بازدید 69713
گزارش اختصاصی «تابناک»؛

پشت پرده حضور یک خواننده لس آنجلسی در ایران

این پرسش را می‌شود یک کلمه‌ای پاسخ داد و گفت: «زندگی»! اما جزیی‌ترش را که بخواهید باید بگوییم در چند ماهه گذشته حبیب به همراه همسر و فرزندش در تهران خانه گرفته و زندگی می‌کند. ماه‌های اول حضورش در ایران را بیشتر به دنبال باز پس گرفتن پاسپورت و لپ‌تاپش بوده که در آغاز ورودش به فرودگاه ایران ضبط شده بود. حبیب تصمیم قطعی‌اش را برای زندگی در ایران گرفته و امیدوار است که...
کد خبر: ۱۰۶۸۴۵
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۸۹ - ۱۹:۴۷ 30 June 2010
ورود خواننده های لس آنجلسی به ایران که در انتخابات نهم و دهم طرفداران برخی کاندیداها از آن به عنوان حربه ای برای تخریب رقیبان کاندیدای خود در میان قشر ارزشی و انقلابی کشور استفاده می کردند، اکنون سوژه ای برای تفاخر دولت شده است.

به گزارش «تابناک»، این مسأله تا جایی پیش رفته است که نه تنها این مسأله را تقبیح نمی کنند، بلکه به نوعی از حضور این افراد دفاع کرده و حضور این افراد را نیز توجیه می کنند، همان گونه که دبیر شورای‌ اطلاع رسانی ‌دولت در این باره نوشته است:

«به تازگی خبرهايي منتشر شده كه البته تاييد هم نشده و حاكي از آن است كه برخي خوانندگان لس‌آنجلس نشين به كشور برگشته‌اند و البته همين شايعه موجب عصبيت شديد محافل ضد نظام مقدس جمهوري اسلامي در خارج از كشور به ویژه آمريكا شده است. تصور كنيد به فرض درستی اين اخبار، برخي خوانندگاني كه صدها لقب استاد و ... به خود داده‌اند و پس از سی سال در جريان فتنه سال گذشته، پشت به ملت و حق كرده و با طمع خام به دامن دشمنان تابلودار ايران خزيدند و عليه مردم ايران و انقلاب اسلامي سخن گفتند امروز چه حالي دارند؟ راهي كه ديگران پس از سی سال پيمودن آن، عملاً به بن‌بست رسيده و شكست خود را پذيرفته‌اند برخي‌ها با تأخيري سی سال آن را آغاز كرده‌اند آن هم در روزهاي آخر عمر!»

اما آنچه در این میان مهم است، واکنش مردم قشرهای مختلف کشور نسبت به این موضوع است.

خبرنگار «تابناک اجتماعی» در گزارشی مفصل به داستان یکی از خواننده های لس آنجلسی که اکنون در ایران بوده و مشغول فعالیت است پرداخته است.

اینکه شما در لس آنجلس باشی، آنجا یک خواننده پاپ معروف شده باشی و هیچ وقت با هیچ جنس مخالفی در یک کادر ظاهر نشوی خودش کلی مشکوک است و سوال برانگیز. حالا مرد تنهای شب پس از عمری در ینگه دنیا زندگی کردن و ظاهرا عمری برنامه‌ریزی طولانی مدت داشتن برای شیوه متفاوت بودن، خواندن و کلیپ ضبط کردن تصمیم گرفته که به سرزمین مادری برگردد و در اینجا بخواند و آلبوم منتشر کند. ضمنا پسرش را هم با خودش آورده! آدم که بدون خانواده جایی نمی‌رود؛ اما ماجرا به این سادگی‌ها هم نیست...باور کنید ما دیر خبردار شدیم... حبیب نامه‌نگاری‌هایش را کرده، امضاهایش را گرفته، خانه و زندگی‌اش را آورده ایران و خلاصه اینکه هم قصد ماندن دارد و هم قصد کنسرت دادن و آلبوم دادن.

حبیب کیست؟

حبیب محبیان در سال 1331 در شمران آذربایجان به دنیا آمده. سه سال در ارومیه و چند سالی هم در تبریز زندگی كرده و اصالتاً اهل ارومیه است. حبیب هم از همان دوران كودكی به گیتار علاقه فراوانی داشته و تنها كسی هم كه به راه موسیقی كشیده شد خود حبیب بوده و با مخالفت های اعضای خانواده روبه رو شد و به خاطر این كار تنبیه بدنی هم شده است، ولی او از كارش دست نمی‌كشد. دوران دبیرستان او مصادف با دهه شصت اروپا و پیدایش گروه بیتلز بود كه ذوق و شوق موسیقی را در وجود حبیب ایجاد می‌کند و باعث می‌شود كه به آموختن موسیقی و نواختن گیتار كه ساز مورد علاقه اش بوده روی آورد. چند سال بعد در تبلیغ رادیو و تلویزیون برای استخدام خواننده، راهی آنجا می‌شود و پس از گذراندن مراحلی مورد تایید داوران قرار می‌گیرد و در بین شانزده ـ هفده نفر دیگری كه در این مسابقه پذیرفته شده بودند، جای می‌گیرد....

حبیب و رحیم مشایی

در اینکه از سال گذشته چهره متفاوتی از اسفندیار رحیم مشایی در ایران ارایه شده است، شکی نیست؛ چهره‌ای علاقه مند به هنر و هنرمندان. از لطفش به هدیه تهرانی گرفته تا دیدار اخیرش با حبیب. شاید نخستین روزی که گزارش دیدار این دو منتشر شد، باورش سخت می‌نمود و بیشتر شبیه شایعه بود؛ اما بعدتر و با انتشار اخبار دیگر درباره ماجرای حضور حبیب در تهران این ماجرا هم تأیید شد. واقعیت این بود که مشایی در دیدار خود با حبیب مطالبی را درباره مسایل هنری و فرهنگی مطرح كرده بود.

ضمن اینکه به جز این دو چند تن دیگر از فعالان عرصه موسیقی نیز در این دیدار خصوصی حضور داشتند. جالب اینجاست که اوایل بهمن ماه سال گذشته وقتی در برخی سایت ها خبر دیدار رئیس دفتر رئیس جمهور با یکی از خوانندگان لس آنجلسی منتشر شد از طرف هیچ مسئولی تأیید و یا تکذیب نشد تا اینکه خبرهای کاملتری از این دیدار منتشر شد.

گفته می شود، در این دیدارها رایزنی هایی درباره مسائل هنری میان این خواننده لس آنجلسی و این مقام دولتی صورت گرفته و حتی گفته شده در صورت موافقت مقامات، این هنرمند می‌تواند در تهران کنسرت دهد.

حبیب و وزارت ارشاد

شاید نمی‌شد به یک نوشته وبلاگی و خبر «تابناک» آنقدرها استناد کرد و اصلا این ماجرا را باور کرد که یکی که هنوز کلیپ‌هایش از شبکه‌های ماهواره‌ای لس آنجلسی در حال پخش است، در همین تهران خودمان است و درخواست مجوز هم داده؛ اما وقتی که رییس دفتر موسیقی ارشاد در این باره توضیحاتش را داد، همه چیز رنگ و بوی جدی و رسمی پیدا کرد.
«علی ترابی» اعلام کرد که مدتی پیش، ایشان برای انتشار یك آلبوم موسیقی در درون كشور درخواستی برای دفتر موسیقی ارشاد نوشته‌اند؛ اما صحبتی از برگزاری كنسرت در داخل كشور نبوده است؛ بنابراین، برای اعطای مجوز به این آلبوم نیز همچون آلبوم‌های دیگر و بر پایه برنامه اداری؛ مطابق ضوابط عمل خواهیم كرد و درخواست ایشان در حال بررسی است. ....

حبیب و شایعه نامه به یک شخص

حبيب در حالی که مشغول آماده كردن آلبوم موسيقي خود در تهران بود، شایعه شده به یک شخص نامه نوشت... .


برای متن کامل این گزارش خواندنی به «تابناک اجتماعی» مراجعه کنید.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۰
چه دليلي وجود دارد كه براي ورود يك خواننده اين همه هياهو راه انداخته ايد. خيلي ها در حال چاپيدن بيت المال هستند ولي هيچ كس به آنها كاري ندارد. شايد اين همه شيوه جديد دولت باشد جهت عدم توانايي در شعارها و سوق دادن فكر مردم به سمت ديگر
تابناک تو اصل منافقی

به فرموده رهبرعزیزمان ملاک (حال) است وبس

ما برای وصل کردن آمدیم نی برای فصل کردن آمدیم.
دبير شوراي اطلاع رساني دولت احتمالا"

اطلاع از طول عمر خودش هم دارد كه

روزهاي اخرش نيست!
یک مشت کله خشک متعصب احمق تابناک روز به روز نفرت انگیز تر میشه
این آدم آدمیه مثل بقیه صداش مثل خوانندگان داخل اداوات موسیقیش هم
همینطور حالا گناه این آدم چیه......!!!؟؟؟ خلاف شرع خونده یا....؟؟؟؟؟
به خدا توبه کنید حسابی حسابی خدا شدید ها ! مگه دولت خارج نمی رود مگر کنار زن برهنه نمی نشیند دیگر چی ! مگر همین خوانندگان داخلی خودمان همش مولایی می خوانند یا مگر یک ایرانی مسن بخواهد جوونی رو در شهری و پیری رو در شهر خودش باشه گناه شما چیکاره اید آخر جز بنده ناچیز خدا ؟!
تا چشم هرچی آدم فضول تو دنیا هست دربیاد.
حالا نه به باره نه دار. دست پیش گرفتی پس نیفتی
من هیچ مخالفتی با ورود این افراد ندارم حتی خوشحال هم میشوم که اینان به وطن مادریشان بازگردند اما چرا استادان بنام موسیقی ایران مثل استاد شجریان ، افتخاری ، .... را کنار میگذارند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
هرچند که این نظر هم مثل همیشه منتشر نمیشه...........................
حبیب وامثالهم از شما قدرت طلبان بهترند
آقایان کم بصیرت اولا راه توبه برای همه باز هست. ثانیا با توبه آمریکا نشینان تابوی مخالفت با نظام شکسته میشه و چه ایرادی داره اونا هم به دامن انقلاب برگردند تا مورد رحمت ایزدی قرار بگیرند؟ باید صبور بود و سیاست جذب که رهبری رو اون تکیه می کنند رو پیش گرفت. باید به جهانیان فهماند که انقلاب راه صحیحی رو داره پیش میره و کسایی که با اون مخالفت می کنند یک روزی پیشیمان میشوند. انقلاب اسلامی رحمت است و موجب هدایت تمام بشریت.
اینقدر کرم نریزید-به شما چه
تابناك خجالت بكش. فتنه بپا نكن
ايرانيها حق برگشت دارند و اگر جرمي مرتكب شده اند دادگاه آنرا ثابت مي كند هر چه هست جرم آنها از قاچاق مواد مخدر بيشتر نيست.
بابا این بنده خدا قتل و جنایت که نکرده ، اونور آب ترانه خونده . با چه معیار و میزانی این بنده خدا رو اینقدر محکوم می کنید؟؟؟؟
تا چشمتون دربیاد
دوستان تابناك توجه داشته باشند كه رضائيه نام جعلي شهرستان اورميه در زمان رژيم پهلوي بوده و نام اصلي آن همين اروميه است لطفا" در اين مورد سعي كنيد به روز باشيد .
من موندم همه اينا ايرادش جيه و به تو ربطي نداره تابناك كه يك ايراني اومده اينجا . خاك بر سرت .
شما واقعا توی باغ نیستیدها
آفرین بر مشائی کاملآ داره درست عمل میکنه ، آقا ساسی مانکن خوبه یاحبیب ؟؟؟ آدم باید خدائی بگه بخدا اینقدر که خوانندههای داخل کشور جلف و زننده هستند خارج از کشوریها اینطور نیستند
خوب که چی؟
چه اشکالی داره؟
توی خیابونا کسایی ریختن که حبیب پیششون خیلی سره
مشایی رو ولش کن جاسبی رو بچسب برادر مسلمان!
]چرا عادت دارید همشه منفی بافی کنید و با این روش به مردم نگاه میکنید مگر اینها ایرانی نیستند اگر مشکل داشتند دولت محترم اجازه ورود نمی داد شما دیگر چرا
حالم ازتون بهم میخوره
استاد هميشه استاد است، با اين جيره پاچه خوري‌‌ها جايگاه استاد خراب نمي شود
همه بایدبتوانندبه وطن خودبازگردند،اگرتخلفی کرده اندبه آن رسیدگی شودولی نمی توان آنهاراازبازگشت به کشورمنع کرد.هرخطایی کرده باشندازفتنه گران که شما دراعماق قلبتان آنهارادوست داریدکه بدترنیستندچون خیانت نکرده اند.حال بانی این کارمشایی است که چون مادوستش نداریم اگرکاردرستی هم بکند انتقاد می کنیم.
خدا بنده هاشو می بخشه شما نمی بخشید؟!!!
مسئله اصلی اینکه شما با این موضع گرفتنتون می خواهید دولت آقای احمدی نژادو تحت فشار قرار بدهید؟ شما که تا دیروز طرف دار غربی ها بودید!
کمی هم منصف باشید و به فکر درست کردن مملکت باشید و همش به منافع خودتون فکرنکنید و هر چیز و عنوانی را دستاویز قرار ندهید.
کمی هم به روز رستاخیز و فاش شدن دسیسه هاتون فکر کنید.
سیاست واقعی را اجرا کنید. یعنی راست بگید تا در دل مردم جا باز کنید. حضرت علی فرمودن:
راستگویی بالاترین سیاسته و معاویه مکر می کنه و اگر منم می خواستم مثل اون رفتار کنم صدها مثل اونو درس می دادم. پس از علی که زنده همیشه تاریخه درس بگیرید و هر چیزیو تو سایتتون نیارید. هدفتون بهتر شدن اوضاع کشو ر و اصلاحات باشه. در پناه حق موفق و موید باشید.
هدف شما از اين كارها و آتش بياري ها چيست؟ نكنه شما فكر مي كنين صاحب اين مملكت هستيد و بقيه چون مثل شما نيستتد و نخواهند بود محكوم به فنا هستند؟ مطمئن باشين ميزان محبوبيت حبيب هزاران بار از شما در ميان اقشار مختلف جامعه ايران بيشر است ..شما و با همه ادعاهايتان.
آقاجان چرا دشمنی می کنید، مگر ابراز ندامت کردن و بازگشتن به دامان ملت بد است ؟!!
آن هم خواننده ای که اگر راست میگویید و آمار واقعی منتشر میکنید یک نظرسنجی نمایید تا میزان علاقه مندان هنرش ، تاکید میکنم هنرش مشخص شود.
تابناک اینقدر مشکلات وجود دارد که حبیب عین راه حل می نماید . بیخودی به یک موضوع خیلی عادی گیر دادی بابا جون.
ببخشید برگشت حبیب به ایران یعنی تایید سیاست های دولت؟؟؟!!!! یعنی ما این قدر نادان هستیم؟!! بابا جوگیر نشید. معنای دیگه ای پشت این برگشت هست.
که چی؟؟؟ حالا اگه یکی به وطن خودش خواسته برگرده که نباید ازش سو؟ئاستفاده سیاسی کنید که چون کار ما درست بوده اون برگشته.شماها چه می دونین دوری از وطن چه معنی می ده؟؟در ضمن حبیب بیماری لاعلاج داره و این که خواسته تا بتونه یه بار دیگه وطن خودشو ببینه هیچ نشاندهنده تفکر سیاسی اون نیست
رحیم مشایی عجب هنردوستی است، دم خروس رو باور کنیم یا قسم حضرت عباس؟ با فساد می خواین مقابله کنین؟ چه طوری؟ کلیپ های همین آفای حبیب و پسرشو ندیدن؟ من مخالف اومدن اینا نیستم، مخالف برخورد گزینشیم، موندم این رحیم مشایی واقعا چی توی مغزش می گذره، واسه این سرزمین کهن واقعا ناراحتم که اساس رو ول کرده به جزییات چسبیده، برین قیمت رهن و اجاره ها رو ببینین، البته اگر شما هم پارک وی به بالا نشین نباشین
بابا این بنده خدا قتل که نکرده . آواز خونده . دیگه شماکاسه داغ تراز آش نشین. مطمئن باشید اکثر مردم اونارو دوست دارن.
اگه این خواننده های به اصطلاح لس آنجلس نشین در زمان دولت اصلاحات به ایرام می آمدند و با دولتمردان وقت دیدادر می کردند واکنش اصولگراها و بسیجیان و .... چه بود؟
شاه بخشیده شاه قلی نمی بخشه؟؟؟؟؟بی خیال بابا دست وردار تابناک!!! این همه دفع کردین کجا رو گرفتین یه خورده هم جذب کنید دست از سر این بدبخت بردار
با منطق حرف بزنيد و بياد داشته باشيد كه دنيا دوروز بيشتر نيست
دوستان گرامی
حقیقت آنست که نظام هایی که ایدئولوژی انسان دوستانه را تعقیب می کنند(مانند نظام جمهوری اسلامی ایران)،فرا از اینکه این تعقیب ماهوی یا شکلی باشد،در بروی بندگان خداوند باز است و کسی بی جنایت به مکافات عمل نمی رسد.با توجه به روح هنر و هنرمند مورد اشاره ، این بغض را کنار بگذارید که چون وی در لس آنجلس زندگی کرده است پس نباید در مملکت خود بماند وبخواند.این دوگانگی(پارادوکس)با یک تعهد و جلسه توجیهی قابل حل است.چرا سمهه و سهله را به جای خود بکار نبریم؟در واقع نهادهای نظارتی دید خوبی بروی این موضوع دارند و این اتفاقات نظیر بازگشت هنرمندان کوچ کرده از وطن - با حفظ شرایط - پیام آور نکات بزرگتری از سیاست انسانی خارجی بدنه دولت است.نوع برخورد با هنر در زمان برادر عزیزمان جناب صفار را از خاطر نبریم که باعث یه کندی حرکت در حوزه هنر به علت همین تضاد های عقیدتی شد.پس اگر چهارچوبی را تعیین کنیم و هنرمندانی که حفظ شروط را محترم می شمارند،به داخل دایره راه دهیم سه اتفاق مبارک به وقوع می پیوندد.اولی سعه صدر حکومت اسلامی بدون جابجا کردن مواضع منطقی ،دومی حفظ کرامت و تکریم هنر و سوم هدفمند کردن مخاطب جوان داخلی در شنیدن موسیقی و شعر.در واقع این اتفاقی است که در سالهای دور - در جنبه تبلیغاتی - اگر به اجرا می رسید اثرات مثبتش ار تبعات منفی اش بیشتر بود و در آن سالها مغفول ماند و حال به عنوان یه سیاست اصولی در حوزه هنر می تواند مورد بررسی قرار گیرد تا اگر در بازه زمانی مشخصی جواب مثبت داد تبدیل به وحدت رویه در مورد بقیه نیز گردد به شرط آنکه در اثر فرسایش زمان به افراط و تفریط دچار نگردیم.
دکتر ابراهیم جعفری بالا
بابا حبيب اهنگهاش از خيلي اهنگهاي به اصلاح مجاز مجازتره ضمنا گه با شرايط جديد كشور بخونه چه اشكالي داره خدا در توبه را باز گذاشته شما مي بندي شايد يه اهنگ توپ ملي هم خوند بابا بچه همين خاكه هر چي كه هست خاين نباشه يه خواننده ميذاره ميره ميگين تقصير دولته اين هم كه اومده باز هم تقصير دولته شايد از اين به بعد خوب بخونه دنيا رئو سياه سفيد نبينيد
لطفا از حبیب جون بپرسید جمیله و شهناز تهرانی کی میان تهران؟
ببينيد من خودم هم به ابن دولت راي ندادم ولي اين دليل نميشه كه به هر بهانه اي بخواهيد دولتمردان رو خراب كنيد. لطفا انصاف رو در زمان چاپ مطالبتون رعايت كنيد.
عزیز جان نظام مهر جمهوری اسلامی منافقان از خدا غافل رامیبخشد پس چرا این بنده خدا که به کسی آزار نرسانده رانبخشد تابناک شیطون
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل