بازدید 38959
انتقاد شديد رییس جمهور کشورمان از رييس جمهور روسيه و اوباما؛

روسيه كاري نكند ملت ايران آنها را در صف دشمنان تاريخي خود بداند

اوباما بداند بيانيه تهران يك فرصت تاريخي براي اوست/ ‌مسوولان روسيه كاري نكنندكه ملت ايران آن‌هارا درصف دشمنان تاريخي خودقراردهد/ ما هم تحت فشار هستيم. آيا مي‌توانيم به صرف اين كه چون تحت فشاريم عليه ملت روسيه كار كنيم؟ نبايد اين باور در ملت ايران ايجاد شود كه ظاهر قضيه دوستي و باطن چيز ديگري است/اين قدرت‌ها تا زماني كه به دنبال زورگويي و تحميل هستند هيچ حركتي را از سوي ملت‌ ايران مشاهده نمي‌كنند مگر اين‌كه در مسير صداقت و با حقوق مساوي همكاري كنند.
کد خبر: ۱۰۰۷۷۰
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۲ 26 May 2010
رييس‌جمهور گفت: مسوولان روسيه نبايد كاري كنند كه ملت ايران آن‌ها را در صف دشمنان تاريخي خود به حساب بياورند.

به گزارش "تابناک" دكتر محمود احمدي‌نژاد پيش از ظهر روز چهارشنبه در جمع مردم كرمان در سخناني خطاب به مدودف رييس‌جمهور روسيه با تاكيد بر اين‌كه " ايران و روسيه به طور تاريخي و طبيعي دوست هستند" افزود: ما هر دو همسايه هستيم و دو همسايه نمي‌توانند با هم دوست نباشند، اما اين دوستي لوازمي دارد؛ اولين لازمه آن احترام به حقوق متقابل و دفاع از آن و احترام به كرامت متقابل است.

ایسنا گزارش داد: وي اين مساله را حداقل انتظار از همسايگي و دوستي شمرد و با بيان اينكه «امروز توضيح دادن رفتار مدودف به ملت ايران براي ما خيلي مشكل است» تصريح كرد: مردم ايران نمي‌دانند كه روس‌ها با ما دوست هستند يا بر عليه ما؛ اگر به جاي رييس جمهور روسيه بودم در اظهار نظر و تصميم‌گيري در مورد موضوعاتي كه به يك ملت بزرگ و مقتدر مانند ملت ايران مربوط مي‌شود با احتياط و تامل بيشتري عمل مي‌كردم.

رييس جمهور با بيان اين كه «نبايد ببينيم كه همسايه‌ ما درمواقع حساس در كنار كساني است كه ‌‌٣٠ سال است با تمام توان عليه ملت ايران دشمني كردند» ادامه داد: اين مساله براي ما قابل قبول نيست. بيانيه تهران بالاترين فرصت است و ديگر بهانه‌اي وجود ندارد. اگر قبلا مي‌گفتند غربي‌ها فشار مي‌آورند حرفي بزنيد و كار مهمي صورت دهيد ما حرف مهمي زديم و كار مهمي نيز انجام داديم. ديگر بهانه‌اي وجود ندارد. نگويند كه ما تحت فشاريم.

احمدي‌نژاد ادامه داد: ما هم تحت فشار هستيم. آيا مي‌توانيم به صرف اين كه چون تحت فشاريم عليه ملت روسيه كار كنيم؟ نبايد اين باور در ملت ايران ايجاد شود كه ظاهر قضيه دوستي و باطن چيز ديگري است.

رييس جمهور بار ديگر خطاب به مسوولان روسيه تاكيد كرد كه اظهاراتش از روي دوستي است و گفت: آ‌ن‌ها نبايد اجازه دهند كه ملت ايران آنان را در سطح دشمنان تاريخي خود به حساب بياورد.

رييس شوراي عالي امنيت ملي كشورمان در بخش ديگري از اظهارات خود خطاب به اوباما رييس جمهور آمريكا نيز تصريح كرد: آقاي اوباما بايد بداند بيانيه تهران يك فرصت تاريخي براي اوست و نشان مي‌دهد مي‌خواهد تغيير ايجاد كند، به حقوق ملت‌ها احترام بگذارد و مسائل غلط و ضد انساني گذشته را كنار گذاشته و براساس عدالت و انصاف با ملتها رفتار كند؛ اگر از اين فرصت استفاده نكند، بعيد مي‌دانم ملت ايران به خود اجازه دهد در آينده فرصتي را در اختيار اين آقا قرار دهد.

احمدي‌نژاد با اشاره به تلاش‌هاي عده‌اي در آمريكا كه قصد دارند اوباما را به سرعت در برابر ملت ايران قرار داده و او را به نقطه غيرقابل برگشت برسانند تا راه دوستي اوباما با ملت ايران بسته شود، خاطرنشان كرد: امروز، روز ايستادگي و مقاومت است و اگر اوباما مي‌خواهد در آينده سياسي جهان نقش قابل توجه و انساني ايفا كند از اين فرصتي كه ملت ايران براي اجراي عدالت فراهم كرده، بايد استفاده كند.

وي اظهارات خود در بحث بيانيه تهران در تامين سوخت راكتور تهران را مورد اشاره قرار داد و با بيان اين‌كه " راكتور تهران سالانه براي نزديك به ‌‌٨٠٠ هزار نفر بيمار راديو دارو توليد مي‌كند" افزود: ‌‌٢٥ سال قبل سوخت ‌‌٢٠ درصد مورد نياز اين نيروگاه از آرژانتين به كمك آژانس خريداري شد و در راكتور قرار گرفت. اما امروز سوخت آن در حال پايان است كه سال گذشته نامه‌اي به آژانس نوشتيم و خواستيم كه اين سوخت را تامين كنند و طبق ماده ‌‌٤ NPT آژانس همه اعضاء موظفند كه اين سوخت را تامين كنند اما به جاي اين‌كه آن را تامين كنند بهانه‌تراشي كردند و در مرحله‌اي گفتند كه سوخت مورد نياز شما را تامين مي كنيم ولي شما بايد معادل آن سوخت با غناي ‌‌٣/٥ درصد به ما بدهيد.

وي افزود: كه سوخت ‌‌٥ /‌٣ درصد براي ما زياد مهم نيست؛ چراكه ما از توليدكنندگان سوخت ‌‌٥ /‌٣ درصد هستيم. بعد از مذاكرات كه بحث‌هاي خوبي هم مطرح شد شرايطي گذاشتند كه براي ما قابل قبول نبود. اما عده‌اي حرف‌هاي بدي زدند و مسير گفت‌وگو را به سمتي بردند و به قول خودشان مي‌خواستند، امتياز بگيرند.

رييس‌جمهور گفت: اين قدرت‌ها تا زماني كه به دنبال زورگويي و تحميل هستند هيچ حركتي را از سوي ملت‌ ايران مشاهده نمي‌كنند مگر اين‌كه در مسير صداقت و با حقوق مساوي همكاري كنند.

وي ادامه داد: آن‌ها با صدور قطعنامه بر امري كه حق ما بود بهانه‌تراشي كردند و گفتند كه چرا ايران زودتر سوخت ‌‌٥ /‌٣ درصد را به خارج نفرستاد و شرايط ما براي همكاري هسته‌يي را نپذيرفت. ما گفتيم شما زبان احترام سرتان نمي‌شود و بايد مانند شما گفت‌وگو كرد؛ لذا راه را بستيم و آن‌ها به دست و پا افتادند و وقتي متوجه شدند از كردار گذشته خود ابراز ندامت كردند و گفتند كه ما آماده گفت‌وگو هستيم.

وي بحث درخواست تركيه و برزيل را مبني بر به امانت گذاشتن سوخت ‌‌٥ /‌٣ درصد در تركيه را مورد اشاره قرار داد و با بيان اين‌كه " ما به تركيه اعتماد داريم مشروط به اين‌كه مسير تامين سوخت به سمت برادري و همكاري و جلوگيري از امواج و توليد بمب اتم توسط هركس شود" ادامه داد: قبل از اين‌كه رييس جمهور برزيل به ايران بيايد برخي كشورها شروع به حمله كردن به آن‌ها نمودند و گفتند كه حتما شكست مي‌خوريم و گروه‌هاي مخالف دولت برزيل، رو به تبليغات گسترده عليه رييس جمهور كردند و در تركيه هم آن‌قدر فشار آوردند كه وقتي به تهران آمدند مي‌گفتند كه طرفداران غرب تاكيد داشتند كه شما حتما شكست مي‌خوريد و اين راه اشتباهي است.

رييس‌جمهور افزود: ما پس از آن شروع به گفت‌وگو كرديم و هرچه گفتيم اين دو دولت آن را منطقي و قانوني به حساب آوردند و مطالب در ‌‌١١ بند جمع‌بندي شد، اما يكي از دوستان گفت كه يك مطلب كم است و حقوق ملت ايران به طور كامل تامين نشده است و بحث تحويل سوخت ‌‌٢٠ درصد ظرف يكسال را مطرح كردند.

رييس شوراي عالي امنيت ملي در ادامه اظهارات خود بيانيه تهران را فقط بيانيه سه دولت ندانست و آن را نقطه عطفي براي حركت ملت‌ها در مسير عدالت توصيف كرد و گفت: ديديد كه پس از امضاي بيانيه چه موج عظيمي در دنيا به پا شد؛ چراكه روح اين بيانيه عبارت است از عدالت و دسترسي همگان به انرژي هسته‌يي و قانون و قانون‌مداري و نيز مخالفت با بمب اتم در دست هر قدرتي، مي‌باشد.

احمدي‌نژاد همچنين اين بيانيه را تجلي خاص همه ملت‌ها براي برچيده شدن تبعيض و برپايي عدالت دانست و افزود: ديديم كه اين بيانيه چه موج عظيمي در دنيا بر پا كرد و امروز به شاخص و معيار تبديل شده است و كساني كه خواهان عدالت و احترام هستند از آن حمايت مي‌كنند اما برخي مانند عوامل رژيم خبيث صهيونيستي مخالفت كرده‌اند ضمن اين كه دو سه كشور نيز دو پهلو حرف زدند.

وي بار ديگر اين مساله را مورد تاكيد قرار داد كه " اين بيانيه به عنوان يك شاخص براي آمريكا و دو سه كشور اروپايي و نيز روسيه است كه حجت را براي آنها و همه دولتها و ملتها تمام كردند." و گفت: اگر واقعا به دنبال همكاري و تعامل و عدالت هستند، بايد پاي اين بيانيه بنشينند و بر اساس مفاد آن رفتار كنند و اگر بخواهند بازي درآورند، بدانند كه راه بر هرگونه اقدام و تعامل آتي با آن‌ها بسته خواهد شد.

وي در ادامه اظهارات خود با بيان اين‌كه " بايد ايران را بر پايه عدالت بسازيم و اين عدالت را مردم در قانون‌گذاري، كتابت، اجرا، توزيع بودجه‌ها و رسيدگي به مناطق مختلف به گونه‌اي احساس كنند كه در نظر حكومت دولت همه آحاد جامعه با يكديگر برابرند و فاصله و تبعيضي وجود ندارد" ادامه داد: اجراي عدالت سخت است، ديديد كه ‌١٠ دقيقه صحبت درباره عدالت در تلويزيون، شياطين را به چه سر و صدايي وا داشت و ديديد كه چقدر شيطنت كردند اما ما مصمميم كه عدالت را با تمام توان در همه زمينه‌ها اجرا كنيم.

رييس‌جمهور در همين زمينه عدالت در قانون‌گذاري را مورد اشاره قرار داد و گفت: قانون نبايد براي عده‌اي حقوق استثنايي قائل شود. فرض كنيم قانوني تصويب شود و اجازه دهد كساني كه با ظلم و سوءاستفاده زمين‌هاي دولتي و ساختمان‌هاي عمومي را به زور تصرف كردند و به باندهاي قدرت و ثروت متصلند اجازه داد شود كه از مرحله اشغال به تثبيت برسند و سند براي آن‌ها صادر شود.

وي خاطرنشان كرد: كسي كه در اطراف تهران ‌٣٠٠ هكتار از بهترين زمين‌هاي دولتي را تصرف كرده و وزير قبلي كشاورزي زورش به پس گرفتن آن نرسيده و وزير فعلي كشاورزي نيز همين روند را دارد، با تصويب مجلس بايد به او سند داده شود؛ اين مساله به معناي تبعيض است. اگر قرار است به كساني كه اموال عمومي را تصرف كرده‌اند سند بدهيم چيزي از اموال باقي نمي‌ماند اين مساله به معناي جايزه دادن به غداره كشان است كه در اين صورت چيزي از امنيت در جامعه نخواهد ماند.

وي قانون را براي همه و از جمله رييس‌جمهور، رييس قوه قضاييه و نماينده مجلس يكسان دانست كه نبايد اختيار و حقي را براي كسي ايجاد كند و ادامه داد: قانون بايد عادلانه باشد و دستگاه قضايي نيز بايد بر اساس عدالت قضاوت كند. همه قضات به جز عدالت و قانون در برابر هيچ چيزي تمكين نكنند و تمام مجريان از جمله رييس جمهور، وزرا، معاونين، استانداران و مديران همه بر پايه عدالت حركت كنند.

احمدي‌نژاد با تاكيد بر " برپايي عدالت و مقاومت‌هاي بسيار زياد در برابر آن" گفت: كساني كه ضدعدالت هستند و در گذشته جيب‌هاي‌شان را پر كرده‌اند انتظار دارند شير بيت‌المال براي آن‌ها باز باشد اما بايد توجه كنند يا بايد با مردم همراه باشد و يا نابود گردند.

وي در بخشي از اظهارات خود نيز با اشاره به درسي از مكتب پيامبر اسلام(‌ص) قيام مردم براي عدالت را هدف اصلي آفرينش انسان و فرستادن كتاب دانست و افزود: پيامبران الهي با آيات و بينات روشن فرستاده شده‌اند تا مردم حقانيت كلام و عمل آن‌ها را باور كنند. علم، اخلاق، رحمت و رفتار پيامبران بر اين مبنا بوده كه مردم حقانيت پيامبر و راه او را باور كرده و ايمان بياورند. خداوند كتب آسماني را فرستاد تا بشر را به سوي حق و حقيقت راهنمايي كند.

وي ادامه داد: خداوند به همراه پيامبران آ‌يات و كتاب را به عنوان ميزان و شاخص فرستاد تا معياري براي شناخت حق و حركت در راه آن باشد تا مردم به عدالت و برپايي عدالت قيام كنند.

رييس‌جمهور فرستادن پيامبران و اولياي شاخص الهي را براي حركت جوامع به سوي برپايي عدالت عنوان كرد و افزود: تا زماني كه عدالت بر پا نشود مقصد اصلي آفرينش محقق نمي‌شود؛ چراكه پايه و سكوي برپايي كمال و خدايي شدن انسان عبارت است از برپايي عدالت و اگر عدالت محقق نشود انسان به آرامش و امنيت نمي‌رسد.

وي عدالت را مطالبه‌ خود خداوند توصيف كرد و آن را گام اول شكوفايي بشر دانست و افزود: همه پيامبران الهي عدالت را مطالبه كردند كه اين مساله را در رفتار اولياي الهي و اهل بيت پيامبر گرامي اسلام نيز مشاهده مي‌كنيم؛ چراكه عدالت مطالبه همه فطرت‌هاي پاك بشري، انسانيت و تاريخ است.

وي گفت: ‌همه تلاش‌ها مقدمه‌اي براي برپايي عدالت است و عدالت مقدمه‌ كمال و رهايي انسان و رسيدن انسان به قله‌هاي عزت و انسانيت است. عدالت مقدمه‌ برپايي حيات طيبه انساني است و امروز نيز از اصلي‌ترين مطالبات جامعه بشري مي‌باشد.

احمدي‌نژاد ملت ايران را ملتي با ويژگي‌هاي برجسته توصيف كرد كه انتظار فرج از ويژگي‌هاي آن است.

وي گفت: انتظار فرج يعني كوشش همگاني براي برپايي عدالت و آماده بودن براي اجراي عدالت، عمل و تن دادن به آن است. اگر روزي ملت‌ها براي برپايي عدالت اقدام كنند حتما عدالت جهاني برپا مي‌شود.

رييس شوراي انقلاب فرهنگي همچنين عدالت را امري منطقه‌اي، قومي و جغرافيايي ندانست و آن را امري انساني و جهاني عنوان كرد و گفت: بايد مقصد ما برپايي عدالت در همه جهان باشد اگر هدف را برپايي عدالت در همه جهان قرار دهيم بدون ترديد با حمايت‌هاي حضرت وليعصر(عج) از همه موانع، دره‌ها و سختي‌ها عبور خواهيم كرد و عدالت قله‌اي است كه اگر فتح شود همه خوبي‌ها در سرازيري قرار مي‌گيرد.

وي ادامه داد: اگر در جهت عدالت حركت نكنيم حتي عبادت‌هاي ما هم ثمري نخواهد داشت و كمال ايجاد نخواهد شد. عدالت اولين و اصلي‌ترين سكو براي پرواز انسان و جامعه انساني است و ارزشمند‌ترين گوهر و ثمره درخت توحيد و ايمان مي‌باشد.

وي همچنين بزرگترين دشمني‌ها و خباثت‌ها در طول تاريخ را در برابر عدالت دانست كه شيطان نيز اصلي‌ترين محور حمله خود را اين مساله قرار داد.

احمدي‌نژاد گفت: بايد كمك كنيم تا عدالت و آرمان آن و پرچمدار حقيقي عدالت را از مظلوميت خارج كنيم تا در رحمت خداوند به روي بشريت باز شود.

وي با بيان اين‌كه " ملت ايران عدالت را از نقطه خود آغاز كرده و پرچم عدالت را در بالاترين قله‌هاي بشري به اهتزاز درمي‌آورد" گفت: ملت ايران منادي عدالت و محبت، برادري، صلح و عشق است اما اجازه‌ ظلم،‌تبعيض و بيدادگري نه در صحنه سياست و نه در صحنه اقتصاد به هيچ قدرتي راه نخواهد داد و ملت ايران قيام كرده تا همه بي‌عدالتي‌ها و چپاول‌گران ارزش‌هاي انساني را پشت سر گذاشته و همه قدرت‌هاي ضد عدالت را سر جاي خود بنشانند.

وي به قدرت‌هاي بزرگ كه عدالت را برنمي‌تابد توصيه كرد: يا بايد دست از لجاجت، خودخواهي و تجاوز و زياده‌خواهي بردارند و به صفوف ملت‌ها بپيوندند و يا اين‌كه دست قدرتمند ملت‌ها كه تجلي قدرت خداوند است يك يك آن‌ها را از زمين برمي‌كند.

رييس‌جمهور همچنين با تاكيد بر اين‌كه " ما خواهان برقراري مناسبات عادلانه در سراسر جهان هستيم" ارتباط امروز جهان را ظالمانه دانست و با انتقاد به ساختار شوراي امنيت گفت: حرف‌هايي كه برخي قدرت‌هاي بزرگ عضو شوراي امنيت مي‌زنند براي ‌٦٠ سال قبل است و بدانند اين حرف‌هاي مزدورانه و فريبكارانه آ‌ن‌ها در دنيا خريداري ندارد و دست آ‌ن‌ها براي ملت‌ها رو شده است و اگر مي‌خواهند در دنيا بمانند و احترام داشته باشند بايد از خر شيطان و برج‌هاي ظلم و ستم پايين آ‌يند و با مهرباني زندگي كنند. اگر بخواهند دوباره بازي درآورند و يا با ماسك عدالت‌خواهي استعمار را به ملت‌هاي دنيا تحميل كنند، بايد بدانند كه اين مساله هرگز اتفاق نخواهد افتاد.

وي در بخش پاياني اظهارات خود استان كرمان را ديار تجلي همه خوبي‌ها و بزرگواري‌هاي ملت ايران عنوان كرد و مردم آن را سخت‌كوش و با همت معرفي نمود و گفت: همت بي‌نظير مردم اين ديار از دل زمين سبز بهترين ميوه‌ها را برمي‌آورد و به ايران هديه مي‌كند و استعدادهاي درخشان در سراسر استان موج مي‌زند.

وي ادامه داد: ما بايد كرمان را به سرعت بسازيم كه در اين سال‌هاي اخير كارها با شتاب چند برابري علي‌رغم وجود مشكلات انجام شده اما كرمان از مشكلات فراوان و برخي محروميت‌ها رنج مي‌برد كه برخي از اين محروميت‌ها حاصل برخي بي‌عدالتي‌هاست كه در حق مردم كرمان اعمال شده است.

احمدي‌نژاد همچنين از تصويب مصوبات جديدي در استان خبر د اد و گفت: بحث تامين آب كرمان از دو ناحيه در دست اقدام است و اميدواريم تا پايان دولت دهم اولين جويبارهاي آب به كرمان برسد و بايد در زمينه‌ كشاورزي استان نيز اقداماتي صورت گيرد و در بحث ايجاد اشتغال نيز بايد كارهاي زيادي انجام دهيم.

وي در پايان از استاندار كرمان خواست تا تمام بساط تمام شركت‌هاي خدماتي را برچيند و همه كساني كه در ادارات كار مي‌كنند از اين پس با خود اين اداره قرارداد ببندند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
حال شدي يك رئيس جمهور واقع بين ، مرگ بر روسيه آدم فروش و يا دوست فروش و يا همسايه فروش .
جوانان ما فهميدند كه روسيه چه اقدامهايي عليهه ايران انجام مي دهد به همين خاطر شعار مرگ بر روسيه سر دادند.در حاليكه عده اي مي گفتند چرا شعار مي دهيد مرگ بر روسيه !
ایول جانا سخن اززبان ما می گویی
آفرين آفرين آفرين
خیانتی که روسیه به ایران کرده هیچ کشوری نکرده.
آقای رئیس جمهور ،تمام مسئولین دنیا تصمیماتشان براساس منافع ملی است .بنابراین نباید بحث معرفت ولوطی گری را پیش بکشید.امروز علیرغم برچیده شدن بسیاری از مرزهای جغرافیائی ،ما شاهد این هستیم که ملت ها خودشان زا به دیگران ترجیح میدهند.بنابراین ما هم باید اول دنبال منافع خودمان باشیم .دوران فردین بازی مدت هاست گذشته است.
نمیدانم منظور ایشان از قرار نداشتن روسیه در صف دشمنان تاریخی ایران چیست؟یکی از اصلی ترین متجاوزین به خاک ایران در تاریخ همین کشور روسیه بوده است که هنوز هم با مراجعه به نقشه های صد سال پیش میبینیم.
مشئولان كشور بايد طوري رفتار كنند تا محتاج توجه روسيه نباشيم
آقاي احمدي نژاد وقت كردي تاريخ رو مطالعه كن تا ببيني كه دشمن تاريخي ايران روسيه هست يا نه. عهدنامه تركمنچاي و گلستان را كه كار آمريكا نبود.بود؟نبود!!!!
الله اکبر...گویا ایشون فراموش کردن روسیه با ملت ایران چی کرده..!!!روسیه خیلی وقته که دشمن ملت ایران هستش...ولی متاسفانه الان شده کشور برادر, واقعا شدیم بازیچه و مضحکه کشورهای دنبا...
" ايران و روسيه دو همسايه هستند و البته به طور طبيعي ما با هم دوست هستيم و دو همسايه نمي‌توانند با هم دوست نباشند"
خدا رحمت کنه امام رو که گفتند: امریکا از انگلیس بدتر.انگلیس از آمریکا بدتر. شوروی(روسیه) از هردوی آنها بدتر
آقای احمدی نژاد اشتباه نکنند، روسیه یکی‌ از اصلیترین دشمنان ما از دیرباز هست و خواهد بود
تا دیروز که خیلی آقا بودن.مردم میگفتند مرگ بر روسیه به شما بر میخورد.
همیشه مردم از شما جلوترند حواستون باشه
"رهبران روسيه اجازه ندهند كه ملت ايران آنها را در صف دشمنان تاريخي خود به حساب بياورند." مگر به غیر از روس و انگلیس دشمن تاریخی دیگری هم داریم. روسیه هیچ وقت با ما دوست نبوده........
مردم که قبلا گفته بودند مرگ بر روسیه احمدی نژاد الان شنیده و میگه
بگو مرگ بر روسيه آقاي رييس جمهور مردمي
اوه اوه عجب شدتی !!!!
با سلام
در باره خبر " روسها رفیق نیمه راه ..." چند روز پیش به صفحه نظرات این خبر مطلبی را فرستادم که شما آنرا منتشر نساختید . بنظر این جانب نشر مطلب مذکور در حاشیه ء خبر فوق عاری از توجیه منطقی نیست ولی بازهم آزادی نشر ویاعدم نشر در اختیار شما است.
ضرب المثل قدیمی :
این بار آش آنقدر شور بود که خان هم فهمید !
آقای رییس جمهور عرصه بین الملل عرصه سیاست وحفظ منافع کشوراست نه عرصه دوست یابی
آقاي مدودف دوست و دشمن در سختيها مشخص ميشود و شما در امتحان دوستي مردود شديد .مرگ بر روسيه و امريكا
آقای رییس جمهور اگر اندکی از تاریخ 200 سال گذشته کشورمان را مطالعه می کردند میفهمیدند دوستی ونردیکی و معامله با روسها جز خسارت واز دست دادن قسمتهای وسیعی از خاک کشور نتیجه دیگری نداشته است.آزموده را آزمودن خطاست.
مرگ بر روسيه
روسیه نه تنها در صف تاریخی دشمنان ملت ایران قرار دارد بلکه در جایگاه نخست این صف و با فاصله بسیار از نفر دوم ایستاده است. اصولا در مرام فرهنگ روسی دوستی نا شناخته است و آنها یا با دیگران دشمنی آشکار میکنند یا در دوران بظاهر دوستی سو استفاده میکنند.
روسيه فقط از آب گل آلود ماهي ميگيرد .اميدوار بجاي ماهي مار سمي شكار كند !!!
اي كاش ايشان زودتر متوجه خنجر روسها ميشدند.روس ها هرگز منافع خود را به خاطر ايران به خطر نمي اندازند.
اي كاش ايشان زودتر متوجه خنجر روسها ميشدند.روس ها هرگز منافع خود را به خاطر ايران به خطر نمي اندازند.
احمدی نزاد از چی ناراحته؟ قطعنامه ها که تاثیری نداره. پس ناراحت نباشه...
ایول احمدی
واقعا شجاعی
دمت گرم
برو که ما هستیم و تنهات نمیذاریم...
فاتحه!!!!!!!!
چه عجب یکی از مسئولین یه تلنگر به این روس ها زد.این روس های خبیس همیشه سمت باد حرکت کردند.
ملت مدتهاست روسیه را در صف دشمنان خود گذاشته ! شما دیر فهمیدید با چه کسانی طرف هستید و 4 سال الکی به آنها اعتماد کردید !
عجب انتقاد شديدي دلم براي رئيس جمهور روسيه كباب شد.
این انتقاد بود یا ؟
هنوز که چند روز بیشتر از تبریک رییس جمهور به مناسبت پیروزی روسیه در جنگ جهانی نمی گذرد!
روسیه همواره در جهت منافع خود حرکت کرده و الان هم برای تضمین منافع خود موضع گیری کرده. بهتر است ما هم به جای بلوف های سیاسی اقدام متقابلی رو در دستور کار قرار بدهیم و الا اگر این اظهار نظرها بدون پشتوانه سیاسی باشد نهایتا ایران از نظر وجهه سیاسی تخریب خواهد شد.
ما که از اول گفتیم مرگ بر روسیه اما شما.........؟؟؟؟؟؟؟
حرفی از آن هزاران کاندرعبارت آمد ... چه عجب؟ بلاخره یک انتقادی ازدشمن همیشگی ملت ایران کردند
آقای احمدی نژاد .خیلی دیر متوجه شده اید که روسیه حتی از آمریکا بدتر است و شما حتی صدای مردم را که به روسیه اعتراض کردند را نشنیدید.
به سياست خارجي آقاي احمدي نژاد خيلي انتقاد دارم ولي براي مطالب ايشان در مورد روسيه اي ول ميگويم ...تازه داريم ميفهميم چقدر روسها دو رو و فرصت طلب هستند ايكاش بجاي اينهمه وقت كشي با روسها با آمريكا مسائلمان را حل ميكرديم .
این روسیه از هر دوی آمریکا و انگلیس کثیف تر است
دو کشوری که هیچ وقت قابل اعتماد نیستند و تف هم توی روی اونها انداختن ولخرجی است:
انگلیس و روسیه
اين همه موضع گيري در برابر تحريم در تناقض است با اينكه به كررات گفته شده است كه تهديدها باعث پيشرفت شده اند!!!!!!!
ملت مدتهاست روسیه را در صف دشمنان خود گذاشته ! شما دیر فهمیدید با چه کسانی طرف هستید و 4 سال الکی به آنها اعتماد کردید !
آقا ما پارسال تابستون که می گفتیم مرگ بر روسیه ، گاز اشک آور به سمتمون پرت می کردند ! کاش اون موقع ما رو می کردند مشاور سیاست خارجی احمدی نژاد!
نمی دونستم ما هم تحت فشاریم! تا امروز ما فکر می کردیم که آمریکا تحت فشار ماست!
ملت 10 سال دارن میگن مرگ بر روسیه شما می گید هرکی این حرفو بزن عامل بیگانه هست.از اسرائیل پول گرفته-خوبه حالا خودشون هم فهمیدن از همه نامرد تر و وحشی تر همین روسیه هست.
آفرین .
واقعا لذت بردم . باوجودی که من به فرد دیگری رای داده بودم ولی منصفانه بگم که تنها فردی که شجاعت و رک گویی در مقابل این روس های آدم خوار و بدتر از انگلیس و آمریکا را داشت ، دکتر احمدی نژاد بود .
آقای احمدی نژاد گویا تاریخ ایران را از یاد برده اند که تازه قراره روسیه را در جمع دشمنان قرار دهند ، لطفا روراست تر باشید شما که بهتر میدانید روسها چه خیانت هایی در زمان قاجار به ایران کردند تازه بعد از انقلاب هم روسها هیچ گلی به سر ایران نزدند نمونه نیروگاه فرسوده بوشهر که از سال 1368 در اختیار روسها بوده و هنوز راه اندازی نکرده ومطمئن باشید اگر شما هم رئیس جمهور روسیه می بودید همان کاری را میکردید که آقای مدودوف میکند مگر شما در مبادلات اقتصادی و سیاسی با دیگر کشورهای دنیا اول منافع ایران را در نظر نمیگیرید اگر اینطور است که روسها کار درستی میکنند اگر اینطور نیست و شما اول طرف کشور مقابل را میگیرید که الفاتحه ....
راستی متن نامه تبریک احمدی نژاد به رییس جمهور روسیه چی بود......آ آ آ ها
یادم افتاد تبریک به خاطر پیروزی در نبرد ..........
در نقشه های دوران استعمار گاهی هر کشور را با یک حیوان نمادین مرتبط نشان میدهند در یک نقشه جالب چین را به اژدهایی بی رمق و استعمارگرانش را به حیواناتی تشبیه کرده بود
انگلیس را به روباهی خنجر به دست و برخی را به کرکس و پلنگ و البته روسیه تزاری را به خرسی خونخوار تشبیه کرده بود
این روسها همان خرسهای خونخوارند که با کمک موشدوانی انگلیس ها در دربار ایران بیش از یک سوم خاک عزیز ما در دو سوی دریای مازندران اشغال کردند وبیش از یک قرن چه ظلم هایی که بر ایرانیان دورمانده از مام میهن کردند و سعی در نابودی نماد های فرهنگ ایرانی همچون نوروز کردند

اکنون هم که ده دوازده از وعده راه اندازی نیروگاه بوشهر تخطی کردند و هی ما را بازی میدهند و پول مفت و امتیاز میگیرند

دوستی روسها در بهترین حالت دوستی خاله خرسه است
دولت از سياست خارجي و روايط
بين الملل و منافع ملي چه مي داند؟؟
قربان امام عزيز كه فرمود امريكا از شوروي بدتر و شوروي از امريكا بدتر و انگليس از هر دو انها بدتر . پس اگر شما دم از ولايت ميزنيد بسم ا...
درسياست دوست ودشمن دايمي وجود ندارد فقط منافع مشترك تعيين كننذه است.
بابا روسيه رو كشتي.يك كمي رحم كن برادر من
مردم روسیه رو خوب می شناسند دولت مردان ما دارند اشتباه می کنند
هي تابناك منافق . ميگم كه بدوني . اين مخالفت با روسيه با اون مرگ بر روسيه تومني ده ريال شايدم بيشتر فرق ميكنه .اي منافق تابناك تو از روسيه هم بدتري
کسانی که شعار مرگ بر روسیه میدادند این شعارشان در برابر شعار مرگ بر امریکاو مرگ بر اسرائیل بود انها حتی یکبار نیز مرگ بر امریکا نگفتند در حالی که خمینی کبیر فرمود :امریکا از انگلیس بدتر انگلیس از امریکا بدتر و شوروی از هردو ی انها بدتر
1 سال پیش مردم ایران گفتند مرگ بر روسیه و مرگ بر چین حالا شما به آن رسیدید تا کی شود به مرگ بر چین هم پی ببرید
مردم شما خیلی خوب می فهمند شما باید بیشتر تدبر کنید اقایان مسوول
بسمه تعالی
با تشکر از ریاست محترم جمهور . لطفا در مورد شیفتگی بیش از حد رییس سازمان بحران به روسها که امروز می گفت که روسها می توانند سمت باد را عوض کنند تا خاک عربستان به ایران نیاید یک تحقیقی بکنید .
درطول تاريخ ملت ايران بيشترين صدمه رااز روسيه ديده است
همین حر فها را کاندیدا ها در مناظر ها می زدند و نسبت به سیاست خارجی انتقاد می کردند ؛امروز بعد از این همه خسارت جبران ناپذیر حالا !!!! گرچه این قصه ادامه دارد و این منافع این مردم بدبخت که به تاراج می رود .
ماشالا به این همه شجاعت رئیس جمهور مردمیمون
فوري فوري فوري دولت به پشتيباني سياسي ملت در يك بيانييه رسمي اعلام كند كشور هائي كه به تحريم ايران راي مثبت دهند فورا نسبت به قطع رابطه با انها اقدام خواهد شد . تابناك نسبت به راي گيري اقدام نمايد تا مردم به تكليف انقلابي خود ( نه شرقي نه غربي ) وصيت امام عمل نمايند .
ظاهرا طرفداران گروه فتنه از بصیرت و آگاهی بیشتری برخوردار بوده اند چرا که از ماه ها قبل ندای مرگ بر روسیه سر میدادند.
حالا که پول نیروگاه بوشهر و موشک اس -300 را داده ایم حالا اقایان فهمیده اندروسیه دوست ما نیست!!!نوشدارو پس از مرگ سهراب.حالا می خواستم نظر اقای صفار هرندی را بدانم
بهترین کار اینه که با روسیه قطع روابط کنیم بریم با امریکا دوست شیم ، بعدش پدر روسیه رو دربیاریم ...
درياي خزر رو كه مفتي ممفتي پيشكش قدوم آقاي پوتين كرديم زود پس بگيريم.
ما هشدارخيانت روسيه و چين رو داديم روسيه ثابت شد حالا منتظر خيانت چين هم باشيد
مگر امام (ره) نفرموده بوداند كه نه شرقي نه غربي نتيجه ندانم كاري وزير بليط روسيه وچين بردن كشور همين است روسيه سالهاست كه به كشور ايران خيانت مي كند گرگي در پوستين يك بره است واين دستگاه ديپلماسي كشورمان است كه بايد پاسخگو باشد
ای بابا این مدودوف که خوب بود...مگه او اولین کسی نبود که دست احمدی نژادو بعد از انتخابات تو کاخ کرملین فشرد...شعف و شادی از وجنات احمدی نژاد می بارید ...شما فکر کردید روسا تغییر کردن نه بابا ما دیپلماسی نمی دونیم
خیلی احساساتی شدین
يكي ميگفت روسيه ازصف دشمنان ملت ايران دورشده وبه صف دوستاران ملت ايران نزديك شده است
مرگ بر روسیه و چین حالا مجازه؟ دیگه نمی گیرین؟
مرگ بر روسیه زنده باد برزیل !!!!!
موضوع را عوض نكنيد آنموقع بعضي ها شعار مرگ بر روسيه را براي جلوگيري از شعار مرگ بر آمريكا و اسرائيل علم كردند و حالا يه عده هم بشكن ميزنن و ميگن ديديد ما درست گفتيم
آقا تازه فهميده كه روسيه خيانت كار و دشمن ماست !!!!
اگه رابطه ما با روسیه طی 30 سال بعد از انقلاب مثل رابطه مون با آمریکا بود اون وقت میشد راحت تر از این فهمید که چه دشمنی است این روسیه برای ایران و ایرانی!
نه شرقي نه غربي جمهوري اسلامي
پریخودکو گفت: "هیچکس هنوز نتوانسته که با عوام فریبی سیاسی اعتبار خود را حفظ کند".
بنام خدا
حالا همه فهمیدید که چرا کشورهای عرب بعد جنگ 6 روزه در یک چرخش 180 درجه ای کاملا" بسوی غرب و آمریکا رو آوردند ؟زیرا تاریخ ثابت کرده است که به دلیل بی خدا بودن روسها و بی اخلاقی محض آنها ، به هیچ دوست و هم پیمان خود خصوصا" در زمان بحران نه تنها وفادار نمی مانند بلکه از پشت به آنها خنجر هم میزنند
گویا خیلی از دوستان تاریخ کم خوانده اند!اگر امریکا بقولا بعضیا ایران رو چپاول کرد خاک ایران را که نبرد!!!!!!!!!!روسیه پرونده اش از امریکا که نه از همه سیاه تر است...
چه رئیس جمهور با حالی داریم ها!!!!!!
ما حاضریم برای حمایت از نظرات رئیس جمهور به خیابان بیائیم و بر ظد روسیه شعار بدهیم!!!!!!!!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل