آنچه که در همایش ائمه جمعه وفرمانداران گذشت :
اهمیت این نشست آنهم درست در زمانی که همدلی ووحدت ارکان نظام  بعنوان حلقه مفقوده ای در مواجهه با طرح های افتراق آمیز دشمنان از آن یاد می شود ،بیشتر درک می شود ،چرا که ائمه جمعه بعنوان تریبون داران شناخته شده کشور  با جهت دادن به خطبه های خودبه جای تخریب و تضعیف عملکرد دولت که می تواند اعتماد عمومی به نظام را خدشه دار نماید  با حمایت از برنامه های دولت روند امور  را به نفع نظام تغییر دهند.
کد خبر: ۷۷۳۶۵۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰ 21 August 2019

تابناک ایلام::امروز استانداری ایلام میزبان یک نشست بسیار مهم بود ،نشستی با تلفیق نمایندگان دو رکن اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران ،شامل ائمه جمعه وفرمانداران شهرستانهای سطح استان با حضور استاندار بعنوان نماینده عالی دولت دراستان وهمچنین نماینده ولی فقیه دراستان ایلام .

اهمیت این نشست آنهم درست در زمانی که همدلی ووحدت ارکان نظام که بعنوان حلقه مفقوده ای در مواجهه با طرح های افتراق آمیز دشمنان از آن یاد می شود ،بیشتر درک می شود ،چرا که ائمه جمعه بعنوان تریبون داران شناخته شده کشور  با جهت دادن به خطبه های خودبه جای تخریب و تضعیف عملکرد دولت که  اعتماد عمومی به نظام را خدشه دار می نماید ،می توانندبا حمایت از برنامه های دولت روند امور  را به نفع نظام تغییر دهند.

قطعا تکرار چنین نشست هایی در استان وتسری آن در سایرمناطق کشور نوید بخش حرکات وحدت بخشی بین مسئولین کشور خواهد شد ،لاجرم خروجی آن به شکل ایجاد وحدت در بین جریانات سیاسی و متعاقبا ایجاد امید وهمدلی بین مردم ومسئولین خواهد شد،خروجی مثبتی که برکات وآثار آن قبل از اینکه متوجه دولت مستقر باشد،برای کل نظام وحاکمیت سودمند خواهد بود .

حال خلاصه وتحلیل آنچه که دراین نشست گذشت :

استاندار ایلام: پروژه ای کلنگ زنی شود که قابلیت اجرایی داشته باشد

 استاندار ایلام بعنوان متولی ومیزبان این نشست همدلانه در سخنانی به برخی ابهامات پیش آمده در فضای این روز های استان پاسخ داد . قاسم سلیمانی دشتکی خطاب به مدیران استان گفت :  مسئولان دستگاه های اجرایی در ارتباط با مردم متواضع باشند و بی واسطه در دسترس باشند.

وی در ادامه گفت: فرمانداران پاسخگو باشند و جایی که انتقاد یا تخریبی صورت می گیرد با بیان دستاوردها از دولت دفاع کنند.

استاندار ایلام با بیان این مطلب که در بیان مطالب نباید زیاد از حد اغراق کرد، گفت: برخی از من در بیان دستاوردهای اسم می آورند که واقعا راضی نیستم.

سلیمانی دشتکی در ادامه با اشاره به این مهم که ما فرماندار صرفا سخنران نمی خواهیم بلکه فرماندار عمل گرا می خواهیم، اضافه کرد: ما ایدآل گرا، آرمانگرا نیستیم و در اجرای سیاست ها فرماندار بایست واقع گرا باشد.

استاندار ایلام ادامه داد : در این هفته بایست خدمات دولت و نظام به درستی بیان شود.پروژه ای کلنگ زنی شود که قابلیت اجرایی داشته باشد

وی افزود: در این هفته باید آن چیزی افتتاح شود که قبلا به بهره برداری نرسیده باشد و کاملا جدید و کامل شده باشد.

دونکته مهم در بین سخنان استاندار ایلام خودنمایی می کند که بایستی مورد توجه مدیران وفرمانداران قرار گیرد . اول اینکه مدیران دستگاههای اجرایی تفاوت حمایت از دولت و اغراق دربیان گزارشات را حتما مدنظر قرار دهند ،چرا که حمایت از برنامه های دولت تدبیر وامید درراستای امید آفرینی وتشریح عملکرد دولت چیزی کاملا متفاوت از شخصیت حقیقی افراد است .

همانگونه که بارها شنیده اید ،دولت در عرصه اطلاع رسانی عملکرد و ارایه گزارشات به مردم مظلوم واقع شده است،هرچند در این دوره روابط عمومی استانداری در انتقال گزارشات وخبرهای حوزه دولت در استان به موفقیت هایی دست یافته است ،اما نبایستی ظرفیت در احتیار به جای تبیین عملکرد دولت به گونه ای مصروف شود تا علیرغم رشد قابلیت های خبری واطلاع رسانی ،دولت کماکان در مظلومیت باقی بماند.

نکته دوم که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است ،موضوع کلنگ زنی طرح هاست ،استاندار ایلام با آسیب شناسی دقیق ودرک اصولی از این موضوع بدان اشاره کرده است ،چرا که تکرار افتتاح طرح هایی که در مناسبت های دیگربه بهره برداری رسیده اند ویا کلنگ زنی طرح هایی که قابلیت اجرایی شدن ندارند ،ضمن زدودن اعتبار دولت و اعتماد عمومی ،شائبه عدم روراستی و فقدان حقیقت دربین مسئولین را پررنگ تر نموده وهمین موضوع خدشه دارشدن حیثیت اجتماعی دولت را در پی خواهد داشت .

لذا می طلبد برنامه ریزان ومتولیان مراسم هفته دولت ،به جای توجه به بزرگنمایی های مخرب ،بیش از اهتمام به کمیت وفربه شدن پوشه طرحهای هفته دولت به کیفیت طرح ها وامکان عملیاتی شدن آنها توجه نمایند ،چرا که غفلت از این موضوع در دوره ای که تک تک افراد جامعه به شهروند خبرنگاران افتخاری رسانه ها تبدیل شده اند ،بعنوان یک آفت جدی ،می تواندآسیبهای جبران ناپذیری را متوجه دولت نماید.

نماینده ولی فقیه در استان :ائمه جمعه مشکلات را به خطبه ها نکشانند/دراستان دوقطبی وجود ندارد

در بخش دیگری از این نشست ،امام جمعه ایلام ونماینده محترم ولی فقیه به نکات ارزنده ای حول محور تعامل وهمراهی دولت وبخش های مختلف حاکمیتی در استان اشاره کرد وگفت : دراستان وحدت وهمدلی مثال زدنی دربین مسئولین وجود دارد و در ایلام مقوله ای به نام دوقطبی مشهود نیست .

حجه الاسلام کریمی تبار با اشاره به ضرورت همراهی ائمه جمعه با دولت و پرهیز از کشانیدن مشکلات به بین مردم خاطر نشان کرد : ائمه جمعه سعی می کنند که مشکلات موجود در جامعه را به بین خطبه های نماز جمعه مشیده نشود .لذا در صورت شناسایی و یا انعکاس مشکلات به ائمه جمعه ،باانتقال آن به فرمانداران واستاندار زمینه مرتفع شدن آن را فراهم آورند.

وی میز های خدمت مستقر در محل های برگزاری نماز جمعه را فرصتی مناسب برای رفع مشکلات مردم قلمداد کرد وگفت : بخشی از مشکلات مردم در همین میز ها قابلیت حل شدن دارند ،ومسئولین بایستی از این فرصت برای کاهش دغدغه های مردم استفاده کنند.

از آنجاییکه تریبون های نمازحمعه و پخش خلاصه هایی از آن در رسانه ها می تواند تاثیر فراوانی بر فضای عمومی جامعه بگذارد ،از اینرو همانگونه که نماینده محترم ولی فقیه در استان بدان اشاره داشتند ،اهتمام ائمه جمعه سراسر استان به این مقوله می تواند کارساز باشد.

چرا که اگر هدف رفع مشکلات مردم باشد با انتقال آن به مسئولین مربوطه می توان راهی برای مرتفع نمودن مشکلات یافت .مع الاسف مشاهده می شود که برخی از ائمه محترم جمعه بی توجه به ضرورت مراقبت از فضای عمومی وممانعت از کاشتن بذر نوامیدی دربین جامعه به برخی مشکلات دامن زده وبا افزایش انتظارات مردمی از مسئولین راه نارضایتی و بی اعتمادسازی آنان از مسئولین کشور بعنوان یکی از مهمترین اهداف دشمن را هموار می سازند.

از اینرو این بخش از سخنان نماینده ولی فقیه دراستان از اهمیت بسزایی برخوردار است که بایستی نصب العین دیگر تریبون داران خاصه ائمه محترم جمعه قرار گیرد ،بدیهی است تشدید جو نارضایتی در بین لایه های های محتلف مردم اثار مضر آن قبل از اینکه متوجه دولت ها بشود ،متوجه کلیت نظام خواهد بود ،چرا که دولتها تافته جدا بافته نبوده واز دید قاطبه مردم دولت وحاکمیت در یک سبد معنا می شوند.

مشاور وزیر در امور روحانیون : تکثر دستگاههای فرهنگی مشکل ساز است

نکته مهم دیگر قابل تحلیل سخنان میهمان نشست ،یعنی مشاور وزیر کشور در امور روحانیون بود ،حجه الاسلام نمازی در سخنان خود به یک موضوع مهم اشاره داشت ،تکثر وتعدد سازمانهای فرهنگی درکشور ! از آنجاییکه خواست ومطالبه بیشتر روحانیون وائمه جمعه در این نشست افزایش بودجه واعتبارات سازمانهای فرهنگی وحوزه های علمیه بود ،اهمیت این موضوع بیشتر قابل درک است.

در چهل سال پس از انقلاب ،دستگاههای فرهنگی متعددی در قالب سازمانها ،بنیادها ،موسسات و کانون ها در حوزه فرهنگسازی فعال هستند و با تعیین ردیف بودجه های مستقل به کارفرهنگی مشغولند ،از آنجاییکه موازی کاری وتکثر وتعدد این دستگاهها بر کیفیت کار فرهنگی اثر گذاری منفی داشته است ،متاسفانه شاهدیم که وضعیت فرهنگی کشور نه تنها تغییر مثبتی نیافته است بلکه اوضاع به مراتب بسیار بدتر از سالها ودهه های پیش شده است .

ازاینرو نکته مهم مورد اشاره توسط آقای نمازی می تواند همین موضوع باشد ،چرا که کاهش تعداد دستگاههای فرهنگی کشور وتمرکز فعالیت ها در مرکزی واحد که  بتوان اعتبارات بیشتری بدان تزریق کرد از درجه اهمیت بالایی برخوردار است ،مسئولین ومتولیان فرهنگی باید به این واقعیت مهم تن دهند که تکثر دستگاهها با وجود مشکلات مالی مترتب بر کشور امکان تخصیص اعتبار برای تمامی آنها را سلب کرده است ،لذا می طلبد در کمیت دستگاهها وموسسات فرهنگی تجدید نظر شود.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی استان: سند انقلاب به نام رحانیون زده شده است

اما بخش پایانی تحلیل وتفسیر سخنرانی ها به بخشی از سخنان مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان مربوط می شود ،جایی که ایشان گفتند : انقلاب اسلامی به نام روحانیون سند خورده است " به هرحال درست است بخش بزرگی از ارکان حیاتی حاکمیت در اختیار روحانیون قرار داشته وآنان مربیان اخلاق وفرهنگ جامعه قلمداد می شوند ،اما انقلاب اسلامی محصول مجاهدت اقشار آحاد ملتی است که در برهه های مختلف از انقلاب گرفته تا دوران جنگ تحمیلی واتفاقات پسا جنگ ،خون خود را دراین راه ارزانی داشتند.

لذا ادعای این که انقلاب اسلامی به نام صنف خاصی سند خورده است ،نمی تواند ادعای درست ومنطقی به نظر برسد ،چرا که در شکل گیری انقلاب اسلامی صنوف مختلقی از کارگر و کارمند گرفته ،تا دانشجو ودانش آموز ،از استاد گرفته تا معلم ونظامی و...سهیم بوده اند ،و اصولا صاحب واقعی انقلاب اسلامی همه ملت ایران هستند

بنابراین توصیه می شود که روحانیون عزیز در تبیین اینکه انقلاب متعلق به چه صنفی است قدری حساسیت به خرج دهند ،چرا که مصادره انقلاب اسلامی توسط یک قشر خاص آثار زیبانبار فراوانی به دنبال دارد .یقینا تکرار چنین موضوعاتی آن هم در برهه حساس کنونی که وحدت وهمراهی تمامی آحاد مردم در مواجهه با توطئه های دشمن بیش از پیش احساس می شود ،یاس ودلمردگی مردمی را بدنبال خواهد داشت که برای بقای این انقلاب از مال وجان خود فروگذار نکرده اند. 

خلاصه اینکه در این نشست ائمه جمعه از تلاش های دلسوزانه ودوندگی های  استاندار ایلام برای رفع مشکلات استان تجلیل به عمل آوردند ،نکته مهم این تجلیل سخنان امام جمعه سرابله بود که گفت :شهادت می دهم که استاندار ایلام با نماینده ولی فقیه دراستان تعامل داشته و محور وحدت هستند ،قاسم سلیمانی دشتکی یک سیاستمدار مقتدر ومحور وحدت دراستان ایلام است .

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
جواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
اشکال نداره، ! انقلاب با سند شش دانگش برای خودشون
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
بدبختي مردم به نام روحانيون زده شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
اشکال نداره، ! انقلاب با سند شش دانگش برای خودشون :( یک کلام حرف تمام)
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
چون هم روحانیت معزز و هم انقلاب خون بار بسیار بسیار مفیدند پس به هم میاند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
برای همین طلبکارند !!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
اصولا سند که بنام کسی زده شود طلبکار می شود !
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
اصل حرف رو گفته . در عمل هم همینه.
علیمرد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
مگه غیر از آخونداو چند نفر یقه آخوندی کسی یا شخصی پیدا میشه خودشو صاحب مملکت بدونه؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار