بازدید 2278
کي بود؟ چي شد؟

موش و گربه‏بازی فدراسيون‏ها، باشگاه‏ها و مربيان

اگر کاپلو بخواهد قرارداد خود را فسخ کند، بايد 5 ميليون يورو جريمه به فدراسيون فوتبال انگليس بپردازد. اما مشکل او فقط پرداخت جريمه نيست. در لندن اتحاديه فوتبال انگلستان به توافق با کاپلو براي ادامه همکاري خوشبين است. کاپلو با مسؤول اتحاديه و رئيس ليگ برتر ديو ريچاردز گفتگويي تلفني داشته و يک منبع داخلي گفته که کاپلو تضمينهايي را که مي خواسته از سوي آنها دريافت کرده است.
کد خبر: ۱۰۲۱۶۷
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۹ 02 June 2010
قصه مربياني که بين تيمهاي ملي و باشگاهها گير کرده اند، اين روزها و در فاصله استراحت بين دو فصل جلوه هاي ديگري به خود گرفته است. مربيان خواسته هاي زيادي دارند و فدراسيونها و باشگاهها براي اجابت درخواستهاي آنها حاضرند دست به هر کاري بزنند.

به نوشته قدس؛ فلورنتينو پرس چند روز پيش شخصا راهي ميلان شد تا مشکل مورينيو و اينتر را که پرداخت 16 ميليون يورو بود حل کند. رئيس متمول رئال مادريد شخصا پرداخت اين رقم را در دو قسط متقبل شد تا آقاي خاص بدون اينکه يک يورو از جيب خودش خرج کند، راهي برنابئو شود و موراتي هم به پولي که طلب مي کرده، برسد. اما نمونه مشابه اين ماجرا در روزهاي اخير زياد بود. درست يک روز بعد از اينکه مطبوعات ايتاليايي از توافق چهارساله چزاره پراندلي و مسؤولان فدراسيون فوتبال ايتاليا خبر دادند، روساي باشگاه قبلي او فيورنتينا سناريويي را که از مدتها پيش آماده کرده بودند، روي صحنه بردند.

تيم فلورانسي با حمله شديد به فدراسيون فوتبال ايتاليا با انتشار بيانيه اي ادعا کرد که از جريان مذاکرات دو طرف براي حضور پراندلي در تيم ملي بي خبر بوده است! در اين بيانيه نوشته شده بود: «با توجه به اخباري که درمطبوعات و رسانه ها در رابطه با توافق پراندلي و تيم ملي ايتاليا به چاپ رسيده،باشگاه فيورنتينا اعلام مي کند که تا امروز هيچ گونه اطلاعي از اين مذاکرات نداشته و هيچ يک از دو طرف اين باشگاه را در جريان اين ماجرا نگذاشته بودند. ما اين خبر را از طريق سايت فدراسيون و رسانه هاي ديگر فهميديم و چنين طرز رفتاري را نادرست تلقي مي کنيم و آن را نوعي بي احترامي به باشگاه و هواداران مي دانيم. همان طور که اخيرا هم اتفاق افتاد، وقتي رسانه ها خبر پيشنهاد احتمالي فدراسيون به پراندلي را منتشر کردند، فدراسيون به طور مستقل و از طريق مطبوعات و بدون دخالت هيچ يک از مسؤولان باشگاه فيورنتينا از اين پيشنهاد حرف زد. اميدواريم که اين قبيل شيوه برقراري ارتباط از اين به بعد تکرار نشود و برنامه آماده سازي باشگاه را به تأخير نيندازند.»

پاسخ فدراسيون فوتبال ايتاليا هم به اين بيانيه عجيب باشگاه فيورنتينا اين بود: «از همان روزهاي بعد از پايان ليگ ايتاليا روند مذاکرات ما با پراندلي و تمايل دو طرف مبني بر گفتگو در اين رابطه مشخص بود و رسانه ها هم در جريان اين موضوع قرار داشتند. همان طور که گفته ايم توافق حاصل شده بين دو طرف را به زودي با امضاي قرارداد تکميل خواهيم کرد.»

پراندلي تنها مربي نيست که براي انتخاب بين يک باشگاه و تيم ملي بر سر دوراهي قرار گرفته است. او با اينکه به هواداران فيورنتينا قول داده بود هرگز از اين تيم نرود، نتوانست برابر پيشنهاد تيم ملي مقاومت کند. با اين حال هرگز به قول خود پشت نکرد و پيشنهاد تيمهاي باشگاهي ديگر را مد نظر قرار نداد. عکس اين قضيه در مورد فابيو کاپلو، مربي تيم ملي انگليس صادق است. او که هدايت تيم ملي سه شيرها را برعهده دارد، بعد از رفتن ژوزه مورينيو، گزينه اول موراتي براي نشستن روي نيمکت اينتر محسوب مي شود. اما کاپلو با تيم ملي انگليس قراردادي دارد که او را تا سال 2012 متعهد به اين تيم مي داند.

اگر کاپلو بخواهد قرارداد خود را فسخ کند، بايد 5 ميليون يورو جريمه به فدراسيون فوتبال انگليس بپردازد. اما مشکل او فقط پرداخت جريمه نيست. در لندن اتحاديه فوتبال انگلستان به توافق با کاپلو براي ادامه همکاري خوشبين است. کاپلو با مسؤول اتحاديه و رئيس ليگ برتر ديو ريچاردز گفتگويي تلفني داشته و يک منبع داخلي گفته که کاپلو تضمينهايي را که مي خواسته از سوي آنها دريافت کرده است.

قبل از پرواز تيم ملي انگليس به آفريقاي جنوبي يک ملاقات ديگر بين دو طرف انجام خواهد شد. فدراسيون فوتبال انگليس در مورد آينده همکاري با کاپلو خوشبين است. البته در گفتگوي تلفني دو طرف هيچ حرفي از تمديد قرارداد نشده و تنها توافق براي تبصره اي که به کاپلو اجازه مي دهد تا بعد از جام جهاني آفريقاي جنوبي تيم ملي اين کشور را ترک کند، حاصل شده است.

آينده کاپلو بدين ترتيب همچنان نامعلوم مي ماند. از سوي ديگر پسر او گفته که کاپلو بعد از جام جهاني خود را يک مربي آزاد مي کند و موراتي از اينکه مي تواند بعد از پايان جام، با او تماس گيرد و نيمکت اينتر قهرمان اروپا را به وي پيشنهاد دهد ابراز خوشحالي کرده است. کاپلو سه هفته پيش به لرد تريسمان در مورد اين تبصره حرف زده بود ولي او از رياست اتحاديه استعفا داد و کار را براي توافقات آينده بين دو طرف کمي دشوار کرد.

براي همين کاپلو خواهان مذاکره جديدي با جانشين او شد تا موضع خود را در آستانه مسابقات جام جهاني اعلام کند. البته او در اين مدت بارها تأکيد کرده که قصد پيوستن به اينتر را ندارد تا موراتي از حالا دنبال يک مربي ديگر براي دوران بعد از مورينيو باشد. به خصوص اينکه احتمال توافق کاپلو با انگليسيها زياد به نظر مي رسد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل