بازدید 60950
۲

درمان فشار خون بالا تنها با يك تكه شكلات

يك دهم از كساني كه از فشارخون بالا رنج مي‌برند، نمي‌توانند با مصرف دارو اين وضعیت را كنترل كنند که از این میان برخی حتی با مصرف دارو در موقعيت بدتري قرار مي‌گيرند. تقریبا صد درصد مردم، در طول زندگیشان براي دوري از بيماري‌هاي قلبي و نارساي‌هاي كليوي، از دارو استفاده مي‌كنند.
کد خبر: ۱۰۶۷۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۳ 30 June 2010
خوردن يك تيكه شكلات در روز مي‌تواند مانند يك ساعت ورزش بر كاهش فشار خون موثر باشد.

به گزارش خبرنگار «تابناک اجتماعی» به نقل از ديلي تلگراف، تأثير مصرف شكلات بر افراد مبتلا به فشار خون بسيار چشمگير بوده و خطر حمله قلبي يا سكته را در آنها ظرف مدت 5 سال تا 20 درصد كاهش داده است.

شكلات ـ به ویژه شكلات تلخ ـ داراي موادي به نام فلاوانون است كه اين مواد به باز شدن رگ‌هاي خوني كمك مي‌كند. به اين معني كه خون به راحتي جريان پيدا مي‌كند و فشار خون كاهش پيدا مي‌كند.

دكتر كارين ريد، از محققان دانشگاه آدلايد در اين باره گفت: هميشه براي كاهش فشار خون نياز به مصرف دارو نيست و غذاهايي وجود دارند كه به كاهش آن كمك مي‌كنند.

تخمين زده شده 15 درصد از مردم بريتانيا به فشار خون بالا مبتلا هستند. يك دهم از كساني كه از فشارخون بالا رنج مي‌برند، نمي‌توانند با مصرف دارو اين وضعیت را كنترل كنند که از این میان برخی حتی با مصرف دارو در موقعيت بدتري قرار مي‌گيرند.

تقریبا صد درصد مردم، در طول زندگیشان براي دوري از بيماري‌هاي قلبي و نارساي‌هاي كليوي، از دارو استفاده مي‌كنند.

دكتر ريد و تيم همكاران وي در تازه‌ترين پژوهش خود به جمع‌آوري نتايج 15 تحقيق ديگر در مورد مصرف شكلات و كاكائو بين سال‌هاي 1995 و 2009 پرداختند كه بر روي صدها نفر انجام شده بود.

آنها پي بردند خوردن شكلات در بيماران داراي فشار خون بالا باعث كاهش آن شده، اما در افراد داراي فشار خون طبيعي هيچ تغييري مشاهده نشده است.

وي افزود: اين يافته قابل توجهي است؛ اما براي اينكه بدانيم چه ميزان شكلات نياز است تا بيشترين تأثير حاصل شود، نيازمند تحقيقات بيشتري هستيم.

نتايج نشان مي‌دهد كه ميزان كاهش فشار خون در اثر مصرف شكلات، برابر با تأثير 30 دقيقه ورزش معتدل در روز مانند پياده‌روي و شنا است.

پژوهش‌هاي پيشين نيز نشان داده بود كه مصرف شكلات براي سلامتي مفيد است و براي مثال افرادي كه هر هفته يك تكه شكلات مي‌خورند، 22 درصد كمتر از سايرين به سكته قلبي دچار مي‌شوند. با اين حال مصرف شكلات در مقابل زیان‌هايي مانند چاقي را نيز در پی دارد.

آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان را در تابناک اجتماعی بخوانید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
يك پيشنهاد:
افرادي كه از مينيمم بالا رنج ميبرند از روغن زيتون به همراه وعده هاي غذايي به ميزان يك قاشق غذا خوري استفاده كنند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار