بازدید 29176
۱
تکمیلی:

این بار؛ بلاگفا، کلوب و پرشین بلاگ فیلتر شدند!+عکس

این بار در اقدامی عجیب و سوال برانگیز دو سایت از بزرگترین سایت های ارائه دهنده خدمات وبلاگ فیلتر شده اند.نکته جالب این قضیه وجود لینک سایت های پرشین بلاگ و بلاگفا در صفحه فیلترینگ است که در قسمت سایت های اجتماعی خود نمایی می کنند.بنابر اطلاعات خبرنگار ما، سایت کلوب نیز در صفحه فیلترینگ بعنوان سایت اجتماعی معرفی شده نیز فیلتر شده است . مدیر بلاگفا گفت: فيلتر سايت بلاگفا حتي به صورت موقت، خدشه به اعتبار سايت و موجب ضرر مالي است.
کد خبر: ۱۰۵۳۵۹
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۰ 20 June 2010
تابناک اجتماعی - بلاگفا و پرشین بلاگ که خدمات وبلاگ را ارائه می دادند، از ساعتی پیش، فیلتر شدند!

به گزارش خبرنگار تابناک، گرچه چندی پیش نیز سایت های جستجو از جمله گوگل فیلتر شده بودند، اما این بار در اقدامی عجیب و سوال برانگیز دو سایت از بزرگترین سایت های ارائه دهنده خدمات وبلاگ فیلتر شده اند.

بنابر این گزارش، فیلترینگ این سایت ها نیز مانند گوگل و غیره مشخص نیست توسط چه نهاد و ارگانی صورت پذیرفته است که پیگیری های خبرنگار تابناک متاسفانه نتیجه نداده است.

شایات ذکر است، برخی وبلاگ های این سایت ها فیلتر نبوده ولی صفحه اصلی این سایت ها فیلتر می باشد و با این اوصاف عملا امکان ورود به مدیریت این وبلاگ ها میسر نمی باشد از سوی دیگر نیز صفحه اصلی سایت بلاگفا نیز علی رغم فیلتر بودن قابل دسترسی نیست.

نکته جالب این قضیه وجود لینک سایت های پرشین بلاگ و بلاگفا در صفحه فیلترینگ است که در قسمت سایت های اجتماعی خود نمایی می کنند.

بنابر اطلاعات خبرنگار ما، سایت کلوب نیز در صفحه فیلترینگ بعنوان سایت اجتماعی معرفی شده نیز فیلتر شده است.

مدير بلاگفا: دستوري مبني بر فيلترينگ سايت بلاگفا وجود ندارد   
مدير بلاگفا با اشاره به فيلترينگ صفحه اول سايت بلاگفا گفت: با توجه به مورد مشابهي كه براي سرويس دهنده ديگري هم ايجاد شد، احتمال مي رود اين مساله به دليل اشتباه در سيستم فيلترينگ باشد كه در اين صورت از مسؤولان امر خواسته مي‌شود هر چه سريعتر نسبت به رفع فيلتر سايت اقدام كنند.

عليرضا شيرازي در گفت‌وگو با ايسنا گفت: فيلتر سايت بلاگفا حتي به صورت موقت، خدشه به اعتبار سايت و موجب ضرر مالي است.

او افزود: اگر اين فيلترينگ با دستور كارگروه تعيين مصاديق بوده باشد، با توجه به اينكه در استعلام از دادسراي جرايم رايانه‌يي دستوري مبني بر فيلترينگ سايت وجود ندارد، با توجه به ماده 20 ، 21 و 23 قانون جرايم رايانه‌يي كه مسؤوليت كيفري اشخاص حقوقي (سرويس دهنده‌ها و سايت‌هاي ميزبان) را مشخص مي‌كند، كارگروه مرتكب تخلف شده است.

شيرازي همچنين تصريح كرد: ادعاي اينكه در سايت محتواي غير اخلاقي منتشر شده، با توجه به اينكه فيلترينگ مربوط به صفحه اصلي سايت بلاگفاست، نمي تواند درست باشد.

دسترسي به صفحه اصلي بلاگفا از صبح امروز به دليل فيلتر شدن براي مخاطبان امكان‌پذير نيست، اما وبلاگ‌هاي اين سرويس‌دهنده قابل دسترس‌اند. همچنين اين مشكل براي ‌سرويس پرشين‌بلاگ نيز ايجاد شده بود كه اكنون برطرف شده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۱
امروز نیز چند ساعت گوگل فیلتر شد . کسانیکه فیلتر می کنند آیا میدانند اساتید و دانشجویان برای جستجوی مقالات علمی و پروژه ها از گوگل استفاده میکنند ؟
اقا از دیروز سایتهای به اشتراک گذاری فایل مثل رپید شیر و ... نیز فیلتر شدند بخدا اینا تنها راههای جور کردن کتابهای دانشگاهی نایاب بودن که تموم شد از این به بعد باید بریم کتابهای درسی دانشگاه رو با 100 هزار تومن پو تهیه کنیم یا این که بی خیال تحقیق و مدرسه شیم
اقا ما به شما دل بستیم لطفا پیگیری کنید!!!! تو رو به خدا پشت گوش نیدازید
چرا چرت و پرت میگی تابناک
هیچ کدوم از این سایت ها فیلتر نشده.اول تحقیق کنید بعد خبر رو چاپ کنید
این سایتها فیلتر شده اند.از دیشب یعنی از تاریخ 30-4-89 تا امشب 31-4-89 فعلا فیلتر شده اند
چرته
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر