بازدید 2578
۲
با 5 طلا و 2 برنز

تيم كشتي نيروهاي مسلح با 7 مدال قهرمان ارتش‌هاي جهان شد

تيم كشتي آزاد نيروهاي مسلح ايران با كسب 5 مدال طلا و 2 برنز به مقام قهرماني رقابت‌هاي ارتش‌هاي جهان دست پيدا كرد.
کد خبر: ۱۱۳۹۰۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۹:۴۶ 14 August 2010

 

 در پايان رقابت‌هاي رشته آزاد ارتش‌هاي جهان كه روزهاي پنجشنبه و جمعه با حضور 90 كشتي‌گير از 18 كشور دنيا در شهر لاهتي فنلاند برگزار شد تيم ايران با كسب 5 مدال طلا توسط حسن رحيمي، محمدنادري، اسماعيل نجاتيان، اباذراسلامي و جعفر دليري و 2 مدال برنز توسط احمد اميريان و مرتضي رحمت‌زاده، موفق به كسب 66 امتياز شد و بر سكوي نخست قرار گرفت.

به گزارش فارس،در شرايطي كه در روز اول اين پيكارها،‌ هر 3 نماينده ايران صاحب مدال طلا شده بودند، روز گذشته نيز احمد اميريان در 60 كيلو يوري لندف از اوكراين و مارسل اوالد از آلمان را شكست داد و در مرحله نيمه‌نهايي مقابل آقوسيان مصطفي‌يف از آذربايجان شكست خورد.
او براي كسب مقام سوم مقابل آدام بلاك از لهستان به پيروزي رسيد.
در وزن 74 كيلو مرتضي رحمت‌زاده با شكست پاتريك سيمپسون از آمريكا به مصاف كريستين برزوفسكي از لهستان رفت؛ اما مغلوب اين كشتي‌گير شد تا با غلبه بر خالد از مراكش و مارتين آبست از آلمان صاحب مدال برنز شود.

در وزن 84 كيلو اسماعيل نجاتيان با گذشتن از سد لاسنتا پرييانكارا از سريلانكا، يهور سنيستين از اوكراين،الكسي عيسي‌يف از بلاروس و ماسيچ بلاويندر از لهستان صاحب گردن آويز طلا شد.
جعفر دليري نيز در وزن 120 كيلو ديو زينگ از چين، ذكريا اچيهب از مراكش، ويچسلاو موسي‌يف از اوكراين و مسلم مسلم‌اف از آذربايجان را شكست داد و قهرمان شد.
براين‌اساس تيم ايران با اقتدار قهرمان ارتش‌هاي جهان شد و تيم‌هاي بلاروس، لهستان، آذربايجان دوم تا چهارم شدند.
رقابت‌هاي كشتي فرنگي ارتش‌هاي جهان نيز از امروز در فنلاند آغاز مي‌شود كه شيرزاد بهشتي‌طلا، امير دريكوندي و عباس نوري در اوزان 55، 66 و 96 كيلو نمايندگان روز اول ايران هستند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
20
20
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل