اما در مورد افرادی که با علم به خطر جانی مسافرتشان را لغو نکردند پول می تواند به سمت منزل برشان گرداند ؛حتی اگر در اتوبان بوده و استارت مسافرت را زده باشند . آخر بحث پول است نه جان که بشود به راحتی از آن گذشت .
کد خبر: ۸۳۴۲۰۶
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵ 27 March 2020

کیانوش جهانپور در حساب توییتری خود در واکنش به پیشنهادی مبنی بر وضع جریمه مالی و افزایش عوارض برای مسافران نوروزی نوشت: «وضع جریمه مالی و افزایش عوارض بزرگراهی برای افرادی که محدودیت تردد و مسافرت را رعایت نمی‌کنند، ⁧‫عادلانه‬⁩ نیست.»

وی نوشت: «‏ هیچکس نباید بتواند صرفا با تمکن مالی و توانایی پرداخت جرایم و عوارض حتی سنگین، از محدودیت و ممنوعیت، احترام به حقوق دیگران و مسوولیت در قبال سلامت جامعه شانه خالی کند.»

در حال حاضر اکثریت قریب به اتفاق کشورهای جهان از اهرم بسیار پر قدرت پول برای اجرا شدن هر چه بهتر قوانین بهره می برند .

کمربند ایمنی شاید ملموس ترین نمونه برای ما ایرانیان باشد:
چند سال قبل ، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی لازم بطور گسترده به منظور بستن کمربند ایمنی برای رانندگان و کلیه سرنشینان وسایط نقلیه انجام شد .

فیلم های آموزشی و انیمیشن های گویا که بیننده را آگاه می کرد چنانچه کمربند ایمنی بسته نباشد و خودرو حداقل با سرعت هفتاد کیلومتر در ساعت به جسمی صلب برخورد کند بدون شک مرگ راننده رقم خواهد خورد .

علیرغم همه آن آگاهی رسانی ها به جز درصد کمی کسی برای بستن کمربند اهمیتی قائل نبود. تا آنکه حرف از پول به میان آورده شد و نبستن کمربند ایمنی مساوی با جریمه شدن مبلغ قابل توجهی توسط پلیس راهنمایی و رانندگی اعلام گردید . اینجا بود که پولِ بی ارزش و بیرون آمدنش از جیب مبارک موثرتر از جان شیرین و خارج شدنش از تن انسان شد.

 
در حال حاضر کمتر کسی هست که ادعا کند از عواقب ناشی از کرونا ویروس و راههای سهل الوصول ابتلا به آن آگاه نبوده است بخصوص با پتانسیل فضای مجازی ؛ ولیکن جان شیرین فقط توانست بخشی از مسافران را قانع کند که به مسافرت نروند و با اراده و‌ میل خودشان قرنطینه خانگی شوند.

اما در مورد افرادی که با علم به خطر جانی مسافرتشان را لغو نکردند پول می تواند به سمت منزل برشان گرداند ؛حتی اگر در اتوبان بوده و استارت مسافرت را زده باشند .

آخر بحث پول است نه جان که بشود به راحتی از آن گذشت .

برای رفع نگرانی جناب جهانپور بابت مسافرت دهک های بالایی ؛ بطور حتم درصدی از آنها جان شیرین را دوست داشته و خانه نشین شده اند و بقیه هم با اعلام توقیف یکماهه خودرو علاوه بر جریمه مالی خانه نشین خواهند شد .

به امید قرنطینه خانگی و قطع زنجیره سرایت‌ کرونا ویروس توسط شهروندان برای حفظ جان شیرین و نه پول بی ارزش

انشاالله

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار