در پاسخ به سوال خبرنگار تابناک قم صورت گرفت:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در پاسخ به سوال خبرنگار تابناک قم در رابطه با توهین ابراهیم فیاض به اهالی قم و عدم واکنش مسوولان استانی طی روزهای اخیر گفت: از لحظه اول انتشار این خبر، پیگیر موضوع بودیم ولی این پیگیری را رسانه ای نکرده‌ایم.
کد خبر: ۷۹۶۲۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶ 11 November 2019

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم تئاتر را از هنرهای پر ظرفیت و تأثیرگذار دانست و گفت: هنر تئاتر مادر همه هنرهاست و نقش مؤثری در فرهنگ‌سازی جامعه دارد.

به گزارش تابناک قم، سید موسی حسینی کاشانی در نشست خبری که در تالار جلسات شهید آوینی قم برگزار شد، به ضرورت تدوین چشم انداز تئاتر قم اشاره و اظهار کرد: در قالب شوراهای سیاست‌گذاری استان در بخش‌های گوناگون با حضور اساتید و پیشکسوتان هنر نمایش استان قم، جلسات مختلفی برای تدوین این سند برگزار شده است.

اولین واکنش یکی از مسوولان دولتی قم به اظهارات ابراهیم فیاض

وی در ادامه با تبیین وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فرهنگ‌سازی یکی از مهم‌ترین وظایف و مطالبه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که اگر این فرهنگ‌سازی با استفاده از ابزار هنر انجام شود، تأثیر بهتری خواهد داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، بر افزایش شناخت مخاطبان با فرهنگ‌سازی گفت: استفاده از ابزار هنر برای فرهنگ‌سازی در جامعه گاهی اوقات کار چندین سخنرانی را انجام می‌دهد که نشان از قدرت هنر در جامعه است.

وی، تئاتر را هنری زنده و مادر هنرها ذکر و بیان کرد: تئاتر یکی از هنرهای پر ظرفیت و تأثیرگذار است که باید مورد حمایت و پشتیبانی جدی‌ قرار بگیرد.

حسینی کاشانی اضافه کرد: هنرمندان قمی دغدغه‌های فرهنگی دارند و در راستای تقویت ارزش‌های دینی گام برمی‌دارند و می‌توان گفت که با دیدگاه موشکافانه به موضوع‌های اجتماعی توجه دارند که این بینش نیز باید بیش از پیش تقویت شود.

وی با بیان اینکه هنرمندان قمی همواره خود را وامدار شهدا می‌دانند، تصریح کرد: هنرمندان قمی خود را موظف به حرکت در مسیر فرهنگ‌سازی در حوزه‌های ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت و سبک زندگی ایرانی اسلامی می‌دانند که در همین مسیر نیز به تولید آثار هنری اقدام می‌کنند.

افزایش استقبال مردم قم به هنر تئاتر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم از افزایش استقبال مردم قم به هنر تئاتر خبر داد و گفت: آشنایی مردم با تئاتر از اهداف و اولویت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم است که در همین راستا می‌شود به افزایش فروش بلیت نمایش‌ها اشاره کرد و ادامه این روند چشم انداز روشنی را به دنبال دارد.

وی دیگر اولویت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را تقویت نمایشنامه نویسی و ارتقاء کیفی در حوزه نمایشنامه دانست و بیان کرد: حمایت از نمایش‌ها و نمایشنامه‌ها با موضوع‌های ارزشی و دینی به ویژه در حوزه عفاف و حجاب در اولویت قرار دارد.

حسینی کاشانی با اشاره به اثرگذاری تئاتر خیابانی در فرهنگ‌سازی گفت: توجه به تئاتر خیابانی از جمله موضوعاتی است که باید در استان بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

واکنش به اظهارات ابراهیم فیاض

وی در پاسخ به سوال خبرنگار تابناک قم در رابطه با توهین ابراهیم فیاض به اهالی قم و عدم واکنش مسوولان استانی طی روزهای اخیر گفت: از لحظه اول انتشار این خبر، پیگیر موضوع بودیم ولی این پیگیری را رسانه ای نکرده‌ایم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم افزود: فردی که این موضوع را مطرح کرده، به نظر می‌رسد که زیاد به مطالب و اشتباهی که مطرح کرده واقف نبوده و پرداختن بیشتر به آن موجب گسترده‌تر شدن این موضوع خواهد شد؛ ضمن اینکه بدون سر و صدا پیگیر این موضوع بوده‌ایم.

وی در خاتمه تصریح کرد: باید علاوه بر پیگیری و پاسخگو کردن این فرد در این زمینه، نباید اجازه داد تا این موضوع بیش از پیش گسترش یابد.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
خبرنگار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
قابل توجه اینکه هرکجا مطرح کردیم جواب مسئولان همین بود
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۴
معلوم هست که اوضاع خراب‌تر از اینی که آقای فیاض گفته است !!!!!!!!!!!
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
فیاض از روی اقراضی این صحبت ها را کرده و باید محاکمه و جوابگوی اهانتهایش به مردم شریف قم باشد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار