بازدید 35524

تاریخ خروج پراید و پژو 405

پژو 405 هم‌اکنون پرتیراژترین و پرفروش‌ترین محصول ایران‌خودرو به شمار می‌رود و مشتریان با وجود قدیمی بودن و مصرف سوخت بالای این خودرو، استقبال خوبی از آن به عمل می‌آورند.
کد خبر: ۱۱۵۵۱۶
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۸:۴۳ 22 August 2010
روزنامه دنیای اقتصاد نوشت:

پژو 405 و پراید، سال 95 از رده تولید خارج می‌شوند.

دبیر انجمن خودروسازان با بیان این مطلب گفت: طبق استراتژی در نظر گرفته شده برای صنعت خودرو کشور، خودروهای قدیمی باید به تدریج از رده تولید خارج و محصولاتی جدید جایگزین آنها شود.

احمد نعمت‌بخش تاکید کرد: بنا به دستور وزیر صنایع، خودروسازان باید با طراحی پلت‌فرم‌های جدید، خودروهایی متنوع را به تولید برسانند تا افق در نظر گرفته شده برای خودروسازی کشور، تحقق یابد.

دبیر انجمن خودروسازان تاکید کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده، پراید و پژو 405، سال 95 از رده تولید خارج خواهند شد.

اظهارات نعمت‌بخش در شرایطی است که پراید و پژو 405، پرتیراژترین خودروهای داخلی به شمار می‌روند و سایپا و ایران‌خودرو، درآمد بسیار خوبی از تولید و فروش این دو خودرو دارند.

پژو 405 پلت‌فرمی قدیمی و متعلق به 30 سال پیش به حساب می‌آید و سال گذشته نزدیک به 150 هزار دستگاه از آن در ایران‌خودرو به تولید رسید.

پژو 405 هم‌اکنون پرتیراژترین و پرفروش‌ترین محصول ایران‌خودرو به شمار می‌رود و مشتریان با وجود قدیمی بودن و مصرف سوخت بالای این خودرو، استقبال خوبی از آن به عمل می‌آورند.

پراید نیز در حال حاضر، محصول شماره یک سایپا است و تیراژی حدودا 500 هزار دستگاهی در سال دارد.

این محصول قدیمی به دلیل قیمت زیر 10 میلیون تومان و مصرف سوخت پایین، از اقبال بلندی نزد مشتریان ایرانی برخوردار است.

خروج پراید و پژو 405 از خط تولید طی سال 95، در شرایطی است که رييس موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی، اعلام کرده از ابتدای مهر ماه، خودروهای فاقد استانداردهای 55 گانه، حق تولید نخواهند داشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۰
وای وای مردم تا چند سال دیگر هم باید برشته و له شوند
az mast ke bar mast
95!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
تا اون موقع ايران خودرو و سايپا 10 مدير عوض كرده!!! عجب برنامه ريزي دقيقي!!! يا علي(ع)
بابا چه قدر زود، حالا چه عجله هست؟
یک نگاه به اینترنت بیندازید ببینید با 15 میلیون تومان چه خودرو هایی می شود خرید که استاندارد های روز را داشته باشند هوندا - فیت - 2009 میتسوبیشی -لنسر- 2009 نیسان -ورسا- 2009 تویوتا -یاریس- 2009 با 12 میلیون . جای تاسف است .
آخی تازه بعد از حدوداً 25 سال می خوان یواش یواش خودروهای قدیمی فرسوده را از تولید خارج کنند. واقعاً عجب لطفی می کنند مسئولین عزیز و فهیم خودرو سازی ما. نه عزیزم زیاد دلتون به این چیزا خوش نکنید تازه پراید حکم گاو شیرده را پیدا کرده
خجالت نمیکشین
میگم یکمی زود نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بابا پژو 405 تازه مال سال 1984 هستش!!!! تازه 26 سال ازش گذشته!!!! 74 سال داره تا 100 ساله بشه!!!!!! پراید هم که ماله 1990 هستش و تازه مدل 20 سال پیشه اینکه خیلیییییییییییییییییییییییی راه داره تا برسه به 100 سال!!!!!!
بابا سرکاريه قبلاً 88 بود بعد شد 90 و حالا 95 تا اين مملت ماست همين خودروها هم توليد ميشن مگه پيکان خارج شد که اينا بشن پيکان 43 ساله توليد ميشه فقط به دوشکل روآ و وانت تغيير شکل يافته است. پس هنوز کو تا پرايد و پژو 405 به 43 برسن تازه پيکان همچنان ادامه داره و حرفي از خروجش نيست. يعني بايد منتظر 43 به بالا باشيم.
تا صد ساله دیگه هم از رده خارج نمیشن خودتون دلیلشو بهتر می دونید........
خب ميشه مثل پيكان ديگه. به جاش آر دي و روآ مياد. يا سايپا 132 و 111 مياد. مگه به اين راحتي اينا يه گاو شيرده رو كنار ميذارن. هنوز كه هنوزه ايران خودرو از خروج پيكان ابراز نارضايتي ميكنه (تازه با اينكه هنوز باردو و روآ و ... ميزنه)!!!!!
احتمالا سال 1495 منظورشون بوده.
حالا کو تا 95 زحمت نکشید .
این دو تا رو خارج ميکنن چندتا مثله همينا رو دوباره توليد ميکنند
سايپا 141 سايپا 132 سايپا 111 از اون طرف هم پژو slx
دستشون درد نکنه با تمام نبوغشون, هم باز يه ماشين ناقص الخلقه درست می شه کاش با همين چينی که دم از بی کيفيت بودن اجناسش ميزنين ميتونستين رقابت کنين نه اینکه خودتون قربون دست و پای بلوريتون بريد
هول نشويدالبته منظور 2095 است
kheyli khobe hata agar sale95 bashe vali khoda kone in karo bekonan na inke cheraghesho avaz konan mesle pars bedan biron
يعني سي سال عقب تر صنعت خودروي جهان!!
در جهان نسبتا پيشرفته امروز هر مدل خودرو نهايتا پنج سال توليد و پشتيباني ميشودو مدل هاي مختلف خودرو توسط خودرو ساز جايگزين ميشوند نه وارد!!!!
ما هميشه به دنبال توليد خودروهاي كشورهاي ديگر در ايران بوده ايم كه اين نكته باعث شده تا هميشه عقب مانده بمانيم
واقعا جای تاسف داره. بی کفایتی تا به چند؟؟؟
صحبت از ده میلیون تومان میکنید برای ماشینی که تکنولوژیش متعلق به سال 1981 هست یعنی حدود 29 سال پیش و این در حالی هست که شرکت خودروسازی تویوتا ماشینی کم مصرف و با تکنولوژی روز و بسیار ایمن و کارا را صرفا به قیمت 7.5 میلیون تومان به بازار عرض
پيكان وقتي خارج شد بنزين كارتي و بالاخره ازاد شد واي به حال روزي كه پرايد خارج بشه ؟؟؟azadgole
اگر تکنولوژی آنها 1389بود ،منطقی بود که سال 95 از رده خارج شوند.در واقع میبایست قبل از 1385 از رده خارج میشدند.
تا اون موقع احتمالا ماشین پرنده هم ساخته شده!
یعنی تا ۶ سال دیگه مردم باید بخاطره سود این ۲شرکت تو تصادفات له شن!
حداقل بياييد در اين ماه مبارك دروغ نگوييد، ولا نمي ميريد تا كي مي خواهيد دشمني خدا را يدك بكشيد، با شما هم هستم اي انتشار دهنده دروغ!
پيكان همچنان در حال توليد است(وانت)
اي باباشماهاچرااينقدرناشكريدبازم خوبه كه اعلام كردند(راست ودروغش...)والاپيكان كه داشت حسابي جاخوش ميكرد!!!
سال 95؟؟؟؟؟ زحمت كشيدين، خسته نباشيد بابا. همه جاي دنيا ماشين هاي روزشون را هم سال به سال عوض ميكنن ولي خوب اينجا ايران است....
مردم از خرید 405 استقبال میکنند یا چاره ای جز خریرن همین چارچرخه ها ندارند.
يادمه پيكان رو خارج كردن به جاش آردي، روآ، پيكان وانت، آردي كولر دار، روآي سال آوردن
از همه چي كه بگذريم. اين قضيه قيمت بنزين كه داره به نرخ واقعي در آينده عرضه مي شه آيا قيمت خودرو هم به نرخ جهاني عرضه ميشه؟ تا تعرفش از 90 درصد هم بالاتر ميره؟
سال 95 چراغهای جلوی پژو 405 رو گرد میکنن و یه اسم جدیدی براش انتخاب میکنن و میشه خودرویی جدید
مردم از خرید 405 استقبال میکنند یا چاره ای جز خریرن همین چارچرخه ها ندارند...
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی