بازدید 13785

97 نفر اول کنکور شریفی شدند

هر 10 نفر برتر المپیاد دانش آموزی فیزیک این دانشگاه را برای ادامه تحصیل انتخاب کردند ضمن آنکه از 12 نفر برتر المپیاد نجوم 11 نفر در این دانشگاه حضور دارند و یک نفر دیگر این المپیاد نیز رشته معماری دانشگاه تهران را انتخاب کرد.
کد خبر: ۱۲۰۷۸۴
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۰ 19 September 2010
سرپرست دانشگاه صنعتی شریف از راه اندازی دوره دکتری پیوسته در این دانشگاه خبر داد و گفت: با راه اندازی این دوره دانشجویان دوره کارشناسی وارد دورره دکتری می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر رضا روستا آزاد در مراسم جشن دانشجویان ورودی جدید دانشگاه شریف پذیرفته شدگان المپیادهای دانش آموزی در این دانشگاه در سال تحصیلی جدید اشاره کرد و افزود: هر 10 نفر برتر المپیاد دانش آموزی فیزیک این دانشگاه را برای ادامه تحصیل انتخاب کردند ضمن آنکه از 12 نفر برتر المپیاد نجوم 11 نفر در این دانشگاه حضور دارند و یک نفر دیگر این المپیاد نیز رشته معماری دانشگاه  تهران را انتخاب کرد.

وی با بیان اینکه 12 نفر برتر المپیاد ریاضی و 8 نفر برتر المپیاد کامپیوتر دانشگاه شریف را برای ادامه تحصیل انتخاب کردند، اظهار داشت: 4 نفر برتر المپیاد شیمی در دانشگاه شریف پذیرفته شدند، سه نفر دیگر در دانشگاه علوم پزشکی تهران و یک دیگر این المپیاد در دانشگاه علوم پزشکی شیراز پذیرفته شدند.

سرپرست دانشگاه صنعتی شریف با تاکید بر اینکه از اعضای تیمهای المپیاد دانش آموزی 45 نفر در دانشگاه شریف و 5 نفر در سایر دانشگاهها ثبت نام کردند خاطر نشان کرد: از این تعداد 24 نفر در رشته مهندسی برق، 7 نفر در دشته مهندسی مکانیک، 7 نفر در رشته مهندسی کامپیوتر، 2 نفر در رشته مهندسی شیمی و مفت، 3 نفر در رشته ریاضی و 2 نفر در رشته فیزیک ثبت نام کردند.

وی همچنین به آمارهای پذیرفته شدگان آزمون سراسری رشته ریاضی سال جاری اشاره کرد و ادامه داد: در آزمون سراسری سال جاری از صد نفر برتر 97 نفر در این دانشگاه پذیرفته شدند که از این تعداد 69 نفر در رشته مهندسی برق، 22 نفر در رشته مهندسی مکانیک، 3 نفر در رشته مهندسی کامپیوتر، 3 نفر در رشته های مهندسی عمران، شیمی و هوافضا ثبت نام کردند.

روستا آزاد با تاکید بر افزایش جذب کنکوریهای برتر در دانشگاه صنعتی شریف یادآور شد: در سال 88، 94 نفر اول و در سال 87، 96 نفر اول آزمون سراسری دانشگاه شریف را برای ادامه تحصیل انتخاب کردند.

وی در ادامه از ایجاد دوره دکتری پیوسته در این دانشگاه خبر داد و خاطرنشان کرد: ایجاد دوره دکتری پیوسته از برنامه های این دانشگاه است. با ایجاد این دوره علاوه بر کاهش تعداد آزمونهای وردی، این امکان را برای دانشجویان فراهم می کند تا پس از دوره کارشناسی وارد دوره دکتری شوند.

سرپرست دانشگاه صنعتی شریف، ایجاد پارک علم و فناوری را از دیگر برنامه های این دانشگاه ذکر کرد و گفت: با تاسیس این پارک در دانشگاه شریف دیگر فرد از این دانشگاه خارج نمی شود بلکه این شرکتهای دانش بنیان هستند که از دانشگاه فارغ التحصیل می شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
چهار سال دیگه این 97 نفر را در دانشگاههای آمریکا و کانادا خواهیم دید.
دانشگاه شريف پلي است جهت خروج از كشور . كه بهترين سرمايه هاي ما كه نخبه هاي اين مرز و بوم هستند همه ساله در اين مكان جمع مي شوند و پس از اخذ مدرك كارشناسي ارشد از سوي معتبرترين دانشگاههاي دنيا دعوت مي شوند و مي روند و ديگر راضي به برگشت نيز نيستند
بنا به يك گزارش كه يك دانشجوي دكتري دانشگاه فينيكس مي گفت بيش از 95 درصد وروديهاي سال سال 1374 از ايران رفتند اين را مي گويند فرار مغزها آيا مي توان چيز ديگري به آن نام نهاد يا بگوييم نيمه فرار مانند نيمه يارانه اي ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سلام
من یکی از دانشجویان شریفم که امسال از دوره ی کارشناسی فارغ التحصیل شدم و وارد کارشناسی ارشد شدم .ای کاش آقای رئیس به جای این همه پز دادن می گفتن که الان ما کمبود خوابگاه داریم و همین97 نفر برتر باید به در اتاق 4 نفره با یه نفر مازاد یعنی 5 نفر زندگی کنن . حالا این بماند که داشجویان ارشد بیچاره ای که از دانشگاه های دیگه اومدن الان 2 روزه آواره هستن و قراره اتاق 5 نفره را به 8 نفر بدن (خوابگاه زنجان)آخه تا کی میخوان با دروغ و پز دادن دانشجو جذب کنن؟چه قدر برا این 97 نفر اول کنکور امکانات فراهم کردن؟شما هم احتمالا مشکلاتو منعکس نمی کنین!!!!!
مهندسی شیمی و مفت دیگه چیه؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
بهتر بود تیتر می زدید : 97 نفر اول کنکور از کشور رفتند!!!!1

شریف یک فرودگاه نه یک دانشگاه
امریکا از خدمات دانشگاه شریف که با پول ملت ایران بطور مجانی دانشجویان متبحر برای خدمت به پروژه های امریکا پرورش میدهند بسیار متشکر است خواهشمندم از روحیه انقلابی ملی و اسلامی این افراد در بدو ورود و پس از فارغ التحصیلی برایندی شود تا خدمات دانشگاه شریف به ملت ایران بیشتر اشکار گردد
تو رو خدا تدبیری بیندیشید که بعد از فارغ التحصیل شدن به خارج از کشور نروند.
دانشگاه شریف= دانشگاه جامع تافل و GRE
پيشاپيش اخذ اقامت در امريكا و كانادا و ارائه صادقانه خدمات علمي اين عزيزان به ملت شريف امريكا و كانادا و .. و البته به ثمر نشستن زحمات يك عمر معلمان ابتدايي راهنمايي دبيرستان و دانشگاه و خيرين مدرسه ساز و ... را ابتدائا به مسئولين و سپس به اين عزيزان تبريك عرض مي نماييم...در خانه اگر كس است يك حرف بس است.
دانشگاه شریف بهترین دانشگاه ایران با اساتیدی مجرب و دانشجویانی باهوش است. اگر ظرفیت استفاده از نخبگان در کشور فراهم باشد مسلما تعداد قابل توجهی از فارغ التحصیلان این دانشگاه در کشور خواهند ماند.
آقا اينا چيه مي نويسيد!!
وقتي مملكت نميتونه امكانات مورد نياز جهت استفاده از پتانسيل دانشجوي نخبه رو فراهم كنه، چرا بايد اين دانشجو بمونه تا فسيل بشه
من 6 سال از عمرم رو تو اين دانشگاه گذروندم، شريف بودن اين دانشگاه فقط به دانشجوهاشه هيچ هزينه اضافه تري صرف رشد اين نخبگان نميشه.
من دانشجوي برق شريفم متاسفانه تو اين نظرها به دانشجو و دانشگاه شريف ظلم شده علتش هم ضعف دانشگاه ما در اطلاع رسانيه فقط جهت اطلاع اولين دانشگاه ايراني كه تحريم شد ما بوديم به نظر شما چرا؟
چه فایده 5 سال دیگه همشون یا آمریکان یا کانادا
مشکل خوابگاهای شریف خیلی جدی و تاسف برانگیز شده و متاسفانه کوچکترین نشانه ای از تغییر در اوضاع هم دیده نمی شه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار