جناب نماینده در حالی از خصوصی سازی صحبت می کنند که افتضاح های پیش آمده در خصوصی سازی های پیشین نشان داده است که حتی این کار درست هم در کشور ما به حدی بد انجام می شود که جز خسارت نتیجه ای ندارد.
کد خبر: ۷۹۰۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۰ 21 October 2019

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: خصوصی سازی صنعت خودرو موجب شفافیت و افزایش بهره وری و کاهش فساد و حذف رانت می شود و از همه مهم تر اینکه در سایه خصوصی سازی، کیفیت خودرو بهبود و قیمت ها کاهش می یابد.

رحیم زارع پیرامون موانع تحقق خصوصی سازی صنعت خودرو گفت: حوزه خودرو به شکل انحصاری در اختیار دولت بوده و به طور کلی، دولتها مایل به واگذاری خودروسازی ها نبوده اند و این مساله، مهم ترین مانع تحقق خصوصی سازی صنعت خودرو بوده است.

نماینده مردم آباده، بوانات و خرمبید در مجلس شورای اسلامی گفت: خصوصی سازی صنعت خودرو موجب شفافیت و افزایش بهره وری و کاهش فساد و حذف رانت می شود و از همه مهم تر اینکه در سایه خصوصی سازی، کیفیت خودرو بهبود و قیمت ها کاهش می یابد.

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی گفت: در تمام دنیا صنایع بزرگی مانند صنعت خودرو در یک بازه زمانی مشخص مثلا ظرف 10 سال حمایت می شوند و پس از آن، مجموعه ها را در شرایط رقابت قرار می دهند؛ به عبارتی، شرایط رقابت را برای بخش خصوصی فراهم می کنند و دولت، تنها فراهم کننده شرایط رقابت است اما ما تاکنون 4 دهه با مواردی مثل تعرفه و سیاست های حمایتی دیگر از صنعت خودرو حمایت کرده ایم.

زارع گفت: به منظور خصوصی سازی صنعت خودرو کشور باید یک برنامه حداکثر 5 ساله برای صنعت خودرو لحاظ و پس از آن به سمت خصوصی سازی حرکت کنیم؛ به عبارتی باید زیرساخت های مالی و تعرفه ای و حمایتی را طی یک بازه زمانی 5 ساله برای صنعت خودرو فراهم نماییم و بعد از آن، این صنعت به بخش خصوصی واقعی و عاری از رانت واگذار شود .

تابناک فارس:جناب نماینده در حالی از خصوصی سازی صحبت می کنند که افتضاح های پیش آمده در خصوصی سازی های پیشین نشان داده است که حتی این کار درست هم در کشور ما به حدی بد انجام می شود که جز خسارت نتیجه ای ندارد.

شرکت هایی که بیت المال هستند را افرادی با رانت و زد و بند مفت خریدند و از قِبل آن یا وام های کم سود و یا ارز دولتی به جیب زدند و بعد از چندی هم موجبات نابودی آن را فراهم آوردند.

اگر خصوصی سازی قرار است خودروسازها را به لیست شرکت هایی چون هپکو و هفت تپه و ماشین سازی تبریز  و ... اضافه کند همان بهتر که قبل از خصوصی سازی با هزینه کمتر جمع آوری شوند.

همین حالا هم بخش اعظم دو خودروساز بزرگ کشور خصوصی است و گذشته از آن شرکت های خصوصی دیگری نیز موجودند.

شرکت هایی که خصوصی بودنشان فرقی در اصل ماجرا ایجاد نکرده است و همگام با صنعت خودرو کشور در مسیر غلط در حرکتند.

در پایان باید خدمت جناب نماینده عرض کرد که مسأله خودروسازی اینها نیست و اصل مشکل جای دیگریست...

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
جناب اقای دکتر رحیم زارع
نماینده محترم آباده و بوانات و خرمبید
از خصوصی سازی شرکت یک و یک چه خبر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ملت را بیچاره کردی.حالا داری در مورد خودرو سازی تز میدی دکتر
چقدر برات مایه داره؟؟؟؟؟؟؟
امثال شماها خوب از بی سوادی و فقر مردم استفاده می کنند.فکر نکنید زرنگید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار