بازدید 14729

اوريف‌ليم، هرمي تشخيص داده شد

كميته نظارت بر روي پرونده اين شركت بررسي‌هاي لازم را انجام داده است و فعاليت اين شركت خلاف مقررات و غير مجاز است لذا به همين دليل هيچ مجوزي به اين شركت داده نشده است.
کد خبر: ۱۱۴۴۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۳ 16 August 2010
رئيس مركز اصناف و بازرگانان اعلام كرد: شركت اوريف‌ليم هرمي تشخيص داده شد بنابراين فعاليت آن خلاف مقررات و غير مجاز اعلام شده است.

به گزارش خبرنگار «تابناک اجتماعی»، حسن رادمرد در گفت‌وگو با فارس در خصوص دلايل عدم صدور مجوز براي شركت اوريف ليم اظهار داشت: كميته نظارت بر روي پرونده اين شركت بررسي‌هاي لازم را انجام داده است و فعاليت اين شركت خلاف مقررات و غير مجاز است لذا به همين دليل هيچ مجوزي به اين شركت داده نشده است.

وي با بيان اينكه پلن اوليه اين شركت رد شده است گفت: مجددا سوألاتي را براي اين شركت مي‌فرستيم تا اگر پاسخ اين سوال‌ها منطقي باشد بررسي‌هاي دوباره آغاز شود چرا كه در پاسخ‌هاي اوليه شاهد پاسخ غير منطقي بوديم و به اين نتيجه رسيديم كه اين شركت هرمي است.

رئيس مركز اصناف و بازرگانان با بيان اينكه وزارت اطلاعات روي اين شركت‌ها حرف دارد اظهار داشت: دامنه عضو گيري اوريف ليم بيش از 200 هزار نفر است و به همين دليل اين شركت يك شركت هرمي با عضو‌گيري نامحدود محسوب مي‌شود.

وي در واكنش به اين سؤال كه آيا وزارت بازرگاني با بازاريابي شبكه‌اي نت‌ورك ماركتينگ مشكل دارد گفت: ما با عضوگيري نامحدود مشكل داريم ولي اگر بازاريابي شبكه‌اي با عضو‌گيري محدود باشد وزارت بازرگاني هيچ مشكلي ندارد.

هرگونه تبليغات «اوريف‌ليم» غيرقانوني است

در همین حال، مديركل دفتر تبليغات و اطلاع‌رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، هرگونه تبليغات شركت آرايشي ـ بهداشتي «اوريف‌ليم» را غيرقانوني و ممنوع اعلام كرد.

علي‌رضا كريمي در گفت‌وگو با فارس، در باره تبليغات گسترده شركت اوريف‌ليم در سطح شهر و اماكن عمومي اظهار داشت: از سوي دفتر تبليغات وزارت ارشاد هيچگونه مجوز فعاليت و تبليغات براي شركت هرمي «اوريف‌ليم» صادر نشده است و هرگونه تبليغات اين شركت غيرقانوني و ممنوع است.

وي در پاسخ به اين پرسش كه در صورت ممنوعيت تبليغات شركت اوريف‌ليم، چگونه اين شركت به صورت آزادانه و گسترده اقدام به تبليغ محصولات خود در قالب بروشورهاي تبليغاتي پر زرق‌وبرق و همراه با تصاوير مبتذل زنان همچنين تبليغات اينترنتي در قالب سايت مستقل مي‌كند، خاطرنشان كرد: متأسفانه نظارت بر سايت‌هاي تبليغاتي در اختيار اداره كل دفتر تبليغات نيست و اين امر بر عهده مركز توسعه فناوري اطلاعات و رسانه‌هاي ديجيتال وزارت ارشاد است.

مدير كل دفتر تبليغات و اطلاع‌رساني افزود: همچنين برخورد با تبليغات محيطي اين شركت در سطح شهر و ممانعت از آن نيز بر عهده نيروي انتظامي است.

لازم به ذكر است روز گذشته از سوي شركت اوريف‌ليم درخواستي به وزارت بازرگاني ارائه شد مبني بر درخواست مجوز بازاريابي شبكه‌اي كه مسئولان وزارت بازرگاني با اين درخواست مخالفت كردند.

همچنين طي استفتايي از 4 تن از مراجع عظام تقليد، اين مراجع هرگونه فعاليت شركت اوريف‌ليم را شرعاً حرام اعلام كرده‌اند.

پيگيري‌هاي خبرنگار فارس از عيسي زارع‌پور، رئيس مركز توسعه فناوري اطلاعات و رسانه‌هاي ديجيتال وزارت ارشاد مبني بر پاسخگويي در خصوص چگونگي و چرايي فعاليت تبليغاتي گسترده شركت اوريف‌ليم در فضاي مجازي و اينترنت بي نتيجه مانده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها