بازدید 136054
در مراسم جشن ولادت امام حسین(ع) و حضرت عباس؛

آخرین جزییات از حادثه تروریستی در زاهدان+ تصاویر

شهرياري که به دنبال این رویداد از نمایندگی مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی استعفا کرده، درباره علت وقوع این حادثه نیز گفت: واقعا اين انفجارها قابل پيش‌بيني بود. بنده بارها در مصاحبه‌ها گفته‌ام كه عوامل بازمانده از جريانات وهابيت و ريگي وجود دارند و مي‌خواهند کاری کنند تا بگويند كه هنوز حضور دارند. بارها اين تذكر را به مسؤلان امنيتي استان داده‌ام و حتي پیش از تعطيلات عيد نوروز، كتبا در نامه‌اي به مسؤلان يادآوري كردم كه...
کد خبر: ۱۰۹۱۳۲
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۸۹ - ۲۲:۲۲ 15 July 2010
دو انفجار انتحاری در مسجد جامع زاهدان، جشن میلاد امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع) را به کربلایی دیگر تبدیل کرد.

به گزارش «تابناک»، وقوع دو انفجار انتهایی در فاصله زمانی نزدیک به هم سبب شهادت بیست و هفت نفر و مجروح شدن نزدیک به 170 تن از هموطنانمان در سیستان و بلوچستان شد. در حالی که گمانه زنی های بسیاری درباره عوامل این اقدام تروریستی شده،ساعتی پیش گروهک تروریستی ریگی مسئولیت این اقدام را به عهده گرفت.




بر پایه این گزارش، حسينعلي شهرياري، نماینده مردم زاهدان درباره جزییات این رخداد چنین گفت: در آغاز فردي با پوشش زنانه، قصد ورود به مسجد جامع را داشته كه از ورود وي جلوگيري مي‌شود. در انفجار نخست، سه يا چهار نفر شهيد مي‌شوند، چون انفجار اول جلوي درب ورودي مسجد رخ مي‌دهد، اما چند دقيقه بعد كه مردم براي كمك‌رساني مي‌آيند در آن شلوغي فرد دومي عمليات انتحاري ديگري انجام مي دهد.




شهرياري درباره علت وقوع این رویداد نیز گفت: واقعا اين انفجارها قابل پيش‌بيني بود. بنده بارها در مصاحبه‌ها گفته‌ام كه عوامل بازمانده از جريانات وهابيت و ريگي وجود دارند و مي‌خواهند کاری کنند تا بگويند كه هنوز حضور دارند. بارها اين تذكر را به مسؤلان امنيتي استان داده‌ام و حتي پیش از تعطيلات عيد نوروز، كتبا در نامه‌اي به مسؤلان يادآوري كردم كه بايد مراقبت‌هاي امنيتي را در استان سيستان و بلوچستان گسترش دهند. اين جريانات تلاش بسياري داشته‌اند؛ اما اكنون نيز موفق نشده‌اند كه وارد مسجد جامع شهر زاهدان شوند.




اما آخرین گزارش ها حکایت از آن دارد که نماینده زاهدان در اعتراض به شرایط پیش آمده، استعفا کرده است، شهریاری در متن این استعفا آورده است: جناب آقای دکتر علی لاریجانی ریاست محترم مجلس شورای اسلامی، احتراما اینجانب دکتر حسینعلی شهریاری، نماینده مردم زاهدان در مجلس به اطلاع می رساند با توجه به پیگیری های فراوان اینجانب متأسفانه مسئولان نتوانستند حداقل وظیفه خود را که همانا حفظ امنیت جان و مال مردم است را تأمین نمایند. از طرفی، خواسته های فراوان و بحق مردمی از اینجانب جهت پیگیری برای تأمین امنیت و احقاق حقوق شهروندی استعفای خود را در تاریخ 25 تیر ماه 89 اعلام می دارم. امیدوارم مسئولان چاره ای بیندیشند که از این پس، شاهد پرپر شدن عزیزانمان در این استان نباشیم.




اما درباره شمار شهدا و مجروحان نیز آمار متفاوتی اعلام شده است که آخرین آمار شهادت 27 تن و مجروح شدن 169 نفر از هموطنانمان را تأیید می کند؛ هرچند برخی از خبرگزاری ها،  از مجروح شدن بیش از 300 نفر در این حادثه خیر داده اند.
در همین حال، اداره کل پزشکی قانونی استان سیستان و بلوچستان اسامی 21 شهید از 27 شهید دو انفجار تروریستی زاهدان را به شرح زیر اعلام کرد؛

1- محمد رضا راغی 2- محمد اکبری  3- مصطفی نجار 4- محمود کیانی 5- عارف شهرکی 6- سجاد حاجیان 7- سید جواد حسینی 8- مصطفی آبیاری 9- محمد سرگزی 10- علی غلامحسین تهرانی 11- کاظم نجار 12- رضا میر 13- رضا شهرکی
14- غلامرضا توکلی 15- احسان فرازمند 16- محمد حسینی 17- حمسید سرحدی راد 18- محمد گلدوی 19- علیرضا کرد 20- مجتبی ثریا 21- مسعود شجاعی باغینی.

بر پایه اعلام مراجع قانونی، این حادثه تاکنون 27 شهید داشته است. اداره کل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان از مردم استان خواسته است برای شناسایی هویت دیگر شهیدان به مراکز پزشکی قانونی بروند.

اما در نخستین واکنش های رسمی بین المللی در برابر این حادثه، دفتر مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا در بيانيه‌اي اعلام كرد: كاترين اشتون با شنيدن خبري درباره حمله به مسجد جامع در زاهدان شوكه شده است.

اين بيانيه افزود: وي شديدا اين حمله بزدلانه را كه هيچ توجيهي ندارد، محكوم مي‌كند. اشتون تسليت و همدردي خود را با خانواده‌ها و دوستان قربانيان اين حادثه اعلام مي‌كند.

در همین حال، «جان برینان»، معاون رئیس جمهوری ایالات متحده در امور امنیت داخلی مبارزه با تروریسم پس از «هیلاری کلینتون»، وزیر امور خارجه، حمله وحشیانه به مسجد جامع زاهدان را به شدت محکوم کرده و آن را یک اقدام تروریستی خواند.
وی افزود: دولت آمریکا و باراک اوباما رئیس جمهوری این کشور حملات تروریستی به مسجد جامع زاهدان را محکوم می کند.

همچنین «شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان»، وزیر خارجه امارات نیز با ابراز تنفر درباره هرگونه عملیات تروریستی، حمله وحشیانه شب گذشته به مسجد جامع زاهدان را به شدت محکوم کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۰
خدا لعنتشون کنه نمیزارن آب خوش از گلوی مردم پایین بره
اگر مالک و در ملا عام به بدترین شکل میکشتن همه شیر نمیشدن.باز بگین این کشور و اون کشور
بیاین اینجا ببینین
همه این تروریست ها دست پرودهء کشورهای (پاکستان) و عربستان سعودی هستند ........... دیگه باید برای مقابله با این عوامل چاره ای اندیشید ..........
اقدام جنایت کارانه ای بوده است ولی نحوه اطلاع رسانی فارس نیوز خیلی غلط است. اول بدون هیچ شواهدی اعلام کردند که صوتی بوده است و بعد هم گفتند که بمب گذار خواسته که با پوشش زنانه وارد بشود که اینها صرفا جلوگیری کردند! خوب چرا دستگیرش نکردند؟ هویت این مرد با لباس زنانه چیست؟ وقتی با حضور این مرد با لباس زنانه شواهدی از احتمال بمب گذاری پیدا کردند چرا مراسم را متوقف نکردند؟
شما که گفتید ریگی دیگه تموم شد !!!!!
با سلام من واقعا نميدونم اينها با اين اعمال ننگينشون دنبال چي هستن بايد بهشون گفت اون فرماندتون با اون همه دبدبه وكبكبش گرفته شد شما كه ديگه چيزي نيستيد
تا دونه آخر این نجس های وهابی رو دار می زنیم
اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد و آخر تابع له علی ذلک
لعنت بر ظالمین تفرقه افکن و دشمن وطن و مردم.کسانی که به هموطن ،همشهری و همسایه خودرحم نمیکنند
از طرفی مسوولان با اقدامات نسنجیده خود کینه و نفرت مردم را نسبت به هم زیاد میکند.چرا برای مردم زجرکشیده آن خته اشتغال و رفاه نمیبرید تا شاهد چنین جهالت ها نباشیم
دست آمریکا و انگلیس تو کاره
اسرائیل هم همینطور!
واقعا جنايتكارانه اين انفجارها رو انجام دادن
چرا درمساجددوربین مداربسته بکارنبرده اند؟
قابل توجه مسئولین محترماز اطلاعاتی تا امنیتی دومین فرقه سازمان منافقین اعلام موجودیت کرد همه ما مردم اماده مقابله هستیم لطفا مقداری از دعواهای خود را کاهش دهید .
خدا ریشه این وهابی ها و سلفی ها و ریگی هارا بخشکاند
مردم باید آمار شهدا رو از سایتهای بیگانه جستجو کنند؟چرا اعلام نمیکنند؟؟
با سلام و احترام ، از نیروهای امنیتی و نظامی ، درخواست می شود ، هر چه سریع تر ، نسبت به استقرار کامل در منطقه ، اقدام نمایند و تا حداقل دو سال ، نسبت به خلع کامل عوامل ترور مردم بیگناه ، تلاش بایسته فرمایند . با سپاس
اين الطالب بدم االمقتول بكربلا
اللهم عجل الوليك الفرج
تابناک از آوردن این نوع پوشش از این حادثه باز چهره مظلوم نمایانه خود را از ضعیف بودن دولت نشان داد
خدایا خودت به داد ما برس
آخه این بیشرف ها با این مردم بیگناه چی کار دارن/؟
ای وای... خدا به خانواده هاشون صبر بده.
این گروه تروریستی را ریشه کن کنید.
به امید روزی که دیگر هیچ متعصب بدون عقلی خون مردم را نریزد.
من از اهالیه سیستانم ... دست این دولت درد نکنه ... تو برقراریه امنیت رویه دولت خاتمی رو سفید کردند !!!
باید ریگی را در ملا عام زجر کش وسنگسار می کردند وبه طور مستقیم پخش می کردندتا برای بقیه درس عبرتی باشد.
شهادتتان در روز ولادت سرور شهیدان مبارک
من نگفتند این جندالله نابود شده پس چی شد.این همه آدم بیگناه دیگر که دوباره کشتند.پس این نیروهای امنیتی چی کار می کنند؟؟؟
این دیگه آخرین نفساشونه چون نمی شه با ابالفضل شوخی کرد
سلام
دردناک بود. برای اینکه بتوان ساقه ها را ازبین برد باید ریشه را نابود کرد.
بعضی ها فکر کردن ریشه ریگی بود !!!! جواب مارو نمیتونین بدین جواب خونواده هاشونو چطور می دین
بنظر بنده مامورین امنیتی و نیروی انتظامی در این استان می بایست تقویت شود
لا اله الا الله...
لعنت بر اين كثافت ها
چقدر متصدیان امنیتی ما سهل انگاری میکنند. بجای اینکه همه هوش و حواسشان به دشمنان قسم خورده ایران باشند با تمام قوا مواظب زنده باد و مرده باد هستند
لعنت بر عربستان , پاکستان و آمریکای وهابی پرور
اللهم العن جبت و الطاغوت بعدد فضائل علي بن ابي طالب
اللهم عجل لوليك الفرج و العافية و والنصر
کردار نیک گفتار نیک پندار نیک
راه در جهان یکیست و آن راه راستیست
اونوقت از ضعف اطلاعاتی سازمان سیا میگن این حادثه دردناک از ضعف کدوم سازمان و نیروی پاسخ گویه.
همه اين جنايت ها تقصير پاكستان وافغانستان هستش چونكه اين جنايتكاراي كثيف راحت ميرن اونجاوخودشونو آماده ومسلح ميكنن.دولت اين كشورا هم خوابه خوابه.
آقا منبع اینها پاکستان است
فقط باید فکر دیوار حایل باشیم با کمک دنیا برای کنترل تجارت مواد مخدر در سطح جهانی یک دیوار حایل برای پاکستان و افغانستان بکشیم
مرگ بر نوادگان مستر همفركه امروزدرعربستان حكومت ميكنند
آمریکای وهابی پرور ؟

شاید درج نکنید ، اما راه حل دراز مدت رسیدگی به وضعیت اهل سنت استان است و پاک کردن ذهنیت تبعیض ، وگرنه تا وقتی که یکی دیگری را نجس بداند ، طرف مقابل هم دست به خشونت می زند و دور باطل ادامه دارد
خدالعنت كنه هر كه باعث اين ماجراهاس
خدا لعنتشون كنه .
خدا لعنتشون كنه .
خدا لعنتشون كنه .
به حق همين روزهاي عزيز...به حق امام زمان ؛ خدا لعنتشون كنه...انشاءا... .
خدا وند به خانوده هاي اين عزيزان صبر عنايت فرمايد روحشان شاد
باید به زیر ساخت های جغرافیای فرهنگی آن خطه از کشور عزیزمان فارغ از بحث تشیع و سنت و ... بطوری اساسی تر بپردازیم.
اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد و آخر تابع له علی ذلک نگفتند این جندالله نابود شده پس چی شد.این همه آدم بیگناه دیگر که دوباره کشتند.پس این نیروهای امنیتی چی کار می کنند؟؟؟
مسولین بی مسول به داد مردم برسید !
ما همیشه از وحدت شیعه و سنی حرف می زنیم اما در عمل استان های سنی نشین ما در محرومیت شدید به سر می برند و تازه در همان استان ها اقلیت شیعه اجازه حضور موثر در اداره شهر ها رابه برادران سنی نمی دهند و این خود سرآغاز شروع کینه ورزی برای دو طرف می شود . شما را به خدا به موازات تلاش برای مجازات جانیان که تعداد زیادی نمی باشند ، تلاش شود تا تبعیض ها برداشته شده و این برادر کشی ها پایان یابند .
مرگ بر عربستان و پاكستان و آمريكا و وهابيت
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل