تکربم ارباب رجوع زیر سایه سنگین کرونا ؛
بررسی نحوه اعمال محدودیت های ابلاغی نشان می دهد که نقطه تمرکز بیشتر محدودیت های وضع شده متوجه دستگاههای دولتی وحاکمیتی است ،موضوعی که این روزها به دستاویزی برای کنار گذاشتن تکریم ارباب رجوع وخودداری از ارایه خدمات به مراجعین در پاره ای از این دستگاهها تبدیل شده است .
کد خبر: ۸۷۳۲۲۵
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۱ 09 July 2020

تابناک ایلام ::بر خلاف برخی از تصورات پیشین ،افزایش دمای هوا نه تنها روند شیوع ویروس کرونا را در کشور کنترل نکرد ،بلکه این این روند نسبت به ماههای ابتدایی شیوع تشدید شده و وضعیت نگران کننده ای را در بسیاری از استان های کشور رقم زده است .

در استان ایلام نیز اوضاع نگران کننده ای حاکم شده است،بیش از نیمی از شهرستان های استان از حیث ابتلای به ویروس کرونا در وضعیت قرمز قرار دارند ،اما با این حال زندگی عادی در استان استمرار دارد و تابه امروز مردم ما حضور ومخاطرات این ویروس را جدی نگرفته اند .

دنبال استمرار وضعیت نگران کننده کرونا در کشور وبه تبع آن استان ایلام و تصمیم به بازگشت محدودیت ها ،از سوی استاندار ایلام برخی محدودیت های اجتماعی نظیر اجباری شدن استفاده از ماسک در ادارات ،ممنوعیت برگزاری جلسات ادارات ،تعطیلی پارک ها وبوستان ها و همچنین منع برگزاری مراسمات عزا وشادی به مدت یک هفته در استان اعمال و بر اساس اعلام استاندار ایلام محدودیت های کرونایی که بدلیل قرار گرفتن این استان در وضعیت قرمز از هفته گذشته اعمال شده بود یک هفته دیگر تمدید می شود.

بررسی نحوه اعمال محدودیت های ابلاغی نشان می دهد که نقطه تمرکز بیشتر محدودیت های وضع شده متوجه دستگاههای دولتی وحاکمیتی است ،موضوعی که این روزها به دستاویزی برای کنار گذاشتن تکریم ارباب رجوع وخودداری از ارایه خدمات به مراجعین در پاره ای از این دستگاهها تبدیل شده است .

براساس گزارشات دریافتی از دستگاههای اجرایی استان ،تعدادی از این دستگاهها پش از اعلام محدودیت ها ،با تغییر طرح ضرورت استفاده مراجعین از ماسک به ممنوعیت ورود مراجعین به درون دستگاههای اجرایی به نگهبانی دستگاه متبوع ابلاغ نموده اند تا از ورود مراجعین به درون سازمان ممانعت به عمل آورند ،موضوعی که با فلسفه وجودی فعالیت سازمان در تضاد بوده وتضییع حقوق مردم را به دنبال دارد.

اگر چه ادارات به عنوان کانون مراجعه مردمی حق دارند از این وضعیت نگران باشند ،اما درعین حال کار مردم هم باید راه افتاده و خللی در روند رتق وفتق امور اداری وخدماتی مردم ایجاد نشود .تا زمانی که ادارات وسازمان ها براساس قانون باز باشند یقینا نمی توان مانع از حضور مردم به آنجا شد .از اینرو مدیران سازمانها باید طرحی را اجرایی نمایند که همزمان از سلامت کارکنان صیانت نموده واز سویی مانع از اجحاف درحق مردم شود.

چنانچه ستاد مقابله با کرونا استان به این نتیجه رسیده است که ادارات به کانون شیوع کرونا تبدیل شده اند ،دلیلی بر عدم تغییر شیوه خدمات دهی به ارباب رجوع باقی نمی ماند . باید با شیفتی نمودن حضور کارکنان ، اجرای طرح دورکاری وقرار دادن امور اداری مربوط به مراجعین در بستر دولت الکترونیک ،در کنار مقابله با شیوع کرونا وحفظ سلامت کارکنان  به ضرورت تکریم ارباب رجوع هم نیم نگاهی داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار