بازدید 13411
در یکی از بزرگترین تحقیقات پزشکی ثابت شد؛

کاهش خطر بیماری‏های قلبی تا 63 درصد با مصرف چای

پژوهشگران اعلام کرده اند اگرچه این مزایا برای این نوشیدنیها اثبات شده است اما شیوه زندگی سالم می تواند بهترین تاثیر را در کاهش این بیماریها داشته باشد و هشدار داده اند که تنها کشیدن یک نخ سیگار با قهوه می تواند همه مزایای آن را از بین ببرد و همچنین نوشیدن مقدار زیادی چای در حالی که ساعتها در برابر تلویزون نشسته اید و هیچ ورزشی ندارید می تواند به راحتی همه تأثیرات مثبت را خنثی کند.
کد خبر: ۱۰۵۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۵ 19 June 2010
تابناک اجتماعی ـ در یکی از بزرگترین تحقیق‏های انجام شده در نوع خود مشخص شد مصرف مداوم چای و قهوه می تواند تا حد زیادی باعث کاهش خطر ابتلا به بیماریهای قلبی شود.

به گزارش خبرنگار تابناک اجتماعی به نقل از دیلی تلگراف، محققان به این نتیجه رسیدند که مصرف معتدل هر دو نوشیدنی می تواند شانس مرگ در اثر حملات قلبی را دست کم تا یک پنجم کاهش دهد. تحقیقات همچنین نشان داد که در کنار این خطر سایر عوارض مانند سکته نیز افزایش نمی یابد.

خانم وایون فن فوق تخصص بیماریهای قلب و عروق از مرکز پزشکی دانشگاه اوترخت هلند گفت: نتایج ما نشان داد مزایای نوشیدن قهوه و چای بدون افزایش احتمال سکته و مرگ در اثر بیماریهای مرتبط است.

تیم وی به مدت 13 سال مصرف چای و قهوه را در میان 37514 نفر بررسی کرد و به این نتیجه رسید که چای بیشترین تأثیر را بر بیماریهای قلبی دارد اما مصرف سنگین قهوه نیز می تواند موثر باشد.

افرادی که روزانه بین 3 تا 6 فنجان چای می نوشند 45 درصد کمتر از افرادی که کمتر از یک فنجان چای در روز را مصرف می کنند احتمال ابتلا به بیماریها عروقی را دارند. نوشیدن بیش از 6 فنجان چای نیز تا 36 درصد خطر بیماریهای قلبی را کاهش می دهد.

در این تحقیق خبرهای خوبی هم برای افراد علاقه مند به قهوه وجود دارد به طوریکه نوشیدن 2 تا 4 فنجان قهوه در روز می تواند تا 20 درصد میزان مشکلات قلبی را کاهش دهد.

محققان معتقدند که مزایای این نوشیدنی‏ها به دلیل وجود آنتی اکسیدانهایی است که در هر دو نوشیدنی یافت شده و باعث حذف فاکتورهای آسیب زننده بدن می شوند.

این آخرین تحقیق انجام شده در مورد دو نوع از محبوبترین نوشیدنی‌های جهان است که ادعا شده در کاهش خطر ابتلا به سرطان، دیابت استرس و حتی جوش صورت هم تاثیر گذارند.

پژوهشگران اعلام کرده اند اگرچه این مزایا برای این نوشیدنی‏ها اثبات شده است اما شیوه زندگی سالم می تواند بهترین تاثیر را در کاهش این بیماریها داشته باشد و هشدار داده اند که تنها کشیدن یک نخ سیگار با قهوه می تواند همه مزایای آن را از بین ببرد و همچنین نوشیدن مقدار زیادی چای در حالی که ساعتها در برابر تلویزون نشسته اید و هیچ ورزشی ندارید می تواند به راحتی همه تأثیرات مثبت را خنثی کند.

آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان را در تابناک اجتماعی بخوانید.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
دروغه!
چرا ايراني ها با وجود بلعيدن چند ليوان چاي درروز بيشترين بيماري هاي قلبي عروقي را دارند؟!
پس زنده باد آبدارچی های ادارات دولتی خودمون که گاها روزی 7 8 لیوان چای به کارمندان میدن .
آخیش؛ از این به بعد به چای 7-8 لیوان در روز 15 لیوان میخورم... ضرر که نداره؟!
البته چاي سالم در كاهش خطر بيماريها ي قلبي موثر خواهد بود نه چاي هاي اسانس دار خارجي كه سرطان زا است
تمامي مطالب در مورد چاي نادرست است بلكه مضر است. به جاي عمل كردن به نظرات اين افراد كمي هم به طب سنتي اسلامي خود برگرديم.
عالی بود ممنون
اولا: منبع و مستند محكمي اين مقاله ندارد ثانيا :چاي سياه يا سبز كه مردم استفاده ميكنند اكثرا آلوده به رنگ واسانس هاي شيميايي بوده و ميباشد ثالثا: به جاي تبليغ اينگونه مطالب چرا در خصوص گياهان وچاي هاي كه در كشور خودمان است و در طب سنتي ايراني اسلامي به آنها توصيه شده توجه نمي شود به عنوان نمونه به چندين نوع نوشيدني بسيار گوارا كه بسيار مفيد براي انسان مي باشد (كه متأسفانه مغفول مانده) اشاره ميكنم 1- چاي كوهي 2-چاي گل گاو زبان وسنبل الطيب 3-چاي بادرنج بويه 4-چاي زيرفون 5-چاي به ليمو 6-چاي دارچين 7-چاي زنجبيل 8-چاي زعفران 9-چاي نعناع 10-چاي پونه 11-چاي چلتوك برنج 12-چاي گلپر 13-چاي ميوه گل نسترن 14-چاي بابونه 15-چاي آويشن 16-چاي اكليل كوهي 17-چاي گزنه 18-چاي مرزنجوش 19-چاي ريوند چيني 20-چاي استخدوس 21-چاي زيره سياه 22- چاي بهار نارنج 23-چاي برگ درخت به و بسياري از دم كردنيهاي مفيد لازم بذكر است هركدام از اين چايها خواص خاص خود را داشته و براي بدن انسان بسيار مفيد ميباشد ميتوانيد امتحان كنيد بنده از بسياري از اين نوشيدنيهاي گوارا بهره ميبرم
اعتدال درهمه چيز خوب است زياد نوشيدن چاي باعث فقر آهن درخون ميشود
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها