بازدید 21396
در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه مطرح شد

‌نمی‌دانیم گریه کنیم یا با مجلس چگونه صحبت کنیم که باور کنند، واقعا بودجه قوه قضاییه بسیار پایین دیده شده است / اگر مردم بدانند سران قوا چقدر در حال تلاشند، نگران نمی‌شوند

نمی‌شود قوه قضاییه را با این بودجه‌ای که تصویب شده، مدیریت کرد و مدیریت سخت است و دلم به حال آقای محسنی اژه‌ای می‌سوزد و گاهی برخی همکاران که اقلیت هستند، در برخی گروه‌ها مطرح می‌کنند که ایشان دنبال مشکل نمی‌رود، ولی بدانید که رییس قوه قضاییه به فکر شماست.
کد خبر: ۱۱۲۵۳۰۴
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱ 19 June 2022

تابناک ـ حجت الاسلام والمسلمین محمد مصدق در نشست خبری که امروز (یکشنبه) ۲۹ خردادماه به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد، گفت: قوه قضاییه امروز با برنامه در حال حرکت است و همه برنامه‌های قوه قضاییه از روی برنامه در حال اجراست. برنامه‌های قوه قضاییه پشتوانه علمی دارد. در تدوین این برنامه‌ها از اساتید فن و دانشگاه و قضات دیوان عالی کشور استفاده شده و همواره در حال ارتقاست.

وی افزود: در تدوین این برنامه‌ها دو چیز محور ماست؛ یکی موارد شش گانه‌ای است که مقام معظم رهبری در انتصاب حجت الاسلام محسنی اژه‌ای ریاست قوه قضاییه فرمودند. دومین محور اصلی ما سند تحول قضایی است.

مصدق تاکید کرد: سیاست کلی قوه قضاییه، حرکت بصورت جهادی با برنامه ریزی خاص است.

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به بیانیه گام دوم که رهبری همواره تاکید کردند، گفت: همه همکاران ما در قوه قضاییه این بیانیه گام دوم را کرارا مطالعه کنند و یک سند عجیبی است. ما اگر بخواهیم در هر بخشی دنبال تحول باشیم، حتما باید به بیانیه گام دوم مراجعه کنیم و تحول بدون بیانیه گام دوم میسر نیست.

وی ادامه داد: ما در این دوره مسائل قوه قضاییه را با نخبگان در میان می‌گذاریم و ریاست قوه قضاییه جلسات متعددی در همه زمینه‌ها با نخبگان داشته اند. ما در قوه قضاییه چه کار‌هایی برای رفع مشکلات آن‌ها انجام دهیم؟ اساتید دانشگاه در این زمینه به ما کمک می‌کنند.

مصدق ادامه داد: در دوره جدید تلاش می‌کنیم به یک قوه قضاییه اجتماعی که درد جامعه را بفهمد، برسیم. ارتباط قوای سه گانه در این دوره بی نظیر است. هفته‌ای یک جلسه سران سه قوه دور هم جمع می‌شوند و مشکلات جامعه را بررسی می‌کنند. دیشب جلسه بود و روسای سه قوه بودند و فکر کردم که مردم اگر بدانند، سران سه قوه اینقدر برای حل مشکلات جامعه در تلاشند، نگران نمی‌شوند.

معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: امروز کشور ما در وضعیتی است که نیاز به امیدآفرینی دارد و دشمن در تلاش برای از بین بردن امید مردم است و مردم تلاش دارند دشمن را ناامید کنند.

وی افزود: تاکید ریاست قوه قضاییه بر این است که پرونده‌های کثیرالشاکی در اولویت قرار گیرد. ما برای حل مشکلات مربوط به قوه قضاییه برنامه ریزی کردیم و برخی از مشکلات قوه قضاییه ارتباطی با قوه قضاییه ندارد و قوه قضاییه در تولید پرونده‌هایی که هست دخالتی ندارد.

معاون اول قوه قضاییه با طرح این سوال که ما برای پیشگیری از تولید پرونده چه کنیم، گفت: باید موضوع پیشگیری بیشتر مورد توجه متولیان امر قرار گیرد. مجلس می‌تواند برخی عناوین مجرمانه را که امروز جرم تلقی شده است، جرم زدایی کند. برخی عناوین مجرمانه مانند رانندگی بدون گواهینامه جرم تلقی شده است. آیا نمی‌شود این کار را به مراجعی غیر از دادگستری واگذار کرد؟ در این راستا لایحه‌ای با نام اصلاح پاره‌ای از قوانین دادگستری تهیه شده است و پیگیرش هستیم.

وی با اشاره به مبارزه جدی با فساد گفت: مطالبه مردم این است که دستگاه قضایی با مفسد برخورد کند و می‌گویم که مبارزه با فساد در این دوره بیشتر از قبل در حال اجراست.

مصدق خطاب به ایرانیان خارج از کشور گفت: ایرانیان خارج از کشور که می‌خواهند سرمایه گذاری کنند به نظام اعتماد کنند و ما آماده پذیرش هستیم. ایران مال آنهاست. اگر مشکلاتی دارند، ما آمادگی داریم که مشکلاتشان را حل کنیم و به کشور خود بیایند و سرمایه گذاری کنند.

معاون اول قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره برنامه قوه قضاییه در زمینه کاهش ورودی پرونده‌ها گفت: ما هر سال نسبت به سال قبل با افزایش ورودی پرونده‌ها مواجه هستیم و در زمینه کاهش ورودی‌ها مشترکا با دولت درصددیم از وقوع جرایمی که به صورت پرونده وارد قوه قضاییه می‌شود جلوگیری کنیم. کار دیگر این است که ما پیشنهاد کردیم، تحت لایحه‌ای برخی عناوین مجرمانه تخلف تلقی شود و به صورت پرونده وارد دستگاه قضایی نشود.

وی درباره کاهش اطاله دادرسی نیز گفت: یکی از برنامه‌های اصلی ما، کاهش اطاله دادرسی است و در برنامه تحولی سال جاری آن را به دادگستری‌های سراسر کشورابلاغ کردیم. میانگین زمان رسیدگی ما به پرونده‌ها نسبت به سال قبل کاهش یافته و سرعت رسیدگی بالا رفته است.

معاون اول قوه قضاییه درباره کاهش هزینه‌های دادرسی گفت: مبالغی که از ارباب رجوع دریافت می‌شود، جزو درآمد‌های عمومی کشور است و در قانون پیش بینی شده است و حتما نیاز به اصلاح قانون دارد و ما لایحه‌ای در این زمینه در معاونت حقوقی تهیه کردیم.

وی افزود: در سند تحول سه دسته برنامه اعم از کوتاه مدت و میان مدت و بلندمدت پیش بینی شده است. بیش از ۹۰ درصد برنامه‌های کوتاه مدت و بیش از ۷۰ درصد برنامه‌های میان مدت عملیاتی شده و برای برنامه‌های بلندمدت هم وقت داریم. ما در قوه قضاییه برای برنامه‌های بلندمدت تا پایان سال ۱۴۰۲ باید کار انجام دهیم و در این زمینه هم ما با مجلس و دولت همکاری لازم را داریم.

معاون اول قوه قضاییه درباره با حمایت از تولید و کارآفرینان گفت: در سال جاری، ستاد مرکزی اقتصاد مقاومتی را فعال کردیم و آقای عمرانی معاون دادستان کل کشور که به عنوان دبیر ستاد کار‌های اجرایی را انجام می‌دهند فعال است. تا خردادماه سه جلسه در رابطه با این ستاد تشکیل دادیم. در یکی از جلسات از رییس سازمان بورس دعوت کردیم.

وی درباره نشست سازمان اموال تملیکی گفت: دولت پای کار آمده است و از متولیان امر در دولت تشکر می‌کنم و هماهنگی کامل بین نمایندگان قوه قضاییه وجود دارد و امروز همه انبار‌های سازمان، بررسی و بازرسی شده و انبار‌ها در حال تبدیل شدن به انبار‌های دارای استاندارد است. سازمان ثبت هم در رابطه با اموال غیرمنقولی که مصادره شده اقدامات ارزنده‌ای انجام دادند و گزارش خوبی است.

مصدق درباره بودجه قوه قضاییه گفت: نمی‌دانم چه بگویم؛ گریه کنم یا حرف بزنم؟ نمی‌دانم با مجلس چگونه صحبت کنیم که باور کنند واقعا نیازمندیم و بودجه قوه قضاییه بسیار پایین دیده شده و کف بسیار پایین است. یک بار حرکت جهادی این مجلس انقلابی انجام دهد و کف بودجه قوه قضاییه را بررسی کند و پیشنهاد کردیم ما مثل نصف فلان سازمان باشیم.

وی افزود: در سال گذشته طرح تسری تصویب نشد و دولت کمک کرده و ریاست قوه قضاییه دغدغه داشتند و مشکل حل شد. اگر شما بدانید که ریاست قوه نسبت به وضعیت معیشت چقدر اهمیت می‌دهد به هیچ وجه نگران این موضوع نمی‌شوید. در همه این موارد ایشان همه کار را انجام دادند تا مشکل حل شود و مذاکراتی با دولت داشتیم تا ببینیم وضعیت دوستان چه می‌شود. قوه قضاییه را با این بودجه‌ای که تصویب شده، نمی‌شود مدیریت کرد و مدیریت سخت است و دلم به حال آقای محسنی اژه‌ای می‌سوزد و گاهی برخی همکاران که اقلیت هستند، در برخی گروه‌ها مطرح می‌کنند که ایشان دنبال مشکل نمی‌رود، ولی بدانید که رییس قوه قضاییه به فکر شماست.

معاون اول قوه قضاییه درباره برنامه‌های هفته قوه قضاییه گفت: در تاریخ اول تیرماه در هفته قوه قضاییه، مراسم تجدیدمیثاق با امام (ره) و شهید بهشتی را داریم. مصاحبه زنده رییس تلویزیونی ساعت ۲۲ شب چهارشنبه اول تیرماه انجام می‌شود. یکی از برنامه‌های ویژه که برای اولین بار امسال انجام می‌شود، مراسم تکریم ریاست قوه قضاییه از کارکنان و مسولان قوه قضاییه است. دیدار با خانواده معظم شهدا، جزو برنامه‌های رییس قوه است. سخنرانی روسای کل قوای دادگستری روز جمعه قبل از خطبه نماز جمعه انجام می‌شود. میز خدمات قضایی در محل نماز جمعه برگزار می‌شود.

همچنین ریاست قوه قضاییه با تولیدکنندگان دانش بنیان ملاقات دارند و مسئولان عالی قضایی هم از واحد‌های صنعتی بازدید خواهند کرد. همچنین دومین نشست مشترک قوه قضاییه و مجلس انجام می‌شود و این بار مجلسیان در قوه قضاییه حضور می‌یابند. همایش سراسری قوه قضاییه، یک روز برگزار و در نهایت دیدار با رهبری انجام می‌شود.

معاون اول قوه قضاییه افزود: در طول هفته قوه قضاییه، افتتاح ۱۲ پروژه اداری در سازمان ثبت به میزان ۱۲هزار مترمکعب و نیز افتتاح ۱۸ ساختمان دادگستری و رونمایی از ۱۰ عنوان کتاب برگزار می‌شود.

وی درباره اقدامات مجتمع امور اقتصادی تهران در یک سال اخیر در پرونده‌های مبارزه با فساد گفت: در یک سال اخیر افراد حدود هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به عنوان جزای نقدی محکوم شدند و بیش از ۳۱۳ هزار میلیارد ریال رد مال صورت گرفته است و در سال ۱۴۰۰ تعداد ۲۷۹ پرونده به شعب ویژه اخلالگران ارجاع شده که این رقم در سال ۹۹، ۲۰۴ فقره بوده است.

وی در خصوص کاهش جمعیت کیفری گفت: رویکرد این است که قضات در این راستا حرکت کنند و تا جایی که می‌شود به حبس رأی ندهند. امروز نیاز جدی داریم که سیاست جنایی ما مشخص شود. تا کنون سیاست جنایی مشخصی نداشتیم. در خصوص برخی جرایم آیا نمی‌توان مجازاتی جایگزین حبس صادر کرد؟ مجازات جایگزین حبس بیشتر مربوط به جرایم عمدی است. البته حدود ۶ درصد کاهش ورودی زندان داشتیم. موضوع صلح و سازش را جدی در برنامه خود قرار دادیم و افراد در سال گذشته ۷۶۳ مورد از قصاص رهایی پیدا کردند.

معاون اول قوه قضاییه در رابطه با موضوع استجازه از رهبری برای برگزاری دادگاه‌ها تأکید کرد: این استجازه در دو نوبت تجدید شده است. با توجه به اینکه قانون مجازات اخلالگران در حال تغییر است و قانون مجازات اخلالگران که موضوع شعب استجازه در آنجا آمده، در حال اصلاح است و جلسات اصلاح و تغییر این قانون در کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی برگزار و مباحث عمده نهایی شده و اصلاحات جزئی دارد که آن طور گفته شده تا سه ماه آینده به صحن علنی مجلس خواهد آمد.

وی افزود: اخیرا سامانه خوبی تحت عنوان اعتبارسنجی شهود و مطلعین ایجاد شده، زیرا تعدادی افراد شهادت را شغل خود قرار دادند و جلوی مجتمع‌ها هستند و شهادت می‌فروشند و کارشان این است و دادگاه هم نمی‌داند لذا سامانه اعتبارسنجی شهود و مطلعین تنظیم شده و هر کسی بعنوان شاهد شهادت دهد در سامانه ثبت می‌شود. در سال ۱۴۰۰ سامانه‌ای در خصوص ثبت شکایات درخصوص سرقت و کمک به مالباختگان راه اندازی شده و شکات می‌توانند شکایت خود را مطرح کنند و نیاز به مراجعه حضوری نیست و در این سامانه ۲۵۰۰ درخواست ثبت شده و بیش از یک میلیون درخواست در سامانه الکترونیکی در اقدام با کلانتری‌ها نیز ثبت شده است.

معاون اول قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره آخرین اقدامات دستگاه قضایی برای هوشمندسازی قوه قضاییه گفت: ۲۷ عنوان از استعلام‌هایی که قضات نیازمندند از طریق سامانه‌های مختلف انجام می‌شود و ایجاد پنجره واحدی از سوی سازمان فناوری انجام شده و این پنجره واحد برای مردم تعریف شده است. سال گذشته ۲۲۵ هزار دادگاه الکترونیک و غیر حضوری برگزار شد. در سال جاری نیز میانگین هر ماه ۲۵ هزار جلسه دادگاه الکترونیک برگزار شده است. همچنین در سال ۱۴۰۰، تعداد ۳۰۵ هزار جلسه دادرسی الکترونیک برای زندانیان و ۶۹ هزار ملاقات غیرحضوری و الکترونیک نیز برگزار شده است.

وی افزود: در سال گذشته تعداد ۲ میلیون گواهی سوءپیشینه صادر و از این تعداد ۳۰ درصد کاملا غیرحضوری انجام شده است.

وی در پایان درباره نامگذاری روز‌های هفته قوه قضاییه گفت: اول تیرماه، حمایت قضایی از تولید دانش بنیان و صیانت از حقوق عامه و دوم تیرماه حرکت جهادی، تحول و تعالی قضایی و سوم تیرماه حمایت از حقوق بشر و مقابله با تروریسم و چهارم تیرماه تسهیل فرایند رسیدگی با بهره گیری از فناوری‌های نوین و پنجم تیرماه پیشگیری از وقوع جرم و مقابله با بستر‌های فسادزا و ششم تیرماه ترویج فرهنگ صلح و سازش و اصلاح مجرمان و هفتم تیرماه ولایت مداری، ایثار و خدمت به مردم نامگذاری شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۸
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۹۱
گریه کنید!
بودجه بالا نمی ره!
یعنی پول نیست دیگه!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
گریه کنید مسلمونا....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
به جای گریه کردن و ناله کردن

دهها و بلکه صدها نهاد و حوزه و بنگاه و سازمانهای

که بنام کار فرهنگی دهها و صده هزار میلیارد تومانی

بودجه دولتی میگیرند و هیچ آمار و نتیجه و اثری ، به

جز خوردن و کاسبی و مشابه آنرا ندارند را حذف کنید
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
چهل و سه سال گذشت از تلاش مسئولین چی حاصل مردم شد؟
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
شما سنگینتره قضا را به اهلش بسپارید و به فکر اخرت خود باشید
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
اشک ریختن هم شده مد جدید!!! علما که برای مستاجران اشک میریزن!! ایشان برای بودجه اشک میریزن!! ملت برای گذرون زندگی اشک میریزن!!ببین رییسی کی بوده که اشک همه رو درآورده!!! قطار انقلاب و ابراهیم بت شکن!!!ا
بهتر است گریه کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
نبینیم روزی را که گریه سران سه قوه را ببینیم. جگرمان کباب میشه!
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
بله حالا نوبت شماست که گریه کنید
فعلا همه کم آوردند. ولی همه هم میگن از تحریم عبور کردیم. متاسفانه تازه اولشه. تا حالا هم که بود بخاطر ذخایر ارزی و خوابیدن بایدن بود. ولی ذخایر ارزی را که تمام کردید و بایدن هم دیگه بیشتر خودش را به خواب نمیزنه. . ولی ملت ایران که باید هزینه این همه ناآگاهی و میل به دنیای دیگران را بدهند
عجیبه ، بالاترین مزایا در قوه قضا هست . البته باید قاضی تامین باشد ولی ضعف نظارت سیستمی باعث کژی های بسیاری هست .
هر وقت قاضی مستقل تامین و با سواد و عادل بود جامعه موظف به تامین اوست .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
داری راجع به قوه قضاییه کجا حرف میزنید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
دوست من من از پرسنل قوه قضائیه هستم. حاضر قسم بخورم کمترین حقوق را به پرسنل این قوه میدهند. امسال کف 5500 و سقف که برای بعضی قضات با سابقه هست حدود 20میلیون میشه و بعضی از قضات حدود 7 میلیون می گیرند. به نظر شما این پرسنل می تونن جلوی فساد را بگیرند،؟ وقتی حقوقشون از سایرین کمتره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
بالاترین حقوق راباید قاضی بگیره تا رشوه وهدایای وزیر میزی ها دررای عادلانه او اثر نکنه. والا اگه قاضی فاسد باشه عالم پراز فساد میشه
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
ناشناس محترم15:45، مطمئنا راست نمی گی! قوه قضائیه علاوه بر حقوق، فوق العاده های دیگری می گیرن و در کل دریافتی شمابعد از کارکنان شرکت نفت، بالاترین دریافتی هست.
در هر کشوری عدم استقلال مالی و همچنین تامین مالی قوه قضائیه برابر است گسترش بی عدالتی. بزرگان بگردند دنبال راه خروج مملکت از این بحران مالی. تعامل با دنیا، قدم اول.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
قدم اول حفظ خطوط قرمز نظام است. ما از بحرانهای مالی عبور کردیم. تحریمها را هم که پشت سر گذاشتیم. رشد افتصادیمان هم که از 4 گذشت...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
نیاز نیست قسم بخورید فیش ۱۲۰ ملیون تومنی چند ماه پیش همکار شما را فراموش نکرده‌ایم
همان مردم چون می دانند سران عزیز سه قوه چقدر در تلاشند بیشتر نگران هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
من که نگران سلامتی این عزیزان هستم. شب و روز براشان دعا میکنم.
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
اگر بیمار را به جای پزشک پیش آهنگر ببری هر چقدر هم که تلاش کند کاری از دستش برنمیاد
ما مسئول پرتلاش نمیخوایم مسؤل با سواد میخوایم
نهادهای را که مثل چاه ویل فقط بودجه می بلعند اما خروجی آنها نه تنها مفید و مثبت نیست بلکه اگر نگوییم فاجعه بار ،منفی است را منحل و سهم آن را به بخش های کارآمد تزریق کنید.
البته پیشاپیش منتظر جیغ های بنفش آن بخش های بی خاصیت نیز باشید.
حرف درمانی موجب رفع نگرانی نمیشود. سران قوا و امثال آنها نیز هراندازه به قول شما تلاش کنند ,تازه در بهترین شرایط به وظیفه شان عمل کرده اند. آنگاه که پدری دغدغه اجاره منزل و هزینه تحصیل و خورد و خوراک خانواده را نداشته باشد , نگران نخواهد بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
تنها حرف درمانی نبوده در کنارش دستور درمانی هم بوده....
یه جوری آه و ناله می کنه انگار بقیه مردم در رفاه کامل هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
ملت در رفاه و آسایش کاملند
درقانون مجازات برای بسیاری ازجرایم جزای نقدی درنظرگرفته شده ولی چون این قوانین 30-40 سال پیش تصویب شده اند الان این مبالغ بسیارناچیزهستندوفلسفه مجازات که بازدارندگی است اساسا دراین موارد ازبین رفته است.مثلا فحاشی درملا عام 5تا100 هزارتومان جزای نقدی دارد که یکی ازعلل دعواهای خیابانی همین نبودمجازات بازدارنده است.اگرقوه قضائیه باهمکاری مجلس این مورد رااصلاح کند وجزاهای نقدی نسبت به زمان اصلاح شوند(که دربرخی موارد مثل مورد ذکرشده حداقل 200-300 برابرشود تا به مبلغ زمان تصویب برسد) هم یکی ازاهداف قوه قضائیه که کاهش جرایم است تاحدی محقق میشود هم منبع درامدی برای کسری بودجه میشود.البته درنهایت تعجب دربرخی مواردعکس این قضیه رامیبینیم مثلا جزای نقدی چک برگشتی که درقانون قبلی 25 درصدبود رادرقانون جدید 5 درصد کرده اند.
یکی از مشکلات قوه قضائیه کثرت زندانیان است.بهتراست برای جرایمی که با انگیزه مالی صورت میگیرد مثل جعل وکلاهبرداری ورشوه وقاچاق وتخلفات اداری و....بجای زندان جریمه های سنگین درنظرگرفته شودوزندان صرفا برای افرادشرور ومفسدان جنسی ودزدان وجرایم خشن باشد.بدین طریق هم ازلحاظ کاهش زندانی هزینه قوه قضائیه کم میشود هم ازبابت جرایم اخذشده مشکلات مالیش حل میشود.دراغلب کشورهای پیشرفته همینگونه است.
سانسورچی محترم پیشنهاد متناسب کردن جزای نقدی با تورم چندصدبرابری 30-40 سال اخیرغیرقابل انتشار بود؟
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
منتشرشد.ولی کنتوربالای کامنت هاتون اشکال داره خلاصه تشکر
چرا گریه کنی از تحریم عبور کردیم تحریم کل 20 در صد تاثیر داشت طبق نظر وزیر نفت نفت مانند قبا از تحریم میفروشیم وپولش هم وارد کشور میکنیم چرا گریه پول هست مدیران دلسوز دارند کار میکنند ولی معلوم نیست پوله کجا میره همین
مملکت بی صاحب و رها شده و هرج و مرج...
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
استغفر الله مگه نشنیدی سران سه قوه شبانه روز در تلاشند. فکرش را بکنید اگر این عزیزان در تلاش نبودند چه میشد؟
جلوی تخلفات اندک قاضی نماها رو بگیرید . قاضی مه... در تدریس در دانشگاه آزاد شهرقدس وعده اشتغال دانشجویان رو در حل اختلاف نازی آباد داده و کلی سوئ استفاده کرد و رفت !
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
آن قاضی نبوده. سوء استفاده چی بوده در لباس قاضی
دیگه پول نیست خانواده سران سیسمونی خارجی بخرند؟چه خبره؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
برای همین مالیات رو اضافه کردن و دلار رو بردن بالا
ما نگران حال سران سه قوه هستیم، نگران خودمان که نیستیم. این همه تلاش شبانه روزی برای سلامتی سران سه قوه خوب نیست.
بابا اشکمون رو در نیارید تو رو خدا....دلمون ریش ریش شد.....خواهشا" بدین شماره کارتتونو!!
شاید حرف زدن نوشتن راحت تر از اجرا باشه ولی در کل جمعیت کشور ما طبق آمار مشخصه (با10%خطا کم وزیاد)نیاز مردم به چهار دسته تقسیم کنید 1.خوراک 2.مسکن3.آموزش 4.امنیت (ردیف بودجه هزینه سالیانه تعداد افراد استخدامی دخل وخرج در این بخش ها مشخصه )
اگه کامل عادلانه این 4اصل اجرا بشه برای همه مردم بقیه خدمات بهداشت رفاه وغیر...سیستمی اجرا میشه قرارهم نیست هرسال برنامه های اجرایی مدیریت کشوری با رفت امد رئیس جمهورهای مختلف تغییر داد .
یک کارگر هم از صبح تا شب کار و تلاش و سخت می‌کند آیا هرچقدر سخت کار کنی موفق تر هستی .؟ خیر
روحانیون و قضات محترم هم مانند مردم عادی و قشر زحمتکش کارگر و کارمند، به صورت مقاومتی و انقلابی فوری و سریع مدارا کنند.
قبلا گفته بودن رییس قوه قضا یک حسابی داشته که تمام جزای نقدی و وثیقه های نقدی به آن حساب واریز میگردد البته در اصل پول جای هیچگونه اما و اگر نبوده اما یک نکته داشته سود حاصل می مانده تو حساب که چندین و چند میلیارد میشه واین سود را به صلاح دید صرف امور قوه میکرده آیا این خبر صحت دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
بله صحت داشت بعد از تذکر دکتر علی مطهری گویا کلا حساب های اینچنینی را بستند
کم کنید هزینه هایتان را.
مردم ایا میدانندکه قوه قضاییه اجازه حسابرسی به دیوان محاسبات نمیدهد.
نتیجه تلاش سران قوا را داریم می بینیم.
سران قوا تلاش می کنند و وضع اینه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کلا تاکسی گریه نکند شیر نمیدهد مثلا معلمان گریه کردن حقوق چند برابر شد پرستاران گریه کردن کارانه خوب گرفتن کارمندان دستگاه قضا یکروز گریه کردن همان اسفند افزایش حقوق داشتند حوزه علمیه گریه کرد بودجه اش 120درصد افزایش پیدا کرد کلا ناف را با گریه واشک بریدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
اتفاقا تنها کسانی که از گرانی نفع میبرند همین شما قشر شغل آزادید، از کارمند و معلم بدبخت تر تو ایران نیست.
قضات محترم حقوقشان را اعلام کنند. تا مقایسه شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
البته ماشین و خونه صفر دولتی که استفاده می‌کنند بایدم گریه کنن
گریه نکنید من معلم هستم لیسانس ریاضی با ۲۰ سال سابقه
۴/۲۰۰ میگیرم 'تقدیم میکنم به شما که بیمارستان دارید
ویلا دارید بن دارید هزار تا رفاهی دارید باز هم ناله میکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
اینایی که می گفتی دارید، دارید ،دارید، منظورتون کارمندان قوه قضائیه بوده یا رئیساشون. ؟؟؟؟ من که توی این چند سال که کارمند این قوه هستم هیچ کدومش را ندیدم حقوق دریافتیم هم با یه بچه 5300 هست در صورتی که حقوق کارگری 5700 با یه بچه هست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
اگه قوه قضائیه" بیمارستان داره
ویلا داره بن داره هزار تا رفاهی داره"در عوض کارمندانش خونه ندارن ماشین ندارن هیچ گونه رفاهیاتی ندارن حقوق بالا ندارن تعاونی مسکن ندارن سختی کار ندارن امنیت جانی ندارن اعصاب هم ندارن. من حاضرم شغلم را با یه کارمند آموزش پرورش جابه جا کنم
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
بعضی از همکاران شما مدیر دفتر ونه قاضی
در دفتر دادگاه تلفنی مشغول خرید و فروش دلار و سکه هستند. مراجعه کنندگان همه اینها را می بینند ولی کسی جرئت اظهار ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
من برادرم کارمند قوه قضاییه هست و حقوق ماهیانش بجز
مزایا و اضافه کار 11 میلیونه به همشون گفتن حقوقتونو کم اعلام کنید تا بقیه کارمندای ارگان های دیگر اعتراض نکنند. رنگتون حنا نداره دیگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
علی اقا ناشکری ودروغ هم نگو من وتو معلم این سرزمین هستیم من با 18سال خدمت دبیر فیزیک بالای6تومن میگیرم تو چطور4/200خخخخخخخخخ
از کار کردن اقایون نگرانیم. ترک فعلشون لطف بزرگی به این ملک و مملکت هست
دزد اموالم را برد وشکایت کردم براش برائت صادر کردند اعتراض کردم به قاضی ۵ قاضی علی من شکایت کردند که تو اهانت وتهدید کردی بعد یکی از آن قضات که شاهد بود برایم دوسال زندان و۷۴ ضربه شلاق حکم صادر کرد
خود آن قاضی پرونده‌اش یک جوری بود از شهرستان بردنش جای دیگه ومدتی نزاشتن قاضی باشه وما دسته جمعی به آن قاضی .... محترم التماس میکردیم که ما را ببخشد ورضایت بدهد
آقا برای قوه قضائیه کم آوردی سهم من را از دریای خزر بفروش به روس ها
یک جوری میگه برای قوه قضائیه کم آوردیم انگار می‌خواهد بودجه تحصيلات رایگان بده از کارگر های روز مزد ویا از زنان سرپرست خانوار مالیات ۳۰ درصد بگیر ن
ناهار خوردی؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
بله ناهار برامون میارن فقط از هتلهای معروف
شماها فقط بخندید که دور دور شماست
آقای مصدق بفرمایید درآمدتان از قوه قضائیه چقدراست؟
ای سران سه قوه مدیون ملت هستین اگر با کار زیاد بخواهید به خودتون صدمه بزنید !!!!!!!!!!
اگر سران قوا فقط بخوابند و در مورد هیچ چیز تصمیمی نگیرند ، زندگی مردم خیلی خیلی قابل تحمل تر خواهد شد
با همان زبانی که قبول کردند 10 درصد به حقوق باشستگان (کشوری ) اضافه شود
سلام -- چرا گریه -- هر کاری را باید کاردانش انجام بده -- این کاره نیستید و به زور می خواهید کاری که تخصص اتون نیست را انجام بدید -- رییس جمهور ما 30 سال توی قوه قضائیه بوده و چون قحط الرجال بود و قوه قضائیه را آباد کرده بود رفت تا دولت را آباد کنه که شد این !!!!!!!!!!!!!!!!
ای وای تورا خدا چندر قاز حقوق مردم را به قوه قضاییه بدید ما تحمل گریه ونداری سران را نداریم
آقای مصدق ایکاش کنار این گریه ، حقوق رئیس ومعاونین قوه را با شفافیت مثل همه کشورهایی که آنها را مستکبر وظالم می خوانید اعلام می کردید و بعد گریه می کردید آن گریه برای پرسنل بود اما وقتی در خودرو های محافظت شده با عبور از خطوط ویژه همراه با خانه سازمانی وتنخواه در جیب و ویلا برای مسافرت هستید هیچ کس باورش نمی شود شما غم مردم ندارید اگر داشتید همه جانبه صحبت می کردید مگر کسی در رفاه است که از کمی امکانات قوه می گویید . راست می گویید مانند سردار سلیمانی فیش حقوقیتان را و مکان زندگی و اموالتان را اعلام کنید . یعنی در این جهان فقط سران غربی وپوتین ووووباید برای مردم حقوق و مالات واموالشان را اعلام کنند . بقول یکی از عزیزان استاد دانشگاه تهران بس است دیگر . بااین لباس این حرفها را می زنید دین مردم را هم ازآنها می گیرید فیش حقوقیتان را اعلام کنید
چرا گریه کنی کنار برو
من چیزی برای گفتن ندارم. چون میترسم. گریش دیگه بند نیاد.
گریه نکنید افراد با دانش و تجربه بالا و کارکشته را جایگزین این مسئولین خام و جوان و بی‌تجربه کنید. قانون را بدون بند و ماده و تبصره تنظیم کنید. اختیار تام به این افراد برای انجام امورات بدهید. متخلفین را طبق قانون و بدون توجه به موقعیت و نسبت فامیلی و ... مجازات کنید. در طول 2 ماه کارها درست خواهد شد.
فعلا كه تلاش سران قوا جز فلاكت و بدبختي مردم نتيجه اي نداشته !
رییس قوه قضاییه بعدی جناب مصدق خواهد بود. انسانی بسیار شایسته ، دردمند دغدغه مند مردم . سلامت نفس بسیار عالی کم نظیر .
شناخت مردم کمتر شما نیست.
چرا خود شما نگرانی؟
گریه برای چی تا جیب ملت هست غمی نیست. شما هم تعارف نکنید بودجه کم آوردین ملت همیشه در صحنه در خدمت است.
تلاش سران سه قوه در جامعه عینیت پیدا میکند . نتیجه اش شرایط موجوده ، خسته نباشند و به قول بر وبچ خدا قوووووووووووتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتت
از اول انقلاب تا حال حاضر قیمت حتی یک قلم کالا را نتوانستند ثابت نگه دارند
عزیزم انشالله جرم کم می شود و کار قوه قضاییه کمتر می شود
گریه کن گریه قشنگه.
قوه قضائیه که بابت تمام پروندهه ها پول میگیره از مردم مگه مجانی کار میکنه که نیاز به بودجه داره؟؟؟
والا من از سیاست چیزی سرم نمیشه ولی اینو میدونم تو جامعه ای که قاضی کمبود مالی داشته باشه هیچوقت عدالت برقرار نمیشه .طرف سی سال درس خونده زحمت کشیده از نون و ابش زده خرج کتاب و دانشگاه کرده از خواب شبش زده رفته امتحان داده کلی تست و امتحان رد کرده که شده قاضی مملکت الان بیاد لنگ دو قرون دوزار باشه؟
مگر قبل از سال حقوق کارکنان قوه قضاییه جداگانه افزایش پیدا نکرد . شاید فکر می کنید حافظه جامعه پاک شده .
حاجی ناشکری نکن.حقوق کارمندان عادی قوه قضائیه حداقل دوبرابرحقوق کارمندان دولت است.بخند وخوشحالی کن.
مبالغی که در قوه قضاییه به عنوان حقوق پرداخت می شود شاید به اندازه سایر کارمندان دولت باشد اما مزایای این ها بعضی مواقع از حقوقشان بیشتر است که هیچ گاه به این اشاره نمیشود مثلاً مدتی قبل فیس حقوقی یکی از قضات با مبلغ ۱۲۰مایون تومان منتشر شد که ۹۵ میلیون آن به اسم «سایر»درج شده بود
شما قوه قضاییها که یکدور 50درصد حقوقتان بالا رفته بود ما کارمندان قراردادی دستگاههای اجرایی که 10درصد 10درصد بالا می برند چه کنیم گریه هم چاره نیست ؟...
وقتی سران قوا بیشتر در تلاش باشند مردم بیشتر نگران میشوند
ای کاش سران قوا دست از تلاش بر میداشتند
در 43 سال گذشته هم تلاش کردید و نتیجه اش شده این. برای همین نگران هستیم
سود بانکی حساب قوه قضاییه ناشی از پول های که مردم به حساب دادگاهها میریزن در سال چقدره ؟ پول های ناشی از تامین خواسته و خسارت های احتمالی و غیره ...... بالای 50 هزار میلیارد تومان در ساله
مردم نتیجه تلاش مسئولین را با پوست و استخوان در زندگی روزمره شان درک میکنند!!!!
حاج آقا بر اسردفتران ازدواج هم کمی گریه کن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر