بازدید 20555

عجیب بود رابطه میان این پدر و پسر...

کد خبر: ۱۱۰۴۱۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۷ 23 July 2010
سیدمهدی شجاعی برای ولادت با شکوه حضرت علی اکبر(س) در وبلاگ خود نوشت:

عجیب بود رابطه میان این پدر و پسر. من گمان نمی کنم در تمام عالم، میان یک پدر و پسر این همه تعلق، این همه عشق، این همه انس و این همه ارادت حاکم باشد. من همیشه مبهوت این رابطه ام.

گاهی احساس می کردم که رابطه حسین و علی اکبر فقط رابطه  یک پدر و پسر نیست. رابطه باغبان با زیباترین گل آفرینش است. رابطه عاشق و معشوق است. رابطه دو انیس و همدل جدایی ناپذیر است.

احساس می کردم رابطه علی اکبر با حسین فقط رابطه یک پسر با پدر نیست. رابطه ماموم و امام است. رابطه مُحبُّ و محبوب است و اگر کفر نبود، می گفتم رابطه عابد و معبود است. نه...چگونه می توانم با این زبان الکن به شرح رابطه میان دو اسم اعظم بپردازم؟

بارها در کوچه پس کوچه های این رابطه، گیج و منگ و گم می شدم. می ماندم که کدام یک از این دو مرادند و کدام یک مرید؟ مراد حسین است یا علی اکبر؟

اگر مراد حسین است ـ که هست ـ پس این نگاه مریدانه او به قامت علی اکبر، به راه رفتن او، به کردار او و حتی به لغزش مژگان او از کجا آمده است؟! و اگر محبوب، علی اکبر است پس این بال گستردن و سر ساییدن در آستان حسین چگونه است؟ ...
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
سلام ممنونم اما به نظر من اين مراد و مريدي دوطرفه بوده اينکه هر زائري سر بر استان ابي عبدالله ساييد به نوعي استان علي اکبر حسين ع را هم سجده گاه خويش کرده زيرا هر دو در يک مقام شش گوشه ، توجه و عنايت بر زائر خويش دارند . اگر حسين ع نوه پيغمبر يود علي اکبر نيز به شهادت پدرش خلقا و خلقا و منطقا برسولک بوده و اين دو جدا از هم نيستند . اگر نه از استاد شجاعي مي خواهم رابطه اين دو بزرگوار را از زبان عمه سادات براي ما بازگو کند. حميد
بد نيست خوانندگان محترم بدانند كه جناب شجاعي نيز دختري داشتند كه چند سال پيش و در عنفوان جواني به رحمت خدا رفتند...و چه عجيب بود رابطه عاطفي اين پدر و دختر..... خداوند اين سيد اولاد پيغمبر را براي اهل دل حفظ كند.
خدایا نرم افزار درک این معارف کجا شیر می کنند
قیامت قامت ای قامت قیامت
قیامت می کند این قد و قامت
موذن چون ببیند قامتت را
به قدقامت بماند تا قیامت
بدون مدح يك صفحه، فقط يك صفحه از علي اكبر (س) اطلاعات تاريخي بدهيد تا كساني مانند من هم بفهميم كه شما از چه كسي سخن مي گوييد!!
با سلام بهتر است دررابطه با رابطه پدر وپسر در فیلم فاصله ها وگستاخی پسر در برابر پدر در جمعه گذشته وآموزش بد آن به جوانها هم کمی بحث کنید تا صدا وسیما بداند که چکار دارد می کند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان