بازدید 59647
نتایج مرحله حذفی جام جهانی آفریقای جنوبی؛

اسپانيا با غلبه بر هلند قهرمان جام نوزدهم شد

در دقيقه 110 هيتينگا پشت محوطه جريمه هلند روي اينيستا مرتكب خطا شد و با دريافت دومين كارت زرد از بازي اخراج شد تا نارنجي پوشان 10 دقيقه پاياني را 10 نفره ادامه دهند. بالاخره حملات اسپانيا نتيجه داد و در دقيقه 117 اينيستا از داخل محوطه جريمه دروازه هلند را گشود تا بازي به پنالتي نكشد و قهرمان اروپا يك بر صفر پيروز شده و در ادامه موفقيت هاي خود جام جهاني را نيز براي نخستين بار فتح كند.
کد خبر: ۱۰۶۱۱۶
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۸۹ - ۲۳:۳۲ 26 June 2010
تيم ملي فوتبال اسپانيا با برتري يك بر صفر مقابل هلند براي نخستين بار فاتح جام جهاني شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی تابناک؛ در اين ديدار که از ساعت 23 يكشنبه شب در ورزشگاه ساكر سيتي شهر ژوهانسبورگ آغاز شد،
ايكر كاسياس، سرخيو راموس،‌ جرارد پيكه، كارلس پويول،‌ خوان كاپدويا،‌ سرخيو بوسكتس، ژابي آلونسو(87 سسك فابرگاس)، آندرس اينيستا، ژاوي ارناندز، پدرو رودريگز(60 خسوس ناواس) و داويد ويا(106 فرناندو تورس) برای اسپانیا و مارتين استكلنبرگ، گئورگي فان در ويل، جاني هيتينگا، يوريس ماتيسن، جيوواني فان برونكهورست(105 ادسون برانفايد)، مارك فان بومل، نايجل دي يانگ(99 رافائل فان درفارت)،‌ رابين فان پرسي، درك كوئيت(71 اليرو اليا)، آرين روبن و وسلي اسنايدر در ترکیب هلند به میدان رفتند.

دقايق ابتدايي با برتري كامل اسپانيا همراه بود و اين تيم چندين موقعيت به دست آورد؛ اما پس از حدود 10 دقيقه بازي متعادل شد و نيمه نخست بدون جذابيت و با تساوي بدون گل خاتمه يافت.

در نيمه دوم نيز بازيكنان با احتياط بازي را آغاز كردند؛ ولي با گذشت دقايقي از بازي، موقعيت هايي بوجود آمد. در دقيقه 63 آرين روبن در يك موقعيت تك به تك مي توانست گل نخست بازي را به سود هلند به ثمر برساند؛ اما ايكر كاسياس با پا مانع ورود توپ به دروازه شد.

در دقيقه 69 ناواس كه دقايقي قبل به ميدان رفته بود، موقعيتي بسيار مناسب براي داويد ويا خلق كرد اما بهترين گلزن اسپانيا نتوانست دروازه هلند را باز كند. در دقيقه 83 روبن بار ديگر صاحب موقعيتي مناسب شد؛ اما باز هم كاسياس مانع گلزني وي شد تا بازي در پايان 90 دقيقه برنده اي نداشته و به وقت اضافي كشيده شود.

در دقايق ابتدايي 15 دقيقه اضافي اول،‌ اينيستا و پس از آن ژاوي در محوطه جريمه هلند متوقف شدند؛ اما داور انگليسي اعتقادي به خطاي پنالتي نداشت. در دقيقه 95 فابرگاس روي پاس عمقي اينيستا با دروازه بان هلند تك به تك شد اما استكلنبرگ ضربه هافبك تعويضي اسپانيا را مهار كرد. دقايقي بعد اينيستا موقعيتي بسيار مناسب به دست آورد اما تعلل وي باعث شد اين موقعيت نيز از دست برود.

در دقيقه 110 هيتينگا پشت محوطه جريمه هلند روي اينيستا مرتكب خطا شد و با دريافت دومين كارت زرد از بازي اخراج شد تا نارنجي پوشان 10 دقيقه پاياني را 10 نفره ادامه دهند. بالاخره حملات اسپانيا نتيجه داد و در دقيقه 117 اينيستا از داخل محوطه جريمه دروازه هلند را گشود تا بازي به پنالتي نكشد و قهرمان اروپا يك بر صفر پيروز شده و در ادامه موفقيت هاي خود جام جهاني را نيز براي نخستين بار فتح كند.

در پایان این دیدار، زننده گل قهرماني ماتادورها در جام جهاني، عنوان بهترين بازيكن فينال جام جهاني را از آن خود كرد. اينيستا با اين گل اسپانيا را براي نخستين بار در تاريخ جام‌هاي جهاني به قهرماني رساند و هلند را در سومين حضورش در ديدار پاياني جام‌هاي جهاني ناكام گذاشت. اينيستا در كنار ژاوي نقش برجسته‌اي در موفقيت‌هاي ماتادورها در يورو 2008 و همچنين جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي داشت.

هاوارد وب از انگليس با كمك دارن كن و مايكل مورالكي قضاوت اين ديدار را برعهده داشت، وي به فان پرسي، فان بومل، دي يانگ، فان برونكهورست، هيتينگا، روبن، فان درويل و ماتيسن از هلند و پويول، راموس، كاپدويا و اينيستا از اسپانيا اخطار داد. هيتينگا نيز با دريافت اخطار دوم از بازي اخراج شد.

اسپانیا با کسب عنوان قهرمانی 30 ميليون یورو، هلند با این نايب قهرمانس 24 ميليون یورو، آلمان و اروگوئه تيم‌هاي سوم و چهارم 20 ميليون، آرژانتين، پاراگوئه، غنا و برزيل 18 ميليون‌، مكزيك‌، اسلواكي‌، آمريكا، شيلي‌، انگليس‌، كره‌جنوبي‌، ژاپن و پرتغال 9 ميليون، فرانسه‌، آفريقاي جنوبي‌، نيجريه‌، يونان‌، اسلووني‌، الجزاير، استراليا‌، صربستان‌، دانمارك‌، كامرون‌، ايتاليا‌، نيوزلند‌، ساحل عاج‌، كره شمالي‌، سوئيس‌ و هندوراس هريک مبلغ 8 ميليون يورو پاداش گرفتند که این پاداش‏ها جدا از پاداش چند میلیون یورویی است که به تمامی تیم‏های راه یافته به جمع 32 تیم این رویداد بزرگ تعلق گرفته بود.


ماتادورها با برد يك بر صفر مقابل تيم سرزمين لاله‌ها در كنار فرانسه و انگليس به عنوان تيم‌هاي قرار گرفتند كه تاكنون يك بار صاحب چنين جامي شده‌اند. براساس آمار ثبت شده عنوان پرافتخارترين تيم جام‌جهاني با 5 مقام نخست همچنان در اختيار برزيل قرار دارد. پس از آن ايتاليا و آلمان و با 4 و 3 مقام نخست در رتبه دوم و سوم هستند. قهرمانان ادوار مختلف جام جهاني به شرح ذیل است:
2010:اسپانيا
2006:ايتاليا
2002:برزيل
1998:فرانسه
1994:‌برزيل
1990:آلمان
1986:آرژانتين
1982:ايتاليا
1978:آرژانتين
1974:آلمان
1970:‌برزيل
1966:انگليس
1962:برزيل
1958:برزيل
1954:آلمان
1950:اروگوئه
1946:‌اين سال به خاطر جنگ جهاني برگزار نشد
1942:‌اين سال به خاطر جنگ جهاني برگزار نشد
1938:‌ايتاليا
1934:ايتاليا
1930:‌اروگوئه



رده بندی:
آلمان 3 - اروگوئه 2
تيم ملي فوتبال آلمان با پيروزي 3 بر 2 مقابل اروگوئه به مقام سوم جام جهاني 2010 دست يافت.

اين ديدار از ساعت 23 شنبه شب و در ورزشگاه نلسون ماندلا شهر پورت اليزابت آغاز شد. نيمه نخست اين ديدار جذاب با موقعيت هاي گل متعدد براي هر دو تيم همراه بود و هر تيم يك بار به گل رسيد.

در دقيقه 19 شواين اشتايگر از پشت محوطه هجده قدم شوتي محكم روانه دروازه اروگوئه كرد كه با دفع دروازه بان همراه بود اما در برگشت توماس مولر دروازه حريف را گشود تا آلمان پيش افتد.

در ادامه اروگوئه چند حمله را طراحي كرد و در دقيقه 28 كاواني در موقعيتي تك به تك دروازه هانس يورگ بوت را گشود تا بازي در نيمه اول با تساوي خاتمه يابد.

در نيمه دوم نوبت اروگوئه بود كه بهتر بازي را شروع كرد و به گل رسيد. ديه گو فورلان با ضربه اي چكشي دروازه آلمان را گشود تا نماينده آمريكاي جنوبي به كسب عنوان سوم اميدوار شود اما يانسن در دقيقه 57 بازي را به تساوي كشاند.

آلمان در ادامه بازي هجومي را در دستور كار خود قرار داد و در دقيقه 82 توسط خديرا به گل سوم رسيد تا 3 بر 2 پيروز شده و همانند جام جهاني 2006 به مقام سوم دست يابد. فورلان در آخرين ثانيه هاي اين بازي از روي يك ضربه ايستگاهي تير دروازه آلمان را به لرزه در آورد.

يواخيم لو سرمربي آلمان در اين ديدار برخي از نيمكت نشينان تيمش را در تركيب اصلي قرار داد و ساير ذخيره ها را نيز در جريان بازي به ميدان فرستاد تا به غير از دروازه بان سوم، ساير نفرات در جام جهاني بازي كرده باشند.

بنيتو آرچونديا از مكزيك قضاوت اين ديدار را برعهده داشت،‌ وي به آئوگو و كاكائو از آلمان و پرز از اروگوئه اخطار داد.



نيمه نهايي:
اسپانیا 1 - آلمان 0
تيم ملي فوتبال اسپانيا با پيروزي يك بر صفر مقابل آلمان حريف تيم هلند در فينال جام جهاني 2010 شد. اين ديدار از ساعت 23 چهارشنبه شب در مرحله نيمه نهايي جام جهاني 2010 و در ورزشگاه دوربان آغاز شد و اسپانيا با يك گل حريف خود را شكست داد.

تلاش دو تيم براي رسيدن به گل در نيمه نخست بي نتيجه بود؛ اما در نيمه دوم اسپانيا بازي بهتري ارائه داد و بارها دروازه آلمان را با خطر مواجه كرد و بالاخره در دقيقه 73 كارلس پويول روي يك ضربه كرنر و با ضربه سر دروازه نوير را گشود تا شاگردان دل بوسكه حريف سختكوش خود را شكست داده و گام به ديدار نهايي بگذارند.

در دقايق ابتدايي بازي به دليل ورود يك تماشاگر به داخل زمين براي مدتي كوتاه بازي متوقف شد. ويتكور كاساي از مجارستان قضاوت اين بازي را برعهده داشت. وي هيچ بازيكني را در اين ديدار جريمه نكرد.

اسپانيا كه براي اولين بار به فينال جام جهاني راه يافت در بازي پاياني به مصاف تيم هلند مي رود. نارنجي پوشان با برتري 3 بر 2 مقابل اروگوئه جواز حضور در بازي پاياني را كسب كردند.


هلند 3 - اروگوئه 2
تيم ملي فوتبال هلند با برتري 3 بر 2 مقابل اروگوئه جواز حضور در ديدار پاياني جام جهاني 2010 را به دست آورد.

اين ديدار از ساعت 23 سه شنبه شب در ورزشگاه گرين پوينت شهر كيپ تاون آغاز شد و نارنجي پوشان هلند با برتري برابر حريف خود راهي فينال شدند.

هلند در نيمه نخست با گل دقيقه 18 جيوواني ون برونكهورست كه از فاصله اي دور به ثمر رسيد از حريف خود پيش افتاد؛ اما ديگو فورلان در دقيقه 41 پاسخ گل زيباي كاپيتان هلند را داد و از پشت محوطه جريمه با شوتي سركش دروازه حريف را گشود تا نيمه اول به تساوي بكشد.

در نيمه دوم نيز بازي متعادل پيش مي رفت اما وسلي اسنايدر در دقيقه 70 با شوتي از پشت محوطه جريمه گل دوم هلند را به ثمر رساند تا بخت شاگردان فان مارويك براي پيروزي افزايش يابد.

اروگوئه براي جبران گل خورده بازي را ادامه داد اما باز هم اين هلند بود كه به گل رسيد و آرين روبن در دقيقه 73 با ضربه سر سومين گل نارنجي پوشان را وارد دروازه حريف كرد.

در حالي كه همه منتظر پايان بازي با نتيجه 3 بر يك بودند؛ اروگوئه در دومين دقيقه از وقت هاي تلف شده توسط ماكسيميليانو پريرا به گل رسيد تا آخرين لحظات بازي با هيجاني بسيار بالا برگزار شود اما فرصت براي زدن گل سوم آبي پوشان كافي نبود و هلند 3 بر 2 پيروز شد و پس از سال ها جواز حضور در فينال را به دست آورد تا اميدوار باشد كه براي نخستين بار قهرمان جهان شود.

ايرماتوف از ازبكستان قضاوت اين ديدار پربرخورد را برعهده داشت، وي به پريرا و كاكرس از اروگوئه و اسنايدر، بولاهروز و فان بومل از هلند اخطار داد. ديگر ديدار مرحله نيمه نهايي امشب(چهارشنبه) بين تيم هاي آلمان و اسپانيا برگزار خواهد شد.



یک چهارم نهایی

در نخستین دیدار مرحله یک چهارم نهایی شگفتی آفرینی هلند، زردهای آمریکای جنوبی را به خاک سیاه نشاند. برزیل که آمده بود با گذشتن از سد لاله‏ها، خود را برای رویارویی با اروگوئه آماده کند، در 45 دقیقه دوم رویارویی با هلند، دو گل دریافت کرد و یکی از تلخ ترین روزهایش را برای هوادارانش رقم زد تا هلند با گذر از سد برزیل راهی مرحله نیمه نهایی شود. در دیگر دیدار روز نخست رقابت‏های یک چهارم نهایی نیز، اروگوئه در یک بازی سخت پس از 120 دقیقه نبرد پایاپای سرنوشت بازی را در ضربات پنالتی مشخص کرد و اجازه نداد از قاره سیاه نماینده ای رنگ نیمه نهایی را ببیند.

در سومین دیدار یک چهارم نهایی آرژانتین نتوانست انتظارات هواداران فراوان که پساز حذف برزیل بخت نخست قهرمانی می‏پنداشتند برآید و برابر آلمان تا آنجا که می‏توانست گل خورد تا چهره پر از هیجان دیگو مارادونا که پس از به ثمر رسیدن هر گل در دیدارهای پیشین سوژه عکاسان می‏شد، این بار نیز با اشک و در آغوش کشیدن مسی کم اثر در قاب عکس جای گیرد و طلسم حضور آرژانتینی‏ها در میان چهار تیم جام جهانی پس از پنج دوره نشکند. در چهارمین و آخرین دیدار این مرحله نیز اسپانیا همچون دیدارهای گذشته با فاصله اندک از سد پاراگوئه گذشت و خود را برای رویارویی برای ژرمن‏هایی مهیا کرد که احتمالاً برابرشان طعم شکست را خواهد چشید.

اسپانیا 1 - پاراگوئه 0
ديدار تیم‏های ملی اسپانیا و پاراگوئه از ساعت 23 شنبه شب در ورزشگاه اليس پارك شهر ژوهانسبورگ برگزار شد و شاگردان دل بوسكه با يك گل حريف خود را شكست دادند.

در نيمه نخست دو تيم موقعيت هاي زيادي بوجود نياوردند و تساوي بدون گل رقم خورد؛ البته در دقايق پاياني پاراگوئه گلي به ثمر رساند كه داور آن را آفسايد اعلام كرد.

در نيمه دوم بازي بهتري ارائه شد و هر دو تيم فرصت داشتند كه از روي نقطه پنالتي دروازه را باز كنند اما كاردوسو در دقيقه 59 پنالتي اعلام شده به سود پاراگوئه را از دست داد و كمي بعد داور بار ديگر در سوت خود به نشانه پنالتي دميد، البته اين بار براي اسپانيا و ژابي آلونسو ضربه را به گل تبديل كرد اما داور به دليل حضور بازيكنان اسپانيا به داخل محوطه جريمه پيش از زدن ضربه، دستور به تكرار آن داد و اين بار ضربه آلونسو در دقيقه 62 توسط دروازه بان پاراگوئه مهار شد تا بازي همچنان با تساوي ادامه يابد.

حملات اسپانيا ادامه داشت و سرانجام در دقيقه 83 ضربه پدرو به تير عمودي برخورد كرد و در برگشت داويد ويا توپ را وارد دروازه حريف كرد تا اسپانيا مزد برتري خود را بگيرد و يك بر صفر پاراگوئه را شكست داده و راهي نيمه نهايي شود.
قهرمان جام ملت هاي اروپا در نيمه نهايي بايد به مصاف آلمان برود. آلمان با 4 گل آرژانتين را در هم كوبيد و به نيمه نهايي رسيد.

كارلوس باترس از گواتمالا قضاوت اين ديدار را برعهده داشت و به كاكرز،‌ آلكارز،‌ مورل و سانتانا از پاراگوئه و پيكه و بوسكتس از اسپانيا اخطار داد.

آلمان 4 - آرژانتین 0
جدال دو تيم ملي فوتبال آلمان و آرژانتين در مرحله يك چهارم نهايي جام نوزدهم از ساعت 18:30 به وقت تهران در ورزشگاه گرين پوينت در كيپ تاون آفريقاي جنوبي كليد خورد که
شاگردان يواخيم لو با برتري 4 بر صفر مقتدرانه از سد مردان مارادونا گذشتند و آرژانتين را تحقير كردند.

مردان لو طوفاني آغاز كردند و تيم برتر زمين بودند. آلمان مقتدرانه كنترل ميانه ميدان را در اختيار داشت و اين برتري نفري و تاكتيكي باعث شد مولر بازيكن شماره 13 آلمان در دقيقه 3 دروازه سرخيو رومرو را باز كند.

در نيمه دوم آرژانتين منطقي و مديريت شده آغاز كرد و آلمان هرگز عطش حمله و گلزني نيمه نخست را نداشت.
بازي احساسي آرژانتين با دفاع منطقي آلمان نتيجه‌اي نداشت به جز غلبه لحظه به لحظه آلمان بر ميانه ميدان. مردان يواخيم لو آرام آرام پيش رفتند تا در نهايت كلوزه در دقيقه 68 گل دوم آلمان را به ثمر رساند.

حالا مي‌شد چهره تازه‌اي از مارادونا را تماشا كرد. آلمان كنترل بازي را در اختيار داشت و بازيكنان آرژانتين بدون هيچ مديريتي بر رفتار تاكتيكي خود تنها دقايق بازي را مرور مي‌كردند.

آلمان دست بردار نبود و توسط فردريش مدافع مياني خود در دقيقه 74 به گل سوم دست پيدا كرد. آلمان هرگز عقب نشيني نكرد و تا پايان كار چندين موقعيت مسلم گلزني را نيز از دست داد. برتري آلمان ادامه پيدا كرد تا اينكه اين تيم توسط كلوزه در دقيقه 89 به گل چهارم رسيد تا مردان مارادونا را هم همانند انگليس با 4 گل تحقير كرده باشد.

سايت رسمي فيفا با راي مردم بازيكن شماره 7 آلمان را به عنوان بهترين بازيكن ميدان انتخاب كرد. هافبک پرتلاش آلمان در مجموع دو نيمه 11 كيلومتر و 268 متر دويد.

ايرماتوف داور ازبكستاني در نيمه اول، به اوتامندي از آرژانتين و مولر (بازي بعدي را از دست داد) از آلمان كارت زرد نشان داد. در نيمه دوم نيز به ماسكرانو از آرژانتين كارت زرد داد.

هلند 2 - برزیل 1
تيم‏های ملي برزيل و هلند از ساعت 18:30 روز جمعه به وقت تهران مصاف خود را در ورزشگاه نلسون ماندلا شهر پورت‌اليزابت آغاز كردند كه هلند با نتيجه 2 بر يك برزيل را شكست داد تا پرافتخاترين تيم جهان حذف شود.

برزيل برنده 5 دوره اين پيكارها كه برخلاف هميشه به جاي پيراهن زرد، آبي‌‌پوش بود در نيمه اول با برتري يك بر صفر به رختكن رفت. روبيينو روي پاس عمقي فيلپو ملو در دقيقه 10 دروازه هلند را باز كرد. همين بازيكن پيش از اين يكبار دروازه نارنجي‌پوشان را باز كرده بود كه يوشي نيشي‌مورا، داور ژاپني با نظر كمكش آنرا آفسايد اعلام كرد.

روبينيو در دقيقه 25 با هنرنمايي و ارائه هنر و تكنيك ناب برزيلي دو مدافع كناري هلند را جا گذاشت و پاسي عرضي را در اختيار كاكا گذاشت كه شوت در چارچوب اين بازيكن با واكنش استكلن‌برگ به كرنر رفت. در لحظات پاياني اين نيمه ضربه محكم مايكون يكبار ديگر با واكنش خوب دروازه‌بان هلند به خارج رفت. دراين نيمه هايتنگا از هلند و ميشل باستوس از برزيل با كارت زرد مواجه شدند.

در نيمه دوم تيم اروپايي به بازي برگشت و اشتباه فيليپو ملو و ژوليو سزار كافي بود تا روي توپ ارسالي اسنايدر، ملو مدافع مياني برزيل به اشتباه دروازه تيم خود را در دقيقه 53 باز كند.

پس از اين گل نارنجي‌پوشان با روحيه‌اي بهتر به حريف بيشتر فشار وارد كردند تا اسنايدر در دقيقه 68 روي ضربه‌ كرنر دروازه پرافتخارترين تيم جهان را بگشايد. در اين دقايق سخت و دشوار، مشكلات تيم تحت رهبري كارلوس دونگا زماني بيشتر شد كه ملو در دقيقه 83 به خاطر خطا روي روبن، با كارت قرمز داور روبرو شد.به اين ترتيب برزيل دست به هاراگيري (خودزني) از نوع آمريكاي‌جنوبي زد. در اين جدال هيتينگا، ويل، سونگ و اوجي‌ير از هلند و باستوس از برزيل با اخطار از سوي داور روبرو شدند.

وسلي اسنايدر بازيكن خط مياني تيم ملي هلند به عنوان بهترين بازيكن جدال حساس با برزيل در مرحله يك چهارم‌ نهايي انتخاب شد. او در جدال با پرافتخارترين‌ تيم‌ اين پيكارها توانست با دو ضربه موثر خود نتيجه را به سود تيمش تغيير دهد.


اروگوئه 5 - غنا 3

تيم فوتبال اروگوئه نیز از ساعت 23 جمعه شب در ورزشگاه ساكرسيتي شهر ژوهانسبورگ به مصاف تنها نمیانده باقی مانده از آفریقا رفت که در نهایت اروگوئه پس از جدالی سخت در ضربات پنالتي مقابل غنا به برتري رسيد و به مرحله نيمه نهايي جام جهاني راه يافت.

در حالي كه پس از 45 دقيقه گلي به ثمر نرسيد، مونتاري در دومين دقيقه از وقت هاي تلف شده نيمه اول دروازه اروگوئه را گشود تا نماينده آفريقا پيروز به رختكن برود.

در نيمه دوم اروگوئه چندين موقعيت گلزني به دست آورد و در دقيقه 55 ديه‌گو فورلان از روي يك ضربه ايستگاهي دروازه غنا را گشود تا كار به تساوي بكشد. تلاش دو تيم براي زدن گل دوم در وقت قانوني بي نتيجه بود و اين ديدار به وقت اضافي كشيد.

در حالي كه 120 دقيقه از بازي گذشته بود، سوارز بازيكن تيم اروگوئه با دست مانع ورود ضربه سر مهاجم غنا به دروازه شد تا از بازي اخراج شده و يك پنالتي در آخرين ثانيه هاي بازي به سود غنا اعلام شود. همه منتظر گلزني آساموا جيان بودند اما ضربه اين مهاجم پس از برخورد به تيرك افقي به بيرون رفت تا بلافاصله داور خاتمه بازي را اعلام كند و كار به ضربات پنالتي بكشد.

در ضربات پنالتي اروگوئه 4 بر 2 پيروز شد تا در مجموع با نتيجه 5 بر 3 به برتري رسيده و جواز حضور در مرحله نيمه نهايي را كسب كند. اين تيم بايد به مصاف هلند برود. بنكوئرنكا از پرتغال قضاوت اين ديدار را برعهده داشت. وي علاوه بر اخراج سوارز در آخرين دقيقه بازي، به فسيله، آره‌وارو و پرز از اروگوئه و پانتسيل، سارپي و منساه از غنا اخطار داد.

در پايان ديدار اروگوئه و غنا در مرحله يك چهارم نهايي جام جهاني، ديه گو فورلان كاپيتان تيم فوتبال اروگوئه به عنوان بازيكن برتر زمين انتخاب شد. وي در جريان بازي تك گل اروگوئه را از روي يك ضربه ايستگاهي به ثمر رساند، ضمن اينكه در ضربات پنالتي زننده نخستين گل تيمش بود.


یک هشتم نهایی

در نخستین روز مرحله حذفی جام جهانی فوتبال 2010، دو دیدار مرحله یک هشتم نهایی میان تیم‏های اروگوئه و کره جنوبی و همچنین غنا - آمریکا برگزار شد که در نهایت نماینده آمریکا جنوبی با گذشتن از سد کره جنوبی موفق شد به مرحله یک چهارم نهایی راه یابد و غنا نماینده آفریقا نیز در وقت اضافه برابر آمریکا شگفتی ساز شد و با شکست رقیبش، مجوز بازی برابر اروگوئه در یک چهارم نهایی را به دست آورد که این اتفاق برای اروگوئه نیز شیرین بود، چرا که بدین ترتیب نماینده آمریکای جنوبی کار به مراتب راحت تری برای برتری در مرحله یک چهارم نهایی خواهد داشت!

در دومین روز مرحله یک هشتم نهایی این رقابت‏ها ژرمن‏ها نشان دادند آمده‏اند تا با ترکیبی جوان بیش از آنچه از آنها انتظار می‏رفت ظاهر شوند و با این تفکرات بود که توانستند تیم نسبتاً پیر انگلیس را به توپ ببندند و با نتیجه چهار بر یک، یکی از بدترین روزهای دوران زندگی کاپلو را رقم بزنند و بدین ترتیب بلیت برگشت فابیو را به ایتالیا با چاشنی فحاشی اهالی زجیره فراهم نمایند. در دیدار دیگر این روز آرژانتین نیز تا حدودی توقعات را برآورده کرد و با سه گل پیاپی مکزیک را بازنده میدان ساخت و امیدهای طرفدارانش را برای حضور در فینال افزایس داد اما حملات مکزیک که بازی را 3 بر یک کرد و می‏توانست حتی به تساوی نیز بکشاند، این تردید را به وجود آورد که آیا شاگردان مارادونا که باید با آلمان در مرحله یک چهارم نهایی رودرو شوند، می‏توانند با پیروزی میدان را ترک کنند یا سرنوشت انگلیس برایشان تکرار خواهد شد؟!

در سومین روز مسابقات مرحله یک هشتم نهایی، این تیم برزیل بود که توانست خود را به عنوان قهرمان بالقوه بار دیگر معرفی کند و شیلی را له کرد و هوادارانش را امیدوار تر کرد. در دیگر دیگر نیز هلند با غلبه بر اسلوواکی نشان داد حریفی زهردار است که می‏تواند زردهای برزیل را نیز در یک چهارم نهایی، ناکام بگذارد؛ آیا لاله‏های می‏تواند تا نیمه نهایی قد بکشند یا شاگردان خلاق دونگا، صعودشان را متوقف می‏کنند؟!

در چهارمین و آخرین روز یک هشتم نهایی هم، این اسپانیا بود که توانست بلیت برگشت را برای پرتغال صادر کند و در مقابل پاراگوئه، ژاپن تنها آسیایی باقی مانده را حذف کرد تا میان 8 تیم برتر جام جهانی، حتی قدرت‏های نخست فوتبال قاره کهن نیز جای نگیرند و سامورایی‏ها نیز علی رغم شایستگی‏ها با کنار رفتن، تفاوت سطح فوتبال آسیا و آمریکای جنوبی را یادآور شوند و البته با بازیهای زیبایی که به همراه کره‏ای ها انجام دادند، این امید را به وجود آورند که شاهد رشد بیش از پیش فوتبال آسیا و حضور موثرتر در جام بیستم بود.

اروگوئه 2 - کره جنوبی 1
در نخستین دیدار مرحله یک هشتم نهایی نوزدهمین دوره رقابتهای فوتبال جام جهانی، تيم ملي فوتبال اروگوئه با غلبه بر كره‌جنوبي به جمع 8 تيم مرحله يک چهارم‌نهايي صعود كرد.

در این دیدار که از ساعت 18:30 شنبه در ورزشگاه نلسون ماندلا پورت‌اليزابت برگزار شد، تیم ملی فوتبال اروگوئه با نتیجه 2 بر یک کره جنوبی را شکست داد و راهي مرحله يك چهارم نهايي شد.

در اين بازي پس از آنكه در دقيقه 5 چويونگ پارك، شوتي را روانه دروازه اروگوئه كرد كه به تيرك اصابت كرد، آبي‌‌پوشان در دقيقه 8 روي اشتباه مدافعان و دروازه‌بان كره جنوبي توسط لوئيس سوارز به گل رسيدند. پس از اين گل كره بر شدت حملات خود افزود. اين تيم كه 53 درصد زمان بازي توپ را در اختيار داشت، با ارائه بازي سرعتي براي باز كردن دروازه حريف تلاش كرد كه موفق نشد.

در نيمه دوم در شرايطي كه بارش شديد باران وجود داشت، كره توانست با تلاش بسيار و در ادامه بازي سرعتي خويش در دقيقه 68 توسط جون چونگ‌لي بازي را به تساوي بكشاند و باعث اميدواري دوستدارانش شود. در دقيقه 83 سوارز‌، يک بار ديگر با فراري زيبا توانست گل دوم خود و اروگوئه را به ثمر رساند تا تيمش را به برتري رسانده و پيروز ميدان كند.

در اين ديدار كه به قضاوت ولفگانگ اشتارك،‌ داور آلماني انجام شد،‌ جون كيم، دوري چا و يونگ چائو از كره از داور كارت زرد دريافت كردند.

غنا 2 - آمریکا 1
در دومین دیدار مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی نوزدهم، تيم ملي فوتبال غنا موفق شد با گلزني جيان در وقت اضافي بازي برابر آمريكا، به جمع 8 تيم برتر جهان ملحق شود.

رقابت دو تيم ملي فوتبال غنا و آمريكا در ورزشگاه رويال بافوكنگ با قضاوت ويكتور كاساي از مجارستان کلید خورد و این غنا بود که از همان ابتدا شگفتی ساز شد و آمریکا را تحت فشار گذاشت تا بالاخره نماينده شايسته قاره سياه موفق شد در دقيقه 5 بازي با ضربه كوين پرنس بواتنگ، شوك سنگيني را بر پيكره آمريكا وارد كند و نيمه نخست را با نتيجه يك بر صفر به سود خود به پايان رساند.

در نيمه دوم آمريكا فشار زيادي را روي دروازه حريف آفريقايي وارد كرد، مردان برادلي براي جبران گل خورده تلاش زيادي كردند و اين فشار مضاعف در دقيقه 61 بازي با ضربه پنالتي لاندن دونووان به بار نشست و تابلوي نتايج تساوي يك بر يك را نشان داد. تساوي يك بر يك دو تيم در پايان 93 دقيقه تلاش باعث شد تا بازي در وقت اضافي نتيجه نهايي را مشخص كند.

نماينده آفريقا روي حركت منحصر به فرد جيان بازيكن كليدي غنا در دقيقه سوم از پانزده دقيقه اول وقت اضافي به گل رسيد و سپس نمایندگان آفریقا حالت دفاعی به خمد گرفتند و در 15 دقیقه دوم وقت‏های اضافه نیز به خوبی مقاومت  کردند تا در در مجموع به پيروزي دو بر يك برسند و حریف اروگوئه در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی شوند.

در اين ديدار داور مجارستاني به كلارك، بوكانگرو و چروندولو از آمريكا و به منشاه و آيو از غنا كارت زرد نشان داد.

آلمان 4 - انگليس 1
تیم ملی فوتبال آلمان با برتری 4 بر یک برابر انگلستان، ضمن صعود به مرحله یک چهارم نهایی رقابت های جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی، انتقام شکست سنگین سال 2001 خود را از این تیم گرفت.

دو تيم ملي فوتبال آلمان و انگليس از ساعت 18:30 به وقت تهران در استاديوم فري استيت به قضاوت خورخه لاريوندا برابر يكديگر صف‌آرايي كردند تا سي و دومين رویارویی تاریخی خود را تجربه کنند که این بار برتری ژرمن‏ها از ابتدای دیدار محسوس و ملموس بود و بالاخره حملات شاگردان یواخیم لو در دقیقه بیست، با پاس مانوئل نوير و فرصت طلبي ميروسلاو كلوزه در دقيقه 20 به گل نخست این تیم مبدل شد اما این تیم دست بر دار نبود و به حملاتش با شدت بیشتری ادامه داد.

پودولسكي در دقيقه 32 گل دوم آلمان را نيز روي پاس با ارزش مولر به ثمر رساند. انگليس پس از دومين گل دريافتي طوري كه انگار چيزي براي از دست دادن نداشته باشد حمله روي دروازه آلمان را كليد زد و گل آپسون در دقيقه 37 انگليس را به بازي بازگرداند اما این پایان ماجرا نبود و انگليس توسط لمپارد دومين گل خود را هم در دقيقه 38 به ثمر رساند اما داور اروگوئه‌اي اين ديدار گل سالم انگليس را ناديده گرفت تا بهانه براي فرياد‌هاي كاپلو و هوليگان بريتانيا كاملا مهايا شود. توپ لمپارد پس از برخورد به تير افقي، پشت خط فرود آمد اما كمك داور اين گل را نديده گرفت.

در نيمه دوم دو تيم به بازي متعادل در ميانه ميدان قناعت كردند و مدافعين هر دو طرف هرگز محوطه جريمه را به مقصد دروازه حريف ترك نمي‌كردند. ضربه سهمگين لمپارد در دقيقه 52 توپ را به تير افقي دروازه آلمان خورد تا تعداد موقعيت‌هاي از دست رفته انگليس افزايش پيدا كند.

آلمان اما خيال همه را راحت كرد و پس از ناكامي لمپارد در ضربه ايستگاهي روي يك ضد حمله ويرانگر به گل سوم رسيد که شواين اشتايگر بار ديگر ارزش يك بازيكن بزرگ را به نمايش گذاشت و پاس زيباي او توسط مولر پاياني خوش پيدا كرد و در دقيقه 67 به گل سوم مردان سرزمين ژرمن تبديل شد.

چهار دقیقه بعد اما انگلیس نابود شد تا بهانه یک گل سالم نتواند کاپلو را از مهلکه برهاند و آلمان پاس زيباي اوزيل و ضربه تمام كننده مولر در دقيقه 70 به گل چهارم رسيد تا این دیدار با نتیجه 4 بر يک به سود آلمانی‏ها تمام شود که حالا باید خود را برای رویارویی با آرژانتین مهیا سازد و البته با عملکردی که به نمایش گذاشت، قطعاً از هم اکنون ترس را برای دیگو به ارمغان آورده است.

مراجعه كنندگان سايت رسمي فيفا با راي خود مولر زننده 2 گل از 4 گل آلمان را به عنوان بهترين بازيكن ميدان انتخاب كردند. او جدا از دو گل به ثمر رسانده خود در دو گل ديگر نيز نقش كليدي داشت و در طول بازي برابر انگليس نيز بارها دروازه بريتانيا را لرزاند. در نيمه دوم داور اروگوئه‌اي به فردريش از آلمان و جانسن از انگليس كارت زرد نشان داد.

آرژانتين 3 - مكزيك 1
در دومین دیدار دومین روز از مرحله یک هشتم نهایی رقابتهای فوتبال جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی از ساعت 23 روز یکشنبه تیم های ملی فوتبال آرژانتین و مکزیک در ورزشگاه ساکر سیتی شهر ژوهانسبورگ به مصاف هم رفتند که آرژانتين با پيروزي 3 بر يک مقابل مكزيك حريف آلمان در مرحله يك چهارم شد.

در اين ديدار که به قضاوت روبرتو روزتی از ایتالیا برگزار شد برگزار شد، شاگردان مارادونا در نيمه اول با گل آفساید ته‌وز  که روی پاس مسی در دقيقه 26 به دست آمد و هيگواين در دقیقه 33 به برتری رسيدند و در 45 دقیقه اول به لحاظ روانی از حریف پیش افتادند.

در نيمه دوم نيز آرژانتين بازي بهتري نسبت به حريف خود ارائه كرد و در دقيقه 52 كارلوس ته‌وز با ضربه اي ديدني از پشت محوطه هجده قدم دروازه مكزيك را گشود تا دومين گل خود و سومين گل آرژانتين در اين ديدار را به ثمر برساند. هرناندز در دقيقه 71 يكي از سه گل خورده مكزيك را جبران كرد اما شاگردان آخيره فرصت زيادي براي به تساوي كشاندن بازي نداشتند و در نهايت سه بر يك مغلوب شده و با جام خداحافظي كردند.

روبرتو روزتي از ايتاليا قضاوت اين ديدار را برعهده داشت و به ماركز از مكزيك اخطار داد. آرژانتين با شكست مكزيك راهي مرحله يك چهارم نهايي شد و در اين مرحله بايد به مصاف آلمان برود.

هلند 2 - اسلوواكي 1
تيم ملي فوتبال هلند با برتري 2 بر يك مقابل اسلوواكي مجوز صعود به دور يك‌چهارم نهايي را گرفت. از ساعت 18:30 امروز اين دو تيم در ادامه ديدارهاي مرحله يك هشتم‌نهايي در ورزشگاه موزس ماباهيدا شهر دوربان به مصاف هم رفتند كه نارنجي‌پوشان در دقيقه 18 توسط آرين‌ روبن،‌ بازيكن تكنيكي و عضو بايرن‌مونيخ به گل رسيدند.

اين بازيكن با دريبل دو مدافع مقابل خود در جناح چپ تيم اسلوواكي با ضربه‌اي ديدني گل برتري تيمش را زد. در وقت اول بازي كه در 55 درصد زمان آن،‌ مالكيت توپ از آن تيم سرزمين لاله‌ها بود، دو موقعيت ديگر توسط كوئيت و فان‌پرسي هدر رفت.

در نيمه دوم تيم هلند با هوشياري در دفاع به حملات خود ادامه داد و برت فان‌مارويك، سرمربي اين تيم اقدام به دو تعويض كرد. او در دقيقه 71 اليا را به جاي روبن و 80 هونتلار را به جاي فان‌پرسي به كار گرفت.

هلند در ادامه توسط وسلي‌اسنايدر با پاس كوييت در دقيقه 84 به گل دوم رسيد. در دقيقه 92 ويتك از روي نقطه پنالتي يكي از گل‌هاي دريافتي را پاسخ گفت؛ اما ثانيه‌هاي بعد سوت پايان مسابقه به صدا درآمد تا فرصتي براي جبران فراهم نباشد.

در اين جدال كه آلبرتو اونديانو مالنكو، داور اسپانيايي قضاوتش را برعهده داشت، روبن از هلند ، كوكا، اسكورتل و كوپنك از جمع اسلوواك‌ها كارت زرد گرفتند.

برزيل 3 - شيلی 0
تيم ملي فوتبال برزيل با پيروزي 3 بر صفر مقابل شيلي به مرحله يك چهارم نهايي جام جهاني راه يافت. در اين ديدار كه از ساعت 23 دوشنبه شب در ورزشگاه اليس پارك شهر ژوهانسبورگ برگزار شد، زردپوشان با 3 گل حريف هم قاره‌اي خود را مغلوب كردند.

در نيمه نخست برزيل عملكرد بهتري داشت و بارها صاحب ضربات كرنر شد و بالاخره ششمين ضربه كرنر به گل ختم شد و ژوان مدافع زردپوشان در دقيقه 35 با ضربه سر دروازه شيلي را گشود. بازي هجومي برزيل ادامه يافت و فابيانو در دقيقه 38 روي پاس كاكا با دروازه بان شيلي تك به تك شد و گل دوم شاگردان دونگا را به ثمر رساند تا در جدول گلزنان سه گله شود.

برزيل در نيمه دوم نيز تيم برتر ميدان بود و در دقيقه 59 روبينيو سومين گل اين تيم را از داخل محوطه جريمه به ثمر رساند.
با اين پيروزي برزيل به مرحله يك چهارم نهايي راه يافت و حريف هلند شد. هاوارد وب از انگليس قضاوت اين ديدار را برعهده داشت و به كاكا و راميرز از برزيل و ويدال، فوئنتس و ميلار از شيلي اخطار داد.

اسپانيا 1 -  پرتغال 0
تيم ملي فوتبال اسپانيا از ساعت 23 سه شنبه شب در ورزشگاه گرين پويت شهر كيپ تاون به مصاف پرتغال رفت و با يك گل پرتغال را شكست داد تا شاگردان دل بوسكه در یک چهارم نهایی حریف پاراگوئه شوند.

نيمه نخست با تساوي بدون گل خاتمه يافت اما در نيمه دوم هر دو تيم به موقعيت هاي متعدد گلزني دست يافتند كه اسپانيا فرصت هاي بيشتري داشت و از يكي از آنها به خوبي استفاده كرد.

داويد ويا گلزن اول اسپانيا در دقيقه 63 روي پاس ژاوي تنها گل اين بازي را به ثمر رساند تا اسپانيا ياران رونالدو را حذف كرده و به جمع هشت تيم برتر صعود كند. اين تيم در يك چهارم نهايي بايد به مصاف پاراگوئه برود كه ژاپن را از پيش رو برداشت.

هكتور بولداسي از آرژانتين قضاوت اين بازي را عهده داشت، وي به آلونسو از اسپانيا و تياگو از پرتغال اخطار داد ضمن اينكه كاستا در دقيقه 90 از بازي اخراج شد.

پاراگوئه 5 - ژاپن 3
تيم ملي فوتبال پاراگوئه با برتري 5 بر 3 در ضربات پنالتي برابر ژاپن به مرحله يك چهارم نهايي صعود كرد.

جدال دو تيم پاراگوئه و ژاپن در مرحله يك هشتم نهايي در ورزشگاه لفتوس ورسفلد آفريقاي جنوبي از ساعت 18:30 به وقت تهران كليد خورد. اين ديدار به قضاوت فرانك دي بلكر بلژيكي بين پاراگوئه با سيستم 4-3-3 و ژاپن با آرايش 4-1-4-1 برگزار مي‌شد. دو تيم در پايان نيمه اول به تساوي بدون گل رضايت دادند.

در نيمه دوم ژاپن بازي محتاطانه خود را كنار گذاشته بود اما آرايش سامورايي‌ها آنقدر باز نبود تا مردان مارتينو دست به حملات همه جانبه بزنند. داور بلژيكي اين ديدار به ماتسويي و ناگاموتو از ژاپن كارت زرد نشان داد.

كار در پايان 90 دقيقه قانوني با تساوي بدون گل به پايان رسيد تا بازي در وقت اضافي تكليف تيم صعود كننده را روشن كند. دو تيم در 15 دقيقه اول هر چه زدند بر در بسته خورد و سرنوشت تيم برتر ميدان به 15 دقيقه دوم موكول شد. هر دو تيم از لحاظ بدني به شدت دچار مشكل شده بودند و در هر دو جبهه شاهد بازي محتاطانه و بدون ريسك بوديم.

نوع بازي دو تيم نشان مي‌داد كه هر دو طرف به زدن ضربات پنالتي راضي هستند. در پايان، كار به ضربات پنالتي كشيد تا تيم برتر اين جنگ فرسايشي با چاشني بخت و اقبال انتخاب شود.

هوندا بازيكن شماره18 ژاپن مثل سيار بازي‌هاي اين تيم که در مرحله گروهي يكي از تاثيرگذارترين بازيكنان تيمش محسوب مي‌شد، به عنوان بازیکن منتخب این دیدار انتخاب شد. او 12 كيلومتر و 995 متر دويد و چندين فرصت مسلم گلزني را براي هم‌تيمي‌هايش فراهم كرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
"تا این دیدار با نتیجه 4 بر يک به سود انگلیسی !!!!!تمام شود که حالا باید خود را برای رویارویی با آرژانتین مهیا سازد و ..."
ضمن تشکر از به روز رسانی سریع و عالی فکر کنم در متن بالا به جای انگلیس آلمان صحیح باشه .
ایشالا که آلمان قهرمانه ...
bad nist
اروگوِِئه قهرمان ميشه !!! شماتوي ليست پيش بيني تون نذاشتين !
کجاست آقای متکی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
به ایشان بگویید فوتبال بازی است که هر تیم به تعداد بیشتری توپ را وارد دروازه طرف مقابل کند برنده میشود و ربطی هم به موافقان و مخالفان قطعنامه ندارد، باور ندارند برزیل!!!!!!!!!!!!
جای یکی از تئوریسین های قرن جناب آقای متکی و همفکرانشون خیلی خالی بود حتماً بازی رو تا ته دیدن . . . . . .
حالا باز هم هشت پاي پيشگو رو مسخره كنيد
faghat germanyyyy
آلمان شایسته قهرمانی است بطور حتم شاهد پیروزی شان خواهیم بود
آلمان مقتدرانه پیروز میشود
آلمان قهرمانه ولی من آرژانتینو دوس داشتم
آلمانو عشق است
هلند حتما قهرمان ميشه
آلمان قهرمانه.....
آلمان مقتدرانه قهرمانه....
تیمی که در سه دوره ی متوالی جام جهانی به نیمه نهایی میرسه مطمئن باشین بهترین های دنیا هست. علاوه بر این تو این جام بهترین بازی ها رو آلمان کرده.
ایول به اختاپوس عجب پیش بینی کرد
هلند قهرمان ميشه چون تمام بازيها رو برده اسپانيا تيمي نيست كه در حد قهرماني باشه انشا الله هلند قهرمان بشه سيد امين موسوي از اهواز
هنوز متوجه تبانی اختاپوسی تحمیل شده به آلمانی ها نشدید؟
holand
فقط هلندددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددد
اسپانیابایک پیروزی پرگل قهرمان میشه
بر عکس پیش بینی بسیار سیاسی آقای متکی وزیر خارجه دو تیم فینالیست اسپامیا و هلند اروپایی هستند و نه کشورهای امریکای لاتین که چند سالی از سوی دولت ایران با آنها روابط حسنه برقرار شده است. پس اگر حرف اقای متکی را ملاک قرار دهیم کشورهای امریکای لاتین بخصوص برزیل و آرژانتین که از بهترین تیم های فوتبال دنیا هستند شانس نیاوردند و دنیای سیاست بر همان پاشنه سابق می گردد. اگر تحلیلهای سیاست خارجی کشور هم بر همین مبنا صورت گیرد وای بحال این ملت با این تحلیلهای آبکی و بی ارزش.
از متکی بد تر هوگوچاوز ضایع شد
تیتر خبر رو عوص کنین بابا
یکی نیست به شما بگه اینقدر که از خبرگزاری فارس ایراد می گیرید لااقل حواس خودتون رو جمع کنید چون آلمان با اروگوئه بازی کرد نه با هلند ....
همه چيز خوبه به جز اين تبليغات بازرگاني كه كفر آدم رو در مي ياره...كارشناس دعوت ميشه ساعت 22.15 برنامه شروع ميشه ..مجري و كارشناس سلام عليك مي كنند بعد ميگن چند پيام بازرگاني ببينيم ..يك دفع ساعت ميشه 22.55 و حالا كه 5 دقيقه مانده تا شروع بازي تازه كارشناسها شروع مي كنند درباره تركيب احتمالي و بازي نظر بدن...اين يعني الاف كردن كارشناس و بيننده فقط براي آگهي هاي بازرگاني
لطفا تیتر را اصلاح کنید
آلمان با غلبه بر اروگوئه سوم شد نه هلند
این چه تیتریه؟!
به قول یکی از بچه ها:

به جوانان تیم ملی آلمان افتخار میکنم و ایستاده برایشان کف میزنم

تیمی که بدون داشتن فوق ستاره ها سوم جهان شد. تیمی که توز-مسی- روبن- اسنایدر- ژاوی- اینیستا- تورس- ژویول- لوسیو- کاکا- بوفون- کاناوارو- هانری- ریبری- لمپارد- جرارد- رونی و رونالدو و خیلی های دیگه رو نداشت، ولی با سرافرازی سوم جهان شد. تیمی که با چند تا جوون بی نام و نشون انگلیس پر ستاره رو درهم کوبید و آرژانتین قدرتمند رو تحقیر کرد. تیمی که با بازی بسیار منظم و با کلاس خودش به مسی و هم تیمی هاش بازی کردن یاد داد و رونی و هم تیمی هاش هم اسیر این بازی شدن.

به این جوون ها و البته این مربی بزرگ افتخار میکنم و همواره علاقه ی خودم رو به تیم ملی آلمان بیان میکنم و اعلام میکنم آلمان از همین الآن جام جهانی 2014 رو نشونه رفته.

انشا الله اسپانیا قهرمان شه
حالاتو که به آرزوت رسیدی چی بدست آوردی هیچی بهتو که نمیرسه همینطور الکی وقت با ارزشتو از دست دادی
جناب تابناک دیدی هشت پا باز هم درست گفت!!!! برو از حسودی به یه 8 پا دست بردار!
قبل از بازی از هر کسی می پرسیدم میگفتند اسپانیا و دلیلشان هشت پا بود
و همه اتفاق نظر داشتند که جادوگری و فال بینی مهم است و گاهی اوقات حقیقت دارد
فقط میتوانم بگویم متاسفم
متاسفیم
ای ول
آلمانیها نژاد پرست ترین مردم دنیا هستند و برخوردهای زننده ای با مردم خیلی از کشورها علی الخصوص ایرانیها دارند. اگر به آلمان سفر کرده باشین یا با اونها کار کرده باشین حتما شاهد این موضوع بودین. جریان روزهای اخیر سفارت آلمان هم که هنوز یادمون نرفته .توی این دوره هم که خیلی جالبه 12 تا از بازیکنانشون ملیتهای غیر آلمانی داشتند وتیمشون شبیه رنگین کمونه. حالا از کجای این تیم و این نژاد میشه آدم خوشش بیاد خدا می دونه.
1. متاسفم که همه چیز را به دولت و سیاست ربط می دهید. واقعا قهرمانی اسپانیا و بازی فینال چه ربطی به قطعنامه درباره ایران دارد؟!
2. اسپانیا به رغم همه ناداوری ها با تلاش فراوان به قهرمانی رسید و این ظلم را بهانه ای برای عدم موفقیت قرار نداد. این درس بزرگی برای ایران بود.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی