بازدید 14555

حذف معافیت دو برادری از طرح مجلس

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا با تاکید براینکه موضوع معافیت دو برادری منتفی شد؛،از ابلاغیه جدید ستاد کل در خصوص معافیت سه برادری خبر داد و گفت: شرط بهره‌مندی از تسهیلات مربوط به معافیت فرزند چهارم، داشتن کارت پایان خدمت سه برادر دیگر مشمول است و مدت انجام خدمت دوره ضرورت ملاک نمی‌باشد.
کد خبر: ۱۱۵۸۶۷
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۸ 23 August 2010
رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا: معافیت دو برادری به طور کلی از طرح مجلس حذف شد.
 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس؛ رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا با تاکید براینکه موضوع معافیت دو برادری منتفی شد؛،از ابلاغیه جدید ستاد کل در خصوص معافیت سه برادری خبر داد و گفت: شرط بهره‌مندی از تسهیلات مربوط به معافیت فرزند چهارم، داشتن کارت پایان خدمت سه برادر دیگر مشمول است و مدت انجام خدمت دوره ضرورت ملاک نمی‌باشد.

بر اساس این گزارش، سردار حمید صدرالسادات درباره معافیت دو برادری گفت: اخیرا در برخی از سایت ها، معافیت دو برادری مطرح شده در صورتی که تصمیم جدیدی در اینباره گرفته نشده است.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا تصریح کرد: در بررسی مجددی که از سوی مجلس شورای اسلامی انجام گرفت، موضوع معافیت دو برادری از طرح اصلاح موادی از قانون خدمت وظیفه عمومی حذف شده است بنابراین موضوع این معافیت به طور کامل، منتفی است.

وی درباره معافیت فرزند چهارم (معافیت سه برادری) گفت: از آنجائیکه مدت خدمت دوره ضرورت از سال 1357 به بعد به تناسب شرایط، تغییراتی داشته است و از آنجائیکه تعدادی از کارکنان وظیفه در حین خدمت با استفاده از تسهیلات کسر خدمت مانند سابقه فعالیت بسیج و یا سابقه جبهه و جانبازی والدین، از خدمت ترخیص شده و کارت پایان خدمت دریافت کرده‌اند، لذا در اجرای این مقررات، داشتن کارت پایان خدمت از سوی سه برادر مشمول کفایت می‌کند و مدت انجام خدمت دوره ضرورت ملاک نمی‌باشد.

سردار صدرالسادات تصریح کرد: پیش از این، سربازانی که پس از سپری کردن مدتی از خدمت دوره ضرورت و با استفاده از تسهیلات کسرخدمت، کارت پایان خدمت می گرفتند و مدت خدمت آنها کمتر از یک سال بود به عنوان فرد خدمت کرده محسوب نمی شدند که با ابلاغیه اخیر ستاد کل، این افراد نیز به عنوان افراد خدمت کرده محسوب می شوند.

وی افزود: به موجب مقررات، یکی از فرزندان خانواده‌هایی که سه فرزند آنان خدمت دوره ضرورت را انجام داده‌اند، از انجام خدمت معاف می‌باشند و این مقررات از تاریخ 1/3/88 به مرحله اجرا درآمده و تا تاریخ 29/12/89 اعتبار دارد.

صدرالسادات درباره آخرین وضعیت صدور کارت معافیت سه برادری تصریح کرد: از خرداد 88 تا کنون که قانون معافیت سه برادری به اجرا درآمده است، 390 هزار نفر در سطح کشور متقاضی معافیت سه برادری بودند که برای آنان تشکیل پرونده داده شد.

تا کنون برای 360 هزار نفر یعنی برای 92 درصد از متقاضیان، کارت معافیت به صورت هوشمند صادر شده و ما بقی آن در دست رسیدگی است.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا، خطاب به متقاضیان کارت معافیت سه برادری گفت: افرادی که تشکیل پرونده داده اند و سه ماه از تشکیل پرونده آنان می گذرد و هنوز کارت معافیت به دستشان نرسیده است، قطعا پرونده آنان داران نقص است که می بایست به دفاتر پلیس + 10 و یا وظیفه عمومی شهرستان خود مراجعه کنند تا نقص پرونده آنان رفع شود.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
باز هم مثل هميشه ناقص
من 3 تا برادر دارم كه يكي از اون ها خدمت رو خريد
شرط بهره‌مندی از تسهیلات مربوط به معافیت فرزند چهارم، داشتن کارت پایان خدمت سه برادر دیگر مشمول است
يكي جواب منو بده

سردار چه توفیری بین 3 برادری و 2 برادری است و یا چه توفیری بین فروش خدمت و اینگونه معافیت ها؟
من متوجه نشدم اين قانونها چرا تصويب و بعد لغو ميشه؟!!!!
کاش به دلیل رعایت عدالت و از بین نرفتن حق خانواده هایی که فقط سه برادر هستند و همگی به خدمت رفته اند به دلخواه یکی از فرزندان این برادرها معاف میشد
این طرح 3 برادری طرحی فقط برای روستاییان بود
چند درصد شهرنشینان 4 تا برادر هستن...!!!
من که یه آدم شهری هم ندیدم که این بهش خورده باشه...
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر