با تأیید ورود ویروس کرونا به کشور استان فارس آماده مقابله مقابله با این ویروس می شود.سالمندان،بیماران تنفسی و بیماران سرطانی و کسانی که نقص در سیستم ایمنی دارند بیشتر در معرض خطرند.سایر شهروندان نیز موارد بهداشتی را جهت پیشگیری رعایت نمایند.
کد خبر: ۸۲۴۶۳۵
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۵ 21 February 2020

تمهیدات مقابله با کرونا در فارس

 

در کمیته بحران دانشگاه علوم پزشکی شیراز که با هدف پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در فارس، با حضور اعضای تمامی دستگاه های اجرایی استان تشکیل شد، مدیران ارشد استان برای مقابله با این موضوع اعلام آمادگی کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) در شیراز به عنوان بیمارستان مرجع در استان برای رسیدگی به بیماران ویروس کرونا پیش بینی شده است.

محمدجواد خشنود معاون غذا و دارو علوم پزشکی شیراز هم از تولید روزانه ۱۰۰ هزار ماسک صورت در یکی از کارخانه های استان خبر داد.

 

سالمندان،بیماران سرطانی و بیماران تنفسی بیشتر مراقب باشند

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم  گفت: با توجه به مشاهده موارد اولیه افراد مبتلا به کرونا ویروس در استان قم، سیستم بهداشت و درمان استان، آمادگی کامل در زمینه مواجهه با این مشکل را دارد، اما تاکنون هیچ موردی از ابتلا به کرونا ویروس در استان فارس مشاهده و گزارش نشده است.

وی با تاکید بر قرنطینه خانگی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس، توصیه کرد: بیماران مبتلا به سرطان، سالمندان، افراد با دارا بودن نقص در سیستم ایمنی بدن، افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای و تنفسی و افرادی که از دارو‌های شیمی درمانی استفاده می‌کنند، بیشتر در معرض ابتلا به کرونا ویروس قرار دارند.

همتی گفت: زمانی که ویروس وارد کشور شد، باید پذیرفت که به استان فارس نیز خواهد رسید، بنابراین هم استانی‌ها نگران این موضوع نباشند و با رعایت بهداشت فردی، جداسازی بیمار از افراد سالم، شستشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون، عدم تماس با افراد بیمار، می‌توانند به راحتی از ابتلا به کرونا ویروس جلوگیری کنند.

 

عملیات ضد عفونی مترو شیراز

 

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز اعلام کرد که ضدعفونی همه اماکن و ناوگان ریلی این سازمان از سه روز پیش آغاز و شامگاه پنج‌شنبه یکم اسفند به پایان رسید.

مرادی اضافه کرد: ضدعفونی واگن‌ها و محوطه عمومی مترو در شیراز امسال از تاریخ ۲۸ بهمن و با توجه به شیوع بیماری کرونا در چین و احتمال سرایت آن به شهروندان شیراز و به ویژه توسط خدمه چینی شاغل در مترو شیراز با حساسیت و دقت بیشتری انجام شده است.

رئیس سازمان قطار شهری شیراز با بیان اینکه شب گذشته عملیات ضدعفونی همه ایستگاه‌ها و واگن‌های قطار شهری کامل شده است، تاکید کرد که مراقبت از سلامت شهروندان، در اولویت این سازمان قرار داشته و دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار