بازدید 19325
۱

توقف مذاکرات الحاق ترکیه به اتحادیه اروپا

"الیور ورهلی" کمیسر اتحادیه اروپا برای گسترش و سیاست همسایگی گفت: مذاکرات پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا به دلیل عدم رعایت استانداردها توسط آنکارا در سیاست داخلی متوقف شده است.
کد خبر: ۱۱۲۲۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۹ 07 June 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از اردو پوینت، ورهلی در جلسه عمومی پارلمان اروپا با ارائه گزارش ۲۰۲۱ اتحادیه اروپا گفت: ترکیه به دور شدن از اتحادیه اروپا ادامه داده است، به همین دلیل مذاکرات الحاق آنکارا در بن بست باقی مانده است.

کمیسر اتحادیه اروپا در ادامه افزود: حاکمیت قانون و حقوق اساسی در ترکیه همچنان یک نگرانی کلیدی است، هدف قرار دادن احزاب سیاسی، مدافعان حقوق بشر و رسانه ها نشان دهنده عقب نشینی بزرگ برای حقوق بشر است و در تضاد با تعهدات ترکیه برای احترام به دموکراسی، حاکمیت قانون و حقوق زنان است.

ورهلی همچنین خاطرنشان کرد که ترکیه همچنان شریک کلیدی اتحادیه اروپا در موضوعات مورد علاقه مشترک از جمله انرژی، قرارداد سبز و بهبود اقتصادی پس از بحران کرونا است.

ترکیه پس از ارائه درخواست رسمی به اتحادیه اروپا در سال ۱۹۸۷ تا سال ۱۹۹۹ منتظر ماند تا وضعیت کشور نامزد دریافت کند. مذاکرات برای عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا تنها شش سال بعد در سال ۲۰۰۵ آغاز شد، اما از آن زمان به نظر می رسد که روند مذاکرات متوقف شده است.

در سال ۲۰۱۹ مذاکرات اتحادیه اروپا و ترکیه پس از آن که بروکسل آنکارا را به سرکوب رسانه های آزاد و جامعه مدنی در این کشور متهم کرد، پایان یافت.

در اواخر ماه مارس اردوغان رییس جمهور ترکیه موضوع طولانی شدن روند الحاق ترکیه به اتحادیه اروپا را مطرح کرد و گفت که مذاکرات در مورد عضویت آنکارا باید تسریع شود تا پس از درخواست اوکراین برای اتحادیه اروپا، به ترکیه جایگاهی که شایسته آن است داده شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۸
انتشار یافته: ۱
خیلی وقته متوقف شده چون ترکیه در حد و اندازه های اروپا نیست نه دموکراسی داره نه اقتصاد درست و درمون ، از زمانی که اردوغان در ترکیه سلطنت درست کرده ترکیه هم به صف نوکران روسیه پیوست که اولین نشانه اش نزول اقتصاد و تروم بالا است یک نوکر روسیه در دنیا نشان بدهید که تورم بالا نداشته باشد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی