بازدید 110078
۱

اسامي 5 واردكننده اصلي ميوه كشور

کد خبر: ۱۱۵۶۹۷
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۹ 22 August 2010
اتحاديه وارد كنندگان و صادركنندگان ميوه در واكنش به گزارش فارس طي نامه‌اي به لاريجاني رئيس مجلس اسامي وارد كنندگان و صادركنندگان اصلي ميوه كشور را اعلام كرد.

به گزارش خبرگزاري فارس، اتحاديه وارد كنندگان و صادركنندگان ميوه در واكنش به گزارشي با عنوان " گزارش فارس از گراني ميوه‌هاي بي‌مزه پرزرق و برق، ميوه‌هايي كه 160 درصد گرانتر از ميادين تره‏بار فروخته مي‌شود " و اظهار نظر سيد حسين نقوي نماينده ورامين در اين گزارش كه گفته بود، " انحصار واردات ميوه در كشور دست مافيا و آن هم 3 الي 4 نفر است " ، نامه اي به علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي نوشته و با انتقاد از اظهارات نقوي اسامي چند نفر را كه نقش محوري در واردات و صادرات ميوه كشور دارند اعلام كرده است.


متن كامل نامه اتحاديه وارد كنندگان و صادركنندگان ميوه به لاريجاني به شرح زير است:

با توجه به مباحث مطرح شده در زمينه واردات ميوه از طرق مختلف و به‎خصوص گزارش مورخ 29 تير 89 خبرگزاري فارس به شماره:8904280476 (1) كه به نقل از جناب آقاي نقوي حسيني نماينده محترم ورامين در مجلس آورده شده است " انحصار واردات ميوه در كشور دست مافيا و آن هم 3 الي 4 نفر است " (نقل به مضمون) اين اتحاديه لازم ديد توضيحاتي در اين زمينه ارائه دهد ، لذا در همين رابطه نامه اي خطاب به جناب آقاي دكتر لاريجاني ، رياست محترم مجلس شوراي اسلامي ايران ، ارسال شد كه مشروح آن در ادامه آورده شده است.


جناب آقاي دكتر لاريجاني

رياست محترم مجلس شوراي اسلامي ايران

با سلام،

احتراماً با آرزوي سلامتي و توفيق روزافزون براي حضرت‏عالي به استحضار مي‌رساند خبرگزاري فارس در تاريخ 89/4/29 به نقل از نماينده محترم ورامين آقاي نقوي حسيني اعلام نموده است واردات ميوه در ايران در دست مافياي سه يا چهار نفر است.

جناب آقاي رئيس در فرهنگ لغت مافيا به عنوان دولت ستيزي ، سازمان سري دولت ستيز ، سازمان سري و قانون شكن است ، آيا در شأن نماينده مجلس است كه از تريبون مجلس به اعضاي اين اتحاديه توهين نمايد بدون اينكه دادگاه و يا ارگاني اعضاي اين اتحاديه را محكوم به مافيا نموده باشد.

امروز كه آمريكا و اروپا ما را تحريم كرده در مجلس هم بايد ما تحريم شويم ، چگونه است كه نماينده‌اي به خود اجازه مي‌دهد به اعضاي يك اتحاديه برچسب مافيا بزند.

واردكنندگان كار خلاف نكرده و با مجوز رسمي از دولت محترم و گاهي براي حمايت از دولت اقدام به واردات ميوه نموده‌اند و همواره واردكنندگان از دوستداران نظام مقدس جمهوري اسلامي در ايران بوده و در اين راستا با وزارت محترم بازرگاني در ايام ضرور و اعياد جهت رفع كمبودها و گراني و تنظيم بازار همكاري نزديك داشته‌اند و آخرين عملكرد آنها در اسفند 88 و فروردين 89 مي‌باشد كه موز در ميادين عمده 10،000 ريال و درخرده فروشي 12،000 ريال و پرتقال خارجي در ميادين عمده 10،000ريال و در خرده فروشي‌ها 12،000ريال و ... به فروش رسيدو هيچ‎گونه مشكلي در توزيع به لطف خدا نداشتيم و امروز هم اعضاي اين اتحاديه در خدمت نظام مقدس و دولت محترم مي‌باشند.

آقاي رئيس واردات ميوه از زمستان 86 شروع شد كه با آن سرماي بي‌سابقه كه خيلي از باغات ما آسيب جدي ديد و پيش‌بيني مي‌شد كه در ايام نورورز سال 87 دچار كمبود و گراني شويم ، دولت تصميم گرفت كه ميوه وارد شود ، لذا بر اساس مقررات واردكنندگان اقدام به واردات نمودند.

اما آن چند نفر كه نماينده محترم مطرح نموده‌اند به شرح ذيل مي‌باشند:

1-شركت صادرات ميوه اتحاد به مديريت حاج علي اصغر رزازيان (اولين واردكننده موز و صاحب نظر در زمينه واردات و رنگ‏آوري موز) و شركت ميوه طلايي ايران به مديريت محمود رزازيان با فعاليت‌هاي اقتصادي مسبوق به پيشينه‌اي درخشان و شناخته‌شده كه به‎كرّات از سوي مقامات دولتي مورد توجه و تحسين قرارگرفته‌اند با سرمايه‌گذاري و خدمت رساني طي ايجاد سردخانه‌هاي متعدد با حجم بالا از جمله سردخانه 20 هزار تني در استان قزوين مجهز به امكانات سورتينگ و رنگ‌آوري و سردخانه 30 هزار تني بسيار مجهز به تجهيزات و امكانات روز دنيا در استان تهران ، احداث باغات مركبات و كيوي به شيوه علمي و صنعتي در استان مازندران و ايجاد باغ سيب با پايه مالينگ به شيوه علمي و صنعتي در دماوند موجبات اشتغالزايي قابل توجهي شده‌اند.

2-بازرگاني گروه ارجمندي با داشتن سه نسل تجربه در توليد و تجارت ميوه و تره‌بار به عنوان يكي از بزرگترين سرمايه‌گذاران و فعالان صنعت ميوه در خاورميانه مي‌باشد كه در دهه هفتاد با تشويق اتحاديه نسبت به آغاز سرمايه‌گذاري در كشور اقدام نمودند و در مدت كمتر از يك دهه بالغ بر 800 ميليارد ريال در زمينه احداث سردخانه‌هاي پيشرفته ، باغهاي مدرن از جمله احداث باغ كيوي به مساحت 100 هكتار در استان گيلان ، بزرگترين سردخانه خاورميانه به ظرفيت 82 هزار تن در استان تهران ، مجتمع سردخانه سميرم با ظرفيت 35 هزار تن در استان فارس ، مجتمع كشت و صنعت اقليد به مساحت 800 هكتار در استان فارس ، مجتمع سردخانه‌هاي ترانزيتي با ظرفيت 5000 تن در استان بوشهر و مجتمع حمل و نقل داخلي و بين‌المللي به تعداد 160 دستگاه كشنده و يخچال اقدام نموده‌اند كه موجبات اشتغال بيش از 12000 نفر را به صورت مستقيم فراهم آورده‌است.

3-شركت ميوه جهاني پارس با مشاركت شركت خارجي UniFruiti اقدام به سرمايه‌گذاري در زمينه توليد ، سورتينگ ، عمل آوري ، بسته‌بندي و نگه‌داري ميوه در سالهاي اخير با تشويق اتحاديه نموده‌است كه از جمله مي‌توان به واحد شستشو ، سورتينگ ، درجه بندي و بسته‌بندي سيب با ظرفيت 20 تن در ساعت ، ساخت سردخانه با ظرفيت 5000 تن و خطوط ماشين آلات كامل فرآوري مركبات و كيوي در استان مازندران و ساخت سردخانه با ظرفيت 14000 تن مجهز به سيستم درجه‌بندي و بسته‌بندي ميوه‌ در استان تهران اشاره نمود. اين سرمايه‌گذاري‌ها علاوه بر اشتغالزايي مؤثر موجبات كنترل كيفي ميوه‌هاي صادراتي و وارداتي را شده‌است.

4-شركت عبدالرحمن ارجمندي با احداث سردخانه‌هاي متعدد 30 هزار تن در شيراز ، 20 هزار تن در استان تهران ، 5 هزار تن در استان مازندران و احداث باغات مختلف من‏جمله 30 هكتار در استان مازندران نقش بهسزايي در توليد و ذخيره سازي ميوه دارند.

5-شركت مواد غذايي اتاق‌هاي سرد با احداث 20 هزارتن سردخانه كنترل اتمسفر و 10 هزار تن در استان تهران و 20 هكتار زمين كشاورزي در توليد تره‌بار در ذخيره‌سازي ميوه و تنظيم بازار نقش بهسزايي دارند.

(بديهي است ميوه‌هايي كه به صورت قاچاق و گسترده وارد كشور مي‌شود درحد توان اعضاي اين اتحاديه نمي‌باشد و واردكنندگان قاچاق آفات و بيماري‌هاي گياهي را به كشور وارد مي‌نمايند.)
آيا افراد و شركت‌هاي ذكر شده در بالا اعضاي مافيا مي‌باشند؟!

آيا عملكرد آنها جز سرمايه‌گذاري ، توليد و اشتغال‌زايي چيز ديگري است.

اميد است موضوع مورد بررسي قرارگرفته و با توجه به توضيحات داده شده دستور فرماييد موضوع به هر نحو كه صلاح مي‌دانيد در رسانه‌ها بازتاب پيدا كند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۸
انتشار یافته: ۱
این پنج تا که اسم شرکت هست ما فقط دوتا فامیلی دیدیم که میوه وارد می کنند ارجمندی ها و رزازیان ها
درسته 2نفر باه یا پدر وپسر بودند یا برادر
1نفر دیگر هم حتما از خودشان هست اتحادیه محترم ادعا نموده موز1200را در میادین 1000عرضه کردند این قیمت مناسبی نیست که مور140تومانی در پایانه گمرک به 1000فروخته بشه منم باشم این دولت را حمدوثنا میگویم
خوب بیچاره معنی مافیا را نمیدانسته یه چیزی گفته فکر کرده مافیا یک جور شکلاته !!!
این ها که شدند همون 3 نفری که آقای نماینده گفته بودند آقایان رزازیان و ارجمندی و یک نفر هم که احتمالا از آقازادها هست که بنده ی خدا جرات نکرده اسمی ازش ببره چون اگر اسمی برده بود میشد مثل همان بنده خدا که گفته بود آن مم را لو....... برد فردا این بنده خدا دیگه ریییس صنف نبود
همون سه چهار نفر که می گفت درست بود.
راستش اسم اینها رو نمیشه گذاشت مافیا جون در دست و برای دولتمردان کار میکنند و بهش حداقل می شه گفت مافیای دولتی که هر از چند گاهی هم برای خالی نبودن عریضه، یه جایزه کلان هم بهشون از طرف دولت داده می شه.
خوب این نامه هم که تایید حرف بالاست حال 2 نفر با هم دادش و سه شرکت دیگه !
در ضمن این عزیزان که فقط در زمینه نگهداری و بسته بندی و سورتینگ و فروش فعالیت دارند جای تولید داخلی کجاست ؟ حالا این برادران لطف کنند قیمتهای وارداتی و قیمتهای فروش بازار را اعلام بفرمایند تا شاید پی به زحمت این عزیزان ببریم !
بندگان خدا چقدر قلبهای رئوفی دارند!!!!
اصلا فقط به خاطر منافع خودشان کار نمی کنند
دارابودن دوتا سه هکتار باغ کشاورزی دلیل نمی شود تمامی بازار واردات وصادرات دراختیار این بازاریان سیری ناپذیر قرارگیرد پنجاه ساله اسم اولی شنیده میشود این ها بازنشستگی نمی شناسند.لطفا از ...پرسیده شود ،اول انقلاب بپرونده ایشان رسیدگی می نمود ازهرطرف نامه میرسید که حسابش تصویه شده مرد مومنیست.
شکر رو کی وارد می کنه؟
متشکر از شما و نماینده مجلس که نشان دادند واقعا انحصار و مافیا وجود دارد.
چرا به من اجازه واردات میوه نمیدهند ؟ من حاضرم پس از تایید کیفی و سلامت کارشناس بهداشت آنرا وارد کشور کنم و نیازی به قاچاق نیست اگر درب واردات بروی همه باز باشد!!!!!
چون این اقایان جز حلقه اقازادهها نبودن اسمشان اورده شد اگراقازادهای خواستند برندخمس وزکات وغیره ...بگیره بتونند تابناک اگه راست میگی کسانیکه وام انچنانی گرفتند ویکریالش راپس ندادند اعلام نماییدیا حداقل ننویسی اقای م ج اینقدر واقای ر ع اینقدراختلاس کرداصولا اینگونه مطالب رانمیبینی!!!!ومنعکس نمیکنی!!!!{یاعلی}
این هاهیچکدام شرکت تعاونی یاسهامی عام نیستند، شرکنهای خانوادگی هستند بادوسه نفرعضو وثروت
چندصدمیلیاردی. قطعا این ثرورت رادرشروع کارنداشته اندوازهمین واردات به دست آورده اند موز140تومانی به چندبرابر قیمت واردشده به میدان وعمده فروش وپس ازدوسه دست گشتن باقیمت بالابه مصرف کننده.
خوب کاسبی است وکسب حلال والکاسب حبیب اله! ازدیوارخانه مردم که برای آفتابه دزدی بالانرفته اند که قوه قضائیه انهارا تحت تعقیب قراردهد! مگر نه؟
فعالیت آقایان وقتی مافیایی میشود که اجازه ندهند دیگران به این صنعت وارد شوند و انحصار و قوانین دولتی کار واردات در انحصار باشد.
در صورتیکه این طور نیست و راه برای هرکسی که بتواند در این سطح فعالیت کند باز است
این بیشتر تعریف مبالغه آمیز بود تا گزارش.
من یک کشاورز بدبخت سیب کار هستم که همین آقای ارجمندی سیبهای مارا پیش خرید کرده وتاکنون یک ریال هم بابت آن پرداخت نکرده ومیگوید چون قیمت دربازار ارزان است ما هنوزنفروختیم که پول شما را بدهیم الان ما مانده ایم یک دنیا بدهکاری وامید وانتظار ... لعنت بر فقر وبدبختی که حتی حق خودراهم نمیتوانی بگیری
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
شما کشاورزا حقتونهس که پولتون رو ندن چون وقتی مردم عادی میان مستقیم ازتون میوه بخرن قیمت خون باباتون رو میگیرین
شرکت اتاقهای سرد هم مال ارجمندی است
این همه میوه های خوب و خوشمزه ایرانی، با قیمتهایی مناسبتر وجود داره، چه نیازی به میوه کشورهای دیگه داریم؟!!!!
ایران آنقدر تنوع میوه داره که شاید کمتر کشوری به پاش برسه. یک نشانه اش هم صنعت خشکبارشه که قدمتی طولانی داره. کمبود بازار کدومه؟ پیدا کن پرتقال فروش را!!!!!!!!!!!!!!
خوب حالا که اتحادیه محترم در مورد واردات گفتند ممکن است توضیح دهند میوه های نازنین ما مثل هندوانه جیرفت ، گلابی نطنز ، انواع انگورهای شاهانی و غیرو ارومیه و تاکستان و ملایر و ..... که مدتهاست رنگ آنها را بازار عمومی نمیبینیم را به کجا میفرستند ، آیا غیر از این است که آنها را با قیمت بالا به خارج صادر و بجای آن با قیمت کم میوه های بی مزه خارجی را خریده و در بازار مردم را مجبور به خریدآنها با نرخ چند برابر میوه های نازنین خودمان میکنند ؟ این اقدام اگر حمایت مافیائی را دنبال ندارد پس نامش چیست ؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر