بازدید 43319
دو هزار و نهصد و نود و نهمین بسته ویژه خبری «تابناک»

وعده رئیس‌جمهور: هدف‌مان این است که مردم مزه شیرین عدالت در پرداخت یارانه‌ها را بچشند/همتی: دولت سیزدهم شایسته ی عنوان «فوق سلطان چاپ پول» است/واکنش زاکانی به فایل صوتی مهدی طائب:خط ایجاد تفاوت بین دفتر رهبری و حضرت آقا، خط انحرافی و مسمومی است

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند «معاون وزیر اقتصاد: نان گران نمی‌شود» / «کاهش بیش از ۶۰ درصدی ذخیره آب در بزرگ‌ترین سد ایران» / «توضیحات پلیس در مورد ماجرای «سدلتیان»: از داخل خودروی توقیف شده، مقادیری مواد مخدر کشف شد» و ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۱۷۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۲ 08 May 2022

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی از حوزه های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

 

ساخت سد «فینسک» در مازندران متوقف شد
استاندار مازندران گفت: ساخت سد فینسک با مطالعات به عمل آمده و دستور رئیس جمهور تا بررسی مطالعات دقیق مجموعه وزارت نیرو متوقف شد. ساخت این سد با مخالفت‌های بسیاری همراه بوده‌ است. به عقیده بسیاری از کارشناسان، ساخت این سد باعث از بین رفتن کشاورزی در حوزه دشت تجن که اکنون نیز با مشکل کم آبی دست و پنجه نرم می‌کند، می‌شود و خشک‌شدن بستر این رودخانه‌ها فرسایش خاک و بروز مشکلات زیست‌محیطی را در پی خواهد داشت.

کاهش بیش از ۶۰ درصدی ذخیره آب در بزرگ‌ترین سد ایران
حجم آب موجود در سد کرخه به حدود یک میلیارد مترمکعب رسیده که نسبت به زمان مشابه سال قبل بیش از ۶۰ درصد کاهش داشته است. سد کرخه با ظرفیت مخزن حدود ۷.۳ میلیارد مترمکعب، بزرگترین سد مخزنی ایران و یکی از مهم‌ترین منابع تأمین آب شرب و کشاورزی خوزستان است؛ اما این سد بزرگ اکنون با افت شدید ذخایر آبی مواجه شده است. ورودی آب به سد کرخه از ابتدای سال آبی جاری تاکنون، نسبت به میانگین بلند مدت حدود ۶۰ درصد کاهش داشته و ارتفاع آب در پشت سد به تراز ۱۸۰ متر رسیده که ۶ متر از تراز ورودی آب به نیروگاه‌ها نیز پایین‌تر است؛ از این روی، نیروگاه برق‌آبی سد کرخه از مدار خارج شده است. حجم آب موجود در سد کرخه به حدود یک میلیارد مترمکعب رسیده که نسبت به زمان مشابه سال قبل، یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون مترمکعب کاهش داشته است.

وعده رئیس‌جمهور: هدف‌مان این است که مردم مزه شیرین عدالت در پرداخت یارانه‌ها را بچشند
رئیسی با تاکید بر اینکه هدف دولت از اصلاح نحوه و محل پرداخت یارانه مواد غذایی اجرای عدالت در پرداخت یارانه‌هاست، افزود: هدف دولت این است که با کمک اصناف و اتحادیه‌ها، کاری کند تا مردم مزه شیرین عدالت را در پرداخت یارانه‌ها بچشند. این موضوع باید شفاف و دقیق برای مردم تبیین شود، دولت تصمیم اقتصادی محرمانه ندارد و باور داریم که اگر مردم در جریان جزئیات این تصمیم قرار گیرند، همراه دولت خواهند بود، چون ما به دنبال تامین منافع مردم هستیم.


صباغیان، نماینده مجلس: ما بال گرانی‌ها را باز کردیم و دولت بال یارانه‌ها را بست
محمدرضا صباغیان بافقی، نماینده مردم مهریز و بافق و بهاباد و خاتم و ابرکوه در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما بال گرانی‌ها را باز کردیم و بال یارانه‌ها را نیز دولت بست، اظهار داشت: ۴۵ هزار تومان باقی ماند اما یارانه‌ها پرداخت نشد لذا مردم این تجربه را داشته‌اند، پس چطور اعتماد کنند وقتی دولت می‌خواهد دوباره یارانه بدهد بعد از یک، دو و یا شش ماه مجدد یارانه‌ها به همین میزان باقی مانده و قیمت‌ها پرواز نکند. آیا به این موضوع فکر شده است. صباغیان در ادامه مشکل اصلی کشور را نبود نظارت و فعالیت مافیا، سلاطین مرغ، شکر، تخم‌مرغ و خوراک دام دانست و افزود: ما نیاز به دستگاه‌های نظارتی قوی داریم و دولت صرفاً اسب لنگی برای جنگ اقتصادی دارد که باید آن را عوض کند. نیروهای دستگاه‌های نظارتی ضعیف هستند و با حقوق کم به صورت جزیره‌ای عمل می‌کنند.


همتی: دولت سیزدهم شایسته ی عنوان «فوق سلطان چاپ پول» است
عبدالناصر همتی، رییس پیشین بانک مرکزی با انتشار یک فیلم در توییتی نوشت: « رکورد تاریخی! سال۱۴۰۰چاپ پول در دولت سیزدهم ۱۴۲ هزار میلیارد تومان شد (علیرغم ادعای تسویه تنخواه دولت) و شایسته کسب عنوان فوق سلطان چاپ پول گردید. مشکلات دولت را کاملاً درک میکنم، فقط خواستم حامیان و امپراتوری رسانه ای دولت هم بدانند تا انشاءالله به ریشه های واقعی مشکلات بپردازند.» همتی در این ویدیو گفت: همانطور که قبلا پیش بینی کرده و هشدار داده بودم متاسفانه دولت سیزدهم رکورد تاریخی چاپ پول را شکست.

توضیحات پلیس در مورد ماجرای «سدلتیان»: از داخل خودروی توقیف شده، مقادیری مواد مخدر کشف شد
سرهنگ مراد مرادی، درباره تصاویر منتشر شده زنی که در منطقه سد لتیان توسط ماموران کلانتری دستگیر شد، توضیحاتی ارائه کرد و گفت: بلافاصله پس از انتشار این ویدیو، فرمانده انتظامی تهران بزرگ دستور رسیدگی فوری به این ماجرا را صادر کرد که در جریان بررسی‌های انجام شده مشخص شد، در این حادثه عوامل انتظامی مستقر در ایست و بازرسی سد لتیان به لحاظ حرکات مخاطره آمیز به سرنشینان خودرو مظنون و دستور ایست صـادر کردند، ولی آنها بدون توجه به فرمان پلیس از صحنه متواری شدند. معاون اجتماعی انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: دو زن سرنشین خودرو، پس از دستگیری و هنگام دلالت به مقر انتظامی، در برابر ماموران مقاومت کرده و موجب بروز این حادثه شدند. همچنین در بازرسی از داخل خودرو توقیف شده، مقادیری مواد مخدر از نوع گراس کشف و پرونده قضائی در این زمینه تشکیل شد. وی گفت: شیوه دستگیری نامبردگان برخلاف آموزه‌های پلیس بوده و مورد تأیید نیست و در این خصوص برابر مقررات و ضوابط موضوع تحت رسیدگی بوده و مراحل قانونی خود را طی می‌کند.

روحانی: احیای برجام، بیش از یک سال قبل امکانپذیر بود
حسن روحانی با تاکید بر اینکه توافق برجام باید به شکل عزتمندانه ای احیا شود گفت: احیای برجام، بیش از یک سال قبل و پیش از اینکه شرایط جهانی پیچیده شود و کشورهای ۵+۱ نیز دچار مشکلات دیگر شوند امکانپذیر بود. لیکن امروز هم نباید فرصت های پیش رو را از دست داد. روحانی با تأکید بر ضرورت بیان واقعیت های کشور گفت: برخی افراد در داخل یا خارج از کشور، آگاهانه یا ناآگاهانه، و یا با انگیزه های سیاسی و جناحی، به انکار سرمایه ها و دستاوردهای کشور می پردازند و به اسم نقد دولت گذشته یا حمایت از دولت فعلی، توانایی های کشور را زیر سؤال می برند و بذر ناامیدی می افشانند.

درگیری فیزیکی بین تعدادی از دانشجویان دانشگاه تهران با نیرو‌های حراست بر سر بازی در زمین فوتبال
در پی درگیری فیزیکی بین تعدادی از دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران با نیروهای حراست بر سر بازی در زمین فوتبال که روز گذشته (شنبه ۱۷ اردیبهشت ماه) رخ داد و انعکاس آن در برخی سایت‌ها و رسانه‌ها، رئیس دانشکده علوم اجتماعی این دانشگاه توضیحاتی ارائه کرد. بنابر اعلام برخی رسانه‌ها و فیلم‌های منتشر شده در فضای مجازی، روز گذشته (شنبه ۱۷ اردیبهشت‌ماه) جمعی از دانشجویان دختر و پسر دانشکده علوم‌ اجتماعی به امور دانشجویی دانشکده مراجعه کردند تا کلید زمین چمن فوتبال این دانشکده را برای انجام بازی فوتبال دریافت کنند اما مسئولان مربوطه از این کار جلوگیری کردند. در ادامه نیز بر اساس ادعای تعدادی از شاهدان، دانشجویان از درب پشت وارد زمین چمن شده و شروع به بازی کردند که پس از گذشت مدتی تعدادی از نیروهای حراست به سمت دانشجویان حاضر در زمین رفته تا از ادامه بازی فوتبال آنها جلوگیری کنند./ایسنا

واکنش زاکانی به فایل صوتی مهدی طائب:خط ایجاد تفاوت بین دفتر رهبری و حضرت آقا خط انحرافی و مسمومی است
علیرضا زاکانی، شهردار تهران در رشته توئیتی درباره فایل صوتی منتسب به مهدی طائب نوشت: انتظار رهبر انقلاب و مردم از همه غیر از وحدت و برادری و خدمت به مردم و پرهیز از حاشیه‌ها نیست. علیرضا زاکانی، شهردار تهران در رشته توئیتی نوشت: درباره فایل صوتی منتسب به حجت‌الاسلام طائب باید توضیح دهم؛ همانطور که جناب آقای طائب گفتند مطالب منتسب به ایشان تقطیع شده، ناقص بوده و با اهداف خاصی منتشر شده‌ است که بحمدالله خودشان اصلاح نمودند. خط ایجاد تفاوت بین دفتر رهبر معظم انقلاب با حضرت آقا نیز خط انحرافی و مسمومی است که… او ادامه داد: انتصاب خلاف گویی به جناب آقای حجازی نیز از جفاهای بزرگی است که از اساس تکذیب می شود و قطعا نادرست است. از طرفی القای اختلاف بین مسئولان کشور در جنجال‌های رسانه‌ای اخیر مشخصا خط رسانه‌ای دشمن و متاسفانه برخی دنباله‌های سیاسی داخلی است. زاکانی نوشت: انتظار رهبر انقلاب و مردم از همه غیر از وحدت و برادری و خدمت به مردم و پرهیز از حاشیه‌ها نیست. بی‌شک سیاست مدیریت شهری در تهران کمک به قوای سه‌گانه و خدمت بی‌منت به مردم عزیزمان خواهد بود.

استاندار تهران هنوز در تعطیلات عید فطر است!
محسن حدادی: اعلام خبر تعطیلی مدارس در تهران، بعد از شروع کار مدارس و حضور دانش آموزان در کلاس درس نشانه چیست جز مدیریت معلول و ناکارآمد!معاون محترم استاندار تهران امروز ساعت ٨ صبح در گفتگو با شبکه خبر اعلام کردند که مدارس ابتدایی و پیش دبستانی و...بخاطر آلودگی هوا در استان تهران تعطیل است! این خبر تا کامل منتشر شود و به دست مدیران مدارس و والدین برسد، ساعت از ٩ صبح هم عبور کرده! یعنی یک ساعتی است که دانش آموزان سر کلاس درس هستند!حالا چه اتفاقی می افتد؟ برخی مدارس با والدین تماس می گیرند که تشریف بیارید مدرسه و فرزند خود را ببرید منزل! برخی مدارس هم بی‌خیال می‌شوند و تعطیل نمی‌کنند!والدین محترم چه می‌کنند؟ خیلی‌ها قطعا نمی‌توانند بعد از ترافیک عجیب صبح امروز به مدرسه برگردند و دنبال جایگزین می‌گردند و برخی هم به محض ورود به محل کار، باید مرخصی بگیرند و برگردند و...نتیجه چه می‌شود؟ ترافیک دوباره و هزینه رفت و آمد دوباره، خستگی دانش آموزی که صبح برای مدرسه از خانه بیرون آمده و ...هزینه سلامتی دانش آموزان و فرهنگیان هم برای یک روز نفس کشیدن در هوای آلوده، خیلی اهمیت ندارد!این در حالی است که آلودگی هوای تهران از عصر دیروز گزارش شده بود، و حالا باید پرسید چرا چنین تصمیمی اینقدر دیر اتخاذ شده است؟ سلامتی کودکان ما بازیچه خواب و تعطیلات آقایان مسئول است؟آقای وزیر کشور! رئیس جمهور محترم در ایام رقابت‌های انتخاباتی بارها تاکید کردند که دولت من، دولت شوک نیست! منتها ظاهرا استاندار تهران صبح یکشنبه متوجه شده که هوا آلوده است!

آغاز توزیع ماکارونی با قیمت‌های جدید
دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی:طی چند روز گذشته به دلیل تغییر قیمت، کارخانجات ماکارونی را دپو کرده بودند تا با قیمت‌های جدید عرضه کنند، از سوی دیگر نیز فشار تقاضا برای خرید ماکارونی افزایش یافته بود؛ در همین راستا نیز بازار با کمبود ماکارونی مواجه شد.بر همین اساس با توجه به اعمال قیمت‌های جدید، از روز گذشته عرضه ماکارونی به بازار به روال عادی بازگشت و توزیع ماکارونی با قیمت‌های جدید شروع شده است و بازار طی هفته جاری اشباع می‌شود.

هشدار احمدی نژاد به مسئولان: سیلی که راه افتاده، حاصل عملکرد خودتان است
احمدی نژاد بر ضرورت اجتناب مقامات و مسئولان کشور از کوچک شمردن نارضایتی و خشم ملت تاکید کرد و گفت:سیلی که به راه افتاده، حاصل عملکرد خودتان است و الا ملت ایران، شریف ترین و نجیب ترین ملت در طول تاریخ است و در این چهل و اندی سال، در هیچ جا و از هیچ چیز کم نگذاشته است.هر حکومتی و سیستمی که مردم را کنار بگذارد، محال است در مدیریت جامعه توفیقی به دست آورد. این مردمند که باید کشور را اداره کنند و اقتصاد، سیاست و فرهنگ آن را بسازند.من با اطلاع می گویم که این دو قدرت شرقی و آن قدرت غربی دست هایشان در دست هم است و می خواهند روی ایران معامله می کنند و ما را به راحتی می فروشند. هر اتفاق‌ در سیاست خارجی، باید با اطلاع، خواست و اراده ملت توام باشد. آمریکا با هواپیماهای خودش، طالبان را به افغانستان آورد و آنها را در آنجا حاکم کرد و ۸۰ میلیارد دلار اسلحه را رایگان در اختیارشان گذاشت، اما انسانهای «خوش باور» در ایران با ادعای فرار آمریکایی ها از افغانستان، از طالبان برای حاکم‌ شدن در این کشور حمایت کردند./دولت بهار

محسن هاشمی از سانسور کتاب خاطرات پدرش خبر داد
محسن هاشمی از سانسور کتاب جدید خاطرات هاشمی در دولت رئیسی خبر داد.محسن هاشمی در یادداشتی با اشاره به افطاری رئیسی با فعالان سیاسی در ماه رمضان نوشت:پس از برگزاری نماز جماعت وصرف افطار به سراغ آقای رییسی رفتم و در گفتگویی سرپایی و کوتاه به ایشان خبر دادم که برای نخستین بار و پس از 23 سال، خاطرات روزنوشت آیت الله هاشمی رفسنجانی، توسط وزارت ارشاد دولت ایشان دچار ممیزی شده است و لیستی بلند بالا و در حدود صد مورد از مقدمه ومتن وپاورقی را برای حذف واصلاح به دفتر نشر معارف انقلاب به عنوان ناشر این کتاب ابلاغ کرده اند که منجر به آسیب دیدن بخش مهمی از تاریخ انقلاب خواهد شد و همانجا نامه ای تنظیم و به رییس دفتر ایشان دادم.

برنامه تلویزیونی «نگاه یک» پس از ۲۱ سال تعطیل شد
برنامه تلویزیونی «نگاه یک» که از سال ۸۰ روی آنتن شبکه یک سیما می‌رفت، تعطیل شد.برنامه تلویزیونی «نگاه یک» یک برنامه گفت و گو محور بود که از سال ۱۳۸۰ به تهیه کنندگی حسن نهضت روی آنتن شبکه یک سیما می رفت. این برنامه تلویزیونی از ابتدای پخش خود مجریان مختلفی را به خود دیده است که آخرین آنها مهدی مهدی قلی بود.بنا بر این گزارش، این برنامه که هفته ای یک بار شنبه شب ها ساعت ۲۲ به روی آنتن می‌رفت، در هر قسمت به گفت‌وگو با مسئولان درباره موضوعات مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و ... می پرداخت.آخرین قسمت نگاه یک ۲۱ اسفندماه با حضور سیدرضا فاطمی امین وزیر صمت پخش شد. پس از آن به روال هرساله برنامه در ایام نوروز پخش نشد و بنا بود اولین قسمت در سال جاری روز گذشته به روی آنتن برود که در آخرین لحظات از پخش برنامه جلوگیری شد.

روایت آشنا از تجربه خرید نان سنگک
حسام الدین آشنا، مشاور سابق رئیس جمهور دولت دوازدهم نوشت:امروز رفتم نان سنگگ بخرم. گفتم دوتا ۱۰ تومانی بدهید گفت یک نوع داریم ۵ تومان و نوع دیگر ۱۵ تومان. گفتم چرا؟ گفت قیمت کنجد دو برابر شده است. گفتم یک ۵ تومانی بده و یک ۱۵ تومانی.دوتا نان داد کاملا اندازه هم فقط دومی با کمی کنجد بیشتر.

فاضلی: لازم نیست نخبه باشی، همین که پخمه نباشی، آماج حمله خواهی شد
محمد فاضلی، جامعه شناس از«انگ»زنندگان همیشگی به کارشناسان انتقاد کرد و نوشت: یک عده گویی وظیفه دارند هر کسی را که درست درس خوانده، مشق نوشته، سواد دارد، قلمش تواناست، صدایش رساست و سخنش تأثیر دارد، به انگ نفوذی، لیبرال و نئولیبرال بودن برانند و مملکت را از عقل تھی کنند. گاه حتی لازم نیست نخبه باشی، همین که پخمه نباشی آماج حمله خواهی شد.

معاون وزیر اقتصاد: نان گران نمی‌شود
«سید محمدهادی سبحانیان» معاون اقتصادی وزیر اقتصاد در گفت‌وگویی اظهار داشت: دولت بنای آن را ندارد که نان گران شود و مابه ازای آن پرداخت نقدی به مردم انجام شود. دولت حتی درصدد است که نان به قیمت کمتر از سال قبل شود، یعنی نان سه‌هزار تومانی با تخفیف ۱۰ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ به دست مردم برسد. با توجه به اینکه نان قوت غالب مردم است و حتی افراد مستضعف مصرف بیشتری دارند، دولت در تلاش است با وجود همه افزایش هزینه‌ها و همه تنگناهای بودجه ای این اقدام را انجام دهد. وی گفت: در حوزه نان این اتفاق خواهد افتاد که هیچ افزایش قیمتی سمت مردم نداشته باشیم تا افراد بتوانند با مصرف متعارف بدون هیچ گونه ملاحظه ای این کالا را تهیه کنند. معاون اقتصادی وزیر اقتصاد اظهار داشت: یارانه نان به مردم داده نمی شود بلکه در ازای نانی که نانوا به مردم می‌فروشد و بر اساس تراکنش هایی که اتفاق خواهد افتاد و اینکه حجم آرد تحویلی چقدر نان تحویل مردم خواهد داد، مابه ازای هر تعداد نانی که به مردم فروخته می‌شود یارانه به نانوا تعلق خواهد گرفت.

شرایط پرداخت وام اجاره چیست؟
در بخشنامه شماره ۰۱/۳۴۰۳۱ مورخ ۱۲ اردیبهشت ماه سال جاری بانک مرکزی به بانک‌های عامل و پیرو مکاتبات قبلی درخصوص ابلاغ اصلاحیه دستورالعمل اجرایی اعطای تسهیلات احداث و نوسازی مسکن موضوع قانون جهش تولید مسکن، حسب تصمیمات متخذه در شورای پول و اعتبار مورخ ۶ اردیبهشت ماه سال جاری مقرر شده است: سهیلات کمک ودیعه مسکن با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار، دوره بازپرداخت حداکثر ۵ سال، در سقف‌های فردی ۶۰۰، ۴۵۰ و ۳۵۰ میلیون ریال به ترتیب در تهران، مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و سایر شهرها و از محل منابع بانکی موضوع ماده (۴) قانون جهش تولید مسکن (در سقف کلی ۴۰۰هزار میلیارد ریال در سال ۱۴۰۱) اعطا شود.» قابل تأکید است، نحوه معرفی متقاضیان واجد شرایط برای بهره مندی از تسهیلات یاد شده توسط سامانه وزارت راه و شهرسازی خواهد بود. لذا مراتب به نحو مقتضی به واحدهای اجرایی ذی ربط ابلاغ و عملکرد مربوط به این بانک ارسال شود.

بورس همچنان مثبت است
در پایان بازار امروز، شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۹۱۵۰ واحدی معادل ۰.۵۹ درصد، به یک میلیون و ۵۵۲ هزار و ۹۹۸ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افزایش ۱۳۱ واحدی به ۲۱ هزار و ۲۰۴ واحد رسید.

ارزش سهام عدالت به چند میلیون تومان رسید؟
در پایان معاملات امروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۱۲ میلیون و ۱۷۵ هزار و ۲۸۸ تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی گذشته ۰.۹ درصد معادل ۹۷ هزار و ۶۶۶ تومان افزایش داشت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۷ میلیون و ۳۰۵ هزار و ۱۷۲ تومان رسیده است.

پیش‌بینی روند معاملات بورس تا پایان سال ۱۴۰۱
اشتیاقی کارشناس بازار سرمایه روند معاملات بورس برای سال ۱۴۰۱ را مورد پیش‌بینی قرار داد و گفت: به نظر می‌رسد قیمت سهام شرکت‌ها همچنان جا برای رشد دارند و بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده بازار سهام می‌تواند تا پایان سال با رشد حدود ۳۰ درصدی مواجه شود اما این رشد تدریجی و آهسته خواهد بود. این کارشناس بازار سرمایه با اعتقاد بر اینکه هر چه به فصل مجامع نزدیک‌تر می‌شویم؛ شاخص بورس با افزایش تدریجی همراه خواهد شد، گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده به نظر می‌رسد که شاخص بورس تا پایان سال ۱۴۰۱ به محدوده یک‌میلیون و ۸۰۰ هزار واحد دست پیدا کند و روند افزایشی آن تا فصل مجامع ادامه‌دار خواهد بود. به گفته وی، عمده رشد بازار تا پایان تیرماه امسال رخ خواهد داد و به رشد حدود ۲۰ درصدی دست پیدا می‌کند. اشتیاقی اضافه کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده شرکت‌ها سود خوبی را برای سال ۱۴۰۰ شناسایی کردند و تقسیم خوبی را در فصل مجامع دارند که این اتفاق باعث افزایش اقبال سهامداران به بازار سرمایه خواهد شد.

نرخ دلار و یورو در تابلوی صرافی های بانکی
در معاملات امروز بازار ارز، هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی و مجاز سطح کشور به نرخ ۲۵۴۰۳ تومان از مردم خریداری و در مقابل به قیمت ۲۵۶۵۹ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می‌شود که نسبت به روز کاری قبل، ۴۸ تومان کاهش نرخ دارد. همچنین امروز هر اسکناس یورو در این صرافی‌ها به قیمت ۲۸۰۵۹ تومان از مردم خریداری و در مقابل، با ۷۰ تومان کاهش نسبت به روز کاری گذشته، به نرخ ۲۸۴۱۱ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می‌شود.

بهای انواع سکه در بازار امروز تهران چقدر شد؟
در معاملات امروز بازار طلا و سکه، ارزش هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به ۱۳ میلیون و ۳۴۰ هزار تومان رسید. سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز با قیمت ۱۳ میلیون تومان معامله شد. همچنین امروز نیم‌سکه بهار آزادی هفت میلیون و ۳۵۰ هزار تومان، ربع سکه چهار میلیون و ۳۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان قیمت خورد. علاوه بر این، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۳۱۲ هزار تومان رسید و قیمت هر مثقال طلا پنج‌ میلیون و ۶۸۶ هزار تومان شد.

ضمانت گازپروم به مشتریان اروپایی
گازپروم در مکاتبه با مشتریان اروپایی خود، به آنها اطمینان داد می‌توانند به پرداخت پول گاز بدون نقض تحریم‌های وضع شده علیه روسیه ادامه دهند. به گزارش ایسنا، این وعده نشان می‌دهد روسیه ممکن است در تلاش باشد تا راهی برای ادامه صادرات گاز به اروپا پیدا کند. پس از این که مسکو دستور داد پول خرید گاز به روبل پرداخت شود و کمیسیون اروپا اعلام کرد چنین اقدامی نقض تحریمها خواهد بود، شرکتهای اروپایی به شدت در تکاپو هستند تا راهی برای ادامه خرید گاز روسیه پیدا کنند. هفته گذشته عرضه گاز روسیه به لهستان و بلغارستان در پی امتناع این کشورها از پرداخت پول گاز به روبل، قطع شد. مهلت کشورهای دیگر برای پرداخت پول گاز اواخر ماه جاری سر می‌رسد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۴
در انتظار بررسی: ۳۱
انتشار یافته: ۲۳۱
چه مزه ای هست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
بگو مزه گرونیها را بچشند
ناشناس
| United States of America |
۰۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
از این مزه های بی مزه زیاد چشیده ایم
ما نمی خواهیم مزه عدالت شما را بچشیم
خوشمزه ترین چیز استعفاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
تو رو خدا کالا برگ بدین. یارانه باعث افزایش نقدینگی و تورم میشه. هر سال هم ارزشش آب میره . ضمنا بعضی سرپرست خانوارها معتاد هستند و پولا رو خرج خودشون میکنن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
فکر نکنم شیرین تر از شیرینی یارانه وره احمدی نژاد باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
شیرین تا کمی ملس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
طرح دولت بر روی کاغذ شاید خوب و بنفع مردم و کشور باشد

ولی اجرای دقیق و قدرتمند و به موقع آن ، نیاز به مجریان و مدیران شایسته و لایق کارکشته دلسوز و کاربلد و وطنپرست دارد
که اجرایی وعملیاتی گردد

شخصا با توجه به افراد و تیم رییسی و بدنه دولت هیچ امیدی به اجرای دقیق و درست این طرح بزرگ
و اصلاح امور جاری کشور و مردم ندارم
قادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
این را صددرصد و به یقین بدونید این نوعی بچه گول زدنه چراکه مثل یارانه 45 هزار تومنیه که 15 سال قبل تعیین شده و الان هم که نرخها چندین برابر شده اما اون ثابت مونده. چند سال بعد هم قیمت آرد افزایش یافت این یارانه ثابت می ماند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
برای شما بی درد ها مزه ایی نداره . خواب استعفا را ببینید تا شما رانت بگیرها را به زندان نیندازه ولتون نمیکنه
احمدی نژاد
روحانی
آشنا...
آز آب گل آلود ماهی نگیرید!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
مملکت رو سیل برده بود هیچ خبری از آشنا و روحانی و احمدی نژاد نبود
چغندر تو سمنان بکاری درنمیاد اما دوتا رییس جمهور ازش در اومده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
احمدی نژاد مردی که روی واقعی اش به درستی معلوم نیست گاهی به نعل می زند و گاهی به میخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
سیل رانت بگیر های روحانی منفی دادند
دولت یازدهم و دوازده روحانی هیچ کاری برای حل مشکلات اقتصادی نکرد و کشور را در شرایط بسیار بدتر از زمانی که تحویل گرفته بود به دولت سیزدهم داد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
خدا پدر و مادر شیخ حسن و مموتی رو بیومرزه .
این دیگه کیه ؟!
سلطان تورم
سلطان چاپ اسکناس
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
البته به لطف کاشکنی های برادرانی که امروز سر کار هستند!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
برید خدا را شکر کنید یکی مثل ترامپ نیست که اونجوری به دولتتون فشار بیاره .گرنه دولت روحانی در دوره اوباما تورم را به 10 رساند
ظاهرا دولت با روش گازنبری مردم را غافلگیر می کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
این دولت داره معیشت مردم رو لوله میکنه
فوق سلطان چاپ پول شیش کلاسه ، میخواد مزه شیرین عدالت در پرداخت یارانه رو بچشونه به مردم !
از قیمت نون باگت و ماکارانی ات معلومه این مزه شیرین !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
بنده خدا شیش کلاسه گناه نداره .
صبح عید فطر فهمیده ماکارانی گرون شده :-)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
مدرک پولکی دکترای دولت قبلی دیدیم چه بلایی سر مملکت اورد
هیچ دلیلی برای رشد بورس وجود ندارد این رشد هم از جنس رشد در زمان روحانی است زمانی که تزریق پول متوقف شود باز مصیبت سقوط بورس شروع میشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
ببم جان تو هم یه چیزی شنیدی. دولت 2 زار نداره به شکم کارمنداش تزریق کنه چ برسه به بورس. علت رشد بورس ترس های تورمی هست که باعث شده مردم باز پول هارو از حساب ها خارج کنن و در بازارهای مختلف سرمایه گذاری کنن و انتظار دارن با تورم وحشتناک فعلی بورس همچنان صعودی باشه
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
قایب توجه آقای ببم جان که یا از اخبار بیخبری یا خودت رو زدی به بیخبری!!!ا
علیرضا میرمحمدصادقی-عضو هیأت‌عامل و معاون بانکی و اعتباری صندوق توسعه ملی:به گفته این عضو هیات عامل صندوق توسعه ملی تاکنون ۴۰۰۰ میلیارد تومان از رقم پیش‌بینی شده ۱۲ هزار میلیاردی از سمت صندوق توسعه ملی به بازار سهام تزریق شده است و ۸۰۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز به صورت اقساط ۶۵۰ میلیارد تومانی پرداخت خواهد شد که احتمالا تا یکسال آینده تکمیل می‌شود
عزیزم دقیقا دارن بهش پول تزریق میکنن بلکه همچنان مصنوعی نگهش دارن!!ا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
دولت رییسی قرض های روحانی را داره میده این اصلاح طلبها یا کورند یا خودشونو زدند به اون راه . تنها جرمش اینه که داره اصلاح طلبهای رانت خور را ادب
میکنه و با مردم صادقه نگه روحانی نبود که بورس را با ترغیب الکی مردم بالا برد و سرمایه مردم را از بین برد . یک کم خجالت هم خوب چیزیه
جناب زاکانی نمی خواهد کاسه داغتر از آش در دفاع از جناب طائب شود بلکه اول بگوید به چه حقی از جیب مردم افطاری 640میلیونی داده؟

محمود خان شما هم نمی خواهد سنگ مردم را به سینه بزنی این مردم همانانی هستند که خس و خاشاکشان نامیدی.
عجب عدالتی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
توجیه پلیس خیلی بامزه و مسخره است چون خانم نمی خواستند سوار ماشین شوند انها مسبب این وصع شدند. ان مامور غلط کرده که در جمهوری اسلامی ایران با یک خانم اینطور برخورد کرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
رییسی زده به هدف رانتخور ها صداشون در امده هورا
قیمت هر کالایی که بصورت مصنوعی پایین نگه داشته شود جز مصرف زیاد ، بی نظمی و زیان حاصلی ندارد فقط پرداخت نقدی یارانه میتواند کمترین مشکل را داشته باشد همه قیمتها در بازار باید واقعی باشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
آخه چرا بی منطق حرف می زنید! کجای دنیا یارانه نقدی به ملتش داده موفق بوده! ریال پشیزی ارزش نداره و کسی ریال نگه نمی داره

کالاها با دلار وارد میشن و هرچی خلع پول بیشتر باشه گرانی و تورم 100 برابر میشه

من درک می کنم شما چی میگی و باید قیمت ها آزاد بشه، اما بدون دادن یارانه نقدی به هیچ احدی مگر یک سری افراد جویای کار یا بی کار شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
دست مزد ها هم باید واقعی شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
قیمت واقعی، حقوق و دستمزد واقعی می طلبد نه کالا برگ و سهمیه بندی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
مشکل اینجاست که با توزیع یارانه، تورم متوقف نمی شود و بیشتر می شود. بعد یارانه ای که می دهند مدتها ثابت مانده و کم ارزش و کم ارزشتر می شود. بعد قیمتها را یکسان می کنند. پس دولت ها فریبکارند و توانایی اداره امور را ندارند. اولین ظلمی که مدعی عدالت در حق گروه بزرگی از مردم انجام می دهد این است که یارانه مثلا نان را به آنهایی می دهد که یارانه قبلی را هم می گیرند، در حالی که افراد با صداقتی مثل ما از همان اول هم سراغ یارانه نرفتیم در حالی صاحبان کارخانه ها همین الان هم یارانه می گیرند. به عبارت دیگر دولتها رفیق کلاهبردارها بیشتر هست تا افراد درستکار. نکته اساسی دیگر این است که اصولا چه دلیلی دارد کسی که کالایی می خواهد بخشی از آن را دولت بدهد؟ پس ما که سهمی نداریم و با دسترنج خود و تلاشی که از کودکی کرده ایم، نسلهای قبلیمان هم همین طور، چه فرقی با کسی که تنبلی کرده و تلاشی نکرده داریم؟ آیا این صحیح است شما به کسی که زحمتی در طول عمر خود متحمل نشده و توانایی کسب نکرده، پول و زمین و .. بدهی؟ آیا این هم عدالت است؟ من فکر نمی کنم کسانی مثل رئیس جمهور و بقیه توانایی اجرای عدالت داشته باشند. شمشیر عدالت تیزتر از این حرفها است.
شهروند
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
ماله کشان محترم بگویندچرا درآمدها متناسب با هزینه ها نبایستی واقعی شوندو فقط قیمت ها و هزینه ها دلاری واقعی شوند؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
درود بر شما!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
حرفت صحیح اما این ازاد سازی نباید به صورت ناگهانی و
تمام قد اتفاق بیفته و این کاربا این تورم حداقل باید در طی ده سال انجام بگیرد چون اولا رشد دستمزدها فقط ده درصده ثانیا دولت سازوکار و برنامه دقیقی بخاطر عدم وجود کارشناسان خبره در راس سازمانهای برنامه ریز و قانون گذار . ناظر ندارد اما رشد قیمت ها با ازاد سازی به 400 درصد خواهد رسید
وعده رئیس‌جمهور: هدف‌مان این است که مردم مزه شیرین عدالت در پرداخت یارانه‌ها را بچشند

عزیزان ...این ادعا بعلاوه متن پایین آن ....به این حرف چقدر اعتقاد دارید..و آن را دست یافتنی می دانید ..
یعنی تلاش دولت سیزدهم در چشاندن مزه شیرین عدالت به مردم و ثمربخش بودن آن .......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
صد در صد اعتقاد داریم چون نه رانت خور بودیم نه دلارخور
حراستها وپلیس باید حد خودش را بداند ،یکی باید آنها را توجه کند خیلی باعث نارضایتی هستند....................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
هیچ کس به خاطر چند گرم گراس ایست بازرسی را رد نمیکند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
پلیس و لباس شخصی اگر جرأت دارند یکی از مافیا ها و سلطان ها را روی زمین بکشند تا سه سوت به کارشون رسیدگی بشه و بروند انجا که عرب نی انداخت
شما جیب مارو نزن، نمیخواد طعم عدالت رو به ما بچشونی!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
جیبا را خیلی وقته زدن، دست کن جیبت میفهمی...
به رییس جمهور که دنبال عدالته بگید چرا کارمند بانک ملی که دولتیه فقط 10 درصد حقوقش اضافه شده و کارمند بانک ملت یا تجارت یا صادرات که خصولتیه 57 درصد حقوقش اضافه شده؟ آیا سختی کار و نوع کارشان فرق میکند؟ آیا این سیستم پرداخت عدالت است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
تمام کارمندان سیستم های نیمه دولتی هم باید ده درصد افزایش حقوق داشته باشند
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
اون از جیب شرکتهای خصوص پرداخت میشه اشکالی نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
دقت کنید 57 درصد فقط برای کف قانون کار اضافه شد. هیچ کارمند هیچ بانکی 57 درصد افزایش حقوق نداشته چون ماشالا حقوقاشون ب اندازه کافی بالا هست. طرف داشته پارسال 12 تومن حقوق میگرفته نمیشه که یهو امسال بشه 19 تومن!!!!!!
ما اگه نخواهیم شما دهان ما رو شیرین کنید ، چه کسی رو باید ببینیم ؟
پدر مردم در اومد . حیا هم خوب چیزیه . یه نون و ماکارونی برا مردم مونده بود که اونم چهاربرابرش کردین .
شما رو از چی ساختن که اصلا معنی خجالت رو نمی دونید ؟ اصلا نمی دونید حیا چیه ؟ مگه می شه این قدر پررو شد ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
مگه دست خودته نخواهی؟ باید دهنت شیرین بشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
شما دهن ما رو سرویس نکن شیرین کردنش با من
کدام یارانه؟ یارانه ما را قطع کردند هر روز دنبالش هستیم
رئیسی !
ما اگه نخواهیم مزه شیرین عدالت رو در پرداخت یارانه بچشیم کیو باید ببینیم ؟
حاضریم تعهد محضری هم بدیم که مزه شیرین نمیخواهیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
حرف مفت ممنوع چون کام مردم را تلخ میکنی
اقای رئیس جمهور و وزراونمایندگان مجلس و دیگر مسئولین.......کامتان تلخ باد که زندگی را برای مردم زهر کرده اید...خدا از تک تکتان نگذرد........
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
امیدوارم هر چه زودتر مزه شیرین چوب خدا را بچشید
کاهش اب سدهای کشور یعنی حذف ظرفیت تولید برق ابی در ماه های پیش رو از اکنون در مصرف برق صرفه جویی کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
پولهارو جای اونور خرج زیرساخت ها کنن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
ما صرفه جویی کنیم که امیر عبدالهیان وعده برق مجانی به لبنان بده ؟!
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
انرژی هسته ای داریم نیروگاه بزنن عرضه ندارن هسته ای رو تعطیل کنن بزارن مردم نفس بکشن ما نه تنها برق مصرف می کنیم بلکه در اوجش هم بیشتر مصرف می کنیم بی کفایت ها
یارانه و قاچاق و عدالت و ..... همه بهانه هستند هدف جبران کسری بودجه از جیب مردم بدبخت با افزایش قیمت ها است
سهام عدالت ارزونی خودت بهترین کار اینه که استعفا بدی بری پی کارت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
چشم. امر دیگری باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
اقای مهر علیزاده میگفت آقای رئیسی باشش کلاس سودا نمیشه کشور نگهداشت جناب آقای رئیس جمهور لطفا
مزه شیرین عدالت رو پدر خانم شما و قالیباف ها و زاکاتی ها می چشند . مردم جز تلخی جیزی نچشیده اند .
آقای رییسی آیا می خواهید همه مردم را زیر خط فقر ببرید و وعده یارانه بدهید؟ چرا در این اندیشه نیستید که مردم نیاز به افزایش درآمد دارند. باید کشور را به سوی تولید, ارتباط بین المللی و تولید ثروت ملی نیاز دارند. یارانه هرگز پاسخگو نیست و مایه نابودی کشور می شود.
یادتونه تو همین سایت تابناک کل مخاطبین تابناک میگفتن که برخورد پلیس با ناموس مملکت ماست مالی خواهد شد...الان توضیحات پلیس میگه مواد مخدر تو ماشین خانمه بوده....اخه.....اصلا قاتل بوده کی به تو اجازه داده اینجوری برخورد کنی....دم عنابستانی گرم...باس بیاد یه سیلی هم به تو بزنه..
به نظر من مهمترین وظیفه دولت در بحث اقتصادی توجه به اقشار کم درآمده. البته هم باید به فکر کوتاه مدت باشن مثلا با پرداخت یارانه و هم بلند مدت با ایجاد شغل و افزایش تولید و غیره.
اگر دولت بجای یارانه برای سرکوب قیمت، قیمت رو آزاد کنه اما در عوض به اقشار نیازمند یارانه مستقیم بیشتری بده چه نقدی چه کوپنی، این بسیار به نفع اقشار کم درآمده.
ایت الله هاشمی خودشان حساس تر از همه به حفظ اسرار مملکتی بوده اند و درست نیست کتاب ایشان مخدوش شود
جناب ۶ کلاس
برنج رو ۴۰ تحویل گرفتی الان کردیش ۸۵ تومن
پراید رو ۱۰۰ تحویل گرفتی الان کردیش ۲۰۵ تومن
گوشت گوسفندی رو ۱۱۰ تحویل گرفتی الان کردیش ۱۷۰
الان ما داریم مزه شیرین عدالت در یارانه رو حس میکنیم چهار چنگولی !
با پول پاشی و صدقه ویارانه
هیچ وقت گرانی افسارگسیخته و تورم جبران نمی شود.این را مردم از یارانه 45 هزار تومانی احمدی نژادی درس عبرت گرفتند.
آقایان با دنیا به خاطر چند کیلو کیک زرد سرشاخ می شوند.
مملکت تحریم و دلار ها ته می کشد.
بعد می بینند مملکت پول کم آورد دست توجیب مردم می کنند..1000 تومان یارانه می دهند
10000تومان از جیب دیگر کش می روند.
یک روز شکر گرون می کنند.یک روز مرغ.یک روز روغن و روز دیگر ماکارونی و کلوچه.
فقط نون نیست.از کیک و کلوچه و بیسکویت تا رشته آشی همه وهمه 400 درصد حداقل افزایش قیمت دارد.


ولی هیچ کس نمی پرسد مقصر رسیدن دلار به مرز 30000 تومان که همه ی مصائب و رنج ها به خاطر آن است کیست؟؟؟؟


که همه می دانیم کیست.
سلام خدمت همه هموطنان
درمورد ازاد سازی قیمتها باید خدمت اقای رئیس جمهور ووزاری صمت وکشاورزی عرض کنم اصناف کشور هیچ باری نه ازدوش شما برمیدارند ونه ازدوش ملت ایران ودرواقع خودشان چون کسبه های کشورهستند قطعا تمایل انان دراین اب گل الود ماهیگیری هست لذا نه اصناف نه تعزیرات حکومتی ونه سامانه 124هیچ کدام ازاینها نمیتوانند جلوی گرانفروشی ایفای نقش کنند اولا سامانه 135و124بیشتر ماموران این دوسامانه اهل رشوه هستند باید باور داشته باشیم که ماموران تعزیزات عمدتا ماموران سالمی نیستند دوم اینکه شاید مثل دوران افزایش قیمت بنزین اصناف وصداوسیما ناجا وماموران وقاضی به همراه دوربین این مغازه ان مغازه اقا اجناس گران شد انها هم بگویند نه اتفاقا ارزان هم شده تا یکماه برای ساکت کردن وجاانداختن قیمت بنزین شو تبلیغاتی راه بندازید وبعدش رها وقدرمسلم افزایش کرایه ها واجناس را دربرداشت لذاارک حکومت ودولت واقعا انچه میگوید وبدان ایمان وباور دارد که گرانی برمردم تحمیل نشود راه حل وقابلیت اجرا دارداگر نه صرفا برای عوام فریبی وبرای جلوگیری از اشوبهای مردمی هست وبااین ترفند میخواهند جلوی اشوب را بگیرند یکروزی باید تاوان این هرج ومرج گرانی را بدهد علیهذا بنده پیشنهادی دارم اگر روی این پیشنهاد من کارکاشناسی شود قطعا یعنی اگر 100درصد نگویم بالای80درصد دولت موفق میشود از هرج ومرج افزایش قیمتها جلوگیری کند وان پیشنها بشرح زیرهست
الف- تهران دارای22منطقه شهرداری هست هرمنطقه یعنی شهردار منطقه وشهرداران ناحیه را باید موظف کرد درمنطقه شهری خودشان قیمتهارا کنترل کنند دراین زمینه هم هرمنطقه شهرداری باید نیروی بازرس را خودش استخدام وازمنابع جریمه مغازه ها حقوق بازرسان را پرداخت کند
ب- درصورتیکه دریک منطقه شهردار وشهرداران ناحیه موفق نشود جلوی گرانی فروشی را بگیرند از سمت خود برای همیشه عزل شوند
پ- درهرمنطقه شهرداری یک قاضی مستقر شود وان واحد حکم گرانفروشی وتوقیف کالارا صادر کند نه اینکه سیکل اداری5-6 ماه زمان ببرد اخرش برای واحد صنفی بخاطر گرانفروشی مبلغ 4/256/000تومن جریمه صادر کند اینگونه جرایم وطولانی شدن حکم بازدارنده نیست
ت- درسراسرکشورهم میتوان اینگونه ازطریق شهرداری جلوی اختلالات قیمتی را گرفت
جیب ملت را نزنید عدالت پیشکش
الان داریم مزه عدالت رو با برنج ۹۰ هزارتومنی و گوشت ۱۸۰ هزار تومنی میچشیم .
آخه تو رو چه به ریاست ؟
# لکوموتیر
اونایی که دکتر و مهندس بودن نتونستن کاری کن برای اقتصاد تو که شیش کلاسی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
مملکت حاکم باسواد نمیخواد بلکه حاکم مقتدر میخواد
دان ویت یو اس آی :-)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
مرگ بر امریکا و مرگ بر صهیونیستهای فارسی زبان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
تیر و تخته با هم جور در اومده
رئیس ۶ کلاسه
وزیر اکابری
عجب؟؟؟طرف حتی اگر مواد فروش بوده برخورد پلیس خوب نبوده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
آخی چقدر تو نایسی بیا بریم اعدامت کنم گوگولی که مواد میفروشی عسیسم
ناشناس
| Romania |
۰۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
پلیس ما فقط برای خودرو خانم ها و حجاب خانم ها و تماشاگران خانم و در کل برخورد با خانم ها آماده هست و با دزد و قاتل و کیف قاپ کاری نداره
معیشت مردم در زمان ریاست تو مزه خر زهره میده
این گروه انقلابی واقعا روی هر کسی که بهش تهمت میزدندو سفید کردند. تبریک بهتون میگم. تو این موضوع هم اول شدین
اقاي احمدي نژاد تو كه الان بلبل شدي وقتي ميخاستي يارانه ها را از اب و برق و گاز و غيره برداري از مات نظرخواهي كردي؟ كشور از زمان رياست جمهوري شما اينجوري شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
دولت پاکدست مهرورز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
دمت گرم فلاکت از دوران احمدی نژاد شزوع شد و حالا طوری حرف میزنه که انگار زمان خودش کل و بلبل بوده
از کدام مزه شیرین سخن میرانی ؟
به جای فقر داری ریشه فقیر رو میخشکونی
از کدام مزه شیرین سخن میرانی ؟
به جای فقر داری ریشه فقیر رو میخشکونی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
دریغ از جهل
هاها شیرینی عدالت!!!
اگر عدالت بود که شما سر کار نبودی رییس.
کمر مردم زیر عدالت انوشیروانی شما شکسته.
حالا زاکانی واکنش داشته باشه، بخواب
آقای منادی
چطور افزایش ۴۵درصد تا ۹۰ درصدی حقوق که معاون وزیر بلغور میکرد تبدیل سک میلیون هفتصد شد ؟؟ مرد حسابی تا دیروز که میگفتی ۵۰ همت در حساب فرهنگیان خواهد نشست ؟؟ امروز صحبت از یک میلیون هفتصد می نی، ؟؟ حداقل بگیر دانشگاه از حداکثر بگیر آموزش و پرورش با ۳ برابر موظفی بیشتر ، هم ردیف شدن ؟؟.مسئولین به این عدالت علوی خود افتخار کنید ؟؟؟ در بودجه ۱۴۰۱ حقوق ۳۲ میلیونی عزیزان قانونی شد ولی بعد از ۱۱ سال هنوز معلمان دارن وعده سرخرمن می‌شنوند و جناب رییسی معلمان رو در ردیف دشمنان ، و آنها رو مثل همیشه عامل دشمن در روزنامه خود معرفی کرد؟؟؟ من چند وقت پیش گفتم جناب رییسی هر چه بیشتر به معلمان و مظلومان ، بی توجهی کنه خدا خودش تو کاسه ات می‌گذارد، از ما که با ۲۸ سال جان کندن و تباه کردن عمر در بدترین مناطق گذشت ولی آه و نفرین امثال من بدرقه راه کسانی که فقر و فلاکت برای کشور آوردن
جناب فرهنگیان عزیز ، جناب شیخ الرئیس گفته من یک ریال به فرهنگیان نمی‌دهم حتی اگه از گرسنگی بمیرن، این کشور واس ماست ؟؟؟؟ بودجه آنها رو واریز کنید به کمک معیشتی گرانی نان و ماکارانی حداقل پول ۴ ماه آنها با پول فرهنگیان تامین است ، قالیباف هم گفته پول سیسمونی ما در میاد ، حمایت میکنم ؟؟؟؟؟
رئیسی و قالیباف باعث فقر و اجحاف
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
ماکارانی گیت باعث فراموشی سیسمونی گیت نشود
تو این کشور نه وزیر اختیار داره ، نه وکیل ، نه رییس صدا وسیما
نه...... صحبت های طائب خود گویای واقعیت کشور هست ؟؟؟ پرستوهای عاشق دیدید چه بر سر نجفی آورد؟؟؟؟
وقتی در کشور تعریف درستی از چاپ پول وجود ندارد شما چه انتظاری دارید
من متعجب از پررویی جناب آقای روحانی که هشت سال کشور را در بلاتکلیفی برجام قرار داده و حالا اینگونه سخن می گوید .
همتی خودش سلطانه بقیه رو هم سلطان میبینه!
جناب آقای رئیسی در نیت خیر شما هیچ شکی نیست ولی باور کنید تیم اجرایی شما ضعیف هستید . باور کنید افراد بله قربان گو که بر نظرات تخصصی حرفه ای خود اصرار و پافشاری نمیکنند کار بجایی نخواهند برد آخر در کجای دنیا بانک مرکزی مسئول طراحی نظام توزیع نان میشود بطوری که معاون بانک مرکزی در رسانه در این رابطه توضیح میدهد .
رییسی انگار اصلا در جریان وضعیتی که خودش و دولتش ایجاد کرده اند نیست!!!!
قرار بود در این دولت طرهای نیمه تمام به اتمام برسد ولی با دولت های قبلی فرقی نمی کند یکی از این طرحها که با اتمام آن اشتغال زایی ورونق اقتصادی برای مردم شهریار وبه خصوص کشاورزان زحمت کش به وجود می آورد بازار میوه وتره بار جدید شهریار بود که بااینکه سرمایه گذار این طرح موظف بود آن را سال 97 تحویل دهد ولی تا به بلا تکلیف مانده ومسئولان شهر که قرارداد را امضائ کرده‌اند هیچ واکنشی نشان نمی دهند. حالا چرا خدا می داند.
زاکانی اگر حرف نزنی به کسی برنمیخورد.چون سواد کار در شهرداری را نداری مرتب در مورد امور دیگر اظهار نظر میکنی.
آقای رییسی وعده ندهید چون در توانتان نیست که عمل کنید مردم را به حال خود بگذارید
نگفتم اخر سر اون خانم ها مقصر شناخته میشوند!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
چون مثلا ۲ گرم ناس همراهشون بوده باید به اون وضع در بیان !!!!!!
آقای رییسی امروز فقط برای خودت یادداشت کن ؟؟
اگه وضعیت کشور سر و سامان داده نشود ، کشور کمتر از ۶ ماه به مراتب از ونزوئلا بدتر خواهد شد ، حذف ارز از نان و دارو که حتی در زمان جنگ اجازه گران شدن رو امام نداد ، بزرگترین حماقت تیم اقتصادی دولت بود ، هر چه ۴۵ هزار تومان احمدی نژاد تونست فقر رو ریشه کن کنه ۳۰۰ هزار شما هم خواهد تونست فقط باعث سونامی نقدینگی و ویرانی اقتصاد خواهد شد ؟؟ ای کاش کمی حرمت تمام صادق رو جفظ میکردین و فارغ التحصیلان این دانشگاه رو بر ملت مستولی نمیکردین ، در سال ۷۷ ضعیف ترین دانش آموز کلاس رفت اون دانشگاه فقط بخاطر ...... و حالا شده ......
آقا زاکانی کدام دشمن !!؟ دشمن مردم ایران یا دشمن مسئولین !!!
در هر کوچه و خیابانی هر۵۰۰ متریک فروشنده مواد است حالا پلیس دنبال یک اتومبیل میفته که توش چند گرم مواده؟ چرا حرف مسخره میزنه
یکی از روشهای جهت دهی به افکار عمومی در رسانه های غربی انتخاب هدفمند مهمان برنامه هاست. مثلا با اینکه اصلاح شیوه پرداخت یارانه ها، یک موضوع عمدتا اقتصادیه اما در این امروز بی بی سی اونقدری که من دیدم همه اش کارشناس غیراقتصادی آورد درباره این موضوع بحث کنه! دلیلش هم اینه که همه اقتصاددانان معتقدند کلیت کار دولت درسته و بی بی سی مجبوره بره کارشناسان سیاسی یا غیره بیاره که بتونه به هدفش یعنی تبلیغ علیه چنین کاری برسه!
کسی نیست بگه جناب همتی وقتی اونهمه کسری بودجه جا گذاشتید مشخصه مجبور به چاپ پول بدون پشتوانه میشه. راستی نگفتید چقدرش مربوط به پنج ماه اول 1400 هستش که شما سر کار بودید؟
آقای رئیس با آزاد سازی قیمتها خودت بهتر میدونی سهم هر ایرانی حدود ۱۹ میلیون نفر هست حالا میخواهی با ۳۰۰ هزار سر ملت کلاه بگذاری ؟؟؟ ماکارانی با دلار آزاد تو ترکیه ۱۱ هزار تومانه ، شرم کنید با این این مملکت داری خودتون .
درود
طعم شیرین عدالت را یک بار زمان احمدی‌نژاد چشیده ایم
چهل و پنج هزار داد....از همون موقع تا الان ثابت ماند همه چیز هزار در صد بالا رفته
پراید ده میلیونی شده دویست میلیونی...الا آخر
آقا ما از طلا بودن پشیمان شده ایم....طعم عدالت و موج تورم ونزوئلا یی نخواهیم...چکار باید بکنیم
رییسی تو جدت قسم استعفا بده برو ، تو نه تنها ففر و ریشه کن نخواهی کرد بلکه ریشه فقیر و متوسط رو خواهی کند ،؟؟ مرد حسابی چرا خودت رو کوچه علی چپ میزنی ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
چه تحلیل مشعشعی
فقط مواظب باشید این شیرینی عدالت در یارانه، مردم را گرفتار مرض قند نکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
مرض بعضیها که در هر شرایطی درمان ندارد
بسه دیگه چقدر حرف می زنید؟
خدایا وعده های رییسی کی تمام میشه همه عاجز شدن خودت فرجی بده
آقا، حاجی، عزیز، رفیق، دوست، دشمن، مسئول، منتخب، رییس، نازنین، ایهالناس، برادر، اورژانس، کمک کنید!
به دهها میلیون ایرانی سرگردان و کلافه کمک کنید،
چی بگیم که باورتون بشه، چی بشه که حالیتون بشه،
بس کنید، توروخدا بس کنید، دیگه چیزی مونده که خرابش نکرده باشین!!!!!!
در شرايط فعلي كه دنيا تحت شعاع جنگ اكراين و روسيه قرار گرفته و اقتصاد دنيا به طلاتم افتاده ساده ترين وكم سوادترين فرد نمي تواند بپذيرد كه يك دولتي اقدام به قطع سوبسيد كالاهاي اساسي جامعه كند و براي جبران آن بخواهد يارانه پرداخت كند.
با اين وضعيت به علت ضعف دولت در كنترل بازار اقشار كم درآمد و ضعيف جامعه بشدت متضرر خواهند شدو رانت و احتكار و گرانفروشي بيداد خواهد كرد.
ارز ۴۲۰۰ تجهیزات پزشکی به صورت پنهان در دولت جدید حذف شده و تحهیزات خیلی گرون شده بیمارستانهای دولتی تو شهرستان در حال کنسل کردن عملهای جراحی هستند به مریضها میگن تجهیزات نداریم برین خصوصی عمل کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
جوسازی نکن
چندی قبل آقای رئیسی بازدیدی از شرکت خودروسازی کشور داشتند و متعاقب آن فرمان هشت ماده ای معروف را جهت حمایت از مصرف کننده صادر نمودند که ما شاهد بازخورد آن در جامعه هستیم و خودروسازان با افزایش روزانه 20 میلیونی محصولات مردم را مورد لطف خود قرار دادند میتونید با یه سرج ساده افزایشهای قیمت محصولات خودرویی کشور در این بازه زمانی را ببینید ، جناب آقای رئیسی از طلا شدن منصرف شدیم لازم نیست عدالت را در پرداخت یارانه به مردم نشان دهید بقران جز هیچ جناحی نیستم و فراجناحی میگم لطفا خجالت بکشیدو بگذارید ملت به درد خودش بمیره بخدا کارد به استخوان رسیده میفهمی که دیگه نون هم در سفره ملت نمونده ، آیا درک دارید که شرمندگی یک پدر نزد فرزندانش چقدره وقتی نتونه شکمشون رو سیر کنه ، در قرنی که کشورهای دیگه بفکر زندگی در کرات دیگه هستند ملت ایران قانع به سیر شدن شکمش شده اما شماها اینو هم از این ملت گرفتید
جناب آقای رئیسی ترا بخدا بسه دیگه وعده ندهید. همین وعده‌هایی که عمل کردید برای هفت پشت ما بس است. خواهشا فقط یک وعده استعفای کامل دولت را بدهید تا شامل دعای خیر ملت شوید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
تو در حدی نیستی که چنین پیشنهادی بدهی
آقای زاکانی شما که بعنوان خیرخواه خودتو قاطی ماجرای سیسمونی گیت و طائب و برادر داماد رئیسی کردی لطف کن متن صوتی فرمایشات جناب آقای طائب را بصورت ممتد منتشر فرمایید تا جواب دندانشکن به بدخواهان را شما داده باشید چون مطمئنم که فایل کامل صوتی را در اختیار دارید که خود را نخود این آش شور کردید وگرنه شماها صالحتر از اون هستید که ندانسته حرفی بزنید البته که فرمایشات شما صحیح است که وحدت باید حفظ بشه ، لطفا شماها با حفظ وحدت و دورهمی شیره جان ملت را بمکید و نذارید اختلافتان را دیگران متوجه شوند...
در زمانهای قدیم شخصی بود که آدم خوبی نبود و خیلی اطرافیان و مردم را اذیت می کرد نزدیک مرگش پسرش رو صدا کرد وگفت عمر من رو به پایان است می خواهم نصیحتی و سفارشی بکنم پسرجان من خیلی مردم را اذیت کردم این کارها آخر عاقبت نداره الان که نزدیک مرگم است پشیمانم ولی چه سود تو این کارها را نکن مردم دار باش سعی کن آدم خوبی باشی , پدر فوت کرد و پسر چنان بلایی سر مردم واطرافیان آورد که اون سرش ناپیدا و مردم می گفتند خدا پدرش را بیامرزد این بچه بیچاره مان کرده خدا رحمت کند پدرش را , حالا داستان ماست خدا رحمت کند دولت های قبلی را
«مزه شیرین عدالت» نان کوپنی! دیگر سطح حتی وعده های سر خرمن شما تا اینجا نزول کرده: نان کوپنی!
گیریم اصلا طرف مواد مخدر داشته!! حکم بازداشت داشتن؟ چرا یه فرد لباس شخصی ایشون رو دستگیر میکنه؟ وظیفه پلیس چی بوده؟
من جای خانمه بودم به جرم تجاوز به عنف و اذیت و آزار شکایت قضایی میکردم از افراد تو فیلم!!
هرچی بیشتر سعی کنید رئیسی رو سازمان یافته خراب کنید عشق ما به رئیسی بیشتر میشه
کوپن هم در حقیقت انگار اختصاص ارز ۴۲۰۰چون وارد کننده جنس با هر قیمتی دوست داشت وارد می‌کند بعد به دولت می‌فروشه. دولت باید مابعد تفاوت دیده به وارد کننده
.یارانه را مستقیم بدید خود مان
یارانه پنهان یک میلیون سیصد بدید خودمان
با عرض سلام و خدا قوت به شما دست اندرکاران محترم سایت و همه عزیزان خدمت گزار به مردم و مملکت اسلامی . در خصوص وعده رییس جمهور محترم مبنی بر چشیدن مزه شیرین عدالت در پرداخت یارانه انتظار می رفت ایشان وعده چشیدن مزه شیرین ثبات قیمتها ( حتی بدون کاهش قیمت )را می دادند چون به تجربه ثابت شده تا مسئولین محترم اقدام به تعیین و پرداخت ضرر و زیان ناشی از گران کردن اقلام ضروری بکنند قیمتها به دفعات چندین برابر گرانتر شده و درحقیقت پرداخت مبلغ یارانه اصلا کارساز نبوده و به حساب نمی آید . و این موضوع به همگان اثبات شده و انتظار می رود رسانه های داخلی اینقدر در این خصوص تبلیغ نفرمایند (نشان دادن تصویر کارت یارانه و بحث بر سر میزان افزایش مبلغ یارانه و نحوه پرداخت ان و.....). با تشکر و آرزوی توفیق برای شما
سال به سال انتظارات از داشته‌های زندگی كمتر شده و از رستوران و پيتزا و هات‌داگ و همبرگر به فلافل و سمبوسه و نخود رسيده، از مسافرت و گردش و خوشگذرانی، به ساعتی پارک و زير درخت و لب ساحل رفتن تنزل کرده، از پس‌انداز و دورانديشی و حساب بانكی به خرجی را سينه‌خيز تا آخر ماه رساندن سقوط کرده، از خريد لباس و كفش و وسايل خانه، به وصله‌پینه‌ و تعمیر کردن البسه و وسایل قدیمی و تامین حداقل مواد خوراکی برای سر سفره گذاشتن کاهش یافته و… اما الان غول افسارگسیخته و سیری‌ناپذیر گرانی به همين حداقل‌ها هم سرک می‌کشد و می‌خواهد همین ته‌مانده‌ها را هم ببلعد؛ وقتی گرانی به فلافل و نان و پنير و سبزی سر سفر رسيد، بايد ترسيد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
خریدمونم در حد سبزی و هویج و پیاز و سیب زمینی اگر موجود باشد تنزل کرده است .امروز زردآلو کیلویی 90000هزار تومان بود.
یه بچه هم میدونه که اگر بخواهی جلو هر کاری که به ضرر اقتصاد جامعه . ملت و خانواده ها باشه باید اول منبع اصلی رو ریشه کن کرد ....سالهاست مردم از دست بی عدالتی رنج می کشند و هیچ دولتی تا حالا نتونسته اقدام مثبتی به نفع مردم انجام بده ...جناب آقای رییسی همه چیز روز به روز گرونتر میشه و شما فقط حرف میزنی اگه راست میگی عمل کن تا مردم ببینند .سیاست یعنی با قدرت بودن بخصوص در مورد این همه مافیا ....۱۶ ساله دارید یارانه ۴۵ به مردم میدی .خجالت هم نمی کشید‌.در حالیکه پول جیبی کودکان آقازاده‌ها با میلیونی سر کار داره بعد شماها با ۴۵ هزار میخواهید اقتصاد خانواده ها رو سر و سامان بدهید ....اگر مردش هستی برو اول شرکت سایپا و ایران خودرو رو تعدیل کن ....که نمیتونی چون توانش رو نداری
به نظرم نیت و کار رئیس جمهور درست است. افرادی که جوسازی میکنند، اغراضی دارند که از دید ما پنهان نیست
جناب زاکانی شما چکاره اید این وسط؟ بهتر نیست به جای تجزیه و تحلیل صحبت های این و ان به کار شهرداری برسید؟
اقای زاکانی شما مطمئنی اختلافی وجود نداره؟ نکنه خود شما از مسببین اختلاف هستید.
با این دولت
نه عدالتی در کار است
نه اقتصاد سامان می گیرد
نه معیشت مردم درست می شود
و نه تورم کنترل می شود
به یک دلیل ساده از صدر تا ذیل این دولت بر مردم تحمیل شد سرمایه اجتماعی ندارد شعار بسیار می دهد سواد هم ندارد
آقای ریسی یا تحریمها را بردار و کابینه را زیرو رو کن یا استعفا بده و و قت کشور را تلف نکن
همتی سلطان السلطان چاپ پول
ببخشید آقای زاکانی، این جمله ای که فرمودید شامل کیهان شریعتمداری هم میشه؟!
"هدف‌مان این است که مردم مزه شیرین عدالت در پرداخت یارانه‌ها را بچشند"
هدف بدی نیست ولی گاهی از حرف تا عمل از ث تا ثریا فاصله می افتد.
تو اول بگو با کیان دوستی
پس آنگه بگوئیم که تو کیست
تمام دولتهای ما، اختیارات محدود دارند و روز به روز اختیارات محدود تر میشه.
آخه وقتی ۷ تا ۸ میلیون افغانی تو کشور است شما چه کار مفیدی برای مردم میتونی انجام دهی.
آخر قضیه طرح با هزینه زیادتری بر مردم بسته میشه.
از اول انقلاب تا حال مگه قاچاق نبود ، چرا بهانه می کنید و به مردم استرس وارد می کنید
بیشترین کار در دولت یازده و دوازده بود چون پرؤه های نیمه تمام دولت قبل از جمله شصت درصد مسکن مهر نیمه تمام یا در حد 20 درصد کار شده بود این دولت انجام داد کرونا عدم فروش نفت و اقتصاد بدون نفت تجربه شد دیگر بی انصافی است توان نفت گاز بنزین به حد اکثر خود کفایی گندم تامین هزینه جنگ سوریه عراق علیه داعش در دولت روحانی اتفاق افتاد ولی در دولت سیزدهم به جز تورم گرانی کمبود چیز دیگر ندیده ایم وزیر نفت هم می گوید بیشتر زمان قبل نفت می فروشیم پول ان را هم نقد می گیریم پس کو
تو مزه تلخ تورم رو از حلق مردم بکش بیرون نمیخواد مزه شیرین یارانه رو به مردم بچشونی

له شدیم والا
تنها تخصصی که برای رئیس جمهور شدن در ایران لازمه , قدرت سخنوری است

وگرنه شش کلاس سواد کافیه.
زیادم هست تازه
تازه بعد چهل سال یادتون افتاده مردم طعم عدالت رو بچشن
هم اکنون شاهد نحوه مدیریت یکدست آقایون جوان انقلابی جهادی میدانی مقاومتی بر همه ارکان حکومت هستیم !
اگر جرات كردي سري به شيريني فروشي بزنيد ببينيد مي توانيد نيم كيلوشيريني با اين دستمزدها براي خانواده تان تهيه كنيد
يواش يواش مرم بايد فراموش كنند شيريني چه مزه ايي هستش
حضرت آیت الله دکتر رئیسی
یه نیگا به قیمت کالاها و اجناس زمانی که قدرت رو به دست گرفتی و قیمت الان همون کالاها و اجناس بنداز
کدوم مزه شیرین ؟
از چی داری صحبت میکنی ؟!
فوق سلطان چاپ اسکناس
ما را به خیر تو امیدی نیست ، شر مرسان
ضعیف ترین و ناکارآمد ترین و حراف ترین دولت در طول این ۴۳ سال گذشته همین دولته
رییسی میخواد بیاد تلویزیون حکومتی برای ملت سخنرانی کنه در مورد گرونی ها و همه چیزو ماست مالی کنه. من ۱۰ سالی هست که تلویزیون ج. ا. ا رو نمیبینم. این یکی رو میخوام ببینم. چون احتمالا با توپوق هایی که می زنه خیلی کمدیه. البته اگر واقعا زنده پخش بشه.
به عمل کار برآید به سخنرانی نیست
علم الهدی
یه ذره داماد دکترت رو نصیحت و موعظه کن
گرونی ها داره پوست مردم رو میکنه
فکر کنم رئیسی ۲۴ ساعته داره پول چاپ میکنه تا دهن مردم رو شیرین کنه با اسکناس بدون پشتوانه
شماها حاکمان خوبی برای مردم ایران نبودید.
مزه شیرین عدالت که سهله مزه ماکارونی و نان و شیر و لبنیات و برنج و ... رو از یاد مردم می بری
طرح عدم کفایت و لیاقت فوق سلطان چاپ اسکناس سریعا اعلام وصول شود
رئیسی ؛ سلطان تورم
تو پانو از گردن ما بردار بذار نفس بکشیم طعم شیرین نخواستیم
رئیسی فوق دکترای خلق تورم و چاپ پول
با این فرمون به جایی نمی رسیم... هر دولتی که میاد میگیم صد رحمت به قبلی!!!....کاش به عقب برگردیم!
مجلس و دولت ضعیف همه دستاورد نظارت استصوابی شورای نگهبان است... تا وقتی که ملاک انتخاب افراد شایستگی نباشد و ریش و حزب و جناح ملاک باشد، وضع همین است!
جناب آقای دکتر زاکانی، روشی که در شهرداری در پیش گرفتید تورم زاست. دارید به کشور و پول ملی آسیب می زنید. اگر متوجه نیستید پس وامصیبتا. اگر متوجه هستید باز هم وامصیبتا.
درود بر رييسي
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
درود بر شیشم ابتدایی
وعده رئیس‌جمهور: هدف‌مان این است که مردم مزه شیرین عدالت در پرداخت یارانه‌ها را بچشند

رییس جمهوری که انتخاب مردم نبود و و در پی آن کابینه فشل و بی کفایتش، چطور میتواند ادعای عدالت کند در صورتیکه در عین بی عدالتی رییس جمهور شد؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!
اگه وعده هاشان شعار نیست یکی بیاد ثابت کنه که اطلاعات اقای همتی غلطه ولی نیاز به اثبات نیست چون هر روز شاهد بی ارزش شدن پول رایج مملکت هستیم . چاپ پول بدون پشتوانه .
آی حقه باز!!!!!
وعده رئیس‌جمهور: هدف‌مان این است که مردم مزه شیرین عدالت در پرداخت یارانه‌ها را بچشند

بيچاره شديم. بچه ها الفرار
اصلا مزه صندلی قدرت یه مزه دیگه ای داره فرقی هم نداره کدام صندلی ، صندلی ریاست جمهوری ، صندلی ریاست مجلس ، صندلی نمایندگی مجلس ، صندلی وزارت ، و....... وقتی هیچکی برات مهم نباشه . حالا که صندلی رو به دست آوردند ولش کنن . مگه میشه ! ؟مگه داریم ؟!!!
اون یارو حسن آقا حداقل صبح جمعه فهمید چی شده و چه بلائی سر مردم آورده
اما ابی جان انگار حتی ایام هفته را هم تشخیص نمی ده و
فقط به فکر حرکت سریع با لوکوموتیر و مراقبت از ناهار خوردن اطرافیان و آنگوزمان و اینگوزمان کردن هستند
خدائیش چه خبره
کسی می دونه؟؟
شما جیب ما رو نزن، وعده های شیرین پیشکش
خدا بداد ما ملت برسد می خواهند چندر غاز یارانه اضافه کنند بعد همه چیز را ازاد کنند وسر مامنت بگذارند که اگر چیزی گران شد داره یارانه اش را می دهیم ؟!
یعنی ملت را به تب گرفتن وبه مرگ راضی کردن ؟ملت هم که همگیمان خواب ؟کشورهای دیگر اگر 5درصد تورم زیاد شود دولت وحکومت را به سیخ می کشند ولی دولت ما وحکومت ملت را به سیخ میکشند وما هم می گویم دست شما درد نکند
جناب آیت الله رییسی عزیز ،هنوز جای طعم شیرین یارانه های دکتر احمدی‌نژاد درد میکند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
یازانه احمدی نژاد که بیش از حد شیرین بود. همه را دچار اسهال کرد.
هر دولتی روی کار اومده، خواسته مزۀ شیرین یه چیزی رو به ملت بچشانه. آقا اگه ما نخوایم مزۀ شیرین چیزی رو بچشیم باید کی رو ببینیم؟
شیرینی هم حدی داره. همان وعده های شیرین داده شده در موقع انتخابات الان داره یکی یکی براورده میشه واز شیرینی دل همه رو زده
مزه عدالت زیاد شیرین نباشه که مردم دیابت بگیرن.ودنبال آنسولین بگردن.یه خورده ملس باشه بهتره
درصورت مرگ پادشاه عربستان. لطفا تسلیت بابت مرگ فراموش نشود. بد و خوب بودنش به ما ربطی ندارد دیگر خودش خواهد بود و خدای.
اما مهمتر از آن، تبریک به پادشاه بعدی عربستان است به این نیت که باشد مسلمانان منطقه رنج و زجر کمتری ببرند.
«آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است
با دوستان مروت، با دشمنان مدارا»
حافظ فقط شاعر نبود،
جناب رییسی. البته که جنابعالی منتخب اکثریت مردم نیستید ولی در عین حال پیشنهاد می کنم در درجه اول وعده های قبل از انتخابات را عملی منید بعد وعده جدید بدهید
کسانی که باعث تحریم کشور شده اند مشخص است آنها را به دادگاه واقعی بسپارید همه چیز درست می‌شود
وعده رئیس‌جمهور: هدف‌مان این است که مردم مزه شیرین عدالت در پرداخت یارانه‌ها را بچشند!!!
دیابت گرفتیم از بس این مزه عدالت شیرین بود آقا مراعات حال ما را همبکنید دیاتمون بیشتر نشه شیرینی زیاد هم خوبیتی نداره
قرص برنج چنده بجای یارانه به مردم بدهید و شما بمانید و لبنان، فلسطین و...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
و سوریه
اِی مکار ۲ رو
یارانه هیچ مزه شیرینی عدالتی نخواهد داشت جز تلخی! آینده این ادعا را ثابت خواهد کرد! همچنان که گذشته ثابت شده!
جناب آقای دکتر احمدی نژاد عزیز
تمامی مشکلات ایجاد شده در بخش اقتصاد شامل تورم، قیمت خودرو،...................................برمی گردد به خود جناب عالی که خودسرانه و بدون کارشناسی تمام تصمیمات را گرفتی و ماحصل همین که هست مشاهده میفرمایید. لطفا از جنابعالی خواهش و تمنا میکنم دیگر اظهار نظر نفرمایید. بگذاریددرد شما از جان این مردم فهیم و اگاه کلا پاک شود. خداوند شما را هدایت بفرماید.
پلیس هر کجا کم می آورد ،مقداری مواد می گذارد داخل ماشین و....... ومردم را متهم می کند یکی نیسنت به اینها بگوید ماشین شخص حریم خصوصی افراد است ونباید به تجاوز کرد ،آن وقت می گویندچرا افراد مهاجرت می کنند..
بقدری این پلیس به مردم دروغ گفته ، دیگه کسی باور نمیکنه ...
چوپان دروغگو نشی یوقت ....
خدایا
ریشه دروغگویان را بکن
تنها سایت خبری که نظر کاربران انعکاس می دهد بدون توجه به گرایش فکری انها
نمی دانم چرا هی سعی می شود از طرف مسئولین واقعیات نادیده گرفته شود و همه چیز گل و بلبل جلوه داده شود. بجای تصمیمات اکثرا اشتباه فکری برای آینده مملکت کنید که با کارهای شما دارد بر باد می رود.
ریشه تورم گرو در نقدینگی یارانه ها داشت. آقای احمدی نژاد یارانه را آزاد کرد. با این حساب یارانه ثابت ماند و قیمتها سیر صعودی گرفت. کما اینکه می بینیم برق و آب و گاز روند افزایشی و به طبع آن مابقی محصولات گران شدند و پولی که به عنوان یارانه داده شد در دست دولتها ثابت ماند.
آقای احمدی نژاد بی فکری شما باعث این تورم افسار گسیخته گشت و دولت های بعد از شما هم در حل آن عاجز هستند
یکی به این رییس جمهور بگه بسه فقط حرف نزنه . مملکتو گند برداشته. فقرا در حال مرگ و میرند.
کسی نیست این دولت و رییس و کابینه را جمع کنه و بازخواست کنه. صدای مردم را کسی نمی شند. گرچه نایی برای فریاد ندارند...
حضرت آیت الله دکتر
طعم شیرین عدالت با هفت / دهم نون سنگک در روز ؟!!!!
آقای احمدی نزاد وقتی مردم ببینند مسئولان به جای رسیدگی به خارج به داخل و مردم رسیدگی میکنند مشکلات را تحمل خواهند کرد ولی وقتی خود جنابعالی رئیس جمهور بودی به جای رسیدگی به مردم و کشور به دنبال ماجراجویی در خارج و همراهی با چند کشور تابلوی جهان مانند ونزوئلا ، کره شمالی و ... بودی و با پولهای بادآورده نفت 120 دلاری برای ان کشورها خانه و بیمارستان و .. میساختی و به جای مدیریت آرام و مدبرانه دلارهای نفت 120 دلاری برای پیشرفت و ترقی کشور با هیاهو و زیر سوال بردن هولوکاست و خط و نشان کشیدن برای دنیا نه تنها کاری برای کشور نکردی بلکه ایران هراسی در دنیا راه انداختی و تحریم به ارمغان اوردی و بعد به جای تلاش برای رفع تحریمها ان را کاغذ پاره خواندی و به جایی رسیدیم که الان هستیم . آقای احمدی نزاد ! اینقدر از مردم حرف نزدن آیا شما زمان خودت یک بار از این مردم پرسیدی که شما موافق سیاست من در جهان و هیاهو و نشست و برخواست با دولتهای کمونیست کره شمالی و ونزوئلا ....و ماجراجویی در جهان هستید یا نه ؟ جناب سهم شما در وضع کنونی کشور به مراتب بیشتر است
حاج آقا حسن طی هشت سال ده ها بار برجام را احیا کرد..فقط دلار 3 تومنی تبدیل به 30 تومن شد.ممنون
رئیسی همون راهی را انتخاب کرده که احمدی نژاد طی کرده و جالبه خود احمدی نژاد هم تازه به اشتباه خودش پی برده
اینقدر که برای شما شیرین است برای مانیست
ما اگه رئیس جمهور و رئیس مجلس نخواهیم کیو باید ببینیم ؟
آقای حسام الدین آشنا ، آقای شاطر شما رو برای اولین بار تو صف نانوایی دیده , میدونی چرا ؟
چون رفتی درخواست کردی دو تا نان ۱۰ هزار تومنی بگیری , ... گفته آهاااااان ,این یارو از مریخ اومده بزار بگم ۱۵ تومن ،.. مرد حسابی ، نان سنگک ۱۰۰۰۰~۱۵۰۰۰ تومانی خجالت داره نه روایت .
به خداوندی آفریدگار این جهان هستی قسم که خرید نان ۵۰۰۰ تومنی اش هم برای خیلی ها از جمله خود من مقدور نیست . این را بدان مردک ،امثال ما زیادند که دینشان را به دنیا نفروختند و نخواهند فروخت .حداقل میدانیم کوچکترین لقمه حرامی وارد زندگیمان نکردهایم . شما را حلال نمی‌کنیم ،. اصلا برو بابا ،خدا پدر تو صد رحمت کنه ،اصلا همتون برید . هر کس که به این خاک و مردم خیانت می‌کنه ، روزی خیلی نزدیک در دادگاه صالحه و با وجدان عمومی در همین دنیا جواب پس خواهد داد ،در آن دنیا هم جواب خدا و امامان و شهدا را خواهد داد . حالا یه روز لباس روحانیت تنت کن ، یه روز کت و شلواری شو .
آقای همتی، یعنی رکورد دوره شما شکسته شد؟
چرا کشورمان با وجور اینهمه سرمایه باید در فقر باشد چرا باید هزینه های کشورهای عربی مثل لبنان وسوریه و غیرو را ما تامین کنیم وشکل آرد و نام امروز مربوط به کمکهای بلاعوض در صادرات گندم به لبنان است نه چیز دیگر
دولت محترم باید تمام مساعی خویش را جهت اخذ مدرک دیپلم به کار گیرد
هدف‌مان این است که مردم مزه شیرین عدالت در پرداخت یارانه‌ها را بچشند

من فکر کنم ایشان میخوان مزه مرگ رو به ملت بدن بااین تور افسار گسیخته که روز به روز افزایش قیمتها رو داریم ؛سفره یک وجبی مردم رو از بین ببرن
این به اصطلاح شیرینی عدالت، یکی از طنزهای تلخ روزگار است.
لطفا با آهنگ بخوانید
وعده میدی و وفا نمیکنی
تو مگر فکرما را نمیکنی
دریغ از یک خبر خوب
همش بدی و بد بیاری برای مردم
واکنش زاکانی به فایل صوتی مهدی طائب:خط ایجاد تفاوت بین دفتر رهبری و حضرت آقا خط انحرافی و مسمومی است!!!!!!
خود گویی و خود خندی ، عجب مرد هنرمندی !
خود شماها همه مشکلات و همه دردسرها را بوجود می آورید بدلیل کارنابلدی با هم کلنجار میروید و همدیگر را متهم میکنید و گهگاه خرابکاری های یکدیگر را ماله می کشید بعد میگویید : القای اختلاف بین مسئولان کشور در جنجال‌های رسانه‌ای اخیر مشخصا خط رسانه‌ای دشمن است ! کدام دشمن ؟ شما خودتان از صدتا دشمن بدترید !حضرت آقا بارها فرمودند مسئولان ساده زیست باشند خدمت به مردم بکنند بعد خود شما تا نیامده به شهرداری بریز و بپاش و قوم و خویش بازی راه انداختی بعد میگویی دشمن ؟ دشمن گفت شام 640 میلیونی ترتیب بده ؟
ابراهیم بت شکن کمر ملت رو بشکن
ما ایرانی ها قند داریم شیرینی برامون خوب نیست باید فقط تلخی و.... تحمل کنیم، شیرینی استفاده از امکانات کشور فقط برای مسؤلان و خاندانشون مهیا شده
سلام..من در انتخابات ریاست جمهوری بار اول به احمد توکلی رای دادم...بار دوم و سوم به اقای خاتمی ...بار چهارم به دوره اول احمدی نژاد و دیگه رای ندادم تا اینکه به اقای رئیسی رای دادم...واقعا تیم اجرایی اقای رئیسی ضعیف هستند و با این عملکردی که تا الان داشت به خودم قول دادم دیگه در هیچ انتخاباتی شرکت نکنم و به هیچ کدوم از اعضای خانواده هم اجاز نمی دم در هیچ انتخاباتی شرکت کنند...به تمامی مقدسات جهان سوگند می خورم....
ای کاش کمی هم بفکر افزایش زیاد پارازیت هم باشیم.
بر اساس ادعای تعدادی از شاهدان، دانشجویان از درب پشت وارد زمین چمن شده و شروع به بازی کردند که پس از گذشت مدتی تعدادی از نیروهای حراست به سمت دانشجویان حاضر در زمین رفته تا از ادامه بازی فوتبال آنها جلوگیری کنند.؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!یکی توضیح بده که بازی کردن کجایش بر خلاف دین ا است که باید با دانشجویان برخورد فیزیکی انجام گیرد.
درد یکی دوتا نیست ، یارانه یعنی گدا پروری ، یعنی چاپ پول بدون پشتوانه یعنی تورم یعنی عقب افتادگی کشور ، معلوم نیست چرا هیچ رئیس جمهوری ، برای جلو گیری از تورم در فکر ایجاد کار و ابزار کار و کوتاه کردن دست دزدان و چاپلوسان و رانت خواران و تروریست های اقتصادی نیست .یارانه ای که می دهید از جیب مردمی است که بسختی کار می کنند ومالیات می دهند ، به امید اینکه این پول برای ساخت و پیشرفت کشور بکار رود اما به عنوان یارانه پرداخت می شود ،دولت هم همیشه پول کم می آورد دوباره پول چاپ می کند ، این یعنی در جا زدن ، عقب گرد کشور فرو رفتن تو باتلاق بیشتر ، این یعنی از هم پاشیدن اقتصاد و در انتها فرو پاشی
رییسی کمر همت بسته که روی روحانی رو سفید کنه. لطفا کار خودتون رو درست انجام بدید و بگذارید مردم با خیال راحت از قبلی‌ها بد بگن.
لطفا با واژه ها بازی نکنید و اسم سوء مدیریت و سطحی نگری و آشفتگی را عدالت نگذارید.صادق باشید و از ریاکاری دست بردارید
چهل سال هستش که مزه مزه کردن فقرو بی عدالتی شما ها را
کشور ما با این مسئولانش شبیه ی دوربین مخفی میمونه که ابتدا مثل یک شوخی میممونه ولی واقیعه
منظور ایشان یعنی وعده شیرین نابودی قشر کارمند و بازنشستگان را به مردم بچشاند و از این قشر فلک زده و بی حامی انتقام بگیرد.؟؟؟
مزه شیرین عدالت با حقوقهای بالای 100 ملیون تومان و افزایش 10 درصدی حقوق بازنشستگان
دروغگو دشمن خداست....
مردم را بدبخت كرديد حالا با چندر غاز صدقه ميخواين كام چه كسي رو شيرين كنيد ؟ تا جون مردم را نگيريد دست بردار نيستيد ، مردم خسته و به ستوه امدن
عدالت چیه تقسیم یارانه به طور مساوی بین غنی و فقیر و هر کس خواست سهم خودشو به هر کس دوست داشت ببخشه وکیل وصَی هم نمیخواییم شما قوه تشخیص ندارید حق خیلیها را پایمال میکنید خیلیها یارانه ندارند و محتاجند و خیلی‌ها ثروتمندان و با حیله و نیرنگ تحت پوشش سازمان‌های حمایتی
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل