عصر امروز نخستین آئین نکوداشت مقام مادر با ابتکار بنیاد بین المللی مادر و به میزبانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در حالی برگزار شد که بنابر گفته مدیر این بنیاد ، امروز 26 تیرماه برای همیشه به عنوان روز مادر اختصاصی کهگیلویه و بویراحمد در بنیاد مادر ثبت می شود.
کد خبر: ۷۶۳۷۲۷
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۷ 18 July 2019
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، شامگاه چهارشنبه ، نخستین آئین نکوداشت مقام مادر با ابتکار بنیاد بین المللی مادر و به میزبانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در حالی برگزار شد که بنابر گفته مدیر این بنیاد ، امروز 26 تیرماه برای همیشه به عنوان روز مادر اختصاصی کهگیلویه و بویراحمد در بنیاد مادر ثبت می شود.
در این آئین نکوداشت هر چند بالاترین مقامات اجرایی استان حضور داشتند اما سخنان میهمانان این آئین تماما متاثر از عواطف پاک نسبت به مادران بود و تقریبا هیچ کدام از سخنرانان ملاحظه جایگاه خود را نداشته و احساسات خود در خصوص مقام مادر را به راحتی بیان می کردند . ضمن اینکه در همه سخنرانی ها ، سخنرانان وقتی از خاطرات مربوط به مادر صحبت می کردند ، بغض و اشک کاملا از صورت ان ها نمایان بود.
یکی از سخرانان این مراسم ، استاندار کهگیلویه و بویراحمد بود که در خصوص مادر به بیان و ذکر چند نمونه از مادرانی پرداخت که از نظر وی در ذهن ماندگار هستند و خواهند بود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ، در ابتدا از یک مادر دهدشتی سخن گفت که سختی های زیادی را پس از ، از دست دادن شوهرش تحمل کرده و پسرش را بزرگ کرده بود و این پسر هم در راه دفاع از میهن شهید شده بود.
حسین کلانتری سپس روایت هایی از ام ابیها و حادثه کربلا را مطرح کرد و از حال و روز و مصائب اهل بیت گفت.
در این آئین به برکت نام مادر ، لحظات پر از احساس ناب بروز پیدا می کرد که هم خنده بود هم گریه و تقریبا گاهی همه با هم می خندیدند و گاهی همه با هم گریه می کردند!
در ادامه این مراسم و آئین تجلیل از 14 مادر نمونه استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد که در در یکی از تجلیل ها از مادر شهید محمد نیکروز از شهر چرام نام برده شد که مهندس غلام رضا محمدی ، رئیس بنیاد مادر برای اهداء لوح نزد وی آمد و بر پای این مادر شهید بوسه زد.
 
لازم به توضیح است در بخش هایی از این مراسم و در حین صحبت سخنرانان و برخی برنامه ها فضای احساسی خاصی بر سالن حکمفرما می شد که موجب بغض و گریه حاضرین می شد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بازنشسته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
بیشترش اشک تمساحه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار