بازدید 93665

فیلم دلخراش از زورگیری با چاقو در تهران

با انتقال متهم به اداره 18 پلیس آگاهی وی ابتدا مشارکت در کیف‌قاپی و زورگیری را انکار اما با مشاهده فیلم موجود به بزه انتسابی به همراه همدستش علیرضا معروف به شاهین اعتراف کرد.میلاد مدعی شد: بعد از این حادثه و ترس از انتشار فیلم موبایل شهروند روی پل عابر پیاده از علیرضا جدا شده و بعد از آن از وی اطلاعی ندارد.
کد خبر: ۱۰۷۵۴۰
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۸۹ - ۲۱:۵۱ 05 July 2010
در آخرین روز خرداد امسال با ارسال یک حلقه سی‌دی از طرف یکی از شهروندان تهرانی به یکی از پایگاه‌های پلیس آگاهی مسئولان از وقوع یک حادثه با خبر شدند.

به گزارش «تابناک اجتماعی»، با مشاهده صحنه‌های دلخراش تصاویر داخل سی‌دی توسط رئیس پایگاه و همچنین رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، مشخص شد یک جوان در سه راه امین حضور و در ورودی زیرگذر، مورد حمله بی‌رحمانه 2 جوان موتور سوار قرار گرفته است.
این در حالی بود که از 23 خرداد با اعزام یک فرد مجروح به بیمارستان و شدت ضربات وارده از چاقوی مهاجمان، شکایتی از سوی خانواده‌اش تنظیم و با دستور دادیار شعبه یکم دادسرای امور جنائی پرونده در پایگاه هفتم پلیس آگاهی در حال رسیدگی بود.
همچنین مشخص شد فرد مجروح با انجام چندین عمل جراحی از مرگ حتمی نجات پیدا کرده و به این ترتیب با تحقیقات افسر پرونده معلوم شد با دخالت دو رهگذر که در همان لحظه از پل عابر پیاده در حال عبور بوده‌اند این فرد از چنگ متهمان متواری شده‌ است.

به گزارش ایران، از آنجا که افسر پرونده منتظر فیلمی بود که از این صحنه گرفته شده بود، با رسیدن فیلم به دست پلیس آگاهی پرونده وارد مرحله دیگری شد.
با دستورات صادره از سوی رئیس پلیس آگاهی تهران و مشاهده تصاویر توسط تیم‌های مبارزه با کیف‌قاپی و زورگیری، کارآگاهان اداره 18 پلیس آگاهی، فرد مهاجم را که بی رحمانه برای سرقت کیف عابر ضربات کارد را وارد می‌کرد شناسایی کردند.
تحقیقات نشان داد: این فرد بی رحم کسی نیست جز علیرضا معروف به شاهین، 18 ساله که در سال گذشته در 3 مرحله به اتهام زورگیری و کیف‌قاپی دستگیر و روانه زندان شد و هر بار با سپردن وثیقه آزاد شده است.
به علت حساسیت موضوع، پرونده برای رسیدگی در اداره تخصصی به اداره هجدهم مبارزه با کیف قاپی منتقل شد و با تشکیل تیمی از کارآگاهان مجرب این اداره شناسایی و دستگیری متهمان در دستور کار جدی آنان قرار گرفت.
با توجه به شناسایی هویت علیرضا، تحقیقات میدانی برای دستگیری وی آغاز شد. با تحت نظر قرار دادن منزل پدری متهم در محدوده خیابان مولوی مشخص شد متهم پس از این حادثه زندگی مخفیانه‌ای را در پیش گرفته است.
در بررسی‌های بیشتر نفر دوم که هنگام درگیری میلاد با شاکی پرونده روی موتور وضعیت اطراف را کنترل می‌کرد، به نام میلاد 19 ساله نیز شناسایی شد.
در ادامه، محل سکونت دیگر متهم پرونده نیز شناسایی و مشخص شد او نیز در محل حضور ندارد. کارآگاهان با تحقیقات وسیع و دامنه‌دار خود چندین محل را که احتمال حضور متهمان را می‌دادند شناسایی کرده و به صورت شبانه‌روزی تحت نظر قرار دادند.
در تاریخ 6 تیر امسال و با پیگیری همه جانبه موضوع مشخص شد میلاد با موتورسیکلت تصادف کرده و در بیمارستان حضرت فاطمه الزهراء(س) بستری شده است.
با اعزام کارآگاهان به بیمارستان، متهم در حالی که لحظاتی قبل ترخیص شده بود، ساعت 9 در خیابان روبه‌روی بیمارستان شناسایی و دستگیر شد.
با انتقال متهم به اداره 18 پلیس آگاهی وی ابتدا مشارکت در کیف‌قاپی و زورگیری را انکار اما با مشاهده فیلم موجود به بزه انتسابی به همراه همدستش علیرضا معروف به شاهین اعتراف کرد.
میلاد مدعی شد: بعد از این حادثه و ترس از انتشار فیلم موبایل شهروند روی پل عابر پیاده از علیرضا جدا شده و بعد از آن از وی اطلاعی ندارد.
با اطلاعاتی که از متهم اصلی پرونده به دست آمد مشخص شد وی پس از حادثه درگیری در سه راه امین حضور در شهرستان قم مخفی شده است.
اما با اطلاع از دستگیری همدستش، بلافاصله به تهران مراجعت کرد و در منزلی مجردی در خیابان ارج در حوالی میدان شوش مخفی شد. در ساعت 11 روز 9 تیر در حالی که این محل از سوی تیم تحقیق کارآگاهان مبارزه با کیف قاپی شناسائی شده و کاملاً تحت نظر قرار داشت، یک جوان با موتورسیکلت به مخفیگاه علیرضا آمد و لحظاتی بعد که علیرضا از منزل خارج و سوار ترک موتور شده بود، شناسایی شد.
کارآگاهان در عملیات غافلگیرانه‌ای اقدام به دستگیری آنها کردند که متهمان با استفاده از موتورسیکلت قصد فرار داشتند. کارآگاهان با رعایت قانون بکارگیری سلاح و دستور ایست و در مقابل عدم توجه متهمان به فرمان پلیس، با شلیک هوایی و سپس تیر مستقیم، متهم علیرضا را از ناحیه مچ هر دو پا مورد اصابت تیر قرار دادند و به این ترتیب متهم در حال فرار دستگیر و علیرضا با توجه به زخمی شدن به بیمارستان و متهم دیگر به اداره 18 پلیس آگاهی منتقل شدند.
با انتقال راننده موتورسیکلت به اداره 18 آگاهی، هویتش به نام میلاد 18ساله شناسایی و اعتراف کرد: دنبال علیرضا آمده بودم تا با هم برای کیف‌قاپی برویم.
علیرضا نیز پس از بهبودی نسبی و انتقال به اداره 18 پلیس آگاهی در مقابل افسر پرونده به درگیری با شاکی پرونده در تاریخ 23 خرداد و وارد کردن ضربات بی‌رحمانه چاقو برای سرقت کیف وی و مجروح کردنش اعتراف کرد.
این 3 متهم تاکنون و در مراحل اولیه تحقیق از آنان به 15فقره سرقت کیف قاپی‌، زورگیری، موبایل‌قاپی و گردنبندقاپی اعتراف کردند. اما با توجه به شرایط سرقت این متهمان و همچنین ابتدای تحقیقات پلیسی از آنان به نظر می‌رسد سرقت‌های آنها بسیار بیشتر از اعترافات اولیه باشد.
در بررسی‌های انجام شده از سوابق میلاد مشخص شد که وی دارای سوابق متعدد کیف‌قاپی و زورگیری است که در مواردی از این سرقت‌ها با خشونت و بی‌رحمی تمام همراه بوده که منجر به جراحت‌ها و در یک مورد نیز منجر به پارگی رگ‌ها و تاندون دست مالباخته شده است.
سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: در همه کشورها موفقیت‌های پلیس مرهون همکاری مردمی است و برقراری امنیت در هر جامعه‌ای بدون کمک مردم امکان پذیر نیست.
سرهنگ محمدیان ادامه داد: با توجه به سرقت‌های همراه با خشونت با دستور قاضی پرونده در خصوص انتشار بدون پوشش تصاویر آنان در جراید، از مالباختگان دعوت می‌شود جهت پیگیری پرونده خود به اداره 18 پلیس آگاهی تهران بزرگ یا شعبه اول دادیاری دادسرای جنایی تهران مراجعه یا با شماره تلفن 51055518 تماس بگیرند.




آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان را در تابناک اجتماعی بخوانید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۰
چشم شما روشن!1
متاسفانه وضعیت دادگاه اینچنین است که در متن خبر بآن اشاره شد بدون توجه به خظراتی که آزادی این افراد برای جامعه دارند و با تمام تلاشی که ماموران نیروی انتظامی انجام می دهند اینگونه افراد با سپردن وثیقه آزاد می شوند و مجددآ به کارهای خلافشان ادامه می دهند. در سایر کشورها اینگونه افراد هرگز روی آزادی را نمی بینند. البته زندانهای ما پر از دانشجویانی است که فکر کرده بودند آزادی بیان جزئی از قانون اساسی است.
دمتون گرم...
"این فرد بی رحم کسی نیست جز علیرضا معروف به شاهین، 18 ساله که در سال گذشته در 3 مرحله به اتهام زورگیری و کیف‌قاپی دستگیر و روانه زندان شد و هر بار با سپردن وثیقه آزاد شده است." قابل توجه کسانی‌ که با آزادی دانشجویان سیاسی زندانی مخالف هستند

در خبر قبلی شما در این مورد کامنتی گذاشتم که متاسفانه منتشر نکردید.
http://www.tabnak.ir/fa/pages/?cid=107032
امیدوارم حداقل این بار کامنتم را سانسور نکنید.
باعث تاسف است که چنین افراد شروری (بخوانید حیوانات درنده) آزادانه در جامعه می گردند و همچنین فجایعی را به بار می آورند.
نکته تاسف بارتر که در خبر قبلی شما (که لینکش را در ابتدا گذاشتم) آمده بود: "...مشخص شد يكي از اين سارقان زورگير جواني به نام عليرضا (معروف به شاهين)‌ است كه سال گذشته 4 بار به اتهام كيف‌قاپي و مجروح كردن مردم هنگام سرقت دستگير و تحويل مرجع قضايي شده و پس از تحمل كيفر، از زندان آزاد شده و بار ديگر سرقت‌هاي همراه با ضرب و جرح خود را از سر گرفته است."
اگر در همان ابتدا با این فرد برخورد قضایی شدیدتری می شد، شاید دیگر شاهد چنین صحنه های دلخراشی نبودیم.
متاسفانه بعضاً مشاهده می شود برخی از این افراد شرور با طی کردن بخشی از دوران محکومیت خود به راحتی از زندان خارج شده و اعمال شرورانه خود را از سر می گیرند.
دقت کنید این فرد در جواب خبرنگاری که از او پرسیده بود:
"...مي‌داني مردي را كه آخرين بار مجروح كردي، در يك قدمي مرگ قرار داشت؟"
به راحتی پاسخ داده است:
"...من فقط 12 ضربه به او زدم و فكر نمي‌كنم مرده باشد."
بنده در جایگاهی نیستم که حکم صادر کنم اما به نظر بنده برای چنین افراد شروری اعمال شدیدترین مجازات ها لازم است، چون این فرد قبلاً نشان داده که با مجازات زندان اعمال مجرمانه خود را ترک نمی کند. البته شاید برخی این حرف بنده را به سنگدلی تعبیر کنند اما از قدیم گفته اند: " ترحم بر پلنگ تیزدندان جفاکاری بود بر گوسفندان" و این که " توبه گرگ مرگه".
این فرد با عمل سفاکانه و ددمنشانه خود خود امنیت روانی جامعه را به خطر انداخته است، امیدوارم قوه قضائیه به وظیفه قانونی خود در مورد این فرد شرور عمل کند.
یا حق
تا وقتی قوه قضاییه اینجور برخورد کند فایده ای ندارد دوباره با وثیقه ازاد میشود باید کله این مجرمان سابقه دار را کند
به ناموس حضرت زهرا قسم حق یک انسان این نیست ایجوری چاقو بخوره . اعصاب به هم یخت . اگر قوه قضاییه جرات داره اعمال قانون را باید در کمال دقت و در کمترین زمان ممکن انجام دهد در غیر این صورت واقعا متاسف خواهم بود برای عدالت.
یا صاحب الزمان به آبروی حضرت زهرا در ظهورتان تعجیل بفرمایید
اعدام.اعدام.اعدام....تنها راه ریشه کنی این جنایات
فیلم دلخراش از زورگیری با چاقو در تهران
عجب امنیتی دارن مردم ایران اونم تو روز روشن. چشم پلیس روشن که همهشون رفتن مشغول طرح عفافن .!!
فقط اعدام ما را تسکین می دهد
آخه چی بگم؟ خدا نگذره از اون قاضی یا مسئول قضایی که این حیوون درنده و وحشی را به قید وثیقه آزاد گذاشته... آخه چطور ممکنه این مفسد رو 3 بار دستگیر کنند و وثیقه بذاره آزادانه بگرده.... احمقانه نیست؟ آیا این مسئولین نباید جواب پس بدهند؟
من هم مدتی پیش به صورتی مشابه مورد حمله قرار گرفتم البته مجروح نشدم و فقط کیف پول را بردند پس از تماس با کلانتری و تنظیم شکایت اولیه به آگاهی معرفی شدم و در آنجا به من گفتند که برای جریان افتادن پرونده باید به دادسرای جنایی بروم و با دستور قاضی شکایت به جریان می افتد و من به دلیل مشغله زیاد کاری از دنبال کردن موضوع منصرف شدم و دیگه پیگیری نکردم اما سوالی که وجود دارد این است که اولاً چرا اینقدر در کشور ما بروکراسی اداری وجود دارد؟ و مردم را به زحمت می اندازند به طوری که از حق خود صرفه نظر می کنند. سوال دوم اینکه همینطور که در بالا ذکر کردین مجرم سابقه دار بوده و مواردی دستگیری داشته چرا باید با وثیقه آزاد بشه؟ خواهش می کنم در صورت امکان در سایت قرار دهید.
اگر 3 و 4 تا از این حیوانات وحشی اعدام شود شاهد چنین حوادث دلخراشی نخواهیم بود
اي ول به كسي كه فيلم گرفته و داد ميزد كه ولش كن.
اعدام اونها و امسال اونها و همچنین ضامنین اونها حق مسلم ماست
لعنت به این قوانین مسخره
اگه یکیشونو اعدام کنن دیگه کسی چرات نمیکنه از این غلط ها بکنه
زور گیری رو بیا تو کرج ببین!
اوضاع خیلی خرابه ( اگه به کسی از مسئولین بر نمی خوره چاپ کن، شاید کسی به داد شهروندان کرجی هم برسه)
در محله ما در خیابان میمنت پشت بیمارستان میمنت چند بار از برادرم و خواهرم قصد زورگیری داشتندکه با خوش شانسی موفق نشدند.در ضمن اینجا پاتوق معتادین تزریقی هم هست.با پول مالیات ونفت این جوری برای مردم امنیت درست کردید؟
شیراز
شیراز شده محل زور گیری موتور سوارها هفته پیش یه دختر زمین زدن با چاقو افتادن به جونش زنگ زدم 110 بعد از 20 دقیقه یه موتور اومد تازه پرسید چی شده
به این می گن سرعت عمل
به کی میشه شکایت کرد؟؟؟
دو دستش را قطع کنید و یک چشمش را کور تا عبرت دیگران شود
به نظر من همش از فقر و بيكاريه.
متاسفانه اگر خوب دور و برمان را نگاه كنيم مشابه اين حوادث كم نيستند
چند تاشون رو اعدام كنيد . زياد شدن اين لعنتي ها
خدایا ملت ایران را در یاب . خدایا سایتهای ناجور را قفل کن . خدایا شایعه سازان را هدایت کن . خدایا ما را بحال خودمان وامگذار .
حق چنين جانوران اصلاح ناپذيري فقط اعدام است! آنهم در ملا عام!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان