بازدید 64500
سه‌هزار و چهارمین بسته ویژه خبری «تابناک»

علم الهدی: اولین اثر اجرای طرح جدید دولت، براندازی فقر مطلق است/افرادی که یارانه نگرفتند، ۳ ماه فرصت اعلام دارند/مخالفت تمام قد عضو مجمع تشخیص مصلحت با واردات خودرو/بورل: مذاکرات با ایران به زودی از سر گرفته می‌شود/مدیر مسئول همشهری: مردم تظاهر به نداری می‌کنند

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند «نامه توکلی به رئیس جمهور: رئیسی پذیرفت ولی اجرا نکرد» / «توییت عجیب مورا پس از ترک تهران» / «پایان مهلت انتقال حساب شرکت‌ها به حساب واحد خزانه»/ «حباب سکه یک میلیون تومانی شد» و ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۱۸۵۳۹
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰ 13 May 2022

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی از حوزه های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.


مخالفت تمام قد عضو مجمع تشخیص مصلحت با واردات خودرو
مصطفی میرسلیم:چاره رفع نواقص توليدات داخلى و بهبود كيفيت تحقير و توقف توليد صنعتى نيست زيرا بر خلاف شعار سال و مفاد سند تحول دولت است. بايد دولت همت خود را براى اصلاح صنعت صرف كند. پناه بردن به واردات نامحدود، پاك كردن صورت مساله و هدر دادن ارز محدودى است كه با تخفيف دادن قيمت نفت صادراتى عايد كشور شده و بايد براى تأمين مواد و كالاهاى ضرورى و رشد كشور بكار گرفته شود و نه راضى كردن وارداتچی ها!ما موظفيم بكوشيم ضعف هاى خود را برطرف كنيم و مى توانيم؛ شايسته نيست ضعف ها را بهانه كنيم براى دريوزگى از بيگانگان يا تبديل شدن به بازار مصرف آنها.

نماینده مجلس: شورای نگهبان هیچ نماینده ای را تهدید نکرده،از سوی فرد دیگری بوده است
مجتبی توانگر، نماینده مجلس: امروز جمله‌ای از اینجانب نقل شد که نمایندگان مخالف طرح صیانت به ردصلاحیت تهدید شده‌اند.هیچ تماسی در این خصوص از سوی شورای نگهبان باهیچ نماینده‌ای انجام نشده است.این تهدید ازسوی شورای نگهبان نبوده و از سوی فردی بوده که مخالفین خود را به اسرائیلی بودن متهم می‌کند.شورا تاکنون نه درمورد طرح صیانت و نه هیچ طرحی تا پایان تصویب در مجلس، نفیا و اثباتا اظهار نظری نداشته است. با وجود تهدیدات، هیچ فرد و نهادی نیز نمی‌تواند از ابزارهای قانونی برای فشار به شورای نگهبان علیه نمایندگان استفاده کند.در دو سال گذشته، همواره شورای نگهبان بر اساس شرع و قانون درجهت مطالبات مردم و همواره در کنار مجلس بوده است و همیشه نگاه دقیق و عمیقِ کارشناسی از این نهاد مهم دریافت شده است و اتفاقا با اذعان نمایندگان محترم ادوار مختلف مجلس، فقها و حقوق‌دانان محترم در این دوره، ارتباط کارشناسی‌تر و تخصصی‌تری با نمایندگان و متخصصین داشته‌اند.

ایلان ماسک از خرید توییتر موقت دست کشید
ایلان ماسک روز جمعه اعلام کرد که خرید شرکت توییتر را تا مشخص شدن جزئیات کامل حساب‌های کاربری جعلی در این شبکه اجتماعی به حال تعلیق در‌می‌آورد. با رسمی شدن این تصمیم ارزش سهام شرکت توییتر پیش از گشایش وال استریت در معاملات الکترونیکیِ بازار بورس نیویورک حدود ۲۰ درصد سقوط کرد. مدیر عامل تسلا که در حال حاضر حدود ۹۳ میلیون دنبال کننده در توییتر دارد، با انتشار پیامی در این شبکه اجتماعی نوشت که در انتظار برملا شدن حقایق در خصوص حساب‌های هرزنامه و جعلی در این شبکه اجتماعی است که شمار آنها از سوی این گروه کمتر از ۵ درصد اعلام شده است.


علم الهدی: اولین اثر اجرای طرح جدید دولت، براندازی فقر مطلق است
امام جمعه مشهد:با طرح تحول، فاصله طبقاتی از بین می‌رود و قشر آسیب‌پذیر قدرت خرید پیدا می‌کنند، حالا جنس و کالا گران است ولی پول دارد که تهیه کند.آقای رئیس جمهور مکرر گفته در این دولت می‌خواهیم فقر مطلق براندازی شود، یعنی دیگر نگوییم یک خانواده هست که از تأمین ناهار و شام روزمره خودش عاجز است، این فقر مطلق باید براندازی شود.با این کمک معیشتی، حتی خانواده ۵ نفره که هیچ شغل و کسبی ندارد، ماهی دو میلیون تومان به او بدهند، قدرت خرید خیلی نیازها و لوازم زندگی را پیدا می‌کند./مهر

حداد عادل: امروز هر کسی یک تلفن همراه دارد، کِش کار از دست همه در رفته
غلامعلی حداد عادل بیان کرد: حسن کار تشکیلاتی هم‌افزایی است، همان که می‌گوید یک دست صدا ندارد. امروز بدانید وضع رسانه در دنیا به کلی با ۳۰ سال پیش متفاوت شده. ما اول انقلاب فکر می‌کردیم. اگر رادیو و تلویزیون دست ما باشد، تمام است. امروز در دنیا هر کسی یک تلفن همراه دستش است و کش کار از دست همه در رفته و حتی متدینین و انقلابی‌ها تحت تاثیر قرار گرفته‌اند و جنگ، جنگ ادراکی شده است. این‌ها کار تشکیلاتی می‌خواهد تا مدیریت شود.

امام جمعه کرج: جراحی یک مقدار درد و دوران نقاهت دارد؛ باید تحمل کنیم
حسینی همدانی، امام جمعه کرج: مردم به خوبی متوجه هستند تلاش ها برای بهتر شدن اوضاع است وقتی ناچار به جراحی شدیم، چون جراحی یک مقدار درد و دوران نقاهت دارد، باید تحمل کنیم تا از این مرحله عبور کنیم./ایرنا

روایت خبرگزاری فارس از شعار نمازگزاران جمعه تهران علیه روحانی و جهانگیری
فارس نوشت: نمازگزاران تهرانی در حاشیه نماز جمعه امروز با سر دادن شعار «بانی وضع موجود؛ جهانگیری، روحانی» نسبت به سیاست‌های اقتصادی دولت قبل انتقاد کردند.

«یکتا جمالی» به آلمان پناهنده شد
یکتا جمالی، نخستین زن وزنه‌بردار ایران که به مدال جهانی رسیده است، به آلمان پناهنده شد.

توییت عجیب مورا پس از ترک تهران
معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در توییتی اعلام کرد در بازگشت از تهران در مسیر بروکسل، پلیس آلمان او را متوقف کرد و گذرنامه و گوشی‌هایش را گرفت.«انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در توییتی اعلام کرد پلیس آلمان در حالی که در مسیر بروکسل در بازگشت از تهران بوده، مانع ادامه سفر او شده است.این دیپلمات اروپایی که هماهنگ‌کننده مذاکرات وین است و برای گفت‌وگو در همین خصوص به تهران سفر کرده بود، در توییتی نوشت: پلیس آلمان در فرودگاه فرانکفورت در مسیر بروکسل، در حالی که از تهران برمی‌گشتم، مانع ادامه سفر من شد. هیچ توضیحی داده نشد؛ متوقف کردن یک مقام اتحادیه اروپا در یک ماموریت رسمی با گذرنامه دیپلماتیک اسپانیایی. گذرنامه و گوشی‌هایم را گرفتند.

واکنش احدیان به انتقادات علیه قالیباف
دستیار سیاسی و رسانه‌ای قالیباف گفت: آقای قالیباف سال‌هاست و از سال ۸۴ که با نظر حضرت آقا وارد عرصه سیاسی شد تخریب می‌شود، ریشه این تخریب یک جمله است: آقای قالیباف برای حضرت آقا سربازی می‌کند و سرباز حضرت آقا است.

توئیت مدیرکل روابط عمومی ریاست جمهوری درباره برنامه‌های صبح جمعه رئیس‌جمهور
مدیرکل روابط عمومی ریاست جمهوری برنامه‌های صبح جمعه رئیس‌جمهور را اعلام کرد. محمد مهدی رحیمی در توییتی نوشت: برنامه صبح جمعه رئیس جمهور: ۱. حضور در یکی از مراکز اصلی توزیع مرغ و گوشت در جنوب تهران ۲. بازدید از یکی از فروشگاه های زنجیره ای مرکز شهر ۳. شرکت در جلسه ستاد تنظیم بازار با حضور اعضای دولت و سایر نهادها.

انتقاد عبدالله گنجی از «تظاهر به نداری»
عبدالله گنجی، فعال رسامه ای اصولگرا از «تظاهر به نداری» مردم انتقاد کرد.عبدالله گنجی مدیرمسئول روزنامه همشهری در توئیتی نوشت:بخش قابل توجهی از مردم حقیقتا دچار مشکل هستند اما تظاهر به نداری تراز ۸۵ میلیونی را نشان می دهد که با شاخص های زیر نمی خواند:
- تقریبا به تعداد خانوارهای ایرانی خودرو داریم.
- با دو روز تعطیلی راه های تفریحی کشور قفل می شود.
- در مصرف لوازم آرایشی و عمل دست بردن در طبیعت بدن در جهان اولیم.

نماینده مجلس: ارز ۴۲۰۰ تومانی سفره های زیادی را با لقمه حرام پر کرد
نایب رئیس مجلس با بیان اینکه خانواده‌های ضعیف بهره‌ای از ارز ۴۲۰۰ تومانی نداشتند گفت: خیلی از سفره‌هایی که با رانت پهن شده بود و از ارز ۴۲۰۰ تومانی بهره‌مند بودند، با لقمه حرام مواجه شدند چراکه پول پرداختی که به نام مردم نصیب عده‌ای شد منجر به سوء استفاده آنان شد.

توئیت شمخانی درباره اعتراضات اخیر
دبیر شورای عالی امنیت ملی، پیشرفت ایران را اراده تغییر ناپذیر کل نظام خواند و تاکید کرد: دولت چابک با اصلاح ساختارها، بهینه‌سازی منابع و همراهی مردم از همه موانع عبور می‌کند.به گزارش ایرنا، علی شمخانی روز آدینه در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: پیشرفت ایران اراده تغییرناپذیر کل نظام است که دشمن با جنگ هشت ساله و تحریم مانع آن شد.دبیر شورای عالی امنیت ملی تأکید کرد: اعتراض های محدود برخی هموطنان نگران، هیچ نسبتی با موج‌سواری رسانه‌های معاند و دنباله‌های داخلی آنها ندارد.

واکنش اولیانوف به رفتار پلیس آلمان با «انریکه مورا»
نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در واکنش به خبر ممانعت از ادامه سفر مورا در فرودگاه فرانکفورت پرسید: اگر با مقامات ارشد اتحادیه اروپا با گذرنامه دیپلماتیک چنین رفتار می‌شود، مردم عادی باید چه انتظاری داشته باشند؟ «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در توییتی به اقدام پلیس آلمان در ممانعت از ادامه سفر «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در فرودگاه فرانکفورت واکنش نشان داد. وی در این خصوص نوشت: اگر با مقامات ارشد اتحادیه اروپا با گذرنامه دیپلماتیک چنین رفتار می‌شود، مردم عادی چه انتظاری باید داشته باشند؟ بیایید امیدوار باشیم که این یک سوءتفاهم موردی بود که دیگر تکرار نخواهد شد.انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (جمعه) در توییتی اعلام کرد پلیس آلمان در حالی که در مسیر بروکسل در بازگشت از تهران بوده، مانع ادامه سفر او شده است. وی در این خصوص نوشت: هیچ توضیحی داده نشد؛ متوقف کردن یک مقام اتحادیه اروپا در یک ماموریت رسمی با گذرنامه دیپلماتیک اسپانیایی. گذرنامه و گوشی‌هایم را گرفتند.معاون «جوزپ بورل» سپس اعلام کرد: اکنون به همراه دو همکارم، سفیر اتحادیه اروپا در سازمان ملل در وین و رئیس گروه ویژه ایران سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا آزاد شده‌ایم. ما را جدا از هم نگه داشتند. از ارائه هرگونه توضیح در مورد آنچه به نظر نقض کنوانسیون وین است، خودداری کردند.

بورل: مذاکرات با ایران به زودی از سر گرفته می‌شود
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با مثبت توصیف کردن سفر معاونش به تهران، گفت این سفر اجازه ازسرگیری مذاکرات با ایران را داد. «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (جمعه) از ادامه پیدا کردن مذاکرات رفع تحریم‌های ایران در آینده نزدیک خبر داد. بورل در گفتگوی کوتاهی با خبرنگاران پیش از ورود به جلسه سران گروه ۷، گفت: سفر «انریکه مورا» به تهران «بسیار مثبت» بود و مذاکرات با ایران به‌ زودی از سر گرفته می‌شود. به نوشته خبرگزاری فرانسه، وی در این‌باره توضیح داد: «مذاکرات هسته‌ای با ایران تعلیق شده بود، اما سفر هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا به ایران اجازه ازسرگیری مذاکرات را داد».این مقام ارشد اروپایی همچنین ابراز امیدواری کرد که حصول توافق نهایی بین ایران و طرف‌های غربی در وین، در دسترس است.«انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده مذاکرات وین روز چهارشنبه برای دومین بار در سال جدید شمسی به تهران آمد و با «علی باقری» مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران در محل وزارت امور خارجه دیدار کرد.

مردم در دفاع مقدس عزیزانشان را تقدیم کردند اما امروز از مرغ و روغن نمی‌گذرند
شعبانی‌موثقی امام جمعه همدان گفت: در دوران دفاع مقدس خانواده‌ها، جوانان و عزیزان خودشان را تقدیم اسلام و کشور کردند اما امروز، برخی از روغن و مرغ نمی‌توانند بگذرند، ایثار، فضل و بزرگی را فراموش نکنیم، اگر می‌خواهیم خدا به ما رحم کند به یکدیگر رحم کنیم.

امام جمعه اصفهان: ماکارونی خب گران شده؟ آدم چیز دیگری می خورد
طباطبایی‌نژاد امام جمعه اصفهان با زیر سوال بردن خرید بیش از نیاز برخی مردم در روزهای گذشته تصریح کرد: فردی اصلا ماکارونی دوست نداشته، اما حالا که گران شده رفته چند بسته از آن خریده است؛ خب گران شده؟ آدم چیز دیگری می خورد، مردم بدانید مغازه ها پر است مسئولان نمی گذارند مغازه‌ها خالی شود؛ صبر کنید تا تنش بخوابد، اگر سر و صدا کنید، آبروی کشور را برده‌اید.

نامه توکلی به رئیس جمهور: رئیسی پذیرفت ولی اجرا نکرد
شهاب الدین حائری شیرازی در کانال تلگرامی ویرایش ذهن نوشت: اخیرا پدر خانمم جناب دکتر توکلی شیراز بودند نقل کردند در دیداری که به همراه جمعی با آقای رئیسی داشتند از ایشان در خصوص نامه ای که فرستاده بودند پرس و جو می کنند محتوای نامه این بود" برای آنکه تحمل سختی معیشت قدری آسان تر شود بر قشر مستضعیف بیایید حقوق و مزایای مدیران را به 15 ملیون تومان کاهش دهید که البته اگر چه باز فاصله دارد با قشر مستضعف اما این کار مرهمی هست بر درد دردمندان."
گفتند به آقای رئیسی گفتم نامه مرا خواندید؟ گفت: بله اما این کار که نان نمی شود برای فقرا!

با رئیس جمهور احتجاج کردم به نهج البلاغه که امیرمومنان فرمود: "خداوند متعال بر پیشوایان و حکمرانان عدل فرض كرده است كه خود را با مردم تهيدست برابر سازند، تا فقر فقرا را به شورش نکشاند."(1)
گفتم: اگر چه ما نمی توانیم مثل علی علیه السلام همسان فقرا زندگی کنیم اما این نزدیک شدن زندگی مدیران به فقرا علاوه بر مزایای بسیار کمک به آرامش مردم کرده و منافع امنیت ملی دارد.
رئیس جمهور حرف مرا تایید کرد و گفت: بله موجب تشفی خاطر مردم می شود و خوب است.
سپس با تأسف گفتند اما کاری در این زمینه نکرد!
1)الإمامُ عليٌّ عليه السلام : إنّ اللّه َ تعالى فَرَضَ على أئمّهِ العَدلِ (الحقِّ) أن يُقَدِّرُوا أنفُسَهُم بِضَعَفَةِ الناسِ ، كيلا يَتَبيَّغَ بالفَقيرِ فَقرُهُ .

پایان مهلت انتقال حساب شرکت‌ها به حساب واحد خزانه
رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: طبق بند الف تبصره ۷ قانون بودجه سال‌های ۹۸ تا ۱۴۰۰، دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه مکلف شدند کلیه حساب‌های ریالی خود (درآمدی و هزینه‌ای) را صرفاً از طریق خزانه داری کل کشور و نزد بانک مرکزی افتتاح کنند. شجاعی با تذکر این نکته که نگهداری هر گونه حساب توسط دستگاه‌های مذکور در بانکی غیر از بانک مرکزی در حکم تصرف غیرقانونی در اموال عمومی است ادامه داد: دستگاه‌های یاد شده موظند کلیه دریافت‌ها و پرداخت‌های خود را فقط از طریق حساب‌های افتتاح شده نزد بانک مرکزی انجام دهند.

وی با اشاره به قانون بودجه ۱۴۰۱ تأکید کرد: در بند و تبصره ۱۹ قانون بودجه امسال آمده است دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۲۹ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه موظف به مسدود نمودن حساب‌های فرعی خود تا پایان فروردین ماه بودند. گزارش‌ها نشان می‌دهد علی رغم هشدارها و مکاتبات مستقیم و غیر مستقیم کمیسیون اصل نود، همچنان برخی شرکت‌ها از حساب‌های فرعی در نزد بانک‌های تجاری استفاده می‌کنند. وی افزود: همچنین طبق جزء ۵ بند (الف) تبصره ۱۴ قانون بودجه امسال، بانک مرکزی مکلف است تا پایان اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ نسبت به مسدود کردن حساب‌های شرکت‌های تابعه وزارت نفت نزد بانک‌های تجاری مربوط به منابع ناشی از فروش داخلی فرآورده آن‌ها اقدام کند. شجاعی هشدار داد: شرکت‌های مذکور در فرصت باقی مانده به وظایف قانونی خود عمل کنند. در صورت کوتاهی یا عدم اجرای قانون، کمیسیون اصل نود برخورد جدی با متخلفان خواهد داشت. وی با اشاره به الزام قانونی ایجاد حساب واحد در بانک مرکزی افزود: ایجاد حساب واحد از طریق خزانه داری و در نزد بانک مرکزی، موجب انضباط بخشی به بودجه دولت و جلوگیری از فساد می‌شود.

تداوم قرعه کشی خودرو تا اواخر سال آینده
منطقی معاون وزیر صمت درباره اینکه آیا قرعه کشی‌ها که ادامه خواهد داشت یا خیر، تصریح کرد: با توجه به بازار نامتعادل خودرو، نکته مهم در قرعه کشی این است که متقاضی بیشتر از تولید است و بخشی خودرو را کالای سرمایه‌ای محسوب می‌کنند؛ پیش بینی می‌کنم تا اواخر سال آینده، همانطور که وزیر صمت گفتند، اغلب قرعه کشی‌ها منتفی و از بین خواهد رفت و ما به سمت کیفیت محصول و عقلایی شدن قیمت و تأمین نیازهای مردم خواهیم رفت.

حباب سکه یک میلیون تومانی شد
کشتی آرای عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران از بزرگ‌تر شدن مجدد حباب سکه در این هفته خبر داد و گفت: حباب سکه نیز در ابتدای هفته‌ای که گذشت در محدوده ۴۰۰ هزار تومان قرار داشت، اما  درآخرین روز هفته (پنجشنبه) حباب هر قطعه سکه به یک میلیون تومان افزایش پیدا کرد. کشتی‌آرای در رابطه با میزان تقاضا در این هفته نیز اظهار کرد: روز چهارشنبه افزایش تقاضا هم برای خرید سکه و طلا و هم برای خرید ارز در بازار دیده شد. با آغاز روند صعودی قیمت‌ها، به نوعی انگیزه‌ای در بازار ایجاد و سبب شد متقاضی خرید سکه، طلا و ارز بیشتر شود. روز گذشته نیز با توجه به تعطیلی برخی واحدها و ساعات اداری کمتر، میزان تقاضا از میزان عرضه نیز فراتر رفت و تامین متناسب با میزان تقاضا بود و همین موضوع منجر شد حباب سکه به یک میلیون تومان برسد.

بازدهی شاخص کل بورس چند درصد شد؟
در سومین هفته از دومین ماه سال، نماگر کل بورس با رشد حدود ۳۵ هزار واحدی همراه شد و در نهایت بازدهی مثبت ۲.۲ درصدی را به ثبت رساند.

نوسان افزایشی قیمت نفت در بازار انرژی
قیمت نفت در معاملات روز جمعه، به روند رشد خود ادامه داد اما تحت تاثیر نگرانی های سرمایه گذاران نسبت به تورم و قرنطینه های کرونایی چین که تقاضا برای سوخت را تحت تاثیر قرار خواهند داد، به سوی کاهش هفتگی پیش می رود. بهای معاملات نفت برنت با یک دلار و ۸۱ سنت معادل ۱.۷ درصد افزایش، به ۱۰۹ دلار و ۲۶ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با یک دلار و ۵۵ سنت معادل ۱.۵ درصد افزایش، به ۱۰۷ دلار و ۶۸ سنت در هر بشکه رسید. هر دو شاخص در مسیر ثبت نخستین کاهش هفتگی در سه هفته گذشته قرار دارند و نفت برنت حدود سه درصد و وست تگزاس اینترمدیت حدود دو درصد کاهش نشان می دهد.

رئیس مجلس: گاز مبنای تجارت قرار گیرد
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تجارت انرژی کشور هم‌اکنون مبتنی بر نفت خام است و نه گاز. گاز به دلایل مختلف از جمله دور زدن تحریم بسیار مهم است؛ بنابراین باید جهت‌گیری تغییر کند و گاز مبنای تجارت قرار گیرد. محمدباقر قالیباف در آیین گشایش بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی با افتخار به‌عنوان تسهیل‌گر و تنظیم‌گر برای تحول در صنعت نفت اقدام و خدمت خواهد کرد و از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد. وی با بیان اینکه انتقال مستقیم پول به چرخه اقتصاد کشور در هر کجای دنیا تورم‌زاست، اظهار کرد: این کار نعمت منابع را به نقمت بدل می‌کند که امروز شاهد این امر هستیم. رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باور داریم منابع زیرزمینی متعلق به دولت‌ها نیست و به نسل امروز و آینده تعلق دارد، گفت: از این روی، باید بدانیم که خام‌فروشی و مصرف کردن در هزینه جاری، مناسب نیست.

توقف صادرات گاز روسیه به اروپا از لهستان
راشاتودی: شرکت گازپروم روسیه اعلام کرد که این شرکت امکان صادرات گاز به اروپا از طریق خط لوله عبوری از لهستان را‌‌‌‌‌‌‌‌ به خاطر تحریم‌های مقابله جویانه مسکو علیه بروکسل ندارد. سرگئی کوپریانو، سخنگوی شرکت گازپروم می‌گوید: بخشی از خط لوله انتقال گاز یامال به اروپا از لهستان عبور می‌کند که این ایستگاه متعلق به شرکت یوروپل‌گاز زیرنظر شرکت گازپروم و یک شرکت بزرگ لهستانی است. روز چهارشنبه بود که مسکو لیستی از شرکت‌های اروپایی را‌‌‌‌‌‌‌‌ که تحریم کرده است، منتشر کرد و در این لیست در میان 31 شرکت اروپایی نام شرکت یوروپل‌گاز نیز به چشم می‌خورد. گازپروم در کانال رسمی تلگرامی خود آورده؛ انتشار این لیست تحریم‌ها برای شرکت گازپروم به معنای ممنوع شدن استفاده از خط لوله‌ای است که متعلق به شرکت یوروپل‌گاز بوده و با عبور از لهستان گاز را‌‌‌‌‌‌‌‌ به اروپا منتقل می‌کند.

افرادی که یارانه نگرفتند، سه ماه فرصت اعلام دارند
حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در توئیتر نوشت: معیشت و آرامش مردم دغدغه اصلی رئیس‌جمهور است؛ دشمن می‌خواهد حالا که قرار است یارانه‌ها، مردمی و عادلانه توزیع شود با انتشار شایعه، آرامش شما را برهم بزند؛ مردم عزیز هر فردی به هر دلیل مشمول دریافت نشده، سه ماه فرصت اعلام دارد؛ یارانه، برای شما و مبلغ آن محفوظ است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶۴
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۲۵۹
مدیر مسئول همشهری پس مسئولین هم تظاهر به کنترل تورم و رفع مشکلات می کنند،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
مگر قالیباف نباید نماینده مردم باشد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
قمری وفا مدیر روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد فقط به حساب ۶ میلیون سرپرست خانوار یارانه جدید پرداهت شده. پس پرداخت به حساب ۲۳ میلیون خانوار اعلتمی از طرف وزیر کار دروغی بزرگ به پیشگاه ملت شریف ایران بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
یه نفر به ایشون بگه مسافرتی که آدما میرن و تو چادر میخوابن و نون و پنیر میخورن نشانه رفاه نیست. فقط راهیه برای اینکه زن و بچه ........
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
این علم اگر حرف نزند سنگین نست؟
CR7
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
به همین مسافرت خشک و خالی مردم هم حسودی می کنید؟؟؟!!!
تواین بدبختی و فلاکت، مردم رو از دیدن چهارتا درخت و دریای خالی هم محرو کنید راحت بشن.
نیم کیلو سوسیس بندری و یه قلیون خواب تو چادر شد نماد رفاه ملت؟ شرم بر شما. خجالت بکشید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
دیگه برای مردم کاملاروشن شده که هر کسی که با واردات خودرو مخالفت میکنه منافعش توسط خودروساز ها تامین میشه
جوابگوی خون
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
مصطفی میرسلیم جان شما در قطعه سازی دست دارین . برو درستش کن یا قانون بنویس . هم توی مجلسی هم توی مجمع . برو درست کن گردن دولت ننداز . 40 ساله که ارابه مرگ درست میکنی میدی مردم . بسه کشتن مردم در تصادفات . خون اینها رو کی جواب میده
حقوق جهانی بدین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
در جراحی اقتصادی اگر قیمت ها رو جهانی کردین باید حقوق هم جهانی پرداخت کنین و حقو قکارمندان جهانی حدود 3500 دلار است . بیایین در ایران هم حقوق جهانی بدین نه فقط فروش
پدر زن رئیسی بهتر بود می گفت براندازی فقرا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
با دروغ گویی و شانتاژ و هجوم رسانه ای و فریب واقعیت پنهان نمی مونه. فقرایی که تا دیروز قدرت
خرید همون یه دونه مرغ ۳۰ تومانی را نداشتن با توجه به جمعیت زیاد شون و دریافت یارانه ملیونی امروز حداقل می تونن همون مرغ ۶۰ تومنی را حداقل ماهی یک بار داشته باشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
یه نفر به این دوستمون بگه با 300 هزار تومن ماهانه نه فقر ریشه کن میشه نه قدرت خرید بالا میره.
ناشناس
| Germany |
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
ماشالله شکم حاج اقا را ملاحظه بفرمایید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
علم الهدی اظهار نظری نکرده مگر اینکه خلافش ثابت بشه
درد و رنج و بدبختی این جراحی مانند تمام طرح های این دولت و مجلس فقط برای مردم است حقوق های نجومی و.... برای......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
ریشه کنی فقر با دست کردن توی جیب دهک دهم شما گفتید فقر مطلق را خودتان ریشه کن می کنید نه با دست تو جیب یک دهک مردم و تحمیل تورم ان به انها مگر قرار نبود هر خانوار سهم یارانه خود را دریافت کند مازاد بر ان هرچه خواست ازاد باشد پس چه شد که به عنوان دهک دهم یک تعداد بسیار از مردم خصوصا کارمندان را جز مرفهین قرار دادید و مخالفان 90 درصد سایر مردم و اینکه این 10 درصد خون 90 درصد مردم را در شیشه کرده اند آخر چطور ممکن است یک کارمند به دلیل خانه ماشین داشتن حذف شودولی یک کشاورز با هکترها زمین و چند کامیون و تریلر در دهک های پایین قرار گیرد چطور ممکن است یک نفر با چند آپارتمان و ویلا طلا فروش و بازاری مغازه دار و بنگاهی دهک دهم نباشد ولی من کارمند باشم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
کاش اینا حرف نمیزدن
کاش حالا که درمون نیستن درد نباشن
این اقایانی که هیچ وقت سرکار نرفتن وبا مزد دریافتی هزینه های زندگی پرداخت نکردن هیچ وقت سر صف چیزی نبودن وبرای دارو این داروخانه سر نزدن خواهشا اظهار نظر نکنند
با چند بار پرداخت یارنه ۳۰۰-۴۰۰ هزارتومانی فقر مطلق برچیده نمیشه فقط روند رشد تورم بیشتر میشه
یک خانواده فقیر چهار نفره ماهی یک میلیون و ششصد هزار تومن دریافت میکنه که میشه روزی حدود پنجاه هزار تومن که اگه خودش هم مقداری دربیاره میتونه وعده های غذایی ساده رو داشته باشه. البته سایر هزینه ها مثل مسکن و غیره سرجای خود. میشه گفت فقر مطلق تا حدی از بین میره یا کم میشه اما فقر هنوز به شکل گسترده وجود داره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
یک میلیون و ششصد میشود پول حدود ۲۵ کیلو مرغ یعنی ۴ نفر میتوانند با پول دولت روزی ۲۵۰ گرم مرغ بخورند و ۵ روز آخر ماه نخورند و برای همه اجناس دیگر دو الی ۳ برابر پول بدهند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
اگه یه خانواده صبح و ظهر و شب هم نون پنیر بخوره بیشتر از این پول میشه.
بس کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
مسکن و غیره سر جای خودش؟؟؟؟
یعنی اصلا اونا رو لحاظ هم نمیکنی؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
دوست بزرگوار میشه بفرمایید مراحل ثبت نام چیه و بابت هر نظر چقدر بهمون پول میدن؟؟؟
7CR
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
احمدی نژاد هم مثل شما تحلیل می کرد. نتیجه چی شد؟
یارانه قبلی عاقبتش چی بود؟ ملت رو .... فرض کردید؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
ساندیست مسموم بوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
بله دوست عزیز راست میگن یک خانواده 4 نفره روزی فقط یک عدد ساندویچ بخرن بعد برن کنار رودخانه بنشینن بین خودشان تقسیم کنند بخورن و از آب رودخانه بنوشنن و گذر عمر کنن و ....چقدر هم شاعرانه
خب خدا رو شکر که یکتا جمالی هم انشالله عاقبت بخیر شد....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
دقیقا، کار درست را کرد و پناهنده شدن به المان، اینده خودش و فرزندانش را تضمین کرد
درست میفرمایند آقای علم الهدی با این شرایط همه فقرا از گرسنگی میمیرن در نتیجه فقری باقی نمیمونه
پاسخ ها
دکتر بی کار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
فقرا نمی میرند بلکه می افتن به جون هم.
یعنی مردم علی مردم.
خیلی هم عالی. آقایون هم بشینند و بخندند به ریش این امت نگون بخت
ترسم نرسی به کعبه ای اعرابی!
که این ره که تو می روی به ترکستان است!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
تو و امثال تو را به ترکستان راه نمی دن مطمئن باش
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
اگه دنبال بدبختی می گردی که فعلا تو فارسستان است
چند تا دولت داریم ؟؟؟!؟!!؟؟؟؟

دولت علم الهدی
دولت امام جمعه اصفهان
دولت امام جمعه کرج
دولت حداد عادل
دولت سایه
دولت خودروسازان
دولت .....
...
..
.
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
مردم در دفاع مقدس عزیزانشان را تقدیم کردند اما امروز از مرغ و روغن نمی‌گذرند
این را هم به دولت ها اضافه کنید
کسی که گرسنه است دین و ایمان ندارد صدایت از جای گرم بیرون میاید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
همه آنها یارانه گرفته اند
شرور
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
دولت دامادها رو یادت رفت . . .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
از دولت که بگذری تازه بازی مافیا شروع میشه
مشکل از جراحی نیست .

مشکل این است که هر شخصی نباید ادعای جراح بودن داشته باشه ؟؟!؟!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
این اقایون ماشالله همه دانشمندن، جراح بودن براشچن عددی نیست. اونم جراح اقتصاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
همینکه یه مدت بتونی مردم رو ساکت کنی یهنی تو کارت موفق بودی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
من که تا یادم میاد تو اتاق عمل بودیم
تعریف از خود نباشه شام ماکارونی داریم ظهر هم ساندویچ خوردم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
به به مرفه بی درد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
آیا شما خودرو هم دارید؟
با دو روز تعطیلی به سفر هم میروید؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
عکسشو بذار اینستاگرام تا چشم حسود بترکه
لابد خود خبرگزاری فارس هم این شعار رو دستور دادن گفته بشه. چون تا جایی که ما خیر داریم شعار های مردم‌عادی چیز دیگری هست.
صبر می کردین جای درد قیمت بنزین خوب میشد بعداً جراحی می کردین
مسکن یک عامل موقت است که باعث میشود بیمار اندکی دچار سرخوشی شود سپس تلف گردد!
تا مشکلات کشور از راه حل منطقی اش حل نگردد وضعیت کشور رو به وخامت خواهد گذاشت.
از زمان احمدی نژاد بیمار در حال جراحی است و دیگر جایی نمانده که جراحی نشود!
اینکار را جراحی نمی گویند بلکه تکه تکه کردن بدن است بدون هدف و دانش!
امام جمعه کرج ، جراحی اقتصادی درد و خونریزی دارد !!!!

باید به ایشان گفت : جراح هم اگر ناشی و نابلد و کم سواد

باشد ، مرگ بیمار هم قطعا حتمی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
جراحی درد دارد ولی این کار شما در ..اصل قطع عضو فقرا است.
حقوقهای میلیاردی شما از گلوی ما بریده شده و تو جیب شما
.ریخته میشه.
مدیر نامحترم روزنامه همشهری! ایران ۸۵ میلیون جمعیت داره . اکر از این جمعیت ۲ میلیون میرن کنار جاده چادر می زنن یا چند نفر خانم‌به دلایلی که گفتنش صلاح نیست بوتاکس و عمل زیبایی می کنند دلیل بر نبود فقر و نداری نیست. از مغزت استفاده کن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
مدیر نامحترم روزنامه همشهری نمی فهمه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
اخیرا آقایون هم ژل و بوتاکس تزریق می کنن و دلایلش به خودشون مربوطه
شایان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
متاسفانه ایشان تا نوک بینی اش را بیشتر نمیتونه ببینه!!!!!!...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
دوست خوب و عزیزم
صلاح این عزیزان در ندیدن و نفهمیدن است
دلمون به چی خوش باشه ازتیم اقتصادی ازرییسی ازوزارت رفاه ازنحوه اجرا ازپاسخگویی.خودنن بازنشسته نظامی ۳نفرعائله،یک پسر۲۱ساله معلول تحت پوشش بهزیستی دارای یه منزل مسکونی ویک ماشین تافروردین مستحق دریافت هر۲یارانه بودم ازاردیبهشت یهو سرمایه دارشدم.خنده دارنیست.هیچکس هم پاسخگونیست،اعتراض هم به جایی نمیرسه .اینهم معنای عدالت دولت عدالت محور.خدا به همشون فرزند معلول بده تا درک کنن یعنی چی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
حق با شماست ولی چنین نفرینی هم گناه و ظلم بزرگیست
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
از دید آقایون 70 درصد مردم در دهک دهم هستن.
حداد !
تو ملک میلیاردی بنیاد رو پس بده که فتاح گفت .
چی کار به موبایل مردم داری ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۰۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
گیر نده وگرنه کش شلوار هم در میره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
از چی میترسین شما که خودتون رو نماینده خدا رو زمین میدونید
اگه سوتی ندی ؛ کش کار از دستت در نمیره
دوره احمدی نژاد هم دقیقا همین حرفها راجع به جراحی اقتصادی و درست شدن اوضاع اقتصادی گفته شد. ولی نتیجه انفجار قیمتها و تورم بسیار بسیار بیشتر بود. از این جراحی ها تاحالا خیلی انجام شده . ولی این تومور سرطانی در اقتصاد ایران روز به روز بدتر و بدخیم تر شده است. این هم مثل قبلی ها ست. فقط عمرما از بین رفت و بیچاره شدیم.
علم الهدی
اولین اثر اجرای این طرح ؛ بردن جمعیت زیاد جدیدی به زیر خط فقر است
این جراحی لازمه اما جراحان ما حاذق نیستند
آقای امام جمعه کرج
آستانه تحمل درد من با شما یکی نیست چون فیش حقوقی من و شما یکی نیست
مردم زیر فشار و گرانی مرده اند والان زیر دست پزشک قانونی جراحی میشوند!
دیگه درد گرانی و بدبختی و درد صحبتهای جاهلانه را حس نمیکنند. نگران مردم نباشید.
به کارتان ادامه بدهید و حداقل مردم را بخاک بسپارید.
افزایش ها خیلی بیشتر یارانه است و ذهک بندی تشنباه تست، خانوار حاشیه نشین چ پر حف یک نغره احجاف سد، برخی هزینه هی خانواره یکذنفره گاه بیشتر دو نفزه تست، مثلا اجاره و قبوض تفاوتی با دودیا سه نفره ندارد، خانواده دو‌مغره و چند نغره گاهی همگی درامد پارند، اماذیکدنفره ممکن تست حتی شبه بیکار ودبدون درامد کافی در حاشیه شهر باس، / اغرایش هزینه مجردان سن بالا موجب کاهش قدرت پس از اندازه و شانس ازدپاج میشود/ باید انحصار ظالمانه بهربهانه حمایت از تولید شکسته شود توسط واردات همه کالاهای مخلف چ نه غقط خودرو، افلام مفرون بصرف(جهت رفع نیاز عموم بخصوص فقرا) کثلا ایران هملا تولید کامپیوتر و لپ تاپ و بیشتر نساز موبایل ندارد، در مورد لوازم خانگی کاملا مشهود است گزانفروشی بخاطر ممنوعیت است، بزودی لوازم خانگی هم پر انحصار به منجلاب فساد خودرویی ها دچار میشپد
همه این تحلیل های آقایان تکراری و سودآور است
حداد راست میگه .
در ماجرای سیسمونی جنجالی رفیقش هم کش کار در رفته بود توسط همین موبایل های دست مردم :-)
امروز فضای مجازی و موبایل دست مردم شده خاری در گلوی زیاده خواهان
یکی میگه فقر مطلق داریم اون یکی میگه مردم تظاهر به نداری می کنن. با هم هماهنگ شین لطفاً
البته به تعداد خانوار های ایرانی مسافرکش داریم.
چرا همه بیمارانی که قرار است جراحی بشوند مردم بدبخت هستند ؟!؟!؟!؟!؟

چرا مسئولان زیر تیغ این جراحی نروند ؟!؟!؟!؟
از این شعار های باندی در نماز های جمعه زیاد داده می شود
خراب کردند ذهن مردم را منحرف می کنند
این امامان جمعه دوره روحانی جور دیگری حرف می زدند حتما خدا را در نظر داشتند !!!!!!!!!!
امام جمعه کرج : اگر جراح ناشی و خدا نشناس باشد دیگر درد و نقاهت ندارد ، مرگ و میر است .
ضمنا یکتا جمالی برگرده بیاد ببینه سیصد و نه سال گذشته و بعد به عنوان یک خارجی محاکمه اش کنیم ، خوب کار درست را انجام داد . یا حق
همین علم الهدی که الان به به و چه چه میکنه، اگه توو دوره روحانی همچین اتفاقی میفتاد فریاد وامصیبتاش گوش دنیا رو کر کرده بود. همشون فقط فکر منفعت شخصی و جناحی خودشونن. هیچکدوم سر سوزنی به فکر مردم نیستن
اره ببم جان! ماکارونی گرون شد که شد مرغ و تخم مرغ و پنیر و نون که گرون نشده اونارو بخور چقدر سخت می گیری.
آقای میرسلیم چون منافع مالیش در صنعت خودرو درگیر هست مشخصا باید مخالف باشه.
قابل توجه امام جمعه اصفهان این که آقای عزیز شما مو بینی و ما پیچش مو! از دید شما روغن پخت و پز مصرف غذا گران شده ولی از دید من ، همه اجناس و مواد غذایی که توش از روغن استفاده میشه ، گران شده و خواهد شد... از شکلات گرفته تا تن ماهی و غیره. بحث آرد هم همچنین. امروز گوشت قرمز را کیلویی 330 تومن خریدم. این وضع کشورداریتونه.
امام جمعه اصفهان : لطفا بفرمائید جای ماکارونی چی بخریم ، اگر خدا شناس هستید ، نکنه منظور شما از چیز واقعا چیزه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
رشته آش
تازه آش رشته گوشت هم نمی خواد
بدون کشک بخوری کم خرج تر هم می شه
هر روز آش بخورید چی می شه ؟؟
آش بخورید نفخ کرده بیافتید یه گوشه این همه ناله زوکه نکنید و بگذارید مملکت را آقا زاده ها و نور چشمی ها ب...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
اشگنه علم الهدی
برای دریافت یارانه چکار باید بکنیم
اقای میر سلیم رحمی به خانودت کن چون دعای بد همه ی ملت پشت کسانیه که با واردات خودرو مخالفن و دروغ به مردم می گن .عاقبت خوبی نداره مخالفت .
تنها راه مشکل خودرو داخلی نخریدن این آشغالهاست
آقای میرسلیم مردم‌ایران دیگه با چه زبانی بگن امثال جنابتان را ذره ای قبول ندارن لطفا سکوت فرمایید
کشور را ۲۵۵ سال به عقب برگرداندید اسمشو میزارید جراحی ؟؛؟!؟!؟!؟!!!

شما چه کردید با ایران عزیز ما ؟!؟!؟!؟!؟!؟؟

ولله دشمن با ما چنین نکرد که شما کردید

ولله شما دوست و دلسوز و خادم ملت نبوده و نیستید

خجالت هم خوب چیزیه.
درود.
باید تمام قد مخالف واردات خودرو باشند....نون چربی داره از خودرو ساز داخلی بهشون می رسد
رهبر عزیز هم هر چی انتقاد کنه به حرف رهبر هم نیستند آقایان
ریس راهنمایی رانندگی هم هر چی بگوید ماشین داخلی ارابه مرگ است ...استاندارد ندارد
کشی گوش شنوا ندارد
علم الهدی: اولین اثر اجرای طرح جدید دولت، براندازی فقر مطلق است!!!
وقتی شخص هیچ تصوّر و درکی از (علم اقتصاد) نداشته باشه نباید درباره مسایل اقتصاد اظهار نظر کند نه اثباتا و نه نفیاً. نه علم الهدی و نه رییسی هیچکدام درباره(فقر) که از مسایل علم اقتصاد است نمی توانند نظر بدهند چه برسه به دخالت کردنشان در این مسایل.
پیکاسو در مورد شخصی که نسبت به نقاشی اش اظهار نظر کرد و گفت این کلاه بر سر این نقاشی زشت است ازش پرسید شغ و حرفه ات چیست شخص گفت من (کفش دوز هستم) پیکاسو گفت: رأی کفش دوز درباره(کلاه) غلط است. کسی که علم اقتصاد نمیداند نباید به مسایل اقتصادی ورود کند.
خانواده 4 نفری با 2.5 میلیون تومان وضع و قدت خریدش خوب است از نظر علم الهدی!!؟؟؟؟

علم الهدی را بگویید قدمی در راستای بازار راه برود و با دست خودش یک روز را خرید مایحتاج منزل بکند تا بفهمد 2.5 میلیون تومان چقدر قدرت خرید داره!
و احتمال دیگری هم هست که ایشان ذهن وتصوّرش جایی دیگر باقیمانده وهنوز در اول انقلاب درجا زده است که دو و نیم میلیون تومان یارانه را برای یک خانواده 4 نفری پول میداند!!؟
آی خدا چه توهینی به خانواده عزّتمند وشرافتمند ایرانی است که رییسی بخواهد منّت بگذارد و دو و نیم میلیون تومان پول یاران هبه حسابش بریزد و هزاران برابر قیمت های بازار را بالا برده باشد و این یعنی .....
این تو بمیری از اون تو بمیری ها نیست
دختر و پسر من توی ۳ سال گذشته ازدواج کردند و رفتند پی زندگی خودشون .
یارانه شون رو هم جدا نکردند ..حالا دولت ۶ کلاسه اومده حقوق دریافتی اونا رو با من جمع زده و میگه: در آمد خانواده شما اینقدره و شما شامل افراد متمکن هستید و دهک دهمی !!!
یارانه احمدی نژاد ما رو هم قطع کردن این اکابری ها
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
رئیس شون که ششم ابتدایی باشه
فکر کن بقیه شون چی هستن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بطور کل اظهار نظر مسئولین در این صفحه فرسنگ ها با مردم و افکار مردم فاصله دارد
مگه بقیه سرباز کی هستند؟ شانس آوردیم چند تا از این سربازها بیشتر نداریم
آقای میرسلیم چهل پنجاه ساله با این شعارها مردم سرگرم کردین که چی
خودروسازی دارین که ندارین
شما باهمین پشتبانی باعث شدین که صنعت خودروسازی درایران پیشرفت نکنه ودر بازار بدون رقیب هرآشغالی را به مردم تحمیل کردن آیا واقعا جوانان ایرانی توانایی تولید ماشین خوب را ندارن
دردنیای امروز رقابت باعث پیشرفته آقای میرسلیم الان چهل سال که ثابت شده شما وهمفکرانتان علاقه‌ای به پیشرفت این مملکت با تصمیماتون ندارین
اگر درست بشو بود آقای میرسلیم، تا الان درست شده بود
واردات باید ده سال قبل انجام می شد.
یه جوک واقعی که تاریخی شده می گه که به ملکه انگلستان می گن مردم فقیرند و نمی تونن گندم بخورن می گه برن کلوچه بخورن .... خوب اگه ماکارونی گرون شده مردم .......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
اون انقلاب کبیر فرانسه بود مردم شلوغ کرده بودن ملکه ماری انتوانت میپرسه از اطرافیان چی شده میگن بهش مردم اعتراض میکنن نان ندارن بخورند میگویید بروند شیرینی بخورن ولی در اصل موضوع تغییری نمی کند بقول آقای المهدی یک عمله در روز یک وعده جلو کباب میتواند بخورد این حرفش با اون ملکه زیاد فرقی نمی کند
براندازی فقر مطلق!
مشهد در زمان روحانی در اعتراض به گران شدن تخم مرغ کانون تظاهرات علیه گرانی بود و این اعتراض به کل کشور کشیده شد. حالا چرا علم الهدی از گرانی. همه اجناس سکوت کرده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
چون رئیسی دامادشه !
توضیح بیشتر هم لازم نیست
همه چیز آرومه من چقدر خوشبختم
مخالفت عضو تشخیص مصلحت نظام با واردات خودرو،
واقعا در این مملکت معلوم نیست تصمیم گیرنده کیه،
وضعیت هر کی به هر کیه
دومین اثر طرح جدید دولت فقیر کردن مابقی ملت است.
امام جمعه ها نماینده مردم هستند. و در خصوص وضع مردم
آقای میرسلیم میتونه دقیقا بگه چه وقتی میتونن خودرو درست درمون تولید کنن؟!!
۴۰ سال کمه؟!!
در خصوص اظهارات اقاي كنجي و معيار سنجش دارا بودن مردم
اولا،خواهشا يكبار تشريف ببريد كشورهاي همسايه ايران ،منظورم كويت و قطرو امارات و عمان و تركيه نيست ،همين عراق و افغانستان هم رفتيد خوبه،معيار سنجتون و روشن كنيد تاببينيد ان فرغونها و ارابه هاي مركي كه با منت و ١٠ برابرقيمت واقعي به مردم بعنوان خودرو وسند تنعم و ثروتمند بودن مردم قالب ميكنيد ماشينه يا اونهايي كه مردم ساير كشورها سوارميشند
ثانيا ببخشيد كه ملت مثل شما و دوستانتان استطاعت سفر به تركيه براي خريد سيسموني يا سفر به كانادا و و ورزش كردن در سالن ورزشي مختلط زنانه مردانه ندارند ،عهدو عيال را برميدارند توي ترافيك و توي جادر مسافرتي ميرند شمال تا مثلا به خونواده نشونون بدن مسافرت رفتن،خيلي ناراحتيد اونهم ممنوع كنيد
٣،ثالثا علت امار بالاي جراحي زيبايي و لوازم ارايش در ميان جوانان ،تنعم و ثروت نيست ،ملت از بس بهشون فشار اومده عقده اي شدند جوانان هم نا اميد از نشكيل خانواده و ازدواج ميبيند با اين درامد اندك لااقل دوره جواني را با زيبايي طي كنند تموم شه ،

د
آقای میرسلسم خودش عضو هیات مدیره چندین شرکت تولیدکننده قطعات خودرو ست
ایشون با واردات مخالفت نکنه پس کی مخالفت کنه
کسی که منافع شخصی را به منافع ملی ترجیح میده ولی چطور عضو مجمع تشخیص هم هستن ؟
این امام جمعه ها از ریاضیات سر در نمی آورند آقای اعلم الهدی وقتی پول ارزش ندارد دومیلیون فقط مقدار بزرگی عدد است که قدرت خرید ندارد از بس خرید نمی کنید و خرج نمی کشید نمی دانی با دو میلیون یک خانوار ۵ نفری نان خالی هم نمی رسد تا پایان ماه فقر مطلق،هم بدتر است کشوری که شماها اداره اش کنید از این بهتر نمی شود وقتی همه چیز ه برابر شده این دو میلیون یعنی ۴۰۰ هزار چند ماه قبل
آقای رئیس چرا داری دروغ تحویل ملت میدی
فکر کردی ملت باور می‌کنند دولت تفنگدار شما دلش برای ملت سوخته ؟؟
آقای رئیسی چرا جرات اینکه مستقیم با آمریکا وارد مذاکره شوید ندارید؟؟
دیوانه خانه ای به نام ایران
دلار نزدیک ۳۱ هزار تومان شده
صالحی هنوز بیدار نشده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
آنها که واقعا در دهک دهم قرار دارند با یک تغییر کوچک چند برابر یرانه سال را در می اورند و تورمی ایجاد می کنند که فقرا به مرگ راضی شوند از طرفی با توجه به اینکه یارانه می گیرند دیگر صدقه دادن و کمک کردن به محرومان معنی ندارد و بهتر است کلیه موسسات خیریه بسته شوند
آقای علم الهدی ی
از قدیم می‌گفتند از عروس کی تعریف کنه مادر عروس
حالا باید گفت
از داماد کی از تعریف کنه پدر عروس ؟؟؟؟؟؟؟!
جناب علم الهدی خودت میدونی داری دورغ میگی .معلمان مملکت رو به خاک و خون کشید داماد عزیزت
آقای علم الهدی مردم صدقه نمی خواهند اگر دولت ایجاد کار وشغل می کرد وحقوق آنها را به تناسب هزینه ها افزایش می داد نه تورم می شد ونه صدقه گیر لطفا فقر را با ایجاد اشتغال حل کتید چون سال دیگر با بالا رفتن تورم این مبلغ به هيچ تبدیل می شود وهمین آشو وهمین کاسه است. لطفا در نماز جمعه از مسئولان واز جمله داماد خود بخواهید. زیر ساخت اشتغال ایجاد کند. وراحت ترین کار وکم هزینه ترین آن طرح های نیم تمام کشور است. از جمله آنها بازار میوه وتره بار شهریار است. که به دلیل تعلل سرمایه گذار مربوطه بلا تکلیف مانده. و مسئولان شهرستان هیچ واکنشی نسبت به قرارداد سرمایه گذار مربوطه نشان نمی دهند. که جای سئوال دارد
خدا خودت بساط یه عده رو جمع کن ،
ملت خسته شدن ، دیگه اینقدر گرفنارشون کردن که فرصت فکر کردن رو از آنها گرفتند
بورل: مذاکرات با ایران به زودی از سر گرفته می‌شود
واکنش اولیانوف به رفتار پلیس آلمان با «انریکه مورا»

دو خبر کاملا متضاد هم
اخبار مثبت مذاکراتی خالی بندی ایران اینترنشنال با خبرنگاران صدا و سیمایی اش است
شما عمو جان به همان رانت خود فقط توجه دارید اقای موئتلفه
بزرگترین رکب رو بانک مرکزی به دلالان خواهد زد .
دلار روی ۲۳ میخاد تک نرخی بشه
چرا برای دفاع از قالیباف از حضرت آقا مصرف می کنی ؟
ما همه سرباز رهبری هستیم
ماها که داریم در مرزهای وطن جانفشانی می کنیم
بلاخره یکنفرپیداشدکه بگویدواردکردن خودروخارجی درکشوری که برای اقلام حیاتی ارزنداردکارغلطی است
ما چه گناهی کردیم که هر هفته باید افاضات علم الهدی را بشنویم !؟!؟؟؟!!؟!؟؟؟؟!!؟؟؟

خدایا

نجاتمان بده
جناب میرسلیم بچه ها پیر شدن و پیران مردن تا کی صبر کنیم که کلاهبرداران تولید ، خودروی با کیفیت تولید کنند؟
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
اینجا مسئولی که بوضوح جان مردم برای اون کوچکترین اهمیت و ارزشی نداره مشخص شد
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
آقای میر سلیم اگر واردات حقارت است باید آمریکا با واردات خودرو از ژاپن و اروپا از همه کشورها بیشتر تحقیر شود، در حالیکه
بهترین خودروها را تولید میکند. شما از تجارت جهانی در خودرو اطلاعی ندارید.
.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
نابود باد تابوت ساز مفسد اقتصادی!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
تا وقتی ایم میرسلیم زنده است همینه
باتوجه به وضعیت اسفبار خودروهای داخلی و نحوه مدیریت قیمت و کنترل بازار و انحصاری آن و از همه مهمتر کشته شدن تعداد زیاد از مردم ما بخاطر غیر استاندارد بودن و عدم پاسخگویی و پررویی خودروسازان هر کی مخالف واردات باشه شک نکنید مافیای خودرو است و صحیت های دیگر مانند تحقیر صنعت و... حرف های انحرافی است
آقای صالح آبادی اگه تونستید تا پایان سال ارز رو تک نرخی کنی واقعا بزرگترین خدمت رو مردم کردید
مشخصه چه افراد باهوش و ذکاوتی رفتند نماز جمعه تهران. خوبه یکم اب هویج بخورن برا چشماشون ببینن وضع رو کی درست کرده یکم هم میگو بخورن فسفر مغزشون زیاد بشه کمی فکر کنن
احساس میکنم آقایون اصلا برا خرید نرفتنن تا حالا . البته که نرفتن . ماه هیچ وقت پشت ابر نمی‌مونه .اینم تموم میشه و معلوم میشه . وقتی علم و خرد نباشه در اداره کشور همین میشه .
صدای لرزان صالح آبادی نوید آینده روشن بازار ارزی کشور
سه روز دلار ۲۶ هزاری رو به ۳۱ رسوندن هنوز خ ابید
فرهنگیان دیدید که هفته معلم هم تموم شد و رییسی پول شما رو خورد ، او اگه به دستش می‌رسید همین حقوق رو هم قطع میکرد و به حوزه میداد، شما که اینقدر شیخ تربیت میکنی معلم قرآن مدارس رو یه روحانی بگذار و تا روحانیون عزیز هم با دانش آموزان در ارتباط باشن
نامه توکلی به رئیس جمهور: رئیسی پذیرفت ولی اجرا نکرد
شهاب الدین حائری شیرازی در کانال تلگرامی ویرایش ذهن نوشت: اخیرا پدر خانمم جناب دکتر توکلی شیراز بودند نقل کردند در دیداری که به همراه جمعی با آقای رئیسی داشتند از ایشان در خصوص نامه ای که فرستاده بودند پرس و جو می کنند محتوای نامه این بود" برای آنکه تحمل سختی معیشت قدری آسان تر شود بر قشر مستضعیف بیایید حقوق و مزایای مدیران را به 15 ملیون تومان کاهش دهید که البته اگر چه باز فاصله دارد با قشر مستضعف اما این کار مرهمی هست بر درد دردمندان."
گفتند به آقای رئیسی گفتم نامه مرا خواندید گفت بله اما این کار که نان نمی شود برای فقرا!
با رئیس جمهور احتجاج کردم به نهج البلاغه که امیرمومنان فرمود:
"خداوند متعال بر پیشوایان و حکمرانان عدل فرض كرده است كه خود را با مردم تهيدست برابر سازند، تا فقر فقرا را به شورش نکشاند."(1)
گفتم: اگر چه ما نمی توانیم مثل علی علیه السلام همسان فقرا زندگی کنیم اما این نزدیک شدن زندگی مدیران به فقرا علاوه بر مزایای بسیار کمک به آرامش مردم کرده ومنافع امنیت ملی دارد.
رئیس جمهور حرف مرا تایید کرد و گفت بله موجب تشفی خاطر مردم می شود و خوب است.
سپس با تأسف گفتند اما کاری در این زمینه نکرد!
1)الإمامُ عليٌّ عليه السلام : إنّ اللّه َ تعالى فَرَضَ على أئمّهِ العَدلِ (الحقِّ) أن يُقَدِّرُوا أنفُسَهُم بِضَعَفَةِ الناسِ ، كيلا يَتَبيَّغَ بالفَقيرِ فَقرُهُ .
دراین نامه ریس جمهور مردمی حاظرنیست حقوق مدیران را تا 15 میلیون کاهش دهد . ولی 70درصد کارکنان 5 یا 6 میلیون تومان حقوق دارند .وخیلی از مردم هم درآمدی ندارند. انوقت جناب پدرزن میفرماید با دویست هزار تومان فاصله طبقاتی کم شده ؟!!! چقدر خوش فکر هست این آقا؟
جناب علم الهدی زندگی مردم فقط خوردن چند وعده غذا نیست که تازه همونم با این کمک معیشتی به زور میشه خورد!! زندگی صد تا خرج دیگه هم داره که با گرون شدن اونا نه تنها فقرا بلکه افرادطبقه متوسط هم به یمن قطع یارانه دیگه از پس خریدشون بر نمیان پس در نتیجه نه تنها فقر از جامعه نمیره برعکس بر تعداد آنها هم اضافه میشه !!
اقای گنجی همه را به کیش خود مپندار
جناب علم الهدی این 400 تومن و 300 تومنی که دادین 45 ت منش یارانه قبلی و 100 تومن ش معیشتی قبلی بود، میمونه 165 تا 265 تومن، واقعا با این مبلغ ناچیز میشه فقر رو از ایران حذف کرد؟؟؟ پس چرا 43 سال گذشته و این فرمول ساده رو حالا دارین اجرش میکنین؟؟؟ هیچ جای دنیا زین فرمولا دارن؟؟؟ این ره به ترکستان هم نیست
از آقای رییسی فقط یک چیز میخواهیم

جلوی پدرزن محترم را بگیر

نمک رو زخم همه داره میشه

فقط همین یه کار رو انجام بده باقیش هر چی تو بگی
تا ریشه کن شدن مردم ایران یه یا علی مانده است مبادا دولت در این مرحله خسته بشود باید همت کند و کار را یکسره کند
خطاب به مسئول همشهری، با توجه به تاریخچه نرخ ارز، ۴۰ سال پیش تا الان صعودی بوده. میزان خط فقر افزایشی بوده. یکی از بی ارزش‌ترین پول‌‌های جهان رو داریم. پس این ینی توی ۴۵ سال شما تظاهر به خدمت رسانی به مردم کردین. اون مثال‌‌هایی که زدی به شما هیچ ربطی نداره که مردم چیکار میکنن
چیزی زدی داداش؟
امام جمعه همدان:
چرا همش مردم باید گذشت داشته باشن مردم جوانانشون رو دادن تا جوانان شما سیسمونی بجشون رو از ترکیه بخرن
حاج آقا علم الهدی شما نفستان از جای گرم بیرون میاد. اون 400 تومان زمانی آدم رو از فقر مطلق نجات میده که قیمت‌ها ثابت باشه نه حالا که بعضی کالاها تا 400 برابر افزایش داشته. کاش ما هم یک پسر کوچک داشتیم
حاج آقا علم الهدی شما نفستان از جای گرم بیرون میاد. اون 400 تومان زمانی آدم رو از فقر مطلق نجات میده که قیمت‌ها ثابت باشه نه حالا که بعضی کالاها تا 400 برابر افزایش داشته. کاش ما هم یک پسر کوچک داشتیم
علم الهدی: اولین اثر اجرای طرح جدید دولت،* برقراری *فقر مطلق است
از کلاه مخصوص تان خبری نیست جناب میرسلیم.
خوشم میاد غرب وقتی نقشه میکشه تا انتهای مسیر رو میدونن که آخر به کجا میرسه
یک عده حرف مفت میزنند. اقایی که ادعا میکنی یارانه دادیم با این پول نصف خوراک را که پارسال میخریدیم نمیتونیم بخریم یارانه مال شما قیمتها را به سال قبل برگردونید. خیلی بی سوادید. همش حرف مفت میزنید. خوب اقای حداد گوشی دارن که چی میخایین بگیرین؟ مردم ایران حقشونه از بهترین امکانات استفاده کنند چون خداوند انقدر ثروت طبیعی داده که بهترینها را داشته باشیم ولی در سایه افراد بی کفایت مردم هشتشون گرو نهشون هست به غیر از مملکتداری در فکر همه چیز هستید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
منظورش اینه که 30 سال پیش رادیو وتلویزیون دست خودمون بود هرچی دلمون میخواست بخورد مردم میدادیم حالا با این گوشی های همراه همه از همه چیز خبر دارن بند شلوار ما در رفته
انصافا یارانه پیرمرد هفتادپنج ساله بدون هیچ درآمد وبیمه ای قطع کردن دارد.صرف آنکه درآمد دوفرزند مجرد رابا هم جمع کرده وبه سرپرست خانوار نسبت داده اند.مگر فرزندان درآمدخودرا تقدیم پدر باید کنند آیا خودشان هزینه ندارند؟؟؟
سلام عزیزان
بنده مدرس درسهای اقتصاد در دانشگاه هستم ویارانه هم دریافت نمی کنم لذاگران شدن اجناس به ضررشخص منه.ولی از نظر علمی عرض می کنم این تغییر درنحوه پرداخت به نفع مردمه مخصوصا برای دهکهای اول تا ششم یا هفتم. الآن به یک خانواده ۴ نفره ۱۲۰۰ تا ۱۶۰۰ داده میشه مابه التفاوت قیمت مرغ وتخم مرغ ولبنیات رااگر حساب کنید به طور متوسط همین مقداره بنابراین برای آنهایی که کم مصرف می کردند امکان مصرف بیشتر میشه ویاقدری هم برایشان پول زیاد میاد فقط آنهایی که مصرف خیلی بالا داشته اند بایدقدری پول اضافه بپردازند یاافرادی مثل بنده که یارانه نمی گرفتند باید حالا گرانتر بخرند. که فکر می کنم مسئولیت اجتماعی ماها حکم می کنه صرفا به منافع شخصی نیندیشیم واز این طرح حمایت کنیم.زنده باد ایران زنده باد ایرانی وطن دوست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
شما که استاد هستی آیا میشود قیمت چند کالا را بالا برد و بقیه مایحتاج به همان قیمت قبل نگهداشت وقتی شیر راگران میکنی انتظار داری بقیه فرآوردهای لبنی ثابت بمانند شما یک قلم نرخ سوخت را اضافه میکنید گوجه فرنگی هم کران میشود چه استادی وای به حال دانشجویان شما
علم الهدی شده تصمیم گیر مردم
امام جنعه حق داره این حرفا رو بزنه بنده خدا آخه فقط امام جمعه است اگر امام شنبه یکشنبه و ... هم بود یه ذره از وضعیت مردم خجالت می کشید و دنبال مطالبات مردم بود
با خوندن نظرات بعضی امامان جمعه ،نمایندگان‌مجلس ودیگر مسئولین وجودم از این همه کوته فکری آنها لرزید!! افرادی که نمی دانند تصمیمهای آنها تا چه حد بر زندگی مردم تاثیر گذاشته ومی گذارد واقعا مسئول وضعیت فعلی غیر از شما مسئولین چه کسانی بوده اند ؟!! ای کاش کمی حیا وشرمندگی در کلامشان وجود داشت کاش کمی رنج مردم را درک می کردند وحداقل با این اظهارات توهین آمیز رنج دیگری بر آنها وارد نمی کردند !! مردم شاهد توهمات شما وتاثیری که بر سیاست و روابط بین الملل وبه دنبال آن اقتصاد کشور گذاشته اید هستند .مردم خوب میدانند که هرگاه کسی آمد تا این پیله ای که ما را به انزوا کشیده پاره کند با آماج تهمتها وتوهین ها وفشارها روبه رو شد. مردم تاثیر دشمن تراشی ها را با پوست وگوشت خود لمس کرده اند واز دست ن خودخواهی. شما خسته اند خسته !!
از میرسلیم میپرسم وارادات خودرو چگونه باعث توقف تولید صنعتی میشود؟!!
آقای امام جمعه آبروی کشور را مسئولین می برند با سیاستگذاری نادرست و نه مردم.
تا زمانی که اولویت اول کشور، اقتصاد نباشد و اقتصاد دنباله رو نتیجه ماجراجویی های سیاسی مسئولین باشد، هیچ جراحی نمی توان به این اقتصاد سرو سامان دهد.
نظام چند نرخی ارز همیشه برکشور حاکم بوده و مسئولین هم با این نظام سعی در پوشش دادن به سیاستهای نادرست حاکم‌بر کشور داشته اند اما حالا بخاطر تحریم، دلار کم دارن و به ناجار ارز ترجیحی را حذف میکنند و از ارز ترجیحی بد می گویند. چنانچه تحریمها بر داشته شود، برای حفظ منافع و علائق خود، دوباره ارز ترجیحی را برقرار میکنند تا دهن مردم را ببندن
عبدالله گنجی عزیز به دو نکته اشاره کردی که هردوتای ان جواب دیگریست و ربطی به نداری ندارد و اصل نداری نه تنها سرجاشه بلکه عمیق و عمیقتر شده
دانشمند عزیز همون طور که فرمایش نمودین به تعداد خانوار خودرو وجود دارد بله درسته ولی ۲۰ سال یا ۳۰ سال پیش که انقدر خودرو وجودنداشته ولی زیرساخت ها به همت و سوئ مدیریت جنابعالی و دوستانتان همون زیرساختهای ۳۰ سال پیشه و اگر هم رشدی داشته متناسب با رشد خودرو نبوده طبیعیه که جاده ها قفل شه دانشمند!
خداوکیلی کجا درس خوندی؟
سرتون را از زیر برف بیاورید بیرون!!!
امام جمعه همدان؛ لطفا مسئولین از حقوق و مزایای میلیاردی خود و استخدام خارج از ظابطه فرزندانشان و اقامتهای ایشان در خارج کشور بگذرند ما هر روز فقط آب خالی میخوریم
از حالا به بعد هرکس تو این مملکت با واردات خودرو مخالفت کنه و دم از حمایت از ایران‌خودرو و سایپا و برطرف کردن نواقص این دو اشغالساز در آینده بزنه، خون تک تک افرادی که تو تصادفات کشته میشن گردنشه
امام جمعه همدان؛ لطفا مسئولین از حقوق و مزایای میلیاردی خود و استخدام خارج از ظابطه فرزندانشان و اقامتهای ایشان در خارج کشور بگذرند ما هر روز فقط آب خالی میخوریم
جناب عبدالله گنجی چند تا نکته دیگه رو هم یادت رفت اضافه کنی من برات اضافه میکنم در زمینه های زیر هم یا اولیم در جهان یا نزدیک به اولیم:

فساد
اختلاس
رانتخواری
بی برنامگی
پر رویی
و بی سوادی مسئولین

چند تا چیز دیگه هم هست که تابی سانسور میکنه پس نمینویسم
اقای نا محترم مدیر همشهری که به هر قیمتی به دنبال پست و مقامی دین نداری لااقل آزاده باش. اولا داشتن یک حتی دو خودرو پراید و سمند ، در یک خانوار نشان از سطح رفاه نیست. فکر کنم منظور این آقا از نداری، فقر در حد خرید نان و ماست هست. ( کما اینکه تعداد این فقرا کم نیستند و داره زیاد تر هم میشود)
دوم اینکه، قفل شدن راههای تفریحی کشور از بی عرضه گی مسئولینی چون شماست که خروجی کلان شهرها حتی چون یک خیابان دو خطه حتی در روز های عادی هم توان ترافیکی رو ندارد چه برسد به روز تعطیل
سوم:خروج مردم از شهر در بر و بیابان با یک کباب مرغ ( که آن هم رو از مردم گرفتید) نشان از رفاه دارد و اماری است جهت استناد به سطح رفاه؟ خیلی وقت هست که مسئولین با یک نگاه تحلیل اقتصادی میکنتد و نسخه تجویز میکنند. نمیدونم چرا تو صادرات افکار و اندیشه ها مانده اید.
چهارم: شما، مردمی که تو خونه میمونند و در سال گوشت نمیخرند رو که نمیبینیید و اکتفا کردید به خروجی ترافیک
پنجم: درد مردم عدم توزیع مناسب ثروت و انباشت سرمایه های کلان افرادی است که بدون هیچ زحمت و پشتوانه فکری و مالی در یک دهه از پا پتی به میلیاردها ثروت باد اورده رسیدید و الان چشمتان به مرغ سر سفره مردم است.
ایا به کسی اجازه بازرسی و نظارت بر اموال شما و فرزندان را دارد.؟ آیا درد و رنج جراحی اقتصلدیرفقط باید برای مردم باشد. ؟
اقای احدیان اگر قایباف سرباز واقعی مقام معظم رهبری بود اجازه نمی داد شما از رهبری برای ایشان هزینه کنی.
درست در موقعی که تشتش از بام افتاده شما بیایی وصلش کنی به رهبری.
کدام یک از مسئولینی که تخلف کردند در زمان مسئولیتشان نگفته اند ما سرباز ولایتیم؟!bn
این چه ادمیه اقای میرسلیم در توحم به سر میبرد
قبل از اجرای این جراحی حس میکردم وضعیت معیشتم خوب است
الان حس میکنم دارم به خط فقر مطلق نزدیک میشم
جراحی هر چیزی به تخصص و دانش نیاز دارد
مردم مثل گرسنه ها فروشگاه ها را خالی کردن
حتی آنها که دارا هستند نیز احساس فقر میکنند

پ‌رسیدن ناهار خوردی نخوردی در ی را دول نمیکنه
دو دهه مملکت دست خانواده لاریجانی ها بود الان افتاده دست مشهدیها از قالیباف بگیر تا رئیسی و علم الهدا و..
ده سال است یارانه من را قطع کردن نوشته : دوتا ماشین داری یکی 206 مدل 86 و یکی ریو مدل 84 و 17 میلیون حقوق می گیری شما قضاوت کنید اولا حقوق بنده با معوقات سال 94 بوده که الان پشیزی ارزش نداره دوما من اگر هر دوتا ماشین را بفروشم یک پراید مدل 96 بزور میتونم بخرم ثانیا اجاره خونه 8 میلیونی را چرا حساب نگردی
آقای میرسلیم. تنها راه پیشرفت این صنعت رقابت است و بس، و اگر قرار هست کمکی هم بشود باید هدفمند، زمان دار و با برنامه باشد. باور کنید حمایت تمام قد فقط آنها را به اضمحلال میبرد. درکجای دنیا خودروی نو با این قیمت آنهم با عیب و ایراد دست مردم میدهند؟ دنیای امروز زمان رویا پردازی نیست. بگذارید بعد از 40 سال خودروسازان کمی وارد عرصه رقابت بشوند. باور کن به نفع همه هست
آقای گنجی که اظهار نظر می کنید لابد خودتان دائم در حال سفر هستید ، از لوازم آرایشی هم زیاد استفاده می کنید و تعداد زیادی هم ماشین دارید.
سواره هیچوقت از حال پیاده خبر نداشته.
سلام.متاسفانه با سیاست های غلط گذشته یارانه های که باید مستقیما به مصرف کننده نهایی پرداخت می شد به واردکنندگان کالا پرداخت میشد که باعث رانت و فساد و کسب پول های باد آورده شده حالا که قراره این پول ها به صاحبان اصلی که مصرف کنندگان کالا هست پرداخت بشود به روش‌های مختلف مردم را تحریک می کنند و مردم بی خبر در میدان رانت خواران بازی می کنند ،ان شاءالله دست رانت خواران ،مفسدین و مدیران نفوذی از جامعه ما قطع بشود .آمین
آقای علم الهدی با تورم 100 درصد افزایش حقوق 10 درصد نه تنها فقر از بین نمی رود بلکه عدالت زیر سئوال می رود.
مومن هرکاری انجام دهد ترسی ندارد که دیگران ببینند یا نبینند ا شکا چرا می ترسید که مردم از کار شما سر در بیاورند!
عبدالله گنجی چون به مردم تهمت زدی من و مردم از شما نمی گذریم باشد که در آخرت عذابش را بکشی
آقای امام جمعه همدان اگر کمی بصیرت داشتی می فهمیدی که مردم برای شکمشان اعتراض ندارند مردم به عدم عدالت اعتراض دارند
آقای امام جمعه اصفهان شما به جای ماکارونی چی می خوری که ارزانتر باشد.
امام جمعه محترم همدان فرمودند

( شعبانی‌موثقی امام جمعه همدان گفت: در دوران دفاع مقدس خانواده‌ها، جوانان و عزیزان خودشان را تقدیم اسلام و کشور کردند اما امروز، برخی از روغن و مرغ نمی‌توانند بگذرند، ایثار، فضل و بزرگی را فراموش نکنیم، اگر می‌خواهیم خدا به ما رحم کند به یکدیگر رحم کنیم. )
اما نفرمودند ان زمان اقا زاده و رانت خوار که تمام ثروت مملکت را به یغما بردند خبری نبود .نفرمودند که در ان زمان مسنولین همانند مردم زندگی می کردند و اکثر در جنوب شهر مکان خود بودند .و اما حالا همه در بالاترین نقطه شهر پس بفرمایید جه کسانی رحم نکردند ؟
کسانیکه مخالف واردان خودرو هستند با جان مردم بازی می‌کنند و صد در صد منافعی در خودروسازی کشور دارند
آقای حدادیان نان بازو خوردنم آرزوست
امام جمعه اصفهان: ماکارونی خب گران شده؟ آدم چیز دیگری می خورد
متاسفم برای این چنین فکر
ميگن اعتراض كن رفتم سايت يارانه در مورد درآمد بنده اراجيف نوشته همه دروغ معلوم هم نيست به كجا اعتراض بايد كرد بعدش نوشته 3 ماه فرصت اعتراض داريد اگر فرصت اعتراض دارم در همون به اصطلاحسايتتون يه جايي مي ذاشتين دروغ تا كي تا به كجا ؟ من يكي از حقم نه در اين دنيا و نه دور اون دنيا نمي گذارم اگر باور داشته باشيد منتظر عذاب الهي باشيد
چرا تا الان خودرو ساز دیگه ای اعلام حضور نکردن یک جایی خوندم که عدم صدور گواهی کیفیت از طرف اداره استاندارد و همچنین عدم شماره گذاری راهنمایی رانندگی یکی از عوامل هست خوب اینم یک خود تحریمی هست این ادرارات محترم گزارش از پروژهای جدید بدهند که نتوانستند مجوز بگیرند و از خود دفاع کنند اگه دفاعی دارند
چناب پدر زن با وفا و عزیز
ازبین بردن اختلاف طبقاتی و از بین بردن فقر مطلق که دو مقوله ، کاملا جدا ازهم میباشد :
-در مملکتی که دکل با جایش گم میشود و صفرهای جلوی ارقام نجومی اختلاسهای مکررش را نمیتوان شمرد!!!؟؟؟
- در مملکتی که هر صاحب تریبونی ، با هر معلومات و هر تخصصی ، خودرا عقل کل میداندومرتباهم ، در ارتباط با اکثر موارد ومسائل غیر تخصصی خود ، همواره و متاسفانه ، به نرخ روز ، سخنرانی مینماید و دکترین خاص خویش راهم ، آنهم باتوجه به اوضاع و احوال و منافع ان روز خودش ، بی مهابا ارائه میدهد
-در مملکتی که حتی ، نصوص صریح قران کریم ، مبنی بر داشتن تکلیف الی وسعها ، کلا به فراموشی سپرده شده و قرار است تا در اسرع وقت ، کاخ سفید رو به حسینیه و کاخ الیزه را به تکیه وکاخ باکینگهام را هم به مسجد تبدیل نماید و نتیجتا، همواره با دنیا درگیر هم باشد ،
و ده ها مورد دیگری که در این مقال نمیگنجد :::
نهایتا:
نه قادر است که فقر مطلق را از بین ببرد و نه قادر است که اختلاف طبقاتی رااز بین ببرد ونه قادر است تا رفع فتنه در عالم بجنگد و مبارزه کند
راه این بود که مدتی با دنیا تقیه میکردیم تا به اندازه کافی قوت پیدا کنیم و متعاقبا و در قوت گرفتن قابل قبول و باز هم در حد بضاعت و وسع ذاتی و اکتسابی خود ، به مبارزه میپرداختیم و نه بیشتر.
ما تنها کشو شیعه در دنیا هستیم
که اگر نتوانیم قبول کنیم که انسان متعهد کسی است که فقط در رشته ای که تخصص دارد ، باید ادای تکلیف نماید و لاغیر ،،،
نتیجتا:::
چنانکه دهه هاست که به رغم خواستن مطلق
توانائی انجامش را مطلقا و یا بعضا نداشته ایم
سرانجام بجائی خواهیم رسید که فعلا دوست ندارم تا برزبان و قلمم جاری نمایم
خودم و همه شماها را ، عاجزانه، به خدای منان میسپارم
جالبه، تمام مسئولینی که موتفق این گرانی ها هستن، مشخصه که خود سود میبرند. یکی نیست بهشون بگه که شماهایی که اینجوری دارید حمایت از فقر و گرانی میکنید، چطور فردا میخواهید پاسخگوی خدا باشید؟؟؟؟؟؟
پارتی بازی در لفظ و گفتار ایشان موج می زنید اگر دامادن نبود همینجوری حرف می زدی
آفرین به آقای میرسلیم که یک تنه در مقابل مافیای واردات خودرو و برخی از نمایندگان رانتخوار می ایستد. نظام جمهوری اسلامی باید به بعضیها نشان دهد که مملکت صاحب دارد و دوران رانت خواری و فساد به پایان رسیده است. آقای میرسلیم باید فرد اصلی در صنعت خودروسازی شود تا آنجا را از بی کفایتها و مفسدین خودروساز و قطعه ساز نجات دهد.
بنظر می رسد عده زیادی از مسئولین در دنیاهای موازی زندگی می کنند.
خدایا نجاتمان بده از کشور.
آقای علم الهدابه نام دین وخداکاری کردیدکه هم خداعصبانی شده هم خلق خدا!واین شکافی که بین شماهاومردم افتاده دیگرپرشدنی نیست
از این همه دروغ ،دغل و ریاکاری خسته ایم خدای من !!!
متاسفم برای مردم عزیز مشهد (امام رضا قربان اسم مبارکش) که امام جمعه ای بنام علم الهدی دارند!!!
کاری به افرادی که حاضرند تمام مملکت نابود بشود تا آنها خوش باشند، ندارم. طرح اخیر اقتصادی دولت را صحیح و عاقلانه و عادلانه میدانم و از دولت و شخص رئیس جمهور علی رغم جوسازی برخی از مفسدین و رانت خوارها حمایت کامل میکنم و توی دهن برخی از بی عرضه ها و هوچی گرها میزنم. در ضمن برای آگاهی از اینکه چقدر منافع ملی برایم مهم است خدمت آن دسته از مفتخورهای بی انصاف عرض کنم با اینکه درآمد بالایی هم ندارم، مشمول دریافت یارانه نشده ام ولی امیدوارم که این مشکل برطرف شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
لطفا از یارانه دریافتی مبلغی را به عنوان روان درمانی اختصاص دهید،نیاز مبرم دارید!!!!
باشه میرسلیم خودت وخونودات همه پراید سوار شید واسه چند سال ما ببینیم چشم
دارن به ریش ملت با این خزعبلات میخندن
معلومه امامان جمعه تمام قد پشت رییسی ایستادند
البته که این جراحی ها و درد آنها فقط شامل ملت است و مسئولین در کمال صحت و سلامت و بدون نیاز به هیچ دارو و جراحی از این وضعیت به سلامتی می گذرند
واسیه خودتون یکه تازی می کنید
این اصطلاحات حال بهم زن که یکی از اونا صحبتهای امام جمعه کرج هست که در مسئله اقتصادی ذکر کرده چیه که اینروزا از زبان بعضی از مسئولین مد شده و استفاده میشه؟؟؟ یه کمی علمی و با ادبیات محترمانه حرف بزنید حالم بهم خورد...اه اه
با توجه به اینکه طبقه های بالا درآمدی جامعه سعی می کردند با کمک به طبقات پایین مشکلی از انها حل کنند از این زمان به بعد و با توجه به یارانه بگیر شدن انها و غیر خودی شدن دهک های بالا دیگر نیازی به کمک به صدقه و ... نیست زیرا دولت خودش با ایجاد تورم و رشد قیمت چند برابری دست توی جیب دهک دهم کرده و سهم آنها را برداشته است و دیگر هیچ محرم و فقیری وجود ندارد
این میرسلیم حق وتو داره!!!
کاش رسانه ها بین خودشون دستوراتی وضع میکردن برای جلوگیری از نشر سخنان هرشخص و هر خبر. اینکه هر وقت هرکی از هرجا هرچی میخواد میگه و شماها انتشار میدید اصلا کار درستی نیست
مردم مسخره نیستن که یه روز یکیشون یه چیزی میگه شما انتشار میدید اون یکی یه چیز مخالفش میگه باز نشر میدید و با اعصاب مردم بازی میکنید
این حرف و تحلیل آقای حداد عادل یعنی قبلا اعتقاد به سانسور و در دست داشتن کامل تمام رسانه ها دارن!
قیمت 4کالای اساسی ومادر که بالا بره ،قیمت تمام اقلام خوراکی ها دیگر که وابسته به این کالاها است بالاخواهد رفت وبه تبع اون اجاره مسکن ها ومغازه ها وغیره.این مسئولین یا سوادندارند یا مردم رو بیسواد ونادان فرض کردن
درود
آقای علم الهدی....فرض کنید ...یک فقیر با در آمد کمیته امداد...هفته ای دو روز اسکلت مرغ می خورد....فقر مطلق دارد
الان با سیصد هزار تومان دریافتی و دو برابر شدن قیمت مرغ و چهار برابر شدن قیمت روغن و دو برابر شدن قیمت لبنیات و تورم بالا.دویست در صد..
آیا باز غیر از اسکلت مرغ می تواند بخورد
اگر همان سیصد هزار توان را به او می دادید و قیمت کالاها را بالا نمی رفت
شاید می توانست مرغ بخرد به جای اسکلت....فقر مطلق از بین برود
"امام جمعه اصفهان: ماکارونی خب گران شده؟ آدم چیز دیگری می خورد"
خب مرد حسابی اصلا چیز دیگه ای هم برای خوردن گذاشتید؟! گوشت که هیچی! لبنیات هیچی! میوه و تخم مرغ و ... هم هیچی! نان رو هم که هیچی!!!! این چیز دیگه که میفرمایید رو مشخص کنید که چی هست دقیقا؟!
یک باز نشسته نظامی ساکن حاشیه کرج و دارای چهار فرزند دختر بزرگ ازدواج نکرده و بیکار درمنزل ویک خودرو اردی مدل 85 ولی به ما یارانه تعلق نگرفته و گفته اند در دهک 10 هستم . من نمیدانم شاخص های ارزیابی و تعیین دهکها چه چیزی بوده است . بسیار متاسفم.
سه ماه فرصت دارند کجا باید اقدام کنند؟! برن بریزن پشت درب فرمانداری یا مجلس یا ...؟!؟!!!!
آقای میرسلیم فردای قیامت شما تمام قد باید جواب خیل عظیم کشته شدگان ، مجروحان و بازماندگان بی سرپرست که با ارابه های مرگ داخلی به فنا رفته اند را بدهید .ضمنا"
صنعت خودرو سازی در دنیا سالهاست از انحصار چند کمپانی گردن کلفت خارج شده و فقط کیفیت ، قیمت و خدمات پس از فروش تعیین کننده است نه شاخ و شانه کشیدن و فحاشی کردن .
از ماست که بر ماست
درد و رنج جراحی را وقتی می توانی تحمل کنی که بدانی یک جراح باسواد و ماهر جراحی می کند نه یک بیسواد با چند دستیار بی سوادتر از خودش
جناب آقاي نماينده
مردم تظاهر نمي كنند به عرايض حجهالسلام رئيسي قبل از انتخابات گوش كنيد حافظه شما شايد ياري نكند ياد آوري مي كنم مي خواهم تورم يك رقمي شود
اقای میرسلیم وقتی بلد کاری نیستی باید رها کنی نه اینکه تمام پول کشور ومردم رو نابود کنی
من در شهرکرد زندگی می کنم .
چطور دولت مدعی است به ۷۷ میلیون نفر یارانه ۳۰۰ یا ۴۰۰ داده ؟
حال آنکه از ۴۰ خانواری که بررسی کردم فقط ۹ خانوار یارانه گرفته اند آنهم در استان محروم چهار محال و بختیاری .
میر سلیم 10 ساله مملکت را بنام ساخت موتور گرو گرفته . توان ساخت گاری هم نداره .. میلیاردها دلار از طریق انحصار و ورادات قطعات از چین سود میبره .. باید از واردات هم وحشت داشته باشه .. قصدش اینه که پراد را 500 میلیون بکنه بعد بره پیش ارباب هاش ... موتلفه چی ها ی سوداگر
آقاي ميرسليم تا کي بايد از صنعت قوطي سازي ايران خودرو و سايپا حمايت کرد. واضح است بابت هر حمايتي ، پاي منفعتي در کار باشه . ما ملت جز از دست دادن عزيزانمان منفعتي نبرديم ، اميدوارم حمايت شما منفعتي برايتان داشته باشد.
به وظیفه ات ادامه بده تا برسی با نا کجا آباد!
این روش اصلاح اقتصادی نیست!
در روشی که در آن ارزش پول و ارزش کار کاسته شده و بر تورم و گرانی افزوده گردد هیچ وقت امیدی به بهبود نیست!
خودتو فریب نده!
آقای میر سلیم
ملت ایران از خدمات چهل پنجاه ساله شما کمال تشکر رادارد به پیر به پیغمبر ما ممنون زحمات شما هستیم لطفا مدتی را هم شما وسایر دوستانی که چهل پنجاه ساله زحمت کشیدن برید به فکر زندگی خودتون باشین واستراحت کنید بسه این همه ایثار
خواهش میکنیم به فکر سلامتیتون باشید واز نعمت عمری که خدا داده خودتون وخانواده محترم بهره ببرید ما دیگه واقعا به زحمت پیش از حدشما راضی نیستیم
آقای میر سلیم اگر قرار بود کیفیت خودرو های تولید داخل بهبود یابد در این 43 سال این مهم انجام می شد . نشده و نخواهد شد . شمایی که با واردات خودور خارجی ساز مخالفت می زنید مسئول مرگ و میر و یتیم شدن عده بسیاری زیادی از هم وطنانمان هستید که در تصادفات جاده ای بعلت غیر استاندارد بودن خودروهای داخلی جان خود را از دست می دهند
آقا من یک راننده تاکسی ام یارانه من را قطع کرده اند چرا؟
با سلام
آقای علم الهدی مردم بدبخت شدند اگر باشیم یک سال دیگر می بینیم چه روزی به سرما مردم امده است
اظهارات بسياري از مسيولين كشور و نوچه هاي انها بيانگر عمق بي اطلاعي ايشان و يا نااگاه فرض كردن عموم مردم است ،
برای من سواله وقتی خود سایپا میگه روی هر دستگاه خودرو 78 میلیون تومان ضرر میدن مگه میشه قیمت یه خودروی لگن رو به خاطر سود بردن این کارخونه های مسخره تا بی نهایت بالا برد؟؟؟؟ باید مثل استرالیا که دید طرح تولید خودرو در کشورشون توجیه نداره و کلا تولید رو بیخیال شد ایران هم همین کار رو انجام بده . حداقال 3 برابر اشتغال در بخش خدمات بعد از فروش و واردات ایجاد خواهد شد و کلی در منابع و سوخت و ایمن سازی کشور صرفه جویی میشه .ایران الان مزیت نسبی خودرو رو اگه انحصار رو بردارنبه هیچ عنوان نداره
عبدالله گنجی، فعال رسامه ای اصولگرا از «تظاهر به نداری» مردم انتقاد کرد.عبدالله گنجی مدیرمسئول روزنامه همشهری در توئیتی نوشت:بخش قابل توجهی از مردم حقیقتا دچار مشکل هستند اما تظاهر به نداری تراز ۸۵ میلیونی را نشان می دهد که با شاخص های زیر نمی خواند:
- تقریبا به تعداد خانوارهای ایرانی خودرو داریم.
- با دو روز تعطیلی راه های تفریحی کشور قفل می شود.
- در مصرف لوازم آرایشی و عمل دست بردن در طبیعت بدن در جهان اولیم
"خانوتده های فروانی خودرو ندارند و البته خانواده هایی هم چندین خودرو البنه از نوع ...... و ...... این افاضات که کردی مال شماهاست مردم فقیر که امثال تو درک آنها را ندارید مشمول شما نمی شوند "
تابناک جان
این سانسورچی جدیدت خیلی تنبله
الان ساعت ده و نیمه حدودا
هنوز از کامنت ها خبری نیست
خدا می دونه دلمون تا کجا پره از دست گرانی و تورم و علم الهدی !
این تنبل خان هم ساعت 12 از جاش پا می شه و چشم هاشو می تلونه و کامنت های ما رو را از بیخ حذف می کنه یا تیکه پاره می کنه
خدا می دون جز اینجا برای غر زدم هیچ جایی نیست
جلوی مردم که نمی شه غر زد چون دهن که باز کنی اشک همه در میاد و از بس ناله و زوکه می کنن درد خودت یادت می ره
همین جا هم که هست اینطوره
این سانسورچی را بنداز بیرون یه زرنگ استخدام کن که درد مردم داشته باشه و درک کنه که اگه ما اینجا درد دل نکنیم می ترکیم از غصه
از این علم الهدی هم خبر کار نکن سر جدت
اصلا این سانسورچی تنبل را بفرست برای علم الهدی کار کنه ما را راحت کن
آیا ما دولتی می خواهیم که حسابگر و حساب و کتاب مالی داشته باشه یا اینکه رفاه برای مردم بیاره
اگر دنبال رفاه باشیم یقین بدانید که عمر آن ۳ الی چهار سال و حداکثر هفت و یا هشت سال همان دولت هستش
اما اگر دنبال دولتی باشیم که حساب و کتاب داشته و مطابق با نظرات اقتصاددان های باهوش (نه فقط مدرک محض) باشه یقینا رفاه را هم همراه خودش داره بعلاوه خیلی چیزهای خوب
پس باید قبول کنیم که در شرایط فعلی دولت یارانه می دهد اما این یارانه بیشتر هدر می رود حالا یا مستقیم و یا غیر مستقیم یا مستقیم قاچاق می شود و یا تبدیل به کالای دیگر می شود و بطور قانونی هم خارج می شود
خدا رحمت کنه پدر خانم منو . کاش مثل این بنده خدا از من دفاع میکرد.
در خصوص یارانه ها دولت ادعا می کند که ۱۰ برابر به قشر ثروتمند می رسد و یک برابر آن به قشر ضعیف می رسد و مقدار زیادی از آن هم مصرف دلال و رانت خوار و قاچاق می شود
حالا چه اشکالی دارد که دولت به جای صد درصد ۹۰ درصد آنرا اجرا کند و همین مقدار ۱۰ برابری که به قشر ثروتمند می رسد یک برابر شود و این دم و دستک دهک بندی برداشته شود و جامعه را درگیر تجسس در اموال مردم و نگرانی برخی افراد نکند
مطمئن باشید که اگر دولت صادقانه عمل کند همین ۹۰ درصد بند و بساط قاچاق و رانت خواری را هم جمع می کند
از بین بردن فقر ساز و کار خودش را دارد که مهمترین آن ایجاد اشتغال و متناسب کردن درآمد و هزینه است و تقویت نهادهای درمانی و بهزیستی و بالا بردن سطح فرهنگ مردم و درست کردن زیربناهای اقتصادی است که متاسفانه با سیاست های غلط تخریب شده است

در واقع یارانه یک برابری که به قشر ثروتمند پرداخت می شود نه به عنوان کمک بلکه چون شناسایی ثروتمند و فقیر راحت نیست انجام می شود و صد ها راه وجود دارد که افراد ثروتمند شناسایی و از طریق مالیات همان یارانه ای که به آنها پرداخت شده از آنها بازپس گرفته شود و کشور از شر این دهک بندی مسخره در خصوص توزیع یارانه راحت شود
به فرض که درست میگی، دولت هم تظاهر به نداری می کند پس باید فرصت مبارزه برابر مثل اعتصاب و اعتراض فراهم شود تا ببینیم کی زورش بیشتره ولی متاسفانه مردم اجازه ابراز عقیده و اعتراض و مبارزه با دولت را ندارند.
سه ماه؟
همون نخود سیاااااااااااااااااااااه
همین تفکرات افرادی مثل میرسلیم است که کشور را به این روز انداخته است و ایشان فکر می کند که زمانه بگونه ای است که باید دور کشور را حصار کشید و همه چیز را خودمان تولید کنیم
در حالی که باید در هر کاری حساب و کتاب و برنامه داشت و بر اساس صرفه اقتصادی آن تصمیم گرفت و نمی شود راه تقابل را در پیش گرفت و چرخ را از نو اختراع کرد
هنر دولت ها این است که نه تنها از ظرفیت داخل بلکه از ظرفیت خارج از کشور ها هم استفاده کنند
شما یقین بدانید که آمریکا به عنوان بزرگترین اقتصاد جهان اگر بخواهد دور خودش حصار بکشد به هیچ عنوان نمی تواند به حیات خود ادامه دهد و تمام قدرت او در کشورهای دیگر نهفته است
و نمونه آن پول او است که برخی افراد فکر می کنند که دارای ارزش بالایی است در حالی که ارزش آن بسیار پایین تر از آن چیزی است که مردم فکر می کنند و حتی از ریال ما هم کمتر است و تنها چیزی که آنرا با ارزش کرده است سیاست های اقتصادی و باز بودن مرزهای او است
چاپ ریال بدون پشتوانه در مقابل چاپ دلار بدون پشتوانه هیچ و هیچ است اما چه کنیم که ریال چون نمی تواند فراتر از مرزها برود همچنان در داخل کشور باعث افزایش نقدینگی و تورم می کند
اما دلار چون فراتر از مرزهای آمریکا در حال انتشار است در همان مبادی مرزهای آمریکا کنترل و تورم داخل آمریکا را به دیگر کشورهای جهان منتقل می شود
و اساساْ هزینه تمام بند و بساط های جنگ هایی که آمریکا در افغانستان و ... به راه می اندازد در ظاهر از دلار آمریکا است اما دلاری که تورمش را به دیگر کشور ها انتقال و از حساب آنها برداشت می کند و ارزش خود را در پناه انتقال تورم به دیگر کشور ها حفظ می کند
و شاید بی جهت نباشد که به دلار به عنوان چشم دجال آخر الزمان نگاه کنیم
علم الهدی خودت با ۲ میلیون میتونی زندگی کنی
شما امامان جمعه اگر حرفی نزنید باور کنید به نفع دین و اسلام است
آخر مرد حسابی علت گران شدن ماکارانی به خاطر آرد است و الان هر چیزی که بشود با آن شکم را سیر کرد نشات گرفته از آرد است از بیسکویت و نان بگیرید تا انواع شیرینی جات و ...
اگر منظور شما آجیل و حبوبات و گوشت است که آنها هم سر به فلک و از سطح درآمدها بسیار بالاتر شده است
می خواهم صد سال سیاه این مذاکرات از سر گرفته نشود که شل و سفتش می کنند
از قدیم گفته اند که مرگ یکبار و شیون یکبار و در مشکل باقی ماندن بهتر از انتظار برای اینکه حل شود یا حل نشود است
راه حلی مشکلی که سخت تر اما با یقین باشد بهتر از راه حلی است که آسان ولی با شک و تردید است
سلام
اولا که از این حرفها مثل جراحی و اینها که چندسالی داره گفته میشه و نتیجه مثبت ملموس و مفید به حال عامه مردم و فقرا تا حالا خیلی مشاهده نشده ثانیا به فرض که جراحی هم نیازه آیا نباید مقدمات و ضروریات اولیه اون را فراهم کرد ؟
وقتی به عنوان مثال هنوز کالابرگ الکترونیک آماده نشده چه عجله ای در انجام این جراحی هست؟
وقتی با داده های غلط مردم رو دسته دسته و به قول خودشون دهک بندی کردن ( بنده با متوسط دریافتی پنج میلیون و پانصد هزار تومان در سال 400 با کلان سرمایه دارها و کارخانه دارها در یک دهک قرار گرفتم و هر چه ماشین از ابتدای جوانی خریدم و فروختم با اینکه به نام خریدار سند زدم همه به حساب من گذاشته شده و.... ) ترس از اینه که مفروضات و اطلاعاتشون راجع به سایر مراحل طرح هم همینقدر دقیق و به روز باشه که نتیجه جراحی از همین حالا تقریبا قابل پیش بینیه
خداوند عاقبت همه رو ختم به خیر کنه ... انشاالله
علم الهدی: اولین اثر اجرای طرح جدید دولت، براندازی فقر مطلق است
یکی به این بگه با این وضع قیمتها تعریف فقر مطلق هم تغییر کرده اینا به 300 تومن که میخوان بدن نگاه میکنند اما خط فقر تو ذهنشون تو همون زمان تصویب یارانه 45 تومنی مونده
علم الهدی جان بی زحمت بیایید چند ساعت در صف بایستید و روغن بخرید. بعدی بروید و نان بخرید و سپس سراغ دیگر نیازمندی ها مردم بروید. با این شیوه نیز کمتر سخن خواهید گفت و گزیده تر سخنرانی خواهید کرد. امان از بی خبری ..........
تو شرایط فعلی افسارگسیخته تر از ائمه جمعه مثل آقای علم الهدی هیچ کس رو نمیتونید پیدا کنید. مخصوصا اگر داماد جونشون رییس جمهور مملکت باشه.
برای من پیامک آماده یارانه به شما تعلق نمی گیرد.چون ماشین داری.ماهی 8 میلیون تومان قسط می دهم.یک دانش آموز دارم.یک دانشجو دانشگاه آزاد.
یک ماشین سمند مدل 91 دوبار چپ کرده و قابل استفاده نیست.10 میلیون تومان حقوق می گیرم.. با دو میلیون چکار کنم؟؟؟؟؟ دیروز دوتا مرغ خریدم شده 298 هزارتومان..
چرا دولت اقتصاددانانی مثل امام جمعه مشهد و اصفهان وووو برای نجات اقتصادی ایران بخط نمی کند
دیروز جمعه 23 اردیبهشت یک شانه 30 عددی تخم مرغ از فروشگاه رفاه!! با ایستادن در صف خرید کردم به مبلغ 76 هزار تومن!! فاکتور هم موجود است. ضمنا پس از افزایش قیمتها اعلام شد قیمت رسمی آن هر شانه کمتر از 60 هزار تومان است!!
علم الهدی راست میگه
فقر مطلق برچیده میشه به جاش
فقط فقر فرا مطلق رشد می کنه
حالا معلوم شده ک یه ملت همه نمی فهمن فقط اقای میرسلیم بفهم تشریف دارند
واقعا فکر کردید این ماشین و دو تا سفر تو سال از صدقه سری و ترحم شماست؟؟؟؟
لطفا یکی به جناب آقای عبدالله گنجی توضیح دهد ضریب جینی 0.5 یعنی چه. ایران فقط تهران نیست.
با این همه دروغی که شما امامان جمعه میگید چطور به سخنان 1400 ساله گذشته تون میشه اعتماد کرد ؟
آقاي مير سليم 43 سال حمايت از خودروساز زمان كميه كه بايد بازهم بهشون فرصت بدين؟
آقاي مير سليم 43 سال حمايت از خودروساز زمان كميه كه بايد بازهم بهشون فرصت بدين؟
میشه یکی میکروفن مسئولین رو چند روزی خاموش کنه
کمتر زخم رو نمک مردم بپاشن
چنان از جراحی صحبت می کنن انگار یادشون رفته طرف شش کلاس سواد داره
باز هم توهین به شعور مردم..
میرسلیم به توچی در مورد خودرو سوار شدن من نوع و کیفیتش نظر میدی مگه خودرو سازی یا مکانیک خودرو
آقای امام جمعه شما بفرماییدچی بخوریم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نمیشه علم الهدی اینقدرباافاضاتشون هرهفته رواعصاب مردم نرن
آنقدر ما را جراحی کردن.چیزی برای ما نمانده است.
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار