بازدید 28949
با تحولات منطقه و جهان

اقدام ضد ایرانی مشترک آمریکا و کشور‌های عربی/ حمله جنگنده‌های اسرائیل به جنوب سوریه/ خروج نماینده روسیه از نشست شورای امنیت به نشانه اعتراض/ درخواست سازمان ملل برای کنترل گرسنگی در ۲۰ نقطه جهان

اقدام ضد ایرانی مشترک آمریکا و کشور‌های عربی، حمله جنگنده‌های اسرائیل به جنوب سوریه، خروج نماینده روسیه از نشست شورای امنیت به نشانه اعتراض، درخواست سازمان ملل برای کنترل گرسنگی در ۲۰ نقطه جهان و آزمایش موشک اتمی هند با برد ۴ هزار کیلومتر از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه و جهان در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۲۲۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۴ 07 June 2022

اقدام ضد ایرانی مشترک آمریکا و کشورهای عربی/ حمله جنگنده های اسرائیل به جنوب سوریه/ خروج نماینده روسیه از نشست شورای امنیت به نشانه اعتراض/ درخواست سازمان ملل برای کنترل گرسنگی در 20 نقطه جهان

بین الملل تابناک: اقدام ضد ایرانی مشترک آمریکا و کشور‌های عربی، حمله جنگنده‌های اسرائیل به جنوب سوریه، خروج نماینده روسیه از نشست شورای امنیت به نشانه اعتراض، درخواست سازمان ملل برای کنترل گرسنگی در ۲۰ نقطه جهان و آزمایش موشک اتمی هند با برد ۴ هزار کیلومتر از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه و جهان در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

اقدام ضد ایرانی مشترک آمریکا و کشورهای عربی

روز دوشنبه سازمان امنیت کشور عربستان سعودی مدعی شد که افراد و گروه های مختلفی را در لیست تروریستی خود قرار داده است.

شبکه خبری الحدث گزارش داد، کشورهای عضو «مرکز مقابله با تأمین مالی تروریسم» که عربستان سعودی عضو آن است اسامی ۱۳ فرد و سه گروه را در لیست «تروریستی» قرار دادند.

به گزارش این شبکه، در این لیست، نام سه تن از کسانی که با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ارتباط دارند، نیز در این لیست قرار دارد. دو نفر از این افراد تبعه ایران و یک نفر دیگر تبعه لبنان است.

یک تبعه افغانستانی، سه تبعه سوری و شش تبعه نیجریایی، دیگر کسانی هستند که در این فهرست قرار گرفته‌اند. اتهام تبعه‌های نیجریه این است که «یک باند وابسته به گروه تروریستی بوکوحرام را ایجاد کردند تا برای اعضای این گروه که در نیجریه حضور دارند، کمک مالی جمع کنند.»

اتهام تبعه‌های سوری نیز این است که مؤسس شرکت سوری «القاطرجی» هستند و مرکز مذکور مدعی است که این شرکت، مسئول رساندن سوخت به گروه تروریستی داعش است.

اقدام ضد ایرانی مشترک آمریکا و کشورهای عربی/ حمله جنگنده های اسرائیل به جنوب سوریه/ خروج نماینده روسیه از نشست شورای امنیت به نشانه اعتراض/ درخواست سازمان ملل برای کنترل گرسنگی در 20 نقطه جهان

الحدث همچنین گزارش داد، نام گروه های «سرایا الاشتر» و «سرایا المختار» که در بحرین حضور دارند و شرکت القاطرجی هم در این لیست دیده می‌شود. این دو گروه به دلیل ارتباط با سپاه در فهرست قرار داده شده‌اند.

آمریکا و عربستان سعودی در ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ با امضای یک توافق‌نامه، مرکز «مقابله با تامین مالی تروریسم» (Terrorist Financing Targeting Center) را تاسیس کردند. این مرکز تا کنون به زعم خود، طی شش مرحله، ۸۲ فرد و گروه را در لیست تحریمی خود قرار داده است.

با استناد به آیین‌نامه مبارزه با جرایم تروریستی و تأمین مالی آن در عربستان، هر کسی که در این کشور متهم به حمایت از تروریسم شود، همه دارایی ها و اموالش بلوکه خواهد شد.

این ادعا در حالی از سوی عربستان سعودی مطرح می‌شود که این کشور به همراه آمریکا، یکی از حامیان اصلی تروریسم در منطقه خاورمیانه و سراسر جهان به شمار می‌روند.

حمله جنگنده های اسرائیل به جنوب سوریه

ارتش سوریه بامداد سه‌شنبه بیانیه‌ای در مورد حمله رژیم صهیونیستی به جنوب دمشق منتشر و اعلام کرد که حمله دشمن از جولان اشغالی صورت گرفت.

یک مقام نظامی سوری به خبرگزاری رسمی این کشور(سانا) گفت: در ساعت ۲۳:۱۸ به وقت محلی روز دوشنبه مصادف با ۶ ژوئن ۲۰۲۲، دشمن اسرائیلی از سمت جولان اشغالی سوریه، به برخی نقاط در جنوب دمشق حمله کرد.

به گفته این مقام نظامی سوریه که به نامش هیچ اشاره‌ای نشده است، پدافند هوایی سوریه با موشک‌های متجاوز مقابله و اکثر آنها را سرنگون کرده است.

وی تنها خسارات وارده به مناطق مورد حمله را مادی اعلام کرد و افزود که این حمله تلفات جانی نداشته است.

منابع رسمی سوریه بامداد سه‌شنبه گزارش دادند که پدافند هوایی ارتش این کشور حملات رژیم صهیونیستی به جنوب دشمق را دفع کرده و رژیم صهیونیستی نیز این حمله را تایید کرده است، 

اقدام ضد ایرانی مشترک آمریکا و کشورهای عربی/ حمله جنگنده های اسرائیل به جنوب سوریه/ خروج نماینده روسیه از نشست شورای امنیت به نشانه اعتراض/ درخواست سازمان ملل برای کنترل گرسنگی در 20 نقطه جهان

پایگاه روزنامه عبری‌زبان «یدیعوت آحارونوت» در این‌ باره از حمله اسرائیل به دمشق در سوریه خبر داد که سامانه پدافند هوایی دمشق را فعال کرده است.

این تجاوزات هوایی اسرائیل در حالی است که دولت سوریه بارها با ارسال نامه به سازمان ملل متحد این حملات را محکوم کرده و خواستار توقف آن شده است.

خروج نماینده روسیه از نشست شورای امنیت به نشانه اعتراض

سفیر روسیه در سازمان ملل متحد، روز دوشنبه در حالی که رئیس شورای اروپا در شورای امنیت اتهاماتی را علیه روسیه مطرح نمود، این نشست را به نشانه اعتراض ترک کرد.

شارلز میشل رئیس شورای اروپا، حمله روسیه به اوکراین را با بحران غذایی در جهان مرتبط دانست و سربازان روسیه را نیز به جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت متهم و با استناد با ادعاهای مربوط با خشونت جنسی، این اقدام را "یک تاکتیک شکنجه، ترور و سرکوب" از سوی روسیه توصیف کرد.

واسیلی نبنزیا سفیر روسیه در سازمان ملل در سخنان خود این اتهامات و هرگونه اتهام خشونت جنسی توسط سربازان روسی را قاطعانه رد کرد و دروغ دانست.

رئیس شورای اروپا در سخنانش خطاب به سفیر روسیه، مسکو را متهم کرد از صادرات مواد غذایی به عنوان موشکی رادارگریز علیه کشورهای در حال توسعه استفاده می کند و تنها روسیه را مسئول این بحران غذایی در جهان دانست.

سفیر روسیه در سازمان ملل، هنگام خروج از شورای امنیت به خبرنگاران گفت، به دلیل این دروغ ها نتوانست در این نشست بماند.

درخواست سازمان ملل برای کنترل گرسنگی در ۲۰ نقطه جهان

برنامه جهانی غذا و سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد (فائو) خواستار اقدام فوری بشردوستانه برای کنترل گرسنگی در ۲۰ نقطه جهان شدند.

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل متحد، روز دوشنبه به وقت محلی اعلام کرد، برنامه جهانی غذا و سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد (فائو) خواستار اقدام فوری بشردوستانه برای کنترل گرسنگی در ۲۰ نقطه جهان شدند و گفتند احتمال دارد در این مناطق ناامنی غذایی در سه ماه آینده بدتر شود.

وی تصریح کرد به گفته این نهادها، اتیوپی، نیجریه، سودان جنوبی و یمن دارای بیشترین شرایط فاجعه بار از نظر گرسنگی هستند. افغانستان و سومالی نیز به این گروه نگران کننده خواهند پیوست، به این معنی که بخشی از جمعیت این کشورها با ناامنی غذایی فاجعه بار مواجه یا در خطر وخامت شرایط از این نظر هستند.

اقدام ضد ایرانی مشترک آمریکا و کشورهای عربی/ حمله جنگنده های اسرائیل به جنوب سوریه/ خروج نماینده روسیه از نشست شورای امنیت به نشانه اعتراض/ درخواست سازمان ملل برای کنترل گرسنگی در 20 نقطه جهان

به گفته وی، در حال حاضر ۷۵۰ هزار مرد، زن و کودک در اتیوپی، یمن، سودان جنوبی، سومالی و افغانستان با گرسنگی و مرگ مواجه هستند.

جمهوری دموکراتیک کنگو، هائیتی، منطقه ساحل، سودان و سوریه همچنان «کشورهای بسیار نگران کننده» با شرایط رو به وخامت از نظر امنیت غذایی هستند. کنیا نیز اخیرا به این فهرست اضافه شده است.

دوجاریک ادامه داد: درگیری در اوکراین در حال تشدید وضعیت وخیم گرسنگی در سال جاری است. این گزارش همچنین نشان می‌دهد در کنار درگیری‌ها، شوک‌های اقلیمی در سه ماه آینده گرسنگی را افزایش خواهند داد.

وی اضافه کرد که سریلانکا، کشورهای ساحلی غرب آفریقا مانند بنین و گینه، اوکراین و زیمبابوه به فهرست کشورهای در کانون گرسنگی اضافه شده اند.

سخنگوی دبیر کل سازمان ملل گفت که آنگولا، لبنان، ماداگاسکار و موزامبیک پیش از این در این فهرست حضور داشتند.

بر اساس گزارش سازمان ملل، جنگ در اوکراین موجب شده است قیمت مواد غذایی در سراسر جهان به بالاترین سطح برسد. یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تن در جهان که یک سوم آن‌ها زیر خط فقر به سر می‌برند، به شدت در معرض کمبود و قطع مواد غذایی، انرژی و سیستم‌های مالی هستند که منجر به افزایش فقر و گرسنگی بیشتر می‌شود.

۳۶ کشور برای تأمین و واردات بیش از نیمی از گندم مورد نیاز خود بر روی روسیه و اوکراین حساب می‌کنند. این کشورها شامل برخی از فقیرترین و آسیب پذیرترین کشورهای جهان هستند.

به گفته دبیر کل سازمان ملل، در سراسر جهان، ۴۹ میلیون نفر در ۴۳ کشور در سطح اضطراری گرسنگی هستند و جنگ در اوکراین اکنون جنبه وحشتناک جدیدی به گرسنگی جهانی داده است.

آزمایش موشک اتمی هند با برد ۴هزار کیلومتر

منابع رسانه‌ای روز دوشنبه از آزمایش موفق یک موشک اتمی میان برد از سوی هند خبر دادند.

به گزارش وبگاه «ایندیا تودی» موشک بالستیک «آگنی-۴» با قابلیت حمل کلاهک اتمی روز دوشنبه تحت فرماندهی نیروهای راهبردی هند با موفقیت آزمایش شد. برد این موشک بالستیک ۴۰۰۰ کیلومتر است.

وزارت دفاع هند در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد، پرتاب موفقیت‌آمیز یک موشک بالستیک آگنی در ششم ژوئن ۲۰۲۲ (دوشنبه ۱۶ خرداد) در جزیره «عبدالکلام» در منطقه «اودیشا» با موفقیت انجام شد.

اقدام ضد ایرانی مشترک آمریکا و کشورهای عربی/ حمله جنگنده های اسرائیل به جنوب سوریه/ خروج نماینده روسیه از نشست شورای امنیت به نشانه اعتراض/ درخواست سازمان ملل برای کنترل گرسنگی در 20 نقطه جهان

وزارت دفاع هند اعلام کرد که این آزمایش موفقیت آمیز در پرتاب این موشک تاییدی بر قابلیت امنیتی هند و سیاست بازدارندگی دهلی نو است. هند مدعی عدم استفاده اولیه از سلاح اتمی است.

در ماه اوت، هند موشک کروز فناوری بومی را در سواحل اودیشا با موفقیت آزمایش کرد. این یک سامانه دفاع موشکی سطح به هواست که از اودیشا پرتاب شد. گفته می‌شود که این موشک اهدافی را در فاصله ۶۰ کیلومتری هدف قرار می دهد.

منابع مطلع چندی قبل نیز از استقرار موشک‌های سطح به سطح و برد بلند «نربهی» هند در منطقه «لاداخ» هند برای مقابله با حمله محتمل چین خبر دادند.

این منابع هندی اعلام کردند شماری از این موشک‌ها در منطقه مرزی لاداخ برای افزایش قدرت تدافعی نیروهای مسلح این کشور برای مقابله با حمله محتمل چین مستقر شده‌اند. این موشک بردی بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر دارد و اهداف تا منطقه تبت را در هدف قرار می‌دهد. تصاویر ماهواره‌ای افزایش استقرار موشک‌های سطح به هوای چین در مناطق جدید در تبت در مرز با هند را نشان دادند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۴۳
جالبه :-)
در این اقدام ضد ایرانی ؛ عمان هم حضور داره !
پاسخ ها
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
همه کشورهایی که علیه ما اقدام کردند را باید هرکدام هزار موشک بزنیم تا ادب شوند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
کافیه فنر خاورمیانه آزاد بشه.
همه دنیا به بمب اتم دست پیدا کردن بجز ما
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
مگه اونهایی که بمب اتم دارن، چه غلطی تونستن بکنن که شما حسرت بمب اتم به دلت نشسته؟
بجای تولید تسلیپحات هسته ای، به فکر تهیه نون و برنج و روغن با قیمت های جدید باش
احمد
| Norway |
۱۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
ننوشتی با بمب اتم چکاری انجام دهید
مردم ایران در شرتیط بسیار سخت و غیرقابل تحمل بسر میبرند.
منابع این کشور فقط و فقط و فقط باید برای این کشور و مردم هزینه شود.
هرکسی در هر سطحی با هر ایدئولوژی منابع ایران را برای دیگران هزینه کند، خائن خائن خائن است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
عامو از غار در اومدی !!!!؟؟ رژیم شاهنشاهی سرنگون شده خواب بودی کاا !!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
عامو در جوابت باید گفت جناب مهدوی بسیار درست و با بصیرت شرایط حال حاضر کشورمان ایران را توصیف کردن این شما هستی که خواب هستی و در حال فرافکنی
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
داداش تو که تا اینجاشو صبر کردی یه کم دیگه دندون رو جیگر بذار روزهای خوشتری در انتظاره قراره دولت انقلابی عدالت رو برقرار کنه، بنابر آمار مسئولین عزیز(البته آمار پارساله)بیش از 50 میلیون از جمعیت کشور نیازمند کمکهای فوری غذایی هستن یه مدت دیگه صبر کنی به حول و قوه دولت انقلابی تمام مردم زیر خط فقر قرار میگیرن و عدالت برقرار میشه(البته منظور آقاها و آقازاده ها و دامادها نیست اونا نگران نباشن)!!!ا
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
داداش اینا امتحان الهی هستش اینقدر ناله نکن بذار در درگاه الهی روسفید باشیم خدارو شکر ناظرین و مراقبین این امتحان الهی مثل سید احمد خاتمی و جناب علم الهدی و حاج حسین شریعتمداری و ... همه جوره مراقب ما هستند این مال دنیا و چرک کف دست هم به کسی وفا نکرده بذار بمونه برای خریداران سیسمونی!!!ا
اقدام بر ضد چند تروریست چه ربطی به ایران داره؟؟؟؟؟؟؟
افتادیم خیابان یکطرفه میگیم همه خلاف میان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
چه جالب
شهر که هرج و مرج شد قورباغه ادعای داروغه گری میکنه عربستان برای خودش کسی شده تحریم میکنه یکی نیست بهشون بگه اخه شما یک کشور نوکر بیش نیستید این کارها از یک نوکر خیلی زیاده
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
ما وابسته نیستیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
شما که خودت یک نوکر ساندیسی هستی لطفا به دیگران تهمت نوکری نزنین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
خبر نداشتم عربستان وهابی گاو شیرده چقدر توی ایران سینه!چاک داره. بابا دمتون گرم با غیرتها!
همیشه این وطن دشمنانی داشت و این عجیب نیست. عجیب کار اونهایی است که ادعای وطن دوستی دارند و به پابوس یو نوکری غرب افتخار و علیه منافع وطن از هر کوششی دریغ نمی کنند، البته با لباس خیرخواهی
حتی اقدام بر علیه مقامات ایرانی هم، اقدام بر علیه ایران محسوب نمیشه چه برسه شرکتهای بحرینی
"اقدام ضد ایرانی مشترک آمریکا و کشورهای عربی"
دوباره شروع شد یه تلاش مذبوحانه جدید!
مرگ بر آمریکا
مرگ بر شاهزاده رضا پهلوی
درحالی که جهان گرسنه است بایدن با خودخواهی از کشورها میخواهد از خرید غلات ارسالی از روسیه که ممکن است متعلق به اوکراین خودداری کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
میدونم کجات میسوزه
کتک خورمون از اسرائیل خیلی خوبه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
ایندفعه دیگه دست از پا خطا کنه میشه دفعه بعدی !!!
هر کس کاری را که قبلا تجربه کرده دوباره تجربه کند پشیمان می شود .
علی ع
از حکام خودفروخته و دست‌نشانده عرب که نوکر آمریکا و اسرائیل هستند توقعی جز دشمنی نمیشود داشت و این حرکات خودش نشانگر حقانیت ماست
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
مثلا الان شما کجا گرفتی که کشورهای غربی جا موندند
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
حاجی دهه شصت ۳۰ سال پیش تموم شد این مدل بیانیه دادن و ادبیات و طرز نگاه به دنیا خیلی وقته ور افتاده است بیدار بشو واقع گرا باش بلکه اوضاع درست بشود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
به همین خیال باش
چی شد تا بحال که رییسی و طرفداراش میگفتند دولت روحانی به غرب چشم امید داشت !!! اما ما تاکید به روابط داشتن با همسایه هاست با چین و روس است پریدن بدون خواندن توافقنامه شانگهای چشم بسته امضاش کردند تا بعد معلوم بشه توش چیه !! اون از روسش اینم از همسایه ها !!! اون از اقتصاد و تورمش !!!ای اساتید ای همه فن حریفان !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
دیپلماسی دولت آقای رییسی به دور از هر جوزدگی و براساس منافع وحفظ عزت کشور هست....نمونش واردات واکسن و گفتگو با عربستان،اروپا،سازمان شانگهای و ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
به نسبت دولت تدبیرررر و امیدددد ی سروگردن بالاتر بوده عزیزم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
حاصل سازش دولت روحانی رو دیدیم که پراید 7 تومنی شد 150 تومن و زحمت کشیدن که دلار رفت تا 30 تومن البته خود جواد جان با اون همه لبخند هم که تحریم شد....
تصور و ظاهر موشک برد آنرا حول ۱۰۰ و ۲۰۰ کیلومتر را نشان می دهد
به عربستان بگین که سلام مارو به القایده،بوکوحرام،النصره و داعشششش برسونه....
آیا اینکه عربستان سعودی اقدام به دستگیری حامیان داعش و بوکوحرام میکند و یا آنها را در لیست تحریم قرار میدهد، علامت تروریست بودن آن کشور است؟!! ما نمی فهمیم یا تابناک‌ پروفسور است؟
با این فلاکتی که پوتین برای روسیه درست کرد، انشاالله تا چند سال دیگر شاهد ورود کارگران روسی به ایران خواهیم بود تا بعنوان کارگر برای نظافت و اسباب کشی مشغول به کار شوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
اون روز رو نمیبینی چون خودت برای کار کردن میری عربستان
بالاغیرتا یکبار هم که شده، به ما بگین‌ افراد و گروههایی که در سوریه مورد حمله اسراییل قرار میگیرن چه کسانی هستند
اسراییل به سوریه حمله نکرده است برای پانصدمین بار به ایران حمله کرده است اگر ایران در سوریه نباشد هیچ حمله ای صورت نمی گیرد .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر