب و مهم بود.
این کشف بزرگ دید انسان را نسبت به حیات وسعت میبخشد بخصوص تجدید نظر در تفسیر آیات قرآن کریم و معانی کلماتی چون: انسان ، ارض ، آسمان ، قیامت و ... باعث زلزله ای بزرگ در معارف خواهد شد . این برهه زمانی شبیه به دورانی است که مسیحیان واتیکان را مرکز جهان میدانستندو بحث چرخش زمین توسط گالیله همه چیز را به هم ریخت.
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل