بازدید 25466
گزارش روزنامه آمریکایی از؛

بازتاب سخنان دکتر احمدی نژاد در مجمع عمومی سازمان ملل

معاون نخست وزیر انگلیس، نیز بیان داشت: سخنان عجیب و اهانت آمیز رییس جمهوری ایران، بر مسایل نگران کننده جهان سایه افکنده است. او این اظهارات را با هدف منحرف ساختن توجه جامعه بین المللی از تعهدات ایران و ایجاد سرتیترهای رسانه ای بیان داشت!/احتمالا اظهارات «گل» مورد رنجش واشینگتن قرار گرفت زیرا آمریکا هر اقدامی در راستای مطرح ساختن مساله سلاح های هسته ای اسراییل را در این مقطع که مذاکرات صلح از سر گرفته شده است، به مثابه بر هم زدن ثبات منطقه می داند.
کد خبر: ۱۲۱۶۷۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۳ 25 September 2010
سرویس بین الملل ـ سفر محمود احمدی نژاد به نیویورک و شرکت در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل به همراه دیدار ها و گفتگو های مختلف با رسانه ها و شخصیت های سیاسی واکنش های متفاوتی را در پی داشت. در این میان رسانه های آمریکایی به  ویژه «واشینگتن پست» اقدام به پوشش حواشی و متن سخنان دوجانبه روسای جمهور ایران و آمریکا نمودند.

به گزارش «تابناک»، روزنامه «واشینگتن پست» در گزارشی نوشت: اگرچه باراک اوباما و همتای ایرانی اش، محمود احمدی نژاد، هر یک در سخنرانی های خود در مجمع عمومی سازمان ملل اتهاماتی را علیه طرف مقابل خود مطرح ساختند، اما هر دو نیز بر باز بودن درهای مذاکره با یکدیگر تاکید ورزیدند.

محمود احمدی نژاد، پنج شنبه شب در بخشی از سخنان خود خطاب به رهبران جهان دولت آمريكا را مسئول حملات يازده سپتامبر خواند که سبب شد اعضای هیات آمریکایی و به دنبال آن تمامی نمایندگان 27 کشور عضو اتحادیه اروپا به همراه نمایندگان کشورهای استرالیا، نیوزلند، کانادا، کاستاریکا و فرستاده اتحادیه اروپا در اعتراض به این سخنان سالن را ترک کنند.

پس از آن نیز «مارک کورنبلو»، سخنگوی هیات نمایندگی آمریکا، در بیانیه ای با تحریک آمیز خواندن اظهارات احمدی نژاد آن را منزجر کننده خواند. با این اوصاف انتظار می رود مساله ایران کماکان در صدر موضوعات مورد بررسی مجمع باقی بماند.

این روزنامه در ادامه افزود: «نیک کلگ»، معاون نخست وزیر انگلیس، نیز در اظهاراتی با استقبال از تلاش های شش قدرت برتر جهان برای بازگرداندن ایران به پای میز مذاکره، بیان داشت: «سخنان عجیب و اهانت آمیز رییس جمهوری ایران، بر مسایل نگران کننده جهان سایه افکنده است. او این اظهارات را با هدف منحرف ساختن توجه جامعه بین المللی از تعهدات ایران و ایجاد سرتیترهای رسانه ای بیان داشت.»!

شوراي امنيت سازمان ملل در ماه ژوئن گذشته با هدف ترغیب ایران به تعلیق برنامه های غنی سازی اورانیوم و بازگشت به مذاکره، قطعنامه تحريم‌هاي جديد عليه ايران را به تصويب رساند و به دنبال آن نيز آمريكا و اتحاديه اروپا هريك به طور جداگانه تحريم‌هاي شديدتر يكجانبه‌اي را عليه ايران به تصويب رساندند.

رییس جمهوری ایران در ارتباط با تحریم ها به اختصار و با اشاره به معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای گفت که، این معاهده به کشورهای امضاکننده آن اجازه استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای را می دهد.

«واشینگتن پست» در ادامه ضمن پوشش بخش های دیگری از سخنان احمدی نژاد نوشت: اوباما نیز روز پنج شنبه در سخنرانی خود در شصت و پنجمين اجلاس مجمع عمومي سازمان ملل، اعلام کرد که ايران کماکان تنها كشور عضو NPT است كه نمي‌تواند ماهيت صلح‌آميز برنامه هسته‌اي خود را به نمايش بگذارد و اينگونه اقدامات بايد پيامد داشته باشد.

اما در میان تقریبا 140 رهبر حاضر در مجمع عمومی سازمان ملل، کشورهای دیگری نیز بودند که در سخنان خود به بن بست مسایل هسته ای پرداختند.

جلال طالبانی، رییس جمهوری عراق، با تاکید بر حق تمامی کشورها بر استفاده از انرژی هسته ای برای اهداف صلح آمیز، اذعان داشت: «ما بر اهمیت دستیابی به یک راه حل صلح آمیز در رویارویی با این مساله تاکید می ورزیم.»

در همین حال عبدالله گل، رییس جمهوری ترکیه، نیز در سخنان خود بر ایجاد خاورمیانه ای عاری از سلاح اتمی پافشاری ورزید.

احتمالا اظهارات «گل» مورد رنجش واشینگتن قرار گرفت چرا که آمریکا هر اقدامی در راستای مطرح ساختن مساله سلاح های هسته ای اسراییل در این مقطع که مذاکرات صلح اسراییل و فلسطینیان از سر گرفته شده است را به مثابه بر هم زدن ثبات منطقه می داند.

این روزنامه در ادامه اضافه کرد: درست پیش از آن که اوباما به ایراد سخنان خود بپردازد، «سلسو آمورین»، وزیر امور خارجه برزیل، با انتقاد تند از آمریکا، اذعان داشت: «حمله ایالات متحده به عراق در سال 2003 نشان داد که باید از اعتقاد کورکورانه به گزارش های اطلاعاتی برای دستیابی به اهداف سیاسی پرهیز کرد.» وی افزود: «ما باید یکبار و برای همیشه استفاده از زور متناقض با قوانین بین المللی را ممنوع اعلام کنیم.»

«شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی» از قطر نیز گفت: «غرب با رویکرد جنگ علیه تروریست از طریق جنگ نه تنها نتوانست به امنیت، صلح و خوشبختی دست یابد، بلکه جان میلیون ها نفر را گرفت و موجب گسترش ترس وحشت در سرتاسر جهان شد.»
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۰
اول تروریست عالم آمریکاست ، چطور می توان از این ها انتظار داشت امنیت را در جهان برقرار نمایند . این انگیسی های بی تربیت با چه رویی حرف از گستاخی می زنند.آیا گستاخ تر از این ها یافت می شود که به بهانه گسترش آشوب جلوی رسیدن اسلحه به مردم بوسنی را گرفتند تا نتوانند در مقابل جنایت کاران صرب از خود دفاع نمایند و این فاجعه انسانی رخ داد . من تا به آخر عمرم آمریکا را بخاطر زدن هواپیمای مسافری ما نمی بخشم . حالا مقایسه کنید جنایت صربها و انگلیسی ها را با زدن هواپیمای ما.بهتر است این کشورهای پررو دم از صلح و ... نزنند تا بیش از این حال ملتها و برخی از دولتهای مستقل دنیا به هم نخورد.
جز راست نباید گفت / هر راست نشاید گفت!
خداوند تمام منافقین را لعن کند که اینگونه آب به آسیاب دشمن می ریزند
دشمنی غربیها با ایران اسلامی و هر کشور آزادی آشکار است ما چه آزاده باشیم و چه ذلیل آنها کار خود را می کنند پس بهتر است راه آزادگی را برگزینیم خواهیم دید که بقیه کشورها هم با ما در مقابله با غرب همراه خواهند شد.
البته آقای احمدی نژاد روز بعد تلویحا حرف خود را پس گرفتند و گفتند منظورم این بود که آن 50-60 نفری که مسئول این کار هستند را مجازات کنید!!!
اين هايي كه گفتين همه بازتاب سخنان احمدي نژاده؟؟؟
دقت کردین تو این 5سال با این حرفهای تکراری چقدر تنها تر شدیم نمونش مصاحبه اخیر فیدل کاسترو
خدا وکیلی اگه اوباما بگه انفجار هفت تیر کار دولت ایران بوده خوشتون می آد؟
درود بر دکتر احمدی نژاد، اين مرد نترس و شجاع
مي‌خواستم اينجا نظر بدم ديدم سانسورش مي‌كني تابناك سانسورچي! واسه همين رفتم نظرمو تو بي بي سي نوشتم كه نظر موافق و مخالف رو در هر صورت به شرط اينكه كلمات زشت توش نباشه نشون ميده. اينم سانسور كنين بدبختا!
من به موسوي راي دادم ولي
دم احمدي نژاد گرم
لعنت خدا و پيامبرانش بر سياستمدارن انگليس اين دعائي است كه من بعداز هر نمازي دارم چون با ايجاد فرقه هاي بهايئت و وهابي و خيانت هايئ زيادي به كشور ما نمودند
زنده باد احمدي نژاد
ای کاش آقای احمدی نژاد بجای 25 نفر همراه خود هیئت دیپلماتیک و هیئت هسته ای می بردید. تا بگویند که رییس جمهور ملت بزرگ ایران در ملاقات با دبیر کل سازمان ملل باید راست قامت بایستد و دست برسینه نگذارد! تا بگوید در ملاقات با وزرای امور خارجه کشورهای اروپایی وزیر خارجه را اعزام فرمایید و خودتان با سران کشورهای اروپایی ملاقات کنید . و اندازه های رییس جمهور ما را تا حد وزیر خارجه آنان پایین نیاورید. ملت بخاطر دارد که در گذشته وزیر خارجه ایران با سران کشورهای اروپایی ملاقات و مذاکره می کرد، .. ایکاش در سفر به ایشان می گفتند که باید در ملاقات با دبیر کل سازمان ملل در برابر پرچم مقدس ایران اسلامی بایستند نه در برابر پرچم سازمان ملل،
چي شده فقط نظرات موافق را منتشر مي كنيد؟؟
احمدی نژاد استاد جنگ روانی است تمام ساختارهای پازل رسانه ای انان را بهم ریخت مخصوصا اعدام زن امریکایی و 11 سپتامبر
واقعامگه اسلام دین منطق و رحمت نیست چرا باید نوعی سخن گفت که همه مخالف ماباشند . همه بر علیه ما بسیج شدند به خاطر حرف های بی منطق ما. هر چیزی راهی داره امام به شهید رجایی هم توصیه کردند که شما باید مسائل دیپلماسی را رعایت کنید
وقتی تو کشور خودمون ، سایتهای اصولگرا هم حرفها و بازتاب سحبت های دکتر احمدی نژاد رو سانسور میکنن ،پسنباید از رسانه های خارجی خرده گرفت.
نمرديمو معنيه شجاعتو
فهميدم
منم به موسوی رای دادم ولی خدا وکیلی دم احمدی نژاد گرم نشون داد لیاقت و شایستگی نمایندگی یک ملت بزرگ را داره.من خودم از کسانی هستم که از لحظه اول گفتم جریان 11 سپتامبر کار خوده آمریکائیهاست.شیر مادرش حلالش. احسنت به شجاعتش که تو دهن شیرم که میره بازم حرفشو میزنه و حقیقت را میگه.
بالاخره یکی پیدا شد به غیر از گفتمان فرهنگی مسائل سیاسی و اقتصادی وظلم ودموکراسی و آزادی بیان از نوع امریکایی را به چالش بکشد.
زنده باد رییس دولت 25 میلیونی.
خلاصه آنچه درنیویورک گذشت درجهت منافع ملی کشورمان نبود
احمدی دوستت داریم
حرفهاي خوب و درستي را مطرح كردند ولي ايكاش چيزي بيش از حرف زدن بلد بوديم متاسفانه وجهه كشور ما در جهان به حدي پايين آمده كه اگر به خورشيد اشاره كنيم و اسمش را بگوييم كسي باور نخواهد كرد
بنده رشته ام تاريخ و تخصصم تاريخ روابط بين الملل است تا كنون هيچ فرد و مقام سياسي از تريبون سازمان ملل سياست هاي استعماري و استكباري و تبعيض آميز قدرتهاي بزرگ را همچون محمود احمدي نژاد رئيس جمهور ايران به باد انتقاد و حمله نگرفته است. مي توانيد به آرشيو سخنراني هاي سازمان ملل رجوع كنيد
آقای احمدی نژاد افتخار میکنم که رئیس جمهور جسور و شجاعی دارم بعضی ها که پاچه خاری می کنن و به فکر منافع خودشونن یاد بگیرن
درباره اون کامنتی که گفته بود:
"خدا وکیلی اگه اوباما بگه انفجار هفت تیر کار دولت ایران بوده خوشتون می آد؟"
تعجبه واقعا! آمریکا با بهونه 11 سپتامبر دو تا کشورو اشغال کرده اینهمه آدمو آواره کرده در حالیکه معلوم نیست هنوز کار کی بوده بعد اینو مقایسه می کنین با 7 تیر!!
تابناک می بایستی بیشتر از موضع گیری های احمدی نژاد حمایت می کردی چون این موضع گیری ها ،موضع گیری های همه ملت ایران است
احمدی نژاد از بلندگوی خود آمریکا استفاده کرد و حرف هایی رو زد که بعضی ها از فکر کردن به آن هم می ترسند.
باسلام وآرزوی موفقیت روزافزون برای دولت محترم. دعا می کنم به زودی زود ایران را در بالاترین قله های افتخار واقتدار ببینم و در چهره رهبر عزیزم شادی مضاعف نمایان شود و آقای احمدی نژاد همواره استوار حرکت کنند.به خود می بالم که ایرانی ام
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار