بازدید 30750

حمله کوچک زاده به علی مطهری

کد خبر: ۱۰۵۷۵۲
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۸۹ - ۱۹:۵۵ 23 June 2010
 عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس پس گرفتن مصوبه روز يكشنبه مجلس را موجب وهن آن دانست.

به گزارش خبرنگار ايلنا، علي مطهري كه در مخالفت با طرح يك فوريتي اعتبار مصوبات شوراي عالي انقلاب فرهنگي در مورد دانشگاه آزاد اسلامي سخن مي‌گفت، اظهار داشت: اين مورد كه مصوبات شوراي عالي انقلاب فرهنگي در حكم قانون است كاملا مشخص است و اگر مجلس قانوني مخالف آنها تصويب كرد بايد منتظر نظر شوراي نگهبان باشيم تا ايرادات رفع شود، زيرا در غير اين صورت بايد چنين طرحي را ارائه كنيم.

وي يادآور شد: در ماده 160 آيين‌نامه داخلي مجلس آمده است توجيه طرح يك فوريتي نياز فوري جامعه و اولويت آن طرح يا لايحه نسبت به ساير موارد مطروحه است اما الان چه نياز فوري وجود دارد؟ قانوني تصويب شده و چند روز به مجلس برمي‌گردد و واقعا جز اين جنجال‌هاي سياسي چه چيزي توجيه‌گر اين فوريت است و اگر ما خودمان شلوغ نكنيم واقعا چه فوريتي وجود دارد؟
نماينده مردم تهران با اشاره به استفاده از نظرات رهبري، تصريح كرد: نظرات ايشان را بايد از مجموع صحبت‌هايشان به دست آورد نه اينكه يك بخش كه مورد قبل ماست را مطرح كنيم و بقيه را ناديده بگيريم. ايشان در ديدار با كميسيون فرهنگي مجلس گفت: وظيفه شوراي عالي انقلاب فرهنگي سياست‌گذاري، مجلس قانون‌گذاري و دولت اجرا است، لذا ايشان به طور مثال طراحي نقشه مهندسي فرهنگي و الگوي توسعه ايراني اسلامي را به عهده اين شورا گذاشتند و اگر اين شورا در مواردي قانون‌گذاري هم كرده از روي اضطرار بوده است.

مطهري تاكيد كرد: ما اين را قبول مي‌كنيم كه حضرت امام گفته‌اند مصوبات شوراي عالي انقلاب فرهنگي در حكم قانون است و حالا اگر مصوبه مجلس اشكالي دارد، شوراي نگهبان آن را مطرح خواهد كرد.

اين عضو فراكسيون اصولگرايان در واكنش به اين سخن حسينيان كه گفته بود اصولگرايان براي رفع مشكلاتشان به اين طرح راي دهند، خطاب به وي گفت: اصولگرايان هيچ مشكلي جز امثال جنابعالي و دوستانتان كه برنامه ديروز را اجرا كرديد ندارند، مثل آقاي كوچك‌اف كه ريشه روسي دارد و نام كوچك‌اف را به كوچك‌زاده تبديل كرد.

به گزارش خبرنگار ايلنا، كوچك‌زاده نماينده تهران در واكنش به اين سخنان مطهري قصد حمله به وي و پرتاب كردن شيئي را داشت و خواستار تذكر بود، با ممانعت برخي نمايندگان ديگر از جمله حسينيان مواجه شد كه در واكنش به اين رفتار كوچك‌زاده مطهري با آرامش خواستار سكوت وي شد.

همچنين يكي ديگر از نمايندگان مجلس از آن سوي صحن با القاب ناشايست علي مطهري را مورد خطاب قرار داد.

نماينده مردم تهران در ادامه سخنان خود با يادآوري وظيفه شوراي عالي انقلاب فرهنگي در سياست‌گذاري در امور كلان كشور اظهار داشت: بسياري از پاسخ‌هاي مقام معظم رهبري درباره وظايف اين شورا در دوره مجلس ششم بوده است زيرا آن مجلس اين شورا را زير سوال مي‌برد و مي‌گفت اساسا چنين نهادي در قانون نيست و لذا رهبري بر اين امر صحه گذاشتند كه مصوبات آن شورا قانون است. ما هم نمي‌گوييم مصوبات شوراي عالي انقلاب فرهنگي قانون نيست ولي عرض مي‌كنم كه آن سخن رهبري را بايد در كنار سخن ديگر ايشان بگذاريم كه وظيفه اين شورا سياست‌گذاري است.

مطهري در پايان با بيان اينكه صبر مي‌كنيم تا شوراي نگهبان نظراتش را ارائه كند و اگر مشكلي باشد مجلس مشكل را رفع مي‌كند، تاكيد كرد: نيازي نيست كه مجلس بعد از سه روز بگويد اشتباه كردم و تحت فشار برخي آقايان مصوبه خود را پس بگيرد، زيرا اين موجب وهن مجلس است و مجلس بايد از شخصيت خودش دفاع كند و نگذارد عده كمي آن را زير سوال ببرند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل